Citat:
Väl skrivet. Jag tror du har en viktig poäng där, det beror på vad man vill ha ut av ett förhållande och hur man ser på sig själv.
Ursprungligen postat av kristallklar
Jag tror jag faller under kategorin "riktig man", vad nu riktig ska betyda i sammanhanget. Jag gillar att stoppa kuken i fittor och har skäggväxt... Men jag gillar inte att bli uppassad. Det är en av de mer osexiga saker jag kan komma på. Jag känner mig som min morfar eller någon jävla kolonialgubbe. Skillnaden är nog hur man ser på sin relation. För mig är en sorts kamratskap viktigt. Min drömbrud är snygg och rolig och öppen för samma saker som jag. För mig handlar faktiskt kärlek fett mycket om att göra softa saker; resa, ha kreativa projekt ihop, vara i skogen osv. Det känns jävligt osoft om jag får någon konstig roll av att bli uppassad hela tiden. Istället är det eftersträvansvärda (som såklart inte alltid funkar) att bägge vill vara omhändertagande och lyhörda och ställa upp för varandra. Jag hatar underdåniga och självutplånande tjejer. De ger mig kalla kårar. MEN jag vet ju att det du beskriver är en vanlig känsla som säkert finns hos många som inte erkänner det. Tro dock inte för ett ögonblick att jag lider av någon förslavad anpassning till något feministkollektiv. Jag ser faktiskt en rätt stor skillnad på mina relationer och många av mina väners. Deras är mer kantiga och inte lika djupa. Jag försöker få allt; sex, kamratskap, kärlek. När det funkar så är det fett överlägset. Men det kräver - som jag ser det - sin man. Det är enklare att hoppa in i en enklare relation. Utkomsten är emellertid inte lika stor. Det beror nog mycket på hur öppen och lyhörd man är som människa. Är man halvdöv empatiskt så är det ju ingen förlust att skaffa en asiat som ser upp till en och käkar det man vill. Kul jul säger jag.
. Det finns mycket jag gillar med dem. De är oftast smalare än svenskor (som med få undantag är mulliga till tjocka enligt min standard), de har väldigt lite kroppsbehåring (numera äcklar det mig litegrann med t.ex. synligt hår på en tjejs underarm) och dessutom gillar jag håret, de exotiska dragen i ansiktet mm.