Citat:
Bibelkännarna är redan överens. Det handlar inte om att människans livslängd begränsades. Det handlade om en nedräkning fram till syndafloden. Att det skulle handla om en begränsning av människans livslängd, som du hävdade, har jag redan motbevisat och du själv har erkänt att du spred osanning.
Citat:
Svammel. Ta hänsyn till helheten istället för att riva ut skriftställen ur dess sammanhang.
Citat:
Lägg märke till det du skrev tidigare:
Citat:
Sedan igen:
Citat:
Därefter blev du totalt motbevisad. Ändå hävdar du att du ej spridit osanning. Men motsatsordet till falsk är sann. Det du hävdade var inte sant, alltså var det falskt. Därmed spred du falskhet. Du är så stolt av dig att du till och med påstod att jag ljög. Men det var tvärtom. Det rätta hade varit om du istället erkänt din okunnighet och bett om ursäkt för att ha kallat mig för lögnare.
Citat:
Vilken otrolig kunskap. Som så många gånger förr nämner du ett skriftställe men avstår från att citera. Vet du vad en psalm är?
Citat:
Citera istället för att länka. Jag tänker inte längre göra jobbet åt dig.Det står ordagrant so he anointed you Elohim, Elohim of you i den hebreiska texten. Så han smordes till Elohim (Gud) av hans Gud, och därför kallas han den Smorde. Vad som absolut inte står i Ps 45:7 är att han smordes till kung av en profet på jorden. Det står att han smordes till Elohim, alltså Gud medan han var i himlen hos Gud. Kolla själv:
https://www.scripture4all.org/Online...brew_Index.htm
https://www.scripture4all.org/Online...brew_Index.htm
Citat:
Återigen en psalm. Och ditt påstående är hur enkelt som helst att motbevisa. Läs igenom psalmen och bestäm sedan om du fortfarande vill diskutera skriftstället. Citera isåfall.
Citat:
Jaså? Isåfall tog upprättandet runt 600 år. Men visa gärna en tidslinje. Hur förklarar du förresten att det står "himlens Gud"? Du påstod tidigare att det fanns en massa olika himlar. Man kan då tycka att det borde stått "himlarnas Gud". Eller menar du på att Gud bara härskar över en av himlarna?Under dessa kungars tid skall himlens Gud låta ett rike uppstå som aldrig någonsin skall gå under. Inget annat folk skall få makten över detta rike. Det skall krossa och tillintetgöra alla de andra rikena, men självt skall det bestå för evigt; Dan 2:44
Guds rike upprättades alltså under Nebukadnessars tid (1100 f Kr) och senare rikens tid. I himlen först, så ock på jorden genom Jesaja 59:21 (700 f Kr).
Guds rike upprättades alltså under Nebukadnessars tid (1100 f Kr) och senare rikens tid. I himlen först, så ock på jorden genom Jesaja 59:21 (700 f Kr).
Då är vi alltså tillbaka till det du påstod inte hade någon betydelse.
Citat:
På vilket sätt hade då Petrus inte koll?
Citat:
Läs på om vad som menas med syner och uppenbarelser. Återigen ska det inte tas i bokstavlig bemärkelse. Du är dessutom inte konsekvent eftersom du samtidigt vägrar göra detsamma med Johannes uppenbarelse.
Även.om det står att en.man fick komma till den tredje himlen så är det inte vad som menas? Det är inte trovärdigt. Det finns inte mycket utrymme för tolkning. Den tredje himlen är den tredje himlen. Det är lika säkert som att 1+1+1=3. Men det är väl Pi (3,14) in the sky för dig.