Citat:
Ursprungligen postat av
ttsp
Du läste inte alla mina diskussioner i denna fråga, läste du länken jag gav dig överhuvudtaget?
För att dina anklagelser ska ha någon trovärdighet överhuvudtaget, vad har Jehovas vittnen att vinna på att stödja FN?
Ja, fråga dig själv varför man överhuvudtaget väljer att bli medlemmar i FNs organ NGO. Jag ska hjälpa dig.
Många organisationer väljer att bli icke-statliga organisationer (NGO) med anknytning till FN av olika anledningar. Tex:
Många NGO:er som samarbetar med FN fokuserar på humanitärt arbete och bistånd. De strävar efter att stödja och förbättra livet för människor i nöd runt om i världen.
Vissa NGO:er är inriktade på långsiktig utveckling, arbete som syftar till att förbättra samhällen genom utbildning, hälsa, ekonomisk utveckling och liknande områden.
Organisationer som prioriterar mänskliga rättigheter kan samarbeta med FN för att främja och skydda rättigheter och friheter för människor över hela världen. Detta är ena tydliga anledningen.
NGO:er som arbetar för miljöskydd och hållbarhet kan samarbeta med FN för att stödja globala insatser för att hantera miljöutmaningar.
Organisationer kan även engagera sig i frågor som rör fred och säkerhet, bidra till konfliktlösning och främja internationell stabilitet.Genom att vara kopplade till FN har NGO:er ofta möjlighet att delta i och påverka internationella diskussioner, samarbeta med andra organisationer och regeringar samt få tillgång till resurser och information som kan hjälpa dem att effektivare nå sina mål.
Om du tycker att dessa 👆🏼 anledningar är godtagbara skäl till att vara medlemmar i NGO varför förblev de då inte medlemmar i FNs NGO? Ja juste FN är ju vilddjuret. Varför ens använda sig av vilddjurets NGO avdelning för att få hjälp? Vad hände med att förlita sig helt på Gud?
Psalm 146:3-7 säger ju detta:
Förlita dig inte på mäktiga män,* på människor, som inte kan rädda dig.+ 4 De ger upp andan,* de återvänder till jorden,+på den dagen försvinner deras tankar.+ 5 Lycklig är den som får hjälp av Jakobs Gud,+som sätter sitt hopp till sin Gud, Jehova,+ 6 skaparen av himmel, jord och hav och allt som de rymmer,+
han som alltid är pålitlig,+ 7 han som skipar rätt åt bedragna, som ger mat åt hungriga.+ Jehova befriar de fångna.