2009-06-12, 22:41
Medlem
Läs gärna inlägget före ditt eget.

Citat:
Ursprungligen postat av Catie
Jag tror att du inte tänker så långt där. När ska kvinnan diska och städa då? Hon jobbar väl antagligen,

Nej.

Citat:
eller hur stor tilltro har du till de svenska välfärdssystemen?

Den förstod jag faktiskt inte.

Citat:
Att du tycker att man är hjärntvättad bara för att man är en man och torkar sin egen stjärt och inte låter mamma/flickvännen göra det. Haha, du anar inte hur otroligt Omanligt det är med män som bara vill bli serverade och inte kan sätta på en tvättmaskin själv, eller inte kan laga nåt annat än en Gorbys pirog. Det finns en anledning till att tjejer väljer bort sådana män.

Du bör nog tänka dig för här. Vad är det för bild du ger av dig själv, hur du tänker? Vad framstår du som?

Alla vet hur man startar en tvättmaskin. Alla vet hur man kokar potatis. Det handlar absolut inte om det och det vet du. Ändå skriver du det. Skärp dig.

Citat:
Jag jobbade förr ihop med en kinesisk tjej som gift sig med en svensk man och de har även barn ihop.

Det här gör hela din berättelse irrelevant.

Citat:
Och det finns ju även scenarior, där tjejerna, när de väl blivit självständiga och fått sitt uppehållstillstånd gör slut med mannen

Ja, det är klart att det finns en risk att de försvenskas och därmed gör slut vid minsta motgång eller fnurra på tråden. Det är en risk som alla som beställer en fru är medvetna om.

Det kommer alltid att finnas män som ser sig som bättre män genom att låtsas att du gillar att ställa sig och diska och börja städa efter att de kommit hem efter jobbet (hej. mo
Senast redigerad av Tuff datakille 2009-06-12 kl. 22:43.
Citera
2009-06-13, 10:34
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Ja, det är klart att det finns en risk att de försvenskas och därmed gör slut vid minsta motgång eller fnurra på tråden. Det är en risk som alla som beställer en fru är medvetna om.

Men...! Hur kan det vara möjligt att dessa perfekta kvinnor kan "försvenskas", om det nu är varje kvinnas dröm att inte ha mer intellektuell stimulans än att snyta barn?

Kan det kanske... ge en antydan om... att valet beror på ekonomiska orsaker? Att man väljer att ge sina kommande barn en bättre framtid i ett rikare land...?
Citera
2009-06-13, 10:47
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan

Har Hanne med sitt chockerande uttalande rent av rätt eller är hon helt ute och cyklar? Är den goda maten kanske t o m viktigare än sexet?

Vad anser ni?

Med tanke på Norges undermåliga matkultur kan jag förstå behovet

" Så liberala att kvinnor och män inte törs älska eller satsa på parförhållandet av rädsla för att bli bedragna, säger Hanne Nabintu Herland. "

Det påståendet kändes mer balanserat.

Annars vet väl alla att vägen till männens hjärta går genom mat och sex. Så en glad, ja-sägande kåt kvinna fungerar väl hos majoriteten

Nä, hon är ute och simmar.
Vi har alla olika behov och varför vända ut och in på sig själv för att ens partner skall blidkas när man kan välja en partner som på samtliga plan är hyfsat lik en själv?

Att leva med ett frekvent kompromissande står, för undertecknad, definitivt lägre i kurs än att leva som singel resten av livet.
Citera
2009-06-13, 10:49
Medlem
zaturn87s avatar
Kärringen är ju helt jävla galen...
Citera
2009-06-13, 12:22
Medlem
de flesta kvinnorna (och männen) i världen gillar ha sex. Men att man i andra länder som kvinna är förtryckt och tvingad att laga mat och passa upp på sin man och sätta honom främst istället för sig själv, det betyder inte att man ÄR så bara för att man KOMMER ifrån det stället. Det är bara förtryck som kommer ifrån männen. För jag menar, oavsett man eller kvinna, vem hade inte tyckt att det var bekvämt med en partner som lagade god mat och tyckte om att tillfredsställa den andre?

Kärringen är verkligen helt ute o cyklar.
Citera
2009-06-13, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag gjorde det tidigare men känner numera sympati för mannen då jag vet hur han tänker och känner.

Svenska kvinnor är generellt sett skadade av det feministpåverkade jämställdhetssamhälle som vi lever i där de förväntas göra karriär och allt det andra som män vanligtvis är bättre på..

Varför skulle män vara bättre på det? Kvinnor klarar ju av det lika bra NÄR VI FÅR MÖJLIGHET TILLL DET. bara för vi inte fått det förut eftersom vi slavat i hemmet istället för att kunna 'göra karriär' betyder inte att vi är mindre kapabla till det.

Citat:
Det anses dessutom fult och omodernt för kvinnor att spendera största delen av sin tid hemma med barn och hushåll. Istället förväntas de ställa krav på mannen att "hjälpa till" och "ta gemensamt ansvar" för traditionellt kvinnliga uppgifter såsom att laga mat, städa och ta hand om ungarna.
Du tycker alltså det är fel att man ska samarbeta och ta gemensamt ansvar för städning och familjeliv?
Citat:
Många kvinnor tycker att alla dessa moderna jämställdhetskrav känns jobbigt för innerst inne vill de göra det som kvinnor i tusentals år alltid har gjort. Men nu har de inte längre tid till det för att de plötsligt ska klättra i karriärstegen och tjäna en massa pengar och vara så förbannat duktiga på allt. Inte konstigt att många kvinnor kör i väggen och inte lyckas fixa sina förhållanden.

Om vi hade velat stå i hemmet o laga mat och tyckte att det var jobbigt att jobba med vårt drömjobb istället, varför skulle vi inte välja att stå hemma istället?

Många män kör även i väggen. De flesta blir stressade i det här samhället.
Många män har också dåliga förhållanden. Speciellt sådana som aldrig är hemma eftersom de är på jobbet hela tiden medan kvinnan är i hemmet med barnen. Många av de barnen får inte en relation med sin far eftersom han ej är närvarande.

Citat:
Svenska män är förstås också förvirrade. Pappaledighet är jättebra, ingen tvekan om detta. Men snart förväntas de ställa upp 50/50 att stanna hemma med barnen. Vill svenska män detta? Ska de låta sina fruar göra karriär medan de själva stannar hemma, diskar, städar och tar hand om ungarna? Blir de lyckligare då? Knappast. Män vill inte ha det så, och det ligger väl i vår natur och instinkt lika mycket som för kvinnor.

Varför ska vi kvinnor vara i hemmet MER för att vi inte har en kuk? Vi har också en hjärna, vi har också drömmar, vi är också kapabla och villiga att göra karriär och annat som inte involverar att slava hemma i köket och städa.

Du säger "vill svenska män detta? nej"
Men tror du svenska kvinnor vill det? NEJ. Varför är det inte ok för en kvinna att göra karriär medan mannen står och diskar? Du säger ju att det är ok om mannen gör karriär för att han är man alltså? Så du ser alltså att männen ska få följa sina drömmar, göra vad han vill och att kvinnan gjord enbart för att tillfredsställa mannens behov av mat, sex och omhändertagning av barn?... och den rätten ska han ha för att faktum är att han är man?
Hur lyckliga tror du hemmafruar är?
Läser du ens igenom det du skriver innan du skickar in det? jag undrar...

Citat:

Problemet är att det finns så enormt mycket tabu och fördomar kring detta ämne och gud nåde den som vågar påstå att kvinnan bör ta hand om hushåll och barn och låta mannen sköta om försörjning m.m. Nej, så får man inte säga i dagens jämställdhetssverige. Det är diskriminering!

Jag är själv tillsammans med en ukrainska och det funkar bättre än det har gjort med någon svensk kvinna (jag är inte ung och grön - har haft en del förhållanden genom åren). Hon lagar i princip all mat (ibland hjälper jag till om jag känner för det), ger mig all sex jag vill ha (verkligen anstränger sig för att tillfredsställa mig då hon vet att det är viktigt för mig), sköter all diskning och städning samtidigt som jag står för familjens försörjning, ekonomi, bilkörning etc. Precis så som det ska vara. Vi är lyckliga, har roligt tillsammans och respekterar varandra till fullo.

Jag tycker att fler svenska män bör utforska östeuropa där svenska män har ett gott rykte och där kvinnor har traditionella könsvärderingar och mer kvinnligt perspektiv på många frågor och sig själva. Visst finns det många fina svenska kvinnor men utbudet därborta i öst är mångfalt bättre för oss män som letar efter riktiga kvinnor som inte skadats av kvinnofrigörelsens baksidor. Problemet är att det finns många lurendrejare därute, kanske 95% av alla dejtingsajter där drivs av bedragare. Detta kan skrivas om i annan tråd kanske.

Riktiga kvinnor.. sådana som inte är tillåtna att tänka själva? Som inte får följa sina drömmar för det finns inte utrymme för deras önskningar i ett extremt mansdominerat samhälle? Som är uppfostrade i att de inte har något val än att slava för sin man? Som är uppfostrade till att "den vita mannen är RIK. Får du honom så får du inga problem med ekonomin och kan leva utan att halvt svälta ihjäl".

Du borde verkligen tänka på hur du ser på kvinnor. Baraför att man är kvinna betyder inte det att man tvunget måste vara sämre.
Citera
2009-06-13, 12:55
Medlem
Lavas avatar
Citat:

Jag är själv tillsammans med en ukrainska och det funkar bättre än det har gjort med någon svensk kvinna (jag är inte ung och grön - har haft en del förhållanden genom åren). .

Den förtydligen var antagligen överflödig.
Av någon anledning brukar det inte vara yngre generationens män som letar efter kvinnor som andas och lever traditionellt.
Citera
2009-06-13, 12:59
Medlem
Fargoths avatar
När förhållandet har några år på nacken är givetvis maten viktigare.
Citera
2009-06-13, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiny dancer
de flesta kvinnorna (och männen) i världen gillar ha sex. Men att man i andra länder som kvinna är förtryckt och tvingad att laga mat och passa upp på sin man och sätta honom främst istället för sig själv, det betyder inte att man ÄR så bara för att man KOMMER ifrån det stället. Det är bara förtryck som kommer ifrån männen. För jag menar, oavsett man eller kvinna, vem hade inte tyckt att det var bekvämt med en partner som lagade god mat ochtyckte om att tillfredsställa den andre?

Vem? Du, till exempel.

Du vill ha en kille som är äldre, smartare och längre än du. Och har han inte en häftig karriär så är han en latmask.

"Nej, det är inte alls så, det är bara en ren slump att alla mina ex har varit allt det som du just skrev..."
Senast redigerad av Tuff datakille 2009-06-13 kl. 13:19.
Citera
2009-06-13, 13:13
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Brightside
Skulle tro de flesta här inte varit ute i arbetslivet...

Låt mig se. Utav mina nuvarande chefer är 2/3 kvinnor. Företagets förra VD var kvinna. Jag jobbar i callcenter. Och de är fan inte lata utav sig.

I england hade jag också kvinnliga chefer. Faktum är att efter 4 år av aktivt arbetande har de flesta av mina chefer varit kvinnor. På mitt gamla företag fanns det massvis med tjejjer som aldrig sjukanmält sig en enda gång på flera år. En av mina manliga chefer knarka på jobbet och fick sparken osv.

Såg ni vad jag gjorde där? Jag bestämde att saker och ting var på ett visst sätt helt utifrån mina egna erfarenheter. Det är inte fakta.

Kvinnor som gör bra ifrån sig i arbetslivet finns det gott om. Precis som män som är idioter finns det kvinnor. Ni kan inte bara utgå ifrån eran egen erfarenhet. Ge mig en forskningsrapport eller ren fakta, annars kan ni hålla käften.

Om ni vill ha en kvinna som tycker om att laga mat och knulla så ha det så kul. Jag vill gärna ha nån att umgås med också.

Så där ja

Att vilja ha någon som sköter markservicen känns som ett rätt futtigt partnerkrav. Intellektuella samtal och ömsesidighet är det som får mig att älska och vilja stanna i en relation.
Citera
2009-06-13, 13:17
Medlem
milton76s avatar
Ju fler tofflor som hämtar hem fruar desto bättre. Då sållas skiten bort automatiskt och kvar blir gräddan av män att välja bland.
Citera
2009-06-13, 13:18
Medlem
Citat:
Du tycker alltså det är fel att man ska samarbeta och ta gemensamt ansvar för städning och familjeliv?

Det är fel. För den som definierar definierar städning och familjeliv och allt det där är kvinnan och enbart hon. Att "partners" då delar på det som hon har bestämt helt och hållet har inte med rättvisa att göra. Och så som statistiken tydligt visar så räcker det oftast inte med att göra som man blir tillsagd. Kvinnor tänder inte på att ha en betjänt - även om de tror det eftersom det står i tidnignen.

Citat:
Om vi hade velat stå i hemmet o laga mat och tyckte att det var jobbigt att jobba med vårt drömjobb istället, varför skulle vi inte välja att stå hemma istället?

Låt mig, gissa? Du har inte kommit ut i arbetslivet ännu. Du kommer att få ett brutalt uppvaknande. Sådana som "gör karriär" och dessutom jobbar med sitt drömjobb är en liten bråkdel av alla som arbetar - män och kvinnor. Den kommande depressionen kommer att förändra hela din världsbild. Drömjobb? Vakna.

Citat:
Men tror du svenska kvinnor vill det? NEJ. Varför är det inte ok för en kvinna att göra karriär medan mannen står och diskar?

Frågar du oss varför du inte vill ha en man som står och diskar och låtsas gilla det?

Citat:
Du säger ju att det är ok om mannen gör karriär för att han är man alltså? Så du ser alltså att männen ska få följa sina drömmar, göra vad han vill...

Du tror att det ser ut så här i verkligheten för svenska män?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in