2009-06-13, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing

Ja, detta är ju inte på något sätt nytt.
Oftast är det dock att genuskampen skulle leda till att männen förlorar sin attraktionskraft. Till exempel att vi är så jämställda nu vilket gör att alal män är mesiga och oattraktiva.

Men det finns ju även andra sidan att även kvinnorna förlorar sin attraktionskraft och därför söker sig männen till kvinnor ifrån andra länder.

det där är de bästa inlägget här, ni andra snackar om matlagning och städning.. vafan skärp er. moderatswing beskriver iallafall vad jag tycker är det största problemet med nya jämnlikheten.
Citera
2009-06-13, 15:41
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Du har fler än en gång på allvar sagt att det finns män som inte vet hur man fixar käk.

Frågan jag ställde var: även om? Jag tolkar det som ett JA.

Det är klart du gör det. Sådana är ni nämligen, ni moderna kvinnor, - om man inte håller med er så är man en loser eller bitterkuk eller något i den stilen.

"Varför vill inte min kille prata med mig om annat än struntsaker. Jag föööörstååååår inte..."

Nu är du där igen ... tjatar om mat.
Och jag ställde en motfråga. Du börjar bli väldigt upprörd, kan det vara för att jag inte håller med dig månne ...

Citera
2009-06-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milton76
Nu är du där igen ... tjatar om mat.

Är det jag som börjat tjata om mat? Den enda som på allvar sagt att det finns män som inte kan koka makaroner är.......... du! Du, du och bara du.

Citat:
Och jag ställde en motfråga.

Ställ den igen. Jag uppfattade den inte.
Citera
2009-06-13, 15:51
Medlem
milton76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Är det jag som börjat tjata om mat? Den enda som på allvar sagt att det finns män som inte kan koka makaroner är.......... du! Du, du och bara du.

Ställ den igen. Jag uppfattade den inte.

med tanke på din reaktion över just det påståendet gissar jag att du inte är det kulinariska geni du gärna vill vara.

Scrolla upp
Citera
2009-06-13, 15:55
Medlem
Citat:
med tanke på din reaktion över just det påståendet gissar jag att du inte är det kulinariska geni du gärna vill vara.

Jag vill vara ett kulinariskt geni? Jag är inte intresserad av malagning över huvud taget.

Citat:
Scrolla upp

Hittar ingen obesvarad fråga.
Citera
2009-06-13, 15:56
Medlem
yeahgrrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Med tanke på Norges undermåliga matkultur kan jag förstå behovet

men din jävel..... du snodde min kommentar....
Citera
2009-06-13, 15:58
Medlem
laserlasses avatar
Vad är det för likhet mellan moonboots och en thailändska

Citera
2009-06-13, 16:43
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tiny dancer
de flesta kvinnorna (och männen) i världen gillar ha sex. Men att man i andra länder som kvinna är förtryckt och tvingad att laga mat och passa upp på sin man och sätta honom främst istället för sig själv, det betyder inte att man ÄR så bara för att man KOMMER ifrån det stället. Det är bara förtryck som kommer ifrån männen. För jag menar, oavsett man eller kvinna, vem hade inte tyckt att det var bekvämt med en partner som lagade god mat och tyckte om att tillfredsställa den andre?

Kärringen är verkligen helt ute o cyklar.

Intressant hur vissa vänsterfeminister slår knut på sig själva när det kommer till detta.
För att fritt citera Gudrun Schyman: Varför skulle andra länder vara mindre jämställda än Sverige?

Du måste förstå den tunna tunna linjen mellan rasism och feminism

Men visst, okej då. Hon fick mycket kritik för sina uttalanden från andra feminister.
Citera
2009-06-13, 17:04
Bannlyst
Citat:
de flesta kvinnorna (och männen) i världen gillar ha sex. Men att man i andra länder som kvinna är förtryckt och tvingad att laga mat och passa upp på sin man och sätta honom främst istället för sig själv, det betyder inte att man ÄR så bara för att man KOMMER ifrån det stället. Det är bara förtryck som kommer ifrån männen. För jag menar, oavsett man eller kvinna, vem hade inte tyckt att det var bekvämt med en partner som lagade god mat och tyckte om att tillfredsställa den andre?

Kärringen är verkligen helt ute o cyklar.
Vilka länder är det? Du har nog inga erfarenheter från u-länder. Tror du alla fattiga kvinnor från u-länder som gifter sig med svenska män är mähän? Det luktar rasism, pk-rasism närmare bestämt.
Citera
2009-06-13, 17:05
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Varför skulle män vara bättre på det? Kvinnor klarar ju av det lika bra NÄR VI FÅR MÖJLIGHET TILLL DET. bara för vi inte fått det förut eftersom vi slavat i hemmet istället för att kunna 'göra karriär' betyder inte att vi är mindre kapabla till det.

Visst kan kvinnor göra karriär men det ska inte ske på bekostnad av sitt hem och sin familj. Sedan är det ju så att män generellt är mer kreativa och företagsamma än kvinnor, frånvaron av kvinnor i styrelserummen beror inte på förtryck utan på ointresse. Det är svårt att beskriva kanske men att det finns en överväldigande majoritet män som är uppfinnare och företagare talar sitt tydliga språk.

Citat:
Du tycker alltså det är fel att man ska samarbeta och ta gemensamt ansvar för städning och familjeliv?

Det är kvinnans uppgift i huvudsak, i synnerhet hushållet. Självklart hjälper mannen till när så behövs men absolut inte 50/50.

Citat:
Om vi hade velat stå i hemmet o laga mat och tyckte att det var jobbigt att jobba med vårt drömjobb istället, varför skulle vi inte välja att stå hemma istället?

För att feministfascisterna har genomsyrat samhället att tänka som de vill. De har bestämt att det är lågstatus och förtryck när kvinnan tar hand om man, barn och hushåll istället för att göra karriär.

Citat:
Många män kör även i väggen. De flesta blir stressade i det här samhället.
Många män har också dåliga förhållanden. Speciellt sådana som aldrig är hemma eftersom de är på jobbet hela tiden medan kvinnan är i hemmet med barnen. Många av de barnen får inte en relation med sin far eftersom han ej är närvarande.

Du snackar extremfall nu. De flesta män jobbar inte ihjäl sig och umgås visst med familjen efter jobbet. Jag snackar om typfallet kvinnan som satsar på heltidsjobb och karriär och tjatar på mannen att ta hand om kvinnogörat hemma.

Citat:
[...]Hur lyckliga tror du hemmafruar är?
Läser du ens igenom det du skriver innan du skickar in det? jag undrar...

"Hemmafru" är ett skällsord i dagens feminist-Sverige. Du använder ordet av en viss anledning. Nej, jag är övertygad om att kvinnor som tar hand om hem och familj är både lyckligare och attraktivare än karriärkvinnor.

Citat:
Riktiga kvinnor.. sådana som inte är tillåtna att tänka själva? Som inte får följa sina drömmar för det finns inte utrymme för deras önskningar i ett extremt mansdominerat samhälle? Som är uppfostrade i att de inte har något val än att slava för sin man? Som är uppfostrade till att "den vita mannen är RIK. Får du honom så får du inga problem med ekonomin och kan leva utan att halvt svälta ihjäl".

Snälla nån... du verkar ju totalt hjärntvättad av feministpropaganda. Tänk efter själv istället för att tro på allt du har hört och läst.

Citat:
Du borde verkligen tänka på hur du ser på kvinnor. Baraför att man är kvinna betyder inte det att man tvunget måste vara sämre.

Hur då sämre? Jag tycker inte att kvinnor är sämre. Kvinnor kan vara jätteduktiga på att göra karriär t ex, men den dag de stadgar sig och skaffar familj så tycker jag de ska lägga allt det där åt sidan, gå ner till deltid och satsa på sitt hem och sin familj. Det gör inte dessa kvinnor sämre, tvärtom så respekterar jag dessa till fullo och finner dem attraktiva.
Citera
2009-06-13, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av laserlasse
Vad är det för likhet mellan moonboots och en thailändska

Går hellre på stan med vilken mörk tjej som helst än en gris från norden.
Citera
2009-06-13, 17:11
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Går hellre på stan med vilken mörk tjej som helst än en gris från norden.

Exakt. Vi lever i ett internationellt samhälle. Precis som att en del svenska kvinnor går på stan med sin arab så går en del svenska män på stan med sin thailändska. Var är problemet? Om nu vissa svenska kvinnor finner detta stötande att mannen väljer bort svenska kvinnor så kanske de ska rannsaka sig själva istället för att i vanlig ordning gnälla och skylla allt på mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in