Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Jo, tjena. Du skulle säkert gilla att han lejer någon som städer hälften av gångerna. Medans du håller på som en "piga" (ditt ordval).
Ett par dagar i veckan? I veckan? Du behöver hjälp.
http://sydsvenskan.se/inpalivet/article405365/Med-kontroll-over-angest-och-skam.html
Är det där du?
Hahaha vad full i skit du är
Jag mår bra när alla saker ligger på sin plats, golven är rena och disken står ren i sina skåp. Det tar ingen tid att dagligen hålla ordning. Det tar däremot tid att låta skiten gro och sedan ta en grovstädning. Enkelt.
Citat:
Där du anser att det behövs! Vi har redan etablerat att du är städfascist. Du vill att han ska gå runt och titta efter saker som han tror du kommer att anmärka på. Det räcker alltså inte med att du ska säga till och sedan ska han göra alltså? Ett rent helvete.
Slöseri med din tid alltså, men han ska alltså anpassa sig till din standard. Och göra det som du tycker behöver göras. Jag antar att du är relativt ung och söt. Bara en förvarning, du kommer inte att komma undan med ditt beteende om... 10 år.
Nej absolut inte. Han behöver inte anpassa sig till "min" standard.
Jag kommer varken kräva eller förvänta mig det. Förhoppningsvis har vi rätt lika syn på vilket hushållsskick vi uppskattar mest.
Har vi för olika syn på hushållsarbetet så kommer vi inte kunna leva ihop. Enkelt.
Ung och söt? Allt är relativt men nej, det är inte mina starka kort.
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Eftersom det är du som sätter standarden och bestämmer över golven så skrev jag dina golv. Och det är oavsett om du har flyttat in i hans lägenhet - vilket är det troligaste.
Så länge vi bor ihop är det lika mycket hans golv. Så länge det inte handlar om jordgolv mår hela golvytan, inkl hörnen, bra av att träffa dammsugaren minst en gång i veckan. Sug på den du!
Jag tror på att man startar upp tillsammans dvs båda lämnar sin gamla bostad för att skaffa något nytt gemensamt.