Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-25, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Ok, jag leker med dig. Jag vet vart du vill komma.

Jehovas vittnen anser att FN/UN är det åttonde vilddjuret som är i opposition mot Guds avsikter på jorden.

FN/UN påstår att den kan skapa fred och säkerhet på jorden, men den kommer att misslyckas totalt enligt bibeln, det kan vi t.ex. se i Israel/Hamas kriget, Ukraina kriget och många andra ställen.

Det var USA/Storbritannien, dom två hornen som verkar vara fromma som lamm, som ställde upp detta odjur FN/UN, helt enligt bibeln:

"Och jag såg ett annat odjur stiga upp ur jorden, och det hade två horn som liknade ett lamms och det talade som en drake....Och det förför jordens invånare med de tecken som det fått rätt att göra i odjurets åsyn. Det säger till jordens invånare att göra en bild åt odjuret som har fått svärdshugget men kommit till liv igen. Och det fick rätt att ge livsande åt odjurets bild, så att bilden också kan tala och se till att alla som inte tillber odjurets bild blir dödade." (Upp 13:11,13-15 Bibel2000)

Frågar du mig så är FN satan själv. En egen stat kan man säga. Och du vet vilka det var som donerade marken åt FN? Den donerades av John D. Rockefeller Jr. Han skänkte marken för att möjliggöra byggandet av FN-högkvarteret. Om du nu vet vilka Rockefeller och Rothschilds är. Ett sidospår bara.

Känner du till att din organisation varit medlemmar i FN som NGO medlem?
Citera
2023-11-25, 12:39
Medlem
Det stämmer inte alls att den som dör ska brinna. Är man död är man död, då finns man inte mer. Det är som innan man föddes.
Jehovas är en fredlig religion. De följer de profana lagarna och fungerar i samhället som vem som helst.
Om ett barn behöver blodtransfusion förhåller de sig passiva och låter sig fråntas vårdnaden. Därefter får de tillbaka barnet. Men det finns enstaka läkare som kan operera med blodfri kirurgi,
Enligt mig är Jehovas vittnen den mest sympatiska religionen och jag är väl insatt.
Citera
2023-11-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnthonyMorrisIII
Frågar du mig så är FN satan själv. En egen stat kan man säga. Och du vet vilka det var som donerade marken åt FN? Den donerades av John D. Rockefeller Jr. Han skänkte marken för att möjliggöra byggandet av FN-högkvarteret. Om du nu vet vilka Rockefeller och Rothschilds är. Ett sidospår bara.

Känner du till att din organisation varit medlemmar i FN som NGO medlem?

Jo jag vet, jag har diskuterat detta i många år, jag förstod att det var syftet med dina "frågor".

Du kanske borde förkovra dig i tidigare diskussioner på Flashback, innan du kommer med dina anklagelser?

Jag gör det enkelt för dig och ger dig sökresultatet:

https://www.flashback.org/sok/?query...23-11-25&so=pd
Citera
2023-11-25, 12:49
Medlem
Citat:
Jo jag vet, jag har diskuterat detta i många år, jag förstod att det var syftet med dina "frågor".

Du kanske borde förkovra dig i tidigare diskussioner på Flashback, innan du kommer med dina anklagelser?

Jag gör det enkelt för dig och ger dig sökresultatet:

https://www.flashback.org/sok/?query...23-11-25&so=pd

Jag har hört alla slags anledningar. Från bibliotekskortet till information osv. Men frågan är om du känner till den egentliga anledningen till medlemskapet i NGO?
Citera
2023-11-25, 12:56
Medlem
Citat:
Jag har hört alla slags anledningar. Från bibliotekskortet till information osv. Men frågan är om du känner till den egentliga anledningen till medlemskapet i NGO?

Jag förstod det, du vill bevisa JV:s avsikter, "den egentliga anledningen" till att Jv blev medlem i NGO.

Ok, ge mig bevisen för Jv:s avsikter att bli medlem i NGO.

Du erkände tidigare att det är svårt att bevisa någons avsikter, så jag förväntar mig starka bevis för detta.
Senast redigerad av ttsp 2023-11-25 kl. 12:59.
Citera
2023-11-25, 13:01
Medlem
Citat:
Jag förstod det, du vill bevisa JV:s avsikter, "den egentliga anledningen" till att Jv blev medlem i NGO

Jag har bevis till den graden att representanter satt i NGO möten tillsammans med andra representanter. Jag har både datum och namn på angivna personer som varit på plats under dessa möten. Du kan ju fråga dig själv vad de överhuvudtaget gjorde på dessa möten om det enbart var för accessen till det så kallade biblioteket som inte ens behövdes för att få access till biblioteket. Att organisationen ens bestämmer sig för att bli medlemmar i NGO och även gick med på alla krav från NGO för att vara medlem i NGO enbart för att få access till det så kallat bibliotekskortet går inte ihop. Vad tycker du själv?
Citera
2023-11-25, 13:03
Medlem
Citat:
Jag förstod det, du vill bevisa JV:s avsikter, "den egentliga anledningen" till att Jv blev medlem i NGO.

Du erkände tidigare att det är svårt att bevisa någons avsikter, så jag förväntar mig starka bevis för detta.

Vill du verkligen öppna Pandoras ask?
Citera
2023-11-25, 13:06
Medlem
Citat:

Hoppsan! Glömde tillägga att dessa möten tillsammans med NGO har skett i närtid alltså efter det påstådda sk utträdet ut NGO 👀
Citera
2023-11-25, 13:07
Medlem
Citat:
Jag har bevis till den graden att representanter satt i NGO möten tillsammans med andra representanter. Jag har både datum och namn på angivna personer som varit på plats under dessa möten. Du kan ju fråga dig själv vad de överhuvudtaget gjorde på dessa möten om det enbart var för accessen till det så kallade biblioteket som inte ens behövdes för att få access till biblioteket. Att organisationen ens bestämmer sig för att bli medlemmar i NGO och även gick med på alla krav från NGO för att vara medlem i NGO enbart för att få access till det så kallat bibliotekskortet går inte ihop. Vad tycker du själv?

Du läste inte alla mina diskussioner i denna fråga, läste du länken jag gav dig överhuvudtaget?

För att dina anklagelser ska ha någon trovärdighet överhuvudtaget, vad har Jehovas vittnen att vinna på att stödja FN?
Citera
2023-11-25, 13:20
Medlem
Citat:
Du läste inte alla mina diskussioner i denna fråga, läste du länken jag gav dig överhuvudtaget?

För att dina anklagelser ska ha någon trovärdighet överhuvudtaget, vad har Jehovas vittnen att vinna på att stödja FN?

Ja, fråga dig själv varför man överhuvudtaget väljer att bli medlemmar i FNs organ NGO. Jag ska hjälpa dig.

Många organisationer väljer att bli icke-statliga organisationer (NGO) med anknytning till FN av olika anledningar. Tex:

Många NGO:er som samarbetar med FN fokuserar på humanitärt arbete och bistånd. De strävar efter att stödja och förbättra livet för människor i nöd runt om i världen.
Vissa NGO:er är inriktade på långsiktig utveckling, arbete som syftar till att förbättra samhällen genom utbildning, hälsa, ekonomisk utveckling och liknande områden.
Organisationer som prioriterar mänskliga rättigheter kan samarbeta med FN för att främja och skydda rättigheter och friheter för människor över hela världen. Detta är ena tydliga anledningen.
NGO:er som arbetar för miljöskydd och hållbarhet kan samarbeta med FN för att stödja globala insatser för att hantera miljöutmaningar.
Organisationer kan även engagera sig i frågor som rör fred och säkerhet, bidra till konfliktlösning och främja internationell stabilitet.Genom att vara kopplade till FN har NGO:er ofta möjlighet att delta i och påverka internationella diskussioner, samarbeta med andra organisationer och regeringar samt få tillgång till resurser och information som kan hjälpa dem att effektivare nå sina mål.

Om du tycker att dessa 👆🏼 anledningar är godtagbara skäl till att vara medlemmar i NGO varför förblev de då inte medlemmar i FNs NGO? Ja juste FN är ju vilddjuret. Varför ens använda sig av vilddjurets NGO avdelning för att få hjälp? Vad hände med att förlita sig helt på Gud?

Psalm 146:3-7 säger ju detta:

Förlita dig inte på mäktiga män,* på människor, som inte kan rädda dig.+ 4 De ger upp andan,* de återvänder till jorden,+på den dagen försvinner deras tankar.+ 5 Lycklig är den som får hjälp av Jakobs Gud,+som sätter sitt hopp till sin Gud, Jehova,+ 6 skaparen av himmel, jord och hav och allt som de rymmer,+
han som alltid är pålitlig,+ 7 han som skipar rätt åt bedragna, som ger mat åt hungriga.+ Jehova befriar de fångna.
Citera
2023-11-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ja, fråga dig själv varför man överhuvudtaget väljer att bli medlemmar i FNs organ NGO. Jag ska hjälpa dig.

Många organisationer väljer att bli icke-statliga organisationer (NGO) med anknytning till FN av olika anledningar. Tex:

Många NGO:er som samarbetar med FN fokuserar på humanitärt arbete och bistånd. De strävar efter att stödja och förbättra livet för människor i nöd runt om i världen.
Vissa NGO:er är inriktade på långsiktig utveckling, arbete som syftar till att förbättra samhällen genom utbildning, hälsa, ekonomisk utveckling och liknande områden.
Organisationer som prioriterar mänskliga rättigheter kan samarbeta med FN för att främja och skydda rättigheter och friheter för människor över hela världen. Detta är ena tydliga anledningen.
NGO:er som arbetar för miljöskydd och hållbarhet kan samarbeta med FN för att stödja globala insatser för att hantera miljöutmaningar.
Organisationer kan även engagera sig i frågor som rör fred och säkerhet, bidra till konfliktlösning och främja internationell stabilitet.Genom att vara kopplade till FN har NGO:er ofta möjlighet att delta i och påverka internationella diskussioner, samarbeta med andra organisationer och regeringar samt få tillgång till resurser och information som kan hjälpa dem att effektivare nå sina mål.

Om du tycker att dessa 👆🏼 anledningar är godtagbara skäl till att vara medlemmar i NGO varför förblev de då inte medlemmar i FNs NGO? Ja juste FN är ju vilddjuret. Varför ens använda sig av vilddjurets NGO avdelning för att få hjälp? Vad hände med att förlita sig helt på Gud?

Psalm 146:3-7 säger ju detta:

Förlita dig inte på mäktiga män,* på människor, som inte kan rädda dig.+ 4 De ger upp andan,* de återvänder till jorden,+på den dagen försvinner deras tankar.+ 5 Lycklig är den som får hjälp av Jakobs Gud,+som sätter sitt hopp till sin Gud, Jehova,+ 6 skaparen av himmel, jord och hav och allt som de rymmer,+
han som alltid är pålitlig,+ 7 han som skipar rätt åt bedragna, som ger mat åt hungriga.+ Jehova befriar de fångna.

Jag antar nu att du har läst alla tidigare inlägg i Flashback när det gäller denna fråga?(egentligen tror jag det inte).

Anledningen till att Jehovas vittnen skrev in sig som Non Govermantal Organisation/ NGO, var för att få tillgång till FN.s arkiv för att kunna citera och skriva artiklar i Vakna och Vakttornet, för att få källmaterial för att kunna skriva journalistiska artiklar.

Senare, efter Jehovas vittnens undertecknande medlemskap, så ändrade sig FN, och ställde krav att NGO medlemmar är tvungna att stödja FN, och det var då som Jehovas vittnen sade upp sitt medlemskap i NGO.

Jag förstår inte varför det är så hemskt för dig. Tvärtom så borde du kritisera FN som utesluter vissa att få tillgång till information.

Enskilda Jehovas vittnen kan skriva in sig i olika bibliotek i Sverige, utan att man för den skull stödja politiken i Sverige, men om Sveriges Riksdag ställer krav att man måste stödja politiken i Sverige för att kunna låna ut böcker i Sveriges bibliotek, så kommer Jehovas vittnen att sluta besöka biblioteken i Sverige.

Detta har ännu inte hänt, men om Sveriges regering beslutar att utesluta Jehovas vittnen från biblioteken i Sverige, så må det vara hänt, och Jehovas vittnen söker sig vidare.

Det man kan fråga sig är om detta gynnar öppenhet och demokrati i Sverige och världen, att man måste stödja allt som Svenska Riksdag och allt som FN ställer som krav för att kunna få tillgång till informationen.

Denna fråga bryr sig dom flesta människor inte om, eftersom detta inte berör dom.

Detsamma tyckte dom flesta i Nazi-tyskland, så länge det inte stör mitt liv, så bryr jag mig inte.
Senast redigerad av ttsp 2023-11-25 kl. 13:56.
Citera
2023-11-25, 13:53
Medlem
Citat:
Jag antar nu att du har läst alla tidigare inlägg i Flashback när det gäller denna fråga?(egentligen tror jag det inte).

Anledningen till att Jehovas vittnen skrev in sig som Non Govermantal Organisation/ NGO, var för att få tillgång till FN.s arkiv för att kunna citera och skriva artiklar i Vakna och Vakttornet, för att få källmaterial för att kunna skriva journalistiska artiklar.

Senare, efter Jehovas vittnens undertecknande medlemskap, så ändrade sig FN, och ställde krav att NGO medlemmar är tvungna att stödja FN, och det var då som Jehovas vittnen sade upp sitt medlemskap i NGO.

Jag förstår inte varför det är så hemskt för dig.

Enskilda Jehovas vittnen kan skriva in sig i olika bibliotek i Sverige, utan att man för den skull stödja politiken i Sverige, men om Sveriges Riksdag ställer krav att man måste stödja politiken i Sverige för att kunna låna ut böcker i Sveriges bibliotek, så kommer Jehovas vittnen att sluta besöka biblioteken i Sverige.

Detta har ännu inte hänt, men om Sveriges regering beslutar att utesluta Jehovas vittnen från biblioteken i Sverige, så må det vara hänt, och Jehovas vittnen söker sig vidare.

Det man kan fråga sig är om detta gynnar öppenhet och demokrati i Sverige och världen, att man måste stödja allt som Svenska Riksdagen och allt som FN ställer som krav för att kunna få tilglång till informationen.

Nä du! Ditt svar håller inte. Du svarar subjektivt tyvärr. Så här, varför går man igenom en hel procedur och en massa krav som direkt strider emot vart organisationen står i förhållande till Gud och även i förhållande till vilddjuret? Jag har personligen varit i kontakt med chefen på den tiden på NGO avdelningen som organisationen var medlem i och fått det styrkt att det fanns krav att uppfylla för att få vara med i organisationen. Aktiva krav dessutom. Jag talade med självaste Paul Hoeffel.

Vad skulle du säga om jag sade att din organisation har en aktiv politisk filial i Bryssel där de utgått ifrån och där de lobbat mot andra länder med hjälp av sin NGO status och att de gör det fortfarande? De bedriver bla lobbyverksamhet.
Senast redigerad av AnthonyMorrisIII 2023-11-25 kl. 13:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in