Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
“Det tjänar ingenting till att försöka bemöta argumenten från avfällingar eller från dem som är kritiska mot Jehovas organisation. Det skulle i själva verket vara orätt och till andlig fara för oss att ta del av deras åsikter, oavsett om de finns på papper eller på internet.” (Vt 15/5/12 s.26)
"orätt" är inte samma sak som "förbud", försök igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
Det är du som kallar mig avfälling här,
Ja, jag anser att du beter dig som en avfälling, även om du inte har varit ett Jehovas vittne. Jag har inget problem att tillrättavisa avfällingar.
Det är
du som har problem att jag pratar med avfällingar, men du påstår ju själv att du
inte är en avfälling, då är det väl ok att jag pratar med dig, eller? Hur vill du ha det?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
du har även sagt att jag är en man.
Ja, du pratar som en man, mitt misstag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
Och ja, du grälar. Med en väldigt fientlig inställning dessutom.
Och du är aldrig fientlig mot Jehovas vittnen och mig?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
Så fort någon avviker från dina övertygelser så anklagar du denne för att vara avfällig och att du inte kommer svara den personen längre. Fast sen gör du det ändå. Ta mig tex, haha!
Verkligen? Jag har pratat med massor med folk som har avvikande åsikter utan att jag ansett den vara en avfälling, men det är sällan jag pratar med så toxiska människor som dig. Och oavsett om du har varit ett Jehovas vittne eller inte, så betraktar jag dig som en avfälling, eller en person med avfälliga tendenser. Det har mindre betydelse om du har varit ett Jehovas vittne eller inte. Du är en person som jag undviker att prata med eftersom det är lönlöst, exakt det du citerade i litteraturen:
"Det tjänar ingenting till att försöka bemöta argumenten från avfällingar eller från dem som är kritiska mot Jehovas organisation." (Vt 15/5/12 s.26)