Flashback bygger pepparkakshus!
2023-10-26, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det var bara en upplysning. Jag vet att de är orättfärdiga domare.

1 Tim 2:5 är också en rolig tolkning av JV.
Citera
2023-10-26, 14:43
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vet du om att du pratar med och tackar avfällingar? Kommer du ihåg vad du själv sade?

Fast det är väl inget problem för dig, eftersom du har samma syn som dom, att prata illa om Jehovas vittnen.

Det här är en upplysning för alla andra som läser här, ingen av dessa representerar Jehovas vittnen. Alla dessa är ute efter att smutskasta och förvanska budskapet från Jehovas vittnen.

Det du kallar smutskastning kallar vi att syna och avslöja. Med hänvisning till organisationen egna material och från officiella rättegångshandlingar.
Endast de som har nåt att dölja vill fortsätta gömma undan fakta. Du vill att det fortsätter att vara gömt och glömt så du slipper må dåligt mentalt.
Citera
2023-10-26, 14:48
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
1Tim 5 handlar om änkor. Är du en änka? Eller skickar du ut din gamla mor eller svärmor med ett vapen för att försvara dig och dina barn mot en tjuv?

Jag har från början sagt att du kan försvara dig, men inte med dödligt våld. Låsa dörren, ringa polisen. Jesus är tydlig. Du ska förneka dig själv för att följa honom.

Den som älskar far eller mor mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig. Den som inte tar sitt kors och följer efter mig är inte värd att tillhöra mig. Den som finner sitt liv skall mista det, och den som mister sitt liv för min skull, han skall finna det. Matt 10

Den som har mina bud och håller dem, han älskar mig, och den som älskar mig skall bli älskad av min fader, och jag skall älska honom och visa mig för honom.« Den som inte älskar mig bevarar inte mina ord. Men ordet som ni har hört kommer inte från mig utan från Fadern som har sänt mig. Joh 14

Men vill du gå in i livet, så håll budorden.« – »Vilka?« frågade han, och Jesus svarade: »Dessa: Du skall inte dräpa. Matt 19

Sant, man ska inte dräpa, eller mörda, speciellt inte i Jesu namn. Men man ska och får försvara sig för att behålla livet som är heligt. Men du tror ju inte ens på bibeln så vad är meningen med att sitta här och citera den.
Citera
2023-10-26, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Sant, man ska inte dräpa, eller mörda, speciellt inte i Jesu namn. Men man ska och får försvara sig för att behålla livet som är heligt. Men du tror ju inte ens på bibeln så vad är meningen med att sitta här och citera den.
Jesus sa den som vill rädda sitt liv skall mista det, så om du dödar någon för att rädda ditt liv begår du en dödssynd och mister livet.
Citera
2023-10-26, 15:53
Medlem
Citat:
Det du kallar smutskastning kallar vi att syna och avslöja. Med hänvisning till organisationen egna material och från officiella rättegångshandlingar.
Endast de som har nåt att dölja vill fortsätta gömma undan fakta. Du vill att det fortsätter att vara gömt och glömt så du slipper må dåligt mentalt.

Bara det att de inte ens vill delta eller vågar delta i en öppen diskussion är intressant. Men de älskar när andra är öppensinnade. Själva är de inte öppensinnade. Kan du ttsp vara ärlig och svara på detta eller du får ju inte ens delta i diskussioner för risken är annars att du kommer få reda på sanningen om sanningen.
Citera
2023-10-26, 17:59
Medlem
Citat:
Sånt gör inte riktiga troende vittnen. Sånt får inte vittnen syssla med... Så du gör förbjudna saker i dunklet.

Bevisa att det är förbjudet för mig att vara på Flashback.
Citera
2023-10-26, 18:17
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
"grälar"? Ok, det visar att du inte är seriös.

Och vem är du att du vet vad som gäller, du som ständigt förvränger Jehovas vittnens budskap, varför ska vi lita på dina ord?

Och "tekniskt sett" är du inte en avfälling enligt dig själv, så hur vill du ha det?

“Det tjänar ingenting till att försöka bemöta argumenten från avfällingar eller från dem som är kritiska mot Jehovas organisation. Det skulle i själva verket vara orätt och till andlig fara för oss att ta del av deras åsikter, oavsett om de finns på papper eller på internet.” (Vt 15/5/12 s.26)

Det är du som kallar mig avfälling här, du har även sagt att jag är en man. Och ja, du grälar. Med en väldigt fientlig inställning dessutom. Så fort någon avviker från dina övertygelser så anklagar du denne för att vara avfällig och att du inte kommer svara den personen längre. Fast sen gör du det ändå. Ta mig tex, haha!
Citera
2023-10-26, 18:20
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Bevisa att det är förbjudet för mig att vara på Flashback.

Nej, du kan bevisa att det inte är förbjudet genom att visa de äldste bröderna i din församling var du sysslar med här. Sen kan du ladda upp din uteslutningskommitté på TikTok.

Det är som med alla deras dogmatiska regler, det skrivs inte ner svart på vitt så att de kan hållas ansvariga men alla vet. Du likaså.
Citera
2023-10-26, 18:34
Medlem
Citat:
“Det tjänar ingenting till att försöka bemöta argumenten från avfällingar eller från dem som är kritiska mot Jehovas organisation. Det skulle i själva verket vara orätt och till andlig fara för oss att ta del av deras åsikter, oavsett om de finns på papper eller på internet.” (Vt 15/5/12 s.26)

"orätt" är inte samma sak som "förbud", försök igen.

Citat:
Det är du som kallar mig avfälling här,

Ja, jag anser att du beter dig som en avfälling, även om du inte har varit ett Jehovas vittne. Jag har inget problem att tillrättavisa avfällingar.

Det är du som har problem att jag pratar med avfällingar, men du påstår ju själv att du inte är en avfälling, då är det väl ok att jag pratar med dig, eller? Hur vill du ha det?

Citat:
du har även sagt att jag är en man.

Ja, du pratar som en man, mitt misstag.

Citat:
Och ja, du grälar. Med en väldigt fientlig inställning dessutom.

Och du är aldrig fientlig mot Jehovas vittnen och mig?

Citat:
Så fort någon avviker från dina övertygelser så anklagar du denne för att vara avfällig och att du inte kommer svara den personen längre. Fast sen gör du det ändå. Ta mig tex, haha!

Verkligen? Jag har pratat med massor med folk som har avvikande åsikter utan att jag ansett den vara en avfälling, men det är sällan jag pratar med så toxiska människor som dig. Och oavsett om du har varit ett Jehovas vittne eller inte, så betraktar jag dig som en avfälling, eller en person med avfälliga tendenser. Det har mindre betydelse om du har varit ett Jehovas vittne eller inte. Du är en person som jag undviker att prata med eftersom det är lönlöst, exakt det du citerade i litteraturen:
"Det tjänar ingenting till att försöka bemöta argumenten från avfällingar eller från dem som är kritiska mot Jehovas organisation." (Vt 15/5/12 s.26)
Citera
2023-10-26, 18:38
Medlem
Citat:
Nej, du kan bevisa att det inte är förbjudet genom att visa de äldste bröderna i din församling var du sysslar med här. Sen kan du ladda upp din uteslutningskommitté på TikTok.

Det är som med alla deras dogmatiska regler, det skrivs inte ner svart på vitt så att de kan hållas ansvariga men alla vet. Du likaså.

Inget bevis alltså, är jag förvånad?
Citera
2023-10-26, 18:39
Medlem
Citat:
"orätt" är inte samma sak som "förbud", försök igen
[/indent]
Varje orätt är en synd. 1Joh 5:17
Senast redigerad av DindooNuffin 2023-10-26 kl. 18:41.
Citera
2023-10-26, 18:58
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
"orätt" är inte samma sak som "förbud", försök igen.

Ja, jag anser att du beter dig som en avfälling, även om du inte har varit ett Jehovas vittne. Jag har inget problem att tillrättavisa avfällingar.

Det är du som har problem att jag pratar med avfällingar, men du påstår ju själv att du inte är en avfälling, då är det väl ok att jag pratar med dig, eller? Hur vill du ha det?

Ja, du pratar som en man, mitt misstag.

Och du är aldrig fientlig mot Jehovas vittnen och mig?

Verkligen? Jag har pratat med massor med folk som har avvikande åsikter utan att jag ansett den vara en avfälling, men det är sällan jag pratar med så toxiska människor som dig. Och oavsett om du har varit ett Jehovas vittne eller inte, så betraktar jag dig som en avfälling, eller en person med avfälliga tendenser. Det har mindre betydelse om du har varit ett Jehovas vittne eller inte. Du är en person som jag undviker att prata med eftersom det är lönlöst, exakt det du citerade i litteraturen:
"Det tjänar ingenting till att försöka bemöta argumenten från avfällingar eller från dem som är kritiska mot Jehovas organisation." (Vt 15/5/12 s.26)

Orätt är detsamma som förbud i JVs värld. Därav håller du ditt andra liv väl förseglat istället för att vara stolt över att du “vittnar” dagligen till avfällingar och världsliga här och går upp till kamp för Jehova och sätter folk på sin plats minsann.
Jag är inte den enda du “inte skriver med” här.
Och klart det är lönlöst, inte lätt att försvara en lögn du inte själv ens kan leva upp till.

Jag tror det värsta med organisationen och dess följare är deras nedlåtande hycklerier, verkligen inte ett gott vittnesmål. Denna religion håller på att implodera inifrån, går sakta men säkert gentemot mainstream kristendom.

Du får göra som du vill enligt mig, jag tycker det är bra att du är här. Från ett vetenskapligt perspektiv i alla fall. Väldigt intressant ibland att se hur du reagerar på diverse fakta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in