2011-05-27, 18:01
Medlem
JagHatarDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristallklar
Jag tror jag faller under kategorin "riktig man", vad nu riktig ska betyda i sammanhanget. Jag gillar att stoppa kuken i fittor och har skäggväxt... Men jag gillar inte att bli uppassad. Det är en av de mer osexiga saker jag kan komma på. Jag känner mig som min morfar eller någon jävla kolonialgubbe. Skillnaden är nog hur man ser på sin relation. För mig är en sorts kamratskap viktigt. Min drömbrud är snygg och rolig och öppen för samma saker som jag. För mig handlar faktiskt kärlek fett mycket om att göra softa saker; resa, ha kreativa projekt ihop, vara i skogen osv. Det känns jävligt osoft om jag får någon konstig roll av att bli uppassad hela tiden. Istället är det eftersträvansvärda (som såklart inte alltid funkar) att bägge vill vara omhändertagande och lyhörda och ställa upp för varandra. Jag hatar underdåniga och självutplånande tjejer. De ger mig kalla kårar. MEN jag vet ju att det du beskriver är en vanlig känsla som säkert finns hos många som inte erkänner det. Tro dock inte för ett ögonblick att jag lider av någon förslavad anpassning till något feministkollektiv. Jag ser faktiskt en rätt stor skillnad på mina relationer och många av mina väners. Deras är mer kantiga och inte lika djupa. Jag försöker få allt; sex, kamratskap, kärlek. När det funkar så är det fett överlägset. Men det kräver - som jag ser det - sin man. Det är enklare att hoppa in i en enklare relation. Utkomsten är emellertid inte lika stor. Det beror nog mycket på hur öppen och lyhörd man är som människa. Är man halvdöv empatiskt så är det ju ingen förlust att skaffa en asiat som ser upp till en och käkar det man vill. Kul jul säger jag.
Väl skrivet. Jag tror du har en viktig poäng där, det beror på vad man vill ha ut av ett förhållande och hur man ser på sig själv.
Citera
2011-05-27, 18:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kristallklar
Jag tror jag faller under kategorin "riktig man", vad nu riktig ska betyda i sammanhanget. Jag gillar att stoppa kuken i fittor och har skäggväxt... Men jag gillar inte att bli uppassad. Det är en av de mer osexiga saker jag kan komma på. Jag känner mig som min morfar eller någon jävla kolonialgubbe. Skillnaden är nog hur man ser på sin relation. För mig är en sorts kamratskap viktigt. Min drömbrud är snygg och rolig och öppen för samma saker som jag. För mig handlar faktiskt kärlek fett mycket om att göra softa saker; resa, ha kreativa projekt ihop, vara i skogen osv. Det känns jävligt osoft om jag får någon konstig roll av att bli uppassad hela tiden. Istället är det eftersträvansvärda (som såklart inte alltid funkar) att bägge vill vara omhändertagande och lyhörda och ställa upp för varandra. Jag hatar underdåniga och självutplånande tjejer. De ger mig kalla kårar. MEN jag vet ju att det du beskriver är en vanlig känsla som säkert finns hos många som inte erkänner det. Tro dock inte för ett ögonblick att jag lider av någon förslavad anpassning till något feministkollektiv. Jag ser faktiskt en rätt stor skillnad på mina relationer och många av mina väners. Deras är mer kantiga och inte lika djupa. Jag försöker få allt; sex, kamratskap, kärlek. När det funkar så är det fett överlägset. Men det kräver - som jag ser det - sin man. Det är enklare att hoppa in i en enklare relation. Utkomsten är emellertid inte lika stor. Det beror nog mycket på hur öppen och lyhörd man är som människa. Är man halvdöv empatiskt så är det ju ingen förlust att skaffa en asiat som ser upp till en och käkar det man vill. Kul jul säger jag.

Så talar en man i min smak!
Citera
2011-05-27, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin
Känslan för tradition och könsroller och det där, tror jag det rör sig om.

Svenska män är evigt trött på den frigjorda gormande svenska kvinnan och ser väl något som var förr, i en asiatisk tjej. Jag vet att jag gör.

En tjej som kan jobba heltid ifall hon vill men ändå tillåts vara tjej men kanske framför allt, tillåter mannen att vara en man. Förstår liksom att vi är inte lika, vi gör olika saker olika bra.

Jag tror många svenska män saknar det.

Förr kunde även mannen hålla en kvinna med ett hem och x antal barn. Dagens män ska fan bara ha allt utan att inse att kvinnan får dyka under för deras oförmåga att vara män.
Citera
2011-05-27, 18:52
Medlem
För att asiatiska kvinnor oftast är smala, vackra, kvinnliga och omtänksamma.

Är bara att fråga random kille/man mellan 18-60 år som varit i till exempel Thailand eller Filippinerna om vad han tycker om kvinnorna.
Sällan är det negativt.
Citera
2011-05-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GBG-Veiron
tajta fittor och de håller käften. svenska kärringarna med antingen deras feta arslen eller deras nerpissade kussimurror ska ju låta hela tiden, feminister är ett bra exempel.

hahahhaha dagens
Citera
2011-05-27, 18:57
Medlem
General Nogis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Så talar en man i min smak!

kristallklar kanske helt enkelt har ett sådant massivt testosteronöverskott att även en kantig, manhaftig, ohyfsad och oomtänksam surfitta till svensk feministsubba framstår som ett underverk av vän kvinnlighet vid hans sida?

Ärligt talat är det uppenbart att svenska kvinnor av idag har mer att lära av ostasiatiskor än tvärtom. Visst, det finns fortfarande gott om vackra, söta och sexiga svenskor, men sådana med en tilldragande insida och attityd verkar bli färre för varje dag som går.
Citera
2011-05-27, 19:45
Medlem
Citharas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin
Känslan för tradition och könsroller och det där, tror jag det rör sig om.

Svenska män är evigt trött på den frigjorda gormande svenska kvinnan och ser väl något som var förr, i en asiatisk tjej. Jag vet att jag gör.

En tjej som kan jobba heltid ifall hon vill men ändå tillåts vara tjej men kanske framför allt, tillåter mannen att vara en man. Förstår liksom att vi är inte lika, vi gör olika saker olika bra.

Jag tror många svenska män saknar det.

Jag delar din teori. Svenska kvinnor har fått en negativ stämpel som lösaktiga dryga feminist-horor, mer eller mindre.

Detta är synd, då den svenska nativitet måste främjas och rasblandning får inte uppmuntras.
Citera
2011-05-27, 20:30
Medlem
locals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stray_dog
Har själv sedan ett par år drabbats av gula febern och snart provat på tjejer från varje asiatiskt land . Det finns mycket jag gillar med dem. De är oftast smalare än svenskor (som med få undantag är mulliga till tjocka enligt min standard), de har väldigt lite kroppsbehåring (numera äcklar det mig litegrann med t.ex. synligt hår på en tjejs underarm) och dessutom gillar jag håret, de exotiska dragen i ansiktet mm.

De tjejer jag varit med har dessutom varit mer feminina än de flesta svenska tjejer i sättet. De är omtänksamma och tänker mer på sin kille än vad många bitchiga svenska tjejer gör. Har aldrig blivit något tjafs över huvud taget med en asiatisk tjej angående vad man ska äta t.ex. Vill jag käka en rejäl köttbit så går vi till ett köttställe osv. Inget gnäll om veganrestauranger eller sushi där inte. Samma sak med filmval. De verkar dessutom gilla att laga mat, frukost osv till en och skämma bort en medan svenska tjejer snarare förväntar sig frukost på sängen av killen.

Nu kanske det blir mothugg från svenska feminister (har för övrigt aldrig träffat en asiatisk feminist) om att det låter barbariskt etc, men jag tror faktiskt att det är få riktiga män som inte skulle uppskatta att bli ompysslade på ovanstående sätt. Om de hävdar motsatsen så tror jag det beror på att de blivit manipulerade till denna politiskt korrekta ide eftersom det är det enda sättet att få ligga i Sverige numera, dessutom så har de nog aldrig upplevt ovanstående. Och barbariskt är det egentligen inte för till skillnad från svenska feministbrudar så känner sig inte asiatiskorna utnyttjade om de någon gång lagar middag till sin partner det är nämligen som så att ingenting verkar göra en asiatisk tjej så glad och harmonisk som när hennes man är nöjd och lycklig.

Edit - Glömde nämna det sexuella. Tänker inte gå in på för mycket detaljer, men låt oss säga att denna asiatiska anatomin har sina fördelar och att 7 av mina 8 asiatiska ligg varit grymma i sängen. Den åttonde var helt enkelt för tight men det kanske kan uppskattas också.
BRA POST, håller med - våga inse det grabbar (och tjejer?).
Citera
2011-05-27, 20:43
Medlem
morkfromorks avatar
Kan bara svara för mig själv;

finner dessa asiatiskor HELT oemotståndliga, jag har en riktig svaghet där.
Citera
2011-05-27, 20:55
Medlem
JagHatarDigs avatar
Citat:
Nu kanske det blir mothugg från svenska feminister (har för övrigt aldrig träffat en asiatisk feminist) om att det låter barbariskt etc, men jag tror faktiskt att det är få riktiga män som inte skulle uppskatta att bli ompysslade på ovanstående sätt.
Klart alla vill bli ompysslade. Vilka tycker inte om det menar du? Vilka behöver bli mer ompysslade och varför?

Citat:
Och barbariskt är det egentligen inte för till skillnad från svenska feministbrudar så känner sig inte asiatiskorna utnyttjade om de någon gång lagar middag till sin partner det är nämligen som så att ingenting verkar göra en asiatisk tjej så glad och harmonisk som när hennes man är nöjd och lycklig.
Vilken normal normal tjej eller kvinna förstår inte att om man lagar en god middag till den man tycker om mår denne bra och då blir man själv lycklig? Vilken man eller kille? En femåring blir själaglad om h*n överaskar de vuxna med frukost.

Citat:
Edit - Glömde nämna det sexuella. Tänker inte gå in på för mycket detaljer, men låt oss säga att denna asiatiska anatomin har sina fördelar och att 7 av mina 8 asiatiska ligg varit grymma i sängen. Den åttonde var helt enkelt för tight men det kanske kan uppskattas också.
På vilket sätt skiljer sig asiater från européer i sängen?
Citera
2011-05-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Förr kunde även mannen hålla en kvinna med ett hem och x antal barn. Dagens män ska fan bara ha allt utan att inse att kvinnan får dyka under för deras oförmåga att vara män.

för att svenska kvinnor resonerar precis som du gör.
Citera
2011-05-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHatarDig
Klart alla vill bli ompysslade. Vilka tycker inte om det menar du? Vilka behöver bli mer ompysslade och varför?

Vilken normal normal tjej eller kvinna förstår inte att om man lagar en god middag till den man tycker om mår denne bra och då blir man själv lycklig? Vilken man eller kille? En femåring blir själaglad om h*n överaskar de vuxna med frukost.

På vilket sätt skiljer sig asiater från européer i sängen?

Jo, de flesta vill nog bli ompysslade och jag tror att asiatiskor generellt är mer omhändertagande/omtänksamma än svenskor. Jag har haft några svenska tjejer, men det var flera år sedan nu iofs, men de lagade definitivt inte omelett till frukost åt mig varje morgon om man säger så (vilket däremot en japansk tjej gjorde, trots att jag gick till jobbet 6 på morgonen och hon var ledig).

Det sexuella kanske passar bättre i ett annat forum, men generellt så är de smala och fullständigt hårlösa. Inget ludd på underarmar eller överläpp. De flesta jag varit med har varit rätt undergivna och gillat smisk osv men samtidigt när de kommer igång kan de rida som besatta, bitas och skrika så att man är rädd att hela huset ska vakna. Dessutom alltid våta verkar det som redan innan man börjat pilla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in