2008-04-19, 18:49
Medlem
Har det inte alltid varit så att "ensamma män" säkt sig till utlandet när de tröttnat på att leta i Sverige?

Det spelar ingen roll hur misslyckad man är, det är alltid någon som vill åt dem (dvs deras levnadsstandard)

Torsk på Tallin är väl ett ypperligt exempel på detta?
Citera
2008-04-19, 18:50
Medlem
Varför vet jag inte men varje gång jag ser en vit vanlig kille med en asiat tjej så får jag alltid känslan av att han har köpt henne.
Citera
2008-04-19, 18:53
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaDev
Men alltså gillar du när deras ögon bara blir till små springor när dom ler? Jag gillar dom japsarna/kineserna som inte har så "extrema" snedögon, alltså dom är ju fortfarande snea, jag menar mest att dom inte blir små sträck när dom skrattar

Jag menar dom som du beskriver, jag antar att jag finner ögon ganska viktiga på tjejer, så om dom bara blir små streck när dom ler hade jag nog tappat intresse

Men sen är det något med japsar speciellt att dom alltid framstår som lite gladare hela tiden, vet inte om det med spelar in kanske?

Mörka bruna ögon, lite småglansiga, med matchande brunt tunnt hår och lite, inte mycket, runda kinder på en någorlunda smal och kort tjej = Vinnande kombo helt enkelt

Men jag tänder givetvis inte enbart på asiater! Men dom brukar i regel ligga bra till i mina ögon
Citera
2008-04-19, 18:58
Medlem
MaDevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
Jag menar dom som du beskriver, jag antar att jag finner ögon ganska viktiga på tjejer, så om dom bara blir små streck när dom ler hade jag nog tappat intresse

Men sen är det något med japsar speciellt att dom alltid framstår som lite gladare hela tiden, vet inte om det med spelar in kanske?

Mörka bruna ögon, lite småglansiga, med matchande brunt tunnt hår och lite, inte mycket, runda kinder på en någorlunda smal och kort tjej = Vinnande kombo helt enkelt

Men jag tänder givetvis inte enbart på asiater! Men dom brukar i regel ligga bra till i mina ögon

Då verkar du och jag ha samma smak när det gäller den aiatiska tjejen! Nu är ju jag tjej och straight men man kan uppskatta en söt tjej endå
En till grej jag tänkt på gällande japsar/kineser är att dom ofta har väldigt flickiga och gulliga röster!
Citera
2008-04-19, 19:07
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaDev
Då verkar du och jag ha samma smak när det gäller den aiatiska tjejen! Nu är ju jag tjej och straight men man kan uppskatta en söt tjej endå
En till grej jag tänkt på gällande japsar/kineser är att dom ofta har väldigt flickiga och gulliga röster!

Helt OT, men wow jag hade inte kunnat gissa för allt guld i världen att du var tjej

Jag håller med om att även om man är straight så kan man visst tycka ens egna kön kan vara söta eller till och med sexiga

Jag tycker Christian Slater är riktigt sexig! Men jag tänder inte på honom, utan han ser bara jävligt bra ut.

Och jo dom har oftast söta röster, iaf när man tittar på anime och en eller annan serie därifrån. Det är något, speciellt med japsar, att dom flesta framstår som jättegulliga och rätt så oskyldiga tjejer. Där nere är det ju fortfarande ganska privat att snacka om sex, medans vi här i sverige kan ha det som konversations föremål vid en lunch på mcdonalds typ.

Fan tänk om man sett ut som Christian Slater
Citera
2008-04-21, 06:22
Medlem
Intressant tråd.

Jag bor i Thailand, är inte någon expert men har lärt mig en hel del och kan nog svara på en del fördomar som florerar ganska fritt i tråden.

Ålder/Utseende

Efter att ha läst en del inlägg inser jag att folk här är helt fast i det "svenska" tänket. Ni har 9 miljoner människor som referensram för hela jorden. Vår kultur är mycket speciell när det kommer till saker som förhållanden. I Sveriges större tidningar dyker det ganska ofta upp lite skandalartiklar om att någon är ihop med någon som är x antal yngre/äldre än han/hon. Detta ser jag som något typiskt svenskt/skandinaviskt. Ser man på tex, USA så är det inte helt ovanligt med högre åldersskillnader i förhållanden.

Thaitjejer har en tendens att se grymt unga ut antar att det beror på bra kost och att de inte väljer att ligga och grilla sig på stranden så fort solen dyker upp. Gå in på vilken thaibar som helst och försök gissa åldern på thailändarna där, lyckas ni gissa +5/-5 år på 50% då har ni antagligen haft en jävla tur eller så har ni bott i Thailand över 5 år. När ni ser någon 40+ knata omkring med någon som ni upplever är 16 år, då är han/hon troligen 25-35.

Sen upplever jag även att Sverige/Skandinavien är mycket mer utseende fixerade än övriga världen. De flesta i Sverige tjatar om att det är insidan som räknas men sen när de ser ett par där någon upplevs som snyggare än den andra så är den ena självklart ihop bara för pengarna, det är aldrig så att personen kan vara en jävligt schysst och bra människa som man trivs med.

Förhållande/Kultur

Kulturella skillnader, vi i Sverige kommer från ett kristet synsätt när det gäller förhållanden. Thailändare har ett buddistiskt synsätt. Vissa punkter överensstämmer andra gör det inte. Thailändare väger in andra saker när det kommer till partner, där det första kanske inte är utseende utan det är mer framtid, familj och ekonomisk trygghet. Självklart spelar attraktion in men den kan "åka ner" på listan om de viktigare delarna är extra höga. Det finns väl egentligen samma sak hos oss i Sverige, har vi att välja mellan två partners som är likvärdiga men där den ena är bra mycket rikare än den andra, då väljer nog de flesta den rikare partnern.

Om vi tittar på vad som skrivits i den här tråden så ser vi att om jag som 40+ skulle bosätta mig i Sverige med min 30+ flickvän, då skulle de flesta svenskar anta att jag har "köpt" mig en thailändska. Okunskapen samt fördomarna gör det helt enkelt omöjligt för mig att flytta hem. Jag vill inte utsätta henne eller mig för detta.

Utbildning/Hjärntvättning

Utbildning, någon frågade om det fanns utbildade thailändare, frågan säger en hel del om kunskapen samt hur Sverige hjärntvättar oss i skolan. Vi får lära oss att svenska lärare/läkare/jurister/ingenjörer osv är de bästa i världen. Verkligheten är väl mer att någon utbildad i ett vettigt universitet i Asien är likvärdig eller bättre utbildad än de i Sverige. Oftast har de haft bättre lärare, mer motivation, (att misslyckas med sin utbildning som mamma och pappa betalt med dyra pengar är inte populärt), universiteten är mer internationella samt bättre uppbackning på själva universitetet.

Ja det finns välutbildade thailändare, fler än i Sverige.
Ja det finns rika thailändare, fler än i Sverige.
Ja det finns fattiga thailändare, fler än i Sverige.
Ja det finns outbildade thailändare, fler än i Sverige.

Undergivenhet

Den sista lögnen att spräcka är att thailändskor skulle vara undergivna. Jag har aldrig varit så rädd för någon flickvän som min thailändska. Jag har aldrig sett så undergivna män som de som har en thailändsk fru. Visst det är oftast så att kvinnorna tar hand om tvätt, städning och barn, detta är mer kulturellt än undergivet. Vi får lära oss att män också kan städa, tvätta och ta hand om barn, de får lära sig att det här är något en kvinna skall göra, visst det finns säkert västerländska män som utnyttjar detta men de flesta ser nog till att hjälpa till.
Citera
2008-04-21, 08:02
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Mycket text

Trevligt att du hittat en bra tjej tycker jag, även om jag personligen inte tänder på utseendet som thailändare har så är det bara min personliga smak och inget som behöver ha med någon annan att göra.

Personligen skulle jag nog inte tro att du "köpt" dig en thailändska bara för att du har en thaifru, däremot är det ju väldigt lätt när man som i mitt fall ser cirka 10 svenska män runt 40+ som har thailändskor mellan 20-40 som fruar att ha det som tro. Eller inte köpt alltså, det är svårt att beskriva hur jag menar. Men visst finns det säkerligen bevis på att man kan gifta sig med en thaitjej bara för att man blivit kär eller av andra anledningar, som du är bevis på.

Men intrycket man får av många här där jag bor är att dom gift sig med sina thaifruar för att det varit enklare, dom har skippat det här med dejtande och att försöka imponera tjejen ifråga, vilket känns lite "billigt". Jag är själv av uppfattningen att det känns onödigt att kämpa för att kanske få en tjej, eller att kanske få gifta sig.

Det jag tänker på i generellt är just att det finns kanske 10 män med thaifruar, resterande svenska män är gifta med svenska kvinnor. Det är ytterst sällsynt här där jag bor att en svensk man har en amerikansk fru, en rysk fru, en japansk fru eller en fru från något annat land än just sverige eller thailand, det är det jag finner lustigt. Är dom verkligen så speciella i thailand eller är det bara lite enklare för män att skaffa en thailändsk fru?

Jag får intrycket av att männen är ute efter närhet, och frun är ute efter ett tryggt liv. Kärlek kanske finns, eller kommer i efterhand som dom umgås, men jag får inte intrycket av att dom gift sig pga kärlek från början.

Hur var det för dig? Gifte du dig efter du blev kär och hade dejtat ett tag eller gick det till annorlunda?

Utveckla gärna då jag märker att du har potential till att förtydliga ett eller två för mig
Citera
2008-04-21, 08:11
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
På japsar, ögonen och lite smårunda kinder däremot finner jag det enormt oattraktivt med den ovårdade buske dom flesta japsar har, kineser däremot så tja, det är väl ögonen och deras traditionella kläder, annars är ju formerna på kroppen samma som dom flesta andra brudar.

Så det faller för min del på hur ansiktet ser ut, speciellt ögonen. Ja och så har dom sånt hår som ser så mysigt ut också

Jag tycker många Japaner och Koreaner.. (tjejer alltså) har stora vader... någon mer som tänkt på det?
Citera
2008-04-21, 08:13
Medlem
chillionaires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Intressant tråd.

Jag bor i Thailand, är inte någon expert men har lärt mig en hel del och kan nog svara på en del fördomar som florerar ganska fritt i tråden.

Ålder/Utseende

Efter att ha läst en del inlägg inser jag att folk här är helt fast i det "svenska" tänket. Ni har 9 miljoner människor som referensram för hela jorden. Vår kultur är mycket speciell när det kommer till saker som förhållanden. I Sveriges större tidningar dyker det ganska ofta upp lite skandalartiklar om att någon är ihop med någon som är x antal yngre/äldre än han/hon. Detta ser jag som något typiskt svenskt/skandinaviskt. Ser man på tex, USA så är det inte helt ovanligt med högre åldersskillnader i förhållanden.

Thaitjejer har en tendens att se grymt unga ut antar att det beror på bra kost och att de inte väljer att ligga och grilla sig på stranden så fort solen dyker upp. Gå in på vilken thaibar som helst och försök gissa åldern på thailändarna där, lyckas ni gissa +5/-5 år på 50% då har ni antagligen haft en jävla tur eller så har ni bott i Thailand över 5 år. När ni ser någon 40+ knata omkring med någon som ni upplever är 16 år, då är han/hon troligen 25-35.

Sen upplever jag även att Sverige/Skandinavien är mycket mer utseende fixerade än övriga världen. De flesta i Sverige tjatar om att det är insidan som räknas men sen när de ser ett par där någon upplevs som snyggare än den andra så är den ena självklart ihop bara för pengarna, det är aldrig så att personen kan vara en jävligt schysst och bra människa som man trivs med.

Förhållande/Kultur

Kulturella skillnader, vi i Sverige kommer från ett kristet synsätt när det gäller förhållanden. Thailändare har ett buddistiskt synsätt. Vissa punkter överensstämmer andra gör det inte. Thailändare väger in andra saker när det kommer till partner, där det första kanske inte är utseende utan det är mer framtid, familj och ekonomisk trygghet. Självklart spelar attraktion in men den kan "åka ner" på listan om de viktigare delarna är extra höga. Det finns väl egentligen samma sak hos oss i Sverige, har vi att välja mellan två partners som är likvärdiga men där den ena är bra mycket rikare än den andra, då väljer nog de flesta den rikare partnern.

Om vi tittar på vad som skrivits i den här tråden så ser vi att om jag som 40+ skulle bosätta mig i Sverige med min 30+ flickvän, då skulle de flesta svenskar anta att jag har "köpt" mig en thailändska. Okunskapen samt fördomarna gör det helt enkelt omöjligt för mig att flytta hem. Jag vill inte utsätta henne eller mig för detta.

Utbildning/Hjärntvättning

Utbildning, någon frågade om det fanns utbildade thailändare, frågan säger en hel del om kunskapen samt hur Sverige hjärntvättar oss i skolan. Vi får lära oss att svenska lärare/läkare/jurister/ingenjörer osv är de bästa i världen. Verkligheten är väl mer att någon utbildad i ett vettigt universitet i Asien är likvärdig eller bättre utbildad än de i Sverige. Oftast har de haft bättre lärare, mer motivation, (att misslyckas med sin utbildning som mamma och pappa betalt med dyra pengar är inte populärt), universiteten är mer internationella samt bättre uppbackning på själva universitetet.

Ja det finns välutbildade thailändare, fler än i Sverige.
Ja det finns rika thailändare, fler än i Sverige.
Ja det finns fattiga thailändare, fler än i Sverige.
Ja det finns outbildade thailändare, fler än i Sverige.

Undergivenhet

Den sista lögnen att spräcka är att thailändskor skulle vara undergivna. Jag har aldrig varit så rädd för någon flickvän som min thailändska. Jag har aldrig sett så undergivna män som de som har en thailändsk fru. Visst det är oftast så att kvinnorna tar hand om tvätt, städning och barn, detta är mer kulturellt än undergivet. Vi får lära oss att män också kan städa, tvätta och ta hand om barn, de får lära sig att det här är något en kvinna skall göra, visst det finns säkert västerländska män som utnyttjar detta men de flesta ser nog till att hjälpa till.
Intressant och bra post!
Citera
2008-04-21, 08:34
Medlem
Seriouskais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillionaire
Jag tycker många Japaner och Koreaner.. (tjejer alltså) har stora vader... någon mer som tänkt på det?

Det har jag faktiskt inte lagt märke till, ska ta en titt på det

Det är dock rätt lustigt att jag tänder så pass på speciellt Japanska tjejer, då dom oftast är rätt "platta", dvs småbystade och har i regel rätt små rumpor. Gäller ju inte alla men dom flesta jag sett. Skulle jag titta på en svensk tjej så får hon iaf ha lite rund rumpa, brösten är lite mindre viktiga.

Men jag letar inte efter några såna tjejer med jätterumpor som brukar finnas i rap musikvideor heller, ser hemskt ut med rumpor som har valkar haha.

Men en lite rund och fast rumpa är nice
Citera
2008-04-21, 09:55
Medlem
Pateriskt

När en man tar hem en thailänska så innebär det att ingen svensk kvinna vill ha honom. Det ända han kan göra då är att hämta hem en stackars ung fattig tjej som tror och hoppas på att hon kan leva ett rikare liv i Sverige. Tror ni hon är kär i denn agubbe meg ölmage? Nej!
Men det är väl bra om dom kan fylla varandras behov.
Citera
2008-04-21, 11:18
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fistor
Varför inte? Får man inte medborgarskap i thailand om man gifter sig me en thailändare?
Varför slösa tid på att få nån 35 åring dam som ser sådär ut (spelar ingen roll hur dom är personligt)
när man kan få en thailändare som är snygg och precis lika trevlig som vilken svensk tjej som helst eller trevligare.

Tror inte ts tål konkurrens bara.

exakt man lever bara en gång och då kanske man vill ha en fru som inte drar när man är 45 och tar halva huset,volvon och barnen.

Det här tyckte jag var roligt. Eftersom jag vet att TS är en kille. Undrar varför "Det är för att du är ful"-kortet hela tiden ska användas, istället för argument, när man tror att det är en tjej på andra sidan skärmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in