Citat:
Citat:
Egentligen har jag uppfattningen att det inte finns något problem med så kallad teokratisk krigföring. Om teokratisk krigföring definieras som att en kristen tillåts undanhålla den absoluta sanningen, eller till och med ljuga om den för representanter för Satans onda världsordning, för att skydda sann gudsdyrkan, ja då ser jag inget problem.
Men nyckeln ligger i ordet sann. Om alltså Jehovas vittnen verkligen är Guds direkt utvalda folk, och om myndigheter eller andra institutioner är styrda av Satan - som med hjälp av dessa angriper Guds folk och i förlängningen Jehova själv, då är teokratisk krigföring rättfärdig.
Men om Jehovas vittnen inte är Guds utvalda folk, om det är en organisation som vilseleder och förslavar människor, en grupp människor som utnyttjar Guds ord för att främja sina egna intressen, och som egenrättfärdigt intagit Jesus plats som medlare mellan Gud och människor, ja i så fall är teokratisk krigföring verkligen djupt omoraliskt.
Frågan om teokratisk krigföring måste därför vara underställd frågan om Jehovas vittnen är den sanna religionen.

Det är ok, jag förlåter dig!!