2009-06-13, 14:02
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Det var det jag sade, eller hur. Det är bara det att vi använder olika ord. När du säger inte "kan" så är det kvinnospråk.

Alla kan fixa käk och städa, och det vet du. Vad du kräver är som sagt att han ska göra det, precis som han blivit tillsagd, och inte klaga. Bara vara glad över att han får skura dina golv.

Vadå DINA golv?
Utgår vi inte från par som lever under samma tak?
Citera
2009-06-13, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jasså?
Om jag hade råd skulle jag definitivt leja bort allt hushållsarbete ett par dagar i veckan. Skulle min partner betala någon annan för att ta hans del så förstår jag honom fullt och fast. Huvudsaken är att han inte utgår från att jag är hemmets enda piga.

Jo, tjena. Du skulle säkert gilla att han lejer någon som städer hälften av gångerna. Medans du håller på som en "piga" (ditt ordval).

Ett par dagar i veckan? I veckan? Du behöver hjälp.

http://sydsvenskan.se/inpalivet/article405365/Med-kontroll-over-angest-och-skam.html

Är det där du?

Citat:
Snarare uppvisar du oförmåga att kunna tänka.
Jag har inte som mål att vara arbetsledare i en relation.
Ska det fungera krävs det att min partner är självgående och på eget initiativ gör ett handtag där/när det behövs.

Där du anser att det behövs! Vi har redan etablerat att du är städfascist. Du vill att han ska gå runt och titta efter saker som han tror du kommer att anmärka på. Det räcker alltså inte med att du ska säga till och sedan ska han göra alltså? Ett rent helvete.

Citat:
Nu råkar jag tycka att hushållsarbete (förutom matlagning) är slöseri med livstid, samtidigt som jag vill ha rent, snyggt och organiserat prydligt.

Slöseri med din tid alltså, men han ska alltså anpassa sig till din standard. Och göra det som du tycker behöver göras. Jag antar att du är relativt ung och söt. Bara en förvarning, du kommer inte att komma undan med ditt beteende om... 10 år.

"Men ingen kille bryr sig om hur jag ser ut, alla älskar mig på grund av min underbara unika personlighet"
Citera
2009-06-13, 14:13
Medlem
Citat:
Vadå DINA golv?
Utgår vi inte från par som lever under samma tak?

Eftersom det är du som sätter standarden och bestämmer över golven så skrev jag dina golv. Och det är oavsett om du har flyttat in i hans lägenhet - vilket är det troligaste.
Citera
2009-06-13, 14:29
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Jo, tjena. Du skulle säkert gilla att han lejer någon som städer hälften av gångerna. Medans du håller på som en "piga" (ditt ordval).

Ett par dagar i veckan? I veckan? Du behöver hjälp.

http://sydsvenskan.se/inpalivet/article405365/Med-kontroll-over-angest-och-skam.html

Är det där du?

Hahaha vad full i skit du är
Jag mår bra när alla saker ligger på sin plats, golven är rena och disken står ren i sina skåp. Det tar ingen tid att dagligen hålla ordning. Det tar däremot tid att låta skiten gro och sedan ta en grovstädning. Enkelt.

Citat:
Där du anser att det behövs! Vi har redan etablerat att du är städfascist. Du vill att han ska gå runt och titta efter saker som han tror du kommer att anmärka på. Det räcker alltså inte med att du ska säga till och sedan ska han göra alltså? Ett rent helvete.

Slöseri med din tid alltså, men han ska alltså anpassa sig till din standard. Och göra det som du tycker behöver göras. Jag antar att du är relativt ung och söt. Bara en förvarning, du kommer inte att komma undan med ditt beteende om... 10 år.

Nej absolut inte. Han behöver inte anpassa sig till "min" standard.
Jag kommer varken kräva eller förvänta mig det. Förhoppningsvis har vi rätt lika syn på vilket hushållsskick vi uppskattar mest.
Har vi för olika syn på hushållsarbetet så kommer vi inte kunna leva ihop. Enkelt.

Ung och söt? Allt är relativt men nej, det är inte mina starka kort.

Citat:
Eftersom det är du som sätter standarden och bestämmer över golven så skrev jag dina golv. Och det är oavsett om du har flyttat in i hans lägenhet - vilket är det troligaste.

Så länge vi bor ihop är det lika mycket hans golv. Så länge det inte handlar om jordgolv mår hela golvytan, inkl hörnen, bra av att träffa dammsugaren minst en gång i veckan. Sug på den du!

Jag tror på att man startar upp tillsammans dvs båda lämnar sin gamla bostad för att skaffa något nytt gemensamt.
Senast redigerad av Lava 2009-06-13 kl. 14:34.
Citera
2009-06-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ska det fungera krävs det att min partner är självgående och på eget initiativ gör ett handtag där/när det behövs.

Där/när du anser att det behövs - din standard.

Citat:
Nej absolut inte. Han behöver inte anpassa sig till "min" standard.

...

Citat:
Jag kommer varken kräva eller förvänta mig det.

...

Citat:
Har vi för olika syn på hushållsarbetet så kommer vi inte kunna leva ihop. Enkelt.

Så då gör du dig av med honom. Om han inte självmant gör det som du anser vara nödvändigt. Det som du varken kräver eller förväntar dig.

Citat:
Ung och söt? Allt är relativt men nej, det är inte mina starka kort.

Du har fler kort som inte är starka.

Tack för samtalet. Det var upplysande.
Senast redigerad av Tuff datakille 2009-06-13 kl. 14:39.
Citera
2009-06-13, 14:43
Medlem
Kalleballe1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapt3n Rövskägg
Mat och sex är trevligt

Jag behöver inget mer än mat och sex från en kvinna.
Citera
2009-06-13, 14:45
Medlem
Kalleballe1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Nu har har feministtjöret gått för långt. Kvinnorna vill inte sköta hemmen och barnuppfostran,
och i arbetslivet platsar de inte heller, utan sjukskriver sig allt för ofta pågrund av lättja.
Jag tycker att de svenska männen har blivit allt för mjäkiga, som låter sig drivas till uppassande åt detta täckta kön. Nej, ta och skaffa en riktig kvinna från Thailand som kan sköta män, barn och hem.
Så slipper ni feministsubborna som bara jävlas med allt och alla, tycker Bajsfacisten, Flashback.

Bra talat. Dock kommer jag att snegla mer åt öst. Thailändskor är generellt inte speciellt vackra tycker jag.
Citera
2009-06-13, 14:49
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Så då gör du dig av med honom. Om han inte självmant gör det som du anser vara nödvändigt. Det som du varken kräver eller förväntar dig.

Nej, jag kräver inte, förväntar mig inte och kommer inte tjata om det.
Jag avskyr tjafs och tjat.
Vill han förändra sitt engagemang gällande hushållsarbete så kommer det vara hans val. Och jag antar att hans ev omvärdering beror på att han tycker det är värt det.

Fördelning och syn gällande hushållsarbete tillhör vardagen och är en mycket viktig punkt så ja, är vi för olika där kommer jag kasta in handduken.
Jag är inte intresserad av gräl eller regelbundet missnöje i relationen.
Hushållsarbete, ekonomi och sex är de tre vanligaste trätoämnena i en relation.
Jag har inte för avsikt att sitta i en relation som bekräftar statistiken.

Citat:
Du har fler kort som inte är starka.

Tack för samtalet. Det var upplysande.

Citera
2009-06-13, 15:03
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Det var det jag sade, eller hur. Det är bara det att vi använder olika ord. När du säger inte "kan" så är det kvinnospråk.

Alla kan fixa käk och städa, och det vet du. Vad du kräver är som sagt att han ska göra det, precis som han blivit tillsagd, och inte klaga. Bara vara glad över att han får skura dina golv.

ja just det, det är klart att jag vet att du kan fixa eget käk lika mycket som jag vet att du är tuff OCH datakille (hoppas, för ditt bästa, att du förstår ironin i den meningen)

att ta ansvar för sig själv och plocka efter sig själv eller att laga mat till sig själv när man är hungrig är vuxet beteende.
Lever jag i en relation räknar jag med att han tar lika stort ansvar som jag då det är en GEMENSAM lägenhet. Vill han inte hjälpa till har han inget i lghtn att göra.

Jag gissar att du blev ammad tills du var åtta, fortfarande bor hos mamma och aldrig har haft en tjej.
Citera
2009-06-13, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
ja just det, det är klart att jag vet att du kan fixa eget käk lika mycket som jag vet att du är tuff OCH datakille (hoppas, för ditt bästa, att du förstår ironin i den meningen)

Jag kan faktiskt koka makaroner och steka Mammas Köttbullar. Gjorde faktiskt det tidigare i veckan.

Alltså allvarligt talat, du tror att det finns män som inte kan fixa mat. Du tror det? Och du försöker insinuera att jag inte vet något om livet... dåre!
Misstänker att du använder kvinnospråk igen - använder ordet "kan" när du menar något annat.

Citat:
Lever jag i en relation räknar jag med att han tar lika stort ansvar som jag då det är en GEMENSAM lägenhet.

Vad ansvaret består i definierar du, såklart. Vad praktiskt... för dig.

Citat:
Vill han inte hjälpa till har han inget i lghtn att göra.

Även om han köpt den och betalar av den varje månad? Låter som jämställhet...

Citat:
Jag gissar att du blev ammad tills du var åtta, fortfarande bor hos mamma och aldrig har haft en tjej.

Okej.
Citera
2009-06-13, 15:17
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Alltså allvarligt talat, du tror att det finns män som inte kan fixa mat. Du tror det? Och du försöker insinuera att jag inte vet något om livet... dåre!

Även om han köpt den och betalar av den varje månad? Låter som jämställhet...

Okej.

Det är helt uppenbart att det är DU som tror det eftersom du tjatar om det hela tiden.

Det fetstilta. Vad får dig att tro att det är han som har köpt lghtn och betalar varje månad?

och det sista. Jag tolkar det som ett JA.
Citera
2009-06-13, 15:23
Medlem
Citat:
Det är helt uppenbart att det är DU som tror det eftersom du tjatar om det hela tiden.

Du har fler än en gång på allvar sagt att det finns män som inte vet hur man fixar käk.

Citat:
Det fetstilta. Vad får dig att tro att det är han som har köpt lghtn och betalar varje månad?

Frågan jag ställde var: även om? Jag tolkar det som ett JA.

Citat:
och det sista. Jag tolkar det som ett JA.

Det är klart du gör det. Sådana är ni nämligen, ni moderna kvinnor, - om man inte håller med er så är man en loser eller bitterkuk eller något i den stilen.

"Varför vill inte min kille prata med mig om annat än struntsaker. Jag föööörstååååår inte..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in