Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Vad det här handlar om är ett val som man, när du kommer hem från jobbet:
1) En lagad måltid med en glad kvinna och lydiga barn. Sex efter att barnen gått och lagt sig.
2) Diska, städa, tvätta.
Om man på allvar föredrar 2) så är man totalt hjärntvättad.
Jag tror att du inte tänker så långt där. När ska kvinnan diska och städa då? Hon jobbar väl antagligen, eller hur stor tilltro har du till de svenska välfärdssystemen? Så då måste hon ju städa på kvällen, och du kommer inte ha så mycket tid att umgås med din tjej, eftersom då måste hon ju göra hushållsarbete själv istället för att man delar på hushållsjobbet och sedan umgås med varandra. Då får man ju dubbel tid att göra roliga saker än om man bara låter den ena göra allt hushållsarbete.
Att du tycker att man är hjärntvättad bara för att man är en man och torkar sin egen stjärt och inte låter mamma/flickvännen göra det. Haha, du anar inte hur otroligt Omanligt det är med män som bara vill bli serverade och inte kan sätta på en tvättmaskin själv, eller inte kan laga nåt annat än en Gorbys pirog.

Det finns en anledning till att tjejer väljer bort sådana män.
Jag jobbade förr ihop med en kinesisk tjej som gift sig med en svensk man och de har även barn ihop. Visst tog hon hand om mer hushållsarbete, men knappast blev hon gladare av det, tvärtom så var hon ofta olycklig och grät och längtade hem till Kina. De fick dessutom ofta skicka pengar till hennes syskon och föräldrar för att ge ekonomisk support till det företag som familjen hade, samt hjälpa föräldrarna med diverse
sjukvårdskostnader. I andra kulturer är det nämligen helt självklart att man hjälper familjemedlemmar ekonomiskt t ex när föräldrarna blir gamla och behöver sjukvård. Sen kom hennes familj till Sverige och hälsade på och då fick alla bo hos dem. Det var säkert jättekul för hennes man att ha huset fullt av kineser, och när hennes pappa kom hem till deras villa,
vem tror du bestämde då?
Vad gäller sexliv o.s.v så var de säkert som vilket par som helst egentligen, jag tror inte att någon man ska lura sigsjälv att tro att utländska tjejer är så mycket annorlunda än svenska, kåtare, eller att man ska få en enklare kvinna att hantera, en gladare eller en enklare relation. Jag tror att kvinnor över hela världen är ganska lika varandra och att vi önskar och klagar på ungefär samma saker.
Hon var en väldigt snäll tjej och jag tycker absolut att man ska kunna gifta sig med vilken tjej man vill och med vilken nationalitet man vill, men jag tror verkligen att man är helt ute och cyklar om man tror att man ska få det lättare med en utländsk tjej, för den slags relationer har också problem att ställas inför.
T ex i början så är tjejen ganska utlämnad och beroende av dig i det svenska samhället och du måste hjälpa henne med allt iom att hon inte kan språket. Visst kommer hon att gå på
SFI (Svenska för invandrare) men det tar ändå lång tid för att en kvinna ska bli självständig i samhället och klarar enkla saker som att gå till posten eller banken eller
migrationsverket.
Och det finns ju även scenarior, där tjejerna, när de väl blivit självständiga och fått sitt uppehållstillstånd gör slut med mannen som hjälpt dem hit och flyttar till ett eget boende och skaffar sig en ny karl som även kan diska, städa och laga mat. Touché.