Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Jag gjorde det tidigare men känner numera sympati för mannen då jag vet hur han tänker och känner.
Svenska kvinnor är generellt sett skadade av det feministpåverkade jämställdhetssamhälle som vi lever i där de förväntas göra karriär och allt det andra som män vanligtvis är bättre på..
Varför skulle män vara bättre på det? Kvinnor klarar ju av det lika bra NÄR VI FÅR MÖJLIGHET TILLL DET. bara för vi inte fått det förut eftersom vi slavat i hemmet istället för att kunna 'göra karriär' betyder inte att vi är mindre kapabla till det.
Citat:
Det anses dessutom fult och omodernt för kvinnor att spendera största delen av sin tid hemma med barn och hushåll. Istället förväntas de ställa krav på mannen att "hjälpa till" och "ta gemensamt ansvar" för traditionellt kvinnliga uppgifter såsom att laga mat, städa och ta hand om ungarna.
Du tycker alltså det är fel att man ska samarbeta och ta gemensamt ansvar för städning och familjeliv?
Citat:
Många kvinnor tycker att alla dessa moderna jämställdhetskrav känns jobbigt för innerst inne vill de göra det som kvinnor i tusentals år alltid har gjort. Men nu har de inte längre tid till det för att de plötsligt ska klättra i karriärstegen och tjäna en massa pengar och vara så förbannat duktiga på allt. Inte konstigt att många kvinnor kör i väggen och inte lyckas fixa sina förhållanden.
Om vi hade velat stå i hemmet o laga mat och tyckte att det var jobbigt att jobba med vårt drömjobb istället, varför skulle vi inte välja att stå hemma istället?
Många män kör även i väggen. De flesta blir stressade i det här samhället.
Många män har också dåliga förhållanden. Speciellt sådana som aldrig är hemma eftersom de är på jobbet hela tiden medan kvinnan är i hemmet med barnen. Många av de barnen får inte en relation med sin far eftersom han ej är närvarande.
Citat:
Svenska män är förstås också förvirrade. Pappaledighet är jättebra, ingen tvekan om detta. Men snart förväntas de ställa upp 50/50 att stanna hemma med barnen. Vill svenska män detta? Ska de låta sina fruar göra karriär medan de själva stannar hemma, diskar, städar och tar hand om ungarna? Blir de lyckligare då? Knappast. Män vill inte ha det så, och det ligger väl i vår natur och instinkt lika mycket som för kvinnor.
Varför ska vi kvinnor vara i hemmet MER för att vi inte har en kuk? Vi har också en hjärna, vi har också drömmar, vi är också kapabla och villiga att göra karriär och annat som inte involverar att slava hemma i köket och städa.
Du säger "vill svenska män detta? nej"
Men tror du svenska kvinnor vill det? NEJ. Varför är det inte ok för en kvinna att göra karriär medan mannen står och diskar? Du säger ju att det är ok om mannen gör karriär för att han är man alltså? Så du ser alltså att männen ska få följa sina drömmar, göra vad han vill och att kvinnan gjord enbart för att tillfredsställa mannens behov av mat, sex och omhändertagning av barn?... och den rätten ska han ha för att faktum är att han är man?
Hur lyckliga tror du hemmafruar är?
Läser du ens igenom det du skriver innan du skickar in det? jag undrar...
Citat:
Problemet är att det finns så enormt mycket tabu och fördomar kring detta ämne och gud nåde den som vågar påstå att kvinnan bör ta hand om hushåll och barn och låta mannen sköta om försörjning m.m. Nej, så får man inte säga i dagens jämställdhetssverige. Det är diskriminering!
Jag är själv tillsammans med en ukrainska och det funkar bättre än det har gjort med någon svensk kvinna (jag är inte ung och grön - har haft en del förhållanden genom åren). Hon lagar i princip all mat (ibland hjälper jag till om jag känner för det), ger mig all sex jag vill ha (verkligen anstränger sig för att tillfredsställa mig då hon vet att det är viktigt för mig), sköter all diskning och städning samtidigt som jag står för familjens försörjning, ekonomi, bilkörning etc. Precis så som det ska vara. Vi är lyckliga, har roligt tillsammans och respekterar varandra till fullo.
Jag tycker att fler svenska män bör utforska östeuropa där svenska män har ett gott rykte och där kvinnor har traditionella könsvärderingar och mer kvinnligt perspektiv på många frågor och sig själva. Visst finns det många fina svenska kvinnor men utbudet därborta i öst är mångfalt bättre för oss män som letar efter riktiga kvinnor som inte skadats av kvinnofrigörelsens baksidor. Problemet är att det finns många lurendrejare därute, kanske 95% av alla dejtingsajter där drivs av bedragare. Detta kan skrivas om i annan tråd kanske.
Riktiga kvinnor.. sådana som inte är tillåtna att tänka själva? Som inte får följa sina drömmar för det finns inte utrymme för deras önskningar i ett extremt mansdominerat samhälle? Som är uppfostrade i att de inte har något val än att slava för sin man? Som är uppfostrade till att "den vita mannen är RIK. Får du honom så får du inga problem med ekonomin och kan leva utan att halvt svälta ihjäl".
Du borde verkligen tänka på hur du ser på kvinnor. Baraför att man är kvinna betyder inte det att man tvunget måste vara sämre.