Citat:
Ursprungligen postat av
Vasectomater
1Tim 5:8; Den som inte tar hand om sin familj har förnekat sin tro och är även värre än den utan tro. Stackars dina barn om du har några och så kommer det en mördare hem till er mitt i natten och du kommer inte våga slå tillbaka, allt för att skydda mördaren, skit i dina ungar liksom. Najs.
1Tim 5 handlar om änkor. Är du en änka? Eller skickar du ut din gamla mor eller svärmor med ett vapen för att försvara dig och dina barn mot en tjuv?
Jag har från början sagt att du kan försvara dig, men inte med dödligt våld. Låsa dörren, ringa polisen. Jesus är tydlig. Du ska förneka dig själv för att följa honom.
Den som älskar far eller mor mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig, och den som älskar son eller dotter mer än mig, han är inte värd att tillhöra mig. Den som inte tar sitt kors och följer efter mig är inte värd att tillhöra mig. Den som finner sitt liv skall mista det, och den som mister sitt liv för min skull, han skall finna det. Matt 10
Den som har mina bud och håller dem, han älskar mig, och den som älskar mig skall bli älskad av min fader, och jag skall älska honom och visa mig för honom.« Den som inte älskar mig bevarar inte mina ord. Men ordet som ni har hört kommer inte från mig utan från Fadern som har sänt mig. Joh 14
Men vill du gå in i livet, så håll budorden.« – »Vilka?« frågade han, och Jesus svarade: »Dessa: Du skall inte dräpa. Matt 19