2023-11-03, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torsus
Ska vi ta det ett varv till?? OK, jag citerar mig själv vad jag skrev nyss:

Vad exakt i det är det som du inte förstår??

Titsup tror att alla som berättar personliga erfarenheter ljuger i syfte att smutskasta JV. Du måste ha minst 10 oberoende källor på det du upplevt, annars är det lögn och förbannad dikt i broder Titsups värld.😜😎
Han är en patetisk men rolig typ ( som tar sig själv på mycket stort allvar), men som inte fattar att han skrämmer bort varje tänkande människa från JV.😃
Citera
2023-11-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Titsup tror att alla som berättar personliga erfarenheter ljuger i syfte att smutskasta JV. Du måste ha minst 10 oberoende källor på det du upplevt, annars är det lögn och förbannad dikt i broder Titsups värld.😜😎
Han är en patetisk men rolig typ ( som tar sig själv på mycket stort allvar), men som inte fattar att han skrämmer bort varje tänkande människa från JV.😃
Jo, du vet väl att all kritik är falsk vittnesbörd och influerat av satans demoner. Det bästa är ändå att idioterna står för dumheterna de predikar, även om det bara är på ytan. Om de hade erkänt att deras gamla doktriner kanske är lite väl fantasirika och korkade, men att de fattar det nu kunde folk i allmänhet trott att de är seriösa.
Som jag sagt så många gånger förr, JV är ett bra alternativ för personer som helt enkelt inte klarar av verkligheten, sådana som mina närstående som har så kraftiga psykiska problem och är så svaga att de inte orkar med. JV är ett bättre alternativ än missbruk, men ett jävligt dåligt substitut till vård och omsorg.
Citera
2023-11-03, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Det duger inte med en proxydebatt , jag rapporterar detta.

Den fisen kom verkligen från rätt röv.😃
Vem är det som till varje pris undviker svåra frågor?
Vi kan ta en igen. Hur var det med de 1006 JV- pedofilerna i Australien som JV-organisationen själ hade registrerat? Var detta bara avfällingars lögner? Du har aldrig svarat på den frågan, utan bara anklagat varje påstående om detta som lögner och förtal. Så, du får chansen igen. Hur var det med de 1006 JV-pedofilerna? Nu vill vi höra, Titties!
Citera
2023-11-03, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greaser
Som så många andra. Alla i min ålder lockades/hotades att följa med på dom jävla mötena, och det sjukt förnedrande att tvinga en ungjävel att gå i tjänsten. Jag minns att man stod där som ett fån när folk ställde frågor, och man bara hade två skriftställen man skulle hänvisa till. Inte konstigt att de som blev kvar i sekten är sjuka i huvudet som vuxna.

Det är egentligen riktigt sjukt. Jag har inte tänkt på just detta förut. Men, när min morsa började studera hade hon några förhållanden med män. Innan hon avslutade dessa var hon inte mogen för dop eller tjänst (det fattade jag inte då som åttaåring), men tanten som morsan studerade med fick tydligen för sig att jag skulle börja gå i tjänsten. Så helt plötsligt ville en pionjärbroder ta med mig på en biltur till en minigolfbana. Det var väl i o f s helt Ok, men helt plötsligt skulle jag följa med honom ut i tjänsten och lämna traktater (små flygblad). Gissa om jag blev häpen, men jag vågade inte säga nej.
Citera
2023-11-03, 23:15
Medlem
Citat:
Ahhh. JV-fåret briljerar som vanligt med klara svar. Jag tycker det är skönt att se att du som upphöjer dig till vittnenas vittne beter dig precis likadant som de jag har oturen att träffa irl.

Detta är egentligen tragiskt att se i efterhand när man har perspektiv. Åtminstone tragikomiskt. Karln verkar tro att vi är lika lättmanipulerade som när vi var barn.

Men, det är ju klart, i hans värld ljuger alla som berättar om sina upplevelser.😎
Citera
2023-11-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
"gott om folk", hur många är det jämfört med Jehovas vittnen

Finns det ens någon som blivit utesluten från Jehovas vittnen utan att vara ett JV?

Vissa har ibland en smula otur när de tänker.
Citera
2023-11-03, 23:20
Medlem
Citat:
Det är egentligen riktigt sjukt. Jag har inte tänkt på just detta förut. Men, när min morsa började studera hade hon några förhållanden med män. Innan hon avslutade dessa var hon inte mogen för dop eller tjänst (det fattade jag inte då som åttaåring), men tanten som morsan studerade med fick tydligen för sig att jag skulle börja gå i tjänsten. Så helt plötsligt ville en pionjärbroder ta med mig på en biltur till en minigolfbana. Det var väl i o f s helt Ok, men helt plötsligt skulle jag följa med honom ut i tjänsten och lämna traktater (små flygblad). Gissa om jag blev häpen, men jag vågade inte säga nej.
Snacka om traumatiserade. Jag gick med en äldre broder en gång, han kan ha varit typ 15, jag kring 10. En medelålders man lät oss lämna traktaten, och köpte vakna och vakttornet för 50 öre eller vad det var. Han började sen diskutera med oss om vi inte skulle må dåligt av att se jehova döda miljontals människor, om vi skulle behöva se på, och hur vi skulle reagera om han själv bad oss om hjälp. Efter det så vågade jag aldrig gå i tjänsten utan en vuxen man igen. Det kan faktiskt ha varit den mannen som fick mig inse att JV,s gud varken är god eller rimlig. Fan vilket sätt att utnyttja ungar alltså.
Citera
2023-11-03, 23:23
Medlem
Citat:
Jo, du vet väl att all kritik är falsk vittnesbörd och influerat av satans demoner. Det bästa är ändå att idioterna står för dumheterna de predikar, även om det bara är på ytan. Om de hade erkänt att deras gamla doktriner kanske är lite väl fantasirika och korkade, men att de fattar det nu kunde folk i allmänhet trott att de är seriösa.
Som jag sagt så många gånger förr, JV är ett bra alternativ för personer som helt enkelt inte klarar av verkligheten, sådana som mina närstående som har så kraftiga psykiska problem och är så svaga att de inte orkar med. JV är ett bättre alternativ än missbruk, men ett jävligt dåligt substitut till vård och omsorg.

Ja, jag håller delvis med dig. Men JV är inget bra alternativ för sådana personers barn och barnbarn osv.....
Det är inte av godo att växa upp i en miljö där livet i en sekt är det normaliserade.
Citera
2023-11-03, 23:37
Medlem
Citat:
Hahaha. Skämtar du med oss?

I fallet Maria i bibeln vet vi att hon inte blev tillfrågad om hon ville föda Guds son. Således blev hon våldtagen av Gud eller den Helige Ande.

Men rätt ska vara rätt, JV tror inte på att Maria var evig Jungfru, eftersom hon uppenbarligen fick fler barn
En ängel besökte henne och upplyste henne om vad som skulle ske. Hon sa att hon var Herrens tjänare och accepterade. Du förstår inte Guds makt. Ett löfte står över lagen. Gud lovade henne att hon skulle bli gravid, och hon blev det. Inget lagbrott.
Citera
2023-11-03, 23:49
Medlem
Citat:
Ja, jag håller delvis med dig. Men JV är inget bra alternativ för sådana personers barn och barnbarn osv.....
Det är inte av godo att växa upp i en miljö där livet i en sekt är det normaliserade.
Det är inte idealiskt, jag håller med. Men jag är ganska säker att min mor skulle antingen hamna i missbruk, eller någon form av institutianolisering/tung medicinering istället för att sitta på den skamliga bänken längst bak i rikets sal och gråta av lycka eller utbrista i tungomålstal när de pratar och visar bilder på leende människor (av någon märklig anledning alltid i möteskläder) i en tropisk miljö där lyckliga barn (också i möteskläder) kelade med lejon och giftiga ormar. (Märklig överrepresenterade av vita män) omgivna av kvinnor (de svarta hade konstigt nog alltid vad jag uppfattade som traditionellt afrikanska kläder) Och på varenda jävla bilder i boken; bibliska berättelser så var det ett eller flera lamm som skuttade fridfullt bland kattdjuren. Jag blev så konfunderad, mamma hade inget svar så jag frågade nån äldste varför det inte fanns hunddjur eller björnar i boken. Jag minns inte svaret, men jag fick en förnedrande offentlig luggning av mitt vattenkammade hår och ingen på rikets sal pratade med mig på flera möten. Fanns det någon "skamvrå" eller var det bara klimatet som ändrades då man gjorde fel på mötena?
Senast redigerad av Greaser 2023-11-03 kl. 23:53.
Citera
2023-11-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
En ängel besökte henne och upplyste henne om vad som skulle ske. Hon sa att hon var Herrens tjänare och accepterade. Du förstår inte Guds makt. Ett löfte står över lagen. Gud lovade henne att hon skulle bli gravid, och hon blev det. Inget lagbrott.
Fräscht. Hon accepterade, ett barn i dagens ögon accepterar, inte visar sig villig eller får sin önskan uppfylld. Ni är ett mysigt gäng.
Citera
2023-11-04, 00:06
Medlem
Citat:
Snacka om traumatiserade. Jag gick med en äldre broder en gång, han kan ha varit typ 15, jag kring 10. En medelålders man lät oss lämna traktaten, och köpte vakna och vakttornet för 50 öre eller vad det var. Han började sen diskutera med oss om vi inte skulle må dåligt av att se jehova döda miljontals människor, om vi skulle behöva se på, och hur vi skulle reagera om han själv bad oss om hjälp. Efter det så vågade jag aldrig gå i tjänsten utan en vuxen man igen. Det kan faktiskt ha varit den mannen som fick mig inse att JV,s gud varken är god eller rimlig. Fan vilket sätt att utnyttja ungar alltså.

Det var faktiskt någonting liknande för mig. Den första dörren som öppnades var av en kvinna som skällde ut pionjärbrodern för att han hade ett barn med sig. Hon frågade mig om jag ville detta och jag blev stående helt tyst och visste inte vad jag skulle säga eller göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in