Citat:
Ursprungligen postat av tiny dancer
Varför skulle män vara bättre på det? Kvinnor klarar ju av det lika bra NÄR VI FÅR MÖJLIGHET TILLL DET. bara för vi inte fått det förut eftersom vi slavat i hemmet istället för att kunna 'göra karriär' betyder inte att vi är mindre kapabla till det.
Visst kan kvinnor göra karriär men det ska inte ske på bekostnad av sitt hem och sin familj. Sedan är det ju så att män generellt är mer kreativa och företagsamma än kvinnor, frånvaron av kvinnor i styrelserummen beror inte på förtryck utan på ointresse. Det är svårt att beskriva kanske men att det finns en överväldigande majoritet män som är uppfinnare och företagare talar sitt tydliga språk.
Citat:
Du tycker alltså det är fel att man ska samarbeta och ta gemensamt ansvar för städning och familjeliv?
Det är kvinnans uppgift i huvudsak, i synnerhet hushållet. Självklart hjälper mannen till när så behövs men absolut inte 50/50.
Citat:
Om vi hade velat stå i hemmet o laga mat och tyckte att det var jobbigt att jobba med vårt drömjobb istället, varför skulle vi inte välja att stå hemma istället?
För att feministfascisterna har genomsyrat samhället att tänka som de vill. De har bestämt att det är lågstatus och förtryck när kvinnan tar hand om man, barn och hushåll istället för att göra karriär.
Citat:
Många män kör även i väggen. De flesta blir stressade i det här samhället.
Många män har också dåliga förhållanden. Speciellt sådana som aldrig är hemma eftersom de är på jobbet hela tiden medan kvinnan är i hemmet med barnen. Många av de barnen får inte en relation med sin far eftersom han ej är närvarande.
Du snackar extremfall nu. De flesta män jobbar inte ihjäl sig och umgås visst med familjen efter jobbet. Jag snackar om typfallet kvinnan som satsar på heltidsjobb och karriär och tjatar på mannen att ta hand om kvinnogörat hemma.
Citat:
[...]Hur lyckliga tror du hemmafruar är?
Läser du ens igenom det du skriver innan du skickar in det? jag undrar...
"Hemmafru" är ett skällsord i dagens feminist-Sverige. Du använder ordet av en viss anledning. Nej, jag är övertygad om att kvinnor som tar hand om hem och familj är både lyckligare och attraktivare än karriärkvinnor.
Citat:
Riktiga kvinnor.. sådana som inte är tillåtna att tänka själva? Som inte får följa sina drömmar för det finns inte utrymme för deras önskningar i ett extremt mansdominerat samhälle? Som är uppfostrade i att de inte har något val än att slava för sin man? Som är uppfostrade till att "den vita mannen är RIK. Får du honom så får du inga problem med ekonomin och kan leva utan att halvt svälta ihjäl".
Snälla nån... du verkar ju totalt hjärntvättad av feministpropaganda. Tänk efter själv istället för att tro på allt du har hört och läst.
Citat:
Du borde verkligen tänka på hur du ser på kvinnor. Baraför att man är kvinna betyder inte det att man tvunget måste vara sämre.
Hur då sämre? Jag tycker inte att kvinnor är sämre. Kvinnor kan vara jätteduktiga på att göra karriär t ex, men den dag de stadgar sig och skaffar familj så tycker jag de ska lägga allt det där åt sidan, gå ner till deltid och satsa på sitt hem och sin familj. Det gör inte dessa kvinnor sämre, tvärtom så respekterar jag dessa till fullo och finner dem attraktiva.