2009-06-14, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Okej, så det är själva kravet om jämställdhet som är "de högt ställda kraven"?
Eller är det krav som "vältränad, högutbildad, ha stor kuk, dyr bil, vara en mästerkock osv osv.. "
Eller både och?

Fö som kvinna kan jag säga att kvinnor som kräver en kille som är vältränad, högutbildad, ha stor kuk, dyr bil, vara en mästerkock osv osv är sannolikt extremt få.
Däremot finns det säkert en och annan kvinnan som, precis som män, har specifika önskemål.
Önskemål och krav är två skilda ting.

Vad jag menar är att det anses helt ok för en kvinna att ställa en jävla massa krav på männen men ställer en man något krav på en kvinna så är det " kvinnoförnedrande". Detta har fått till följd att vi män blivit kuvade på singelmarknaden, vissa slås ut och tvingas importera. Visserligen är detta till stor del en följd av att vi män är sådana mesar att vi funnit oss i detta. Och man kan överleva som singel. Skulle jag fan hellre göra än att importera iaf.
Citera
2009-06-14, 19:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kELLk
Låter verkligen som hon är ett troll i sitt uttalande, jag menar. Ingen specifik ålder, bara ett påstående om att de gillar sex och att de kan laga mat?

Sen, hur har dessa saker med varandra att göra?
Ja låt oss göra slut på dessa troll och driva mänskligheten in i den rätta
pk-fållan. Alla måste tycka lika annars är det inte pk-demokrati. Basta!
Citera
2009-06-14, 20:10
Medlem
UlfHamrins avatar
Jag tycker hennes uttalande låter som ett dåligt försök att liberalisera problemet med köpesfruar.

Ett förhållande mellan en man och en kvinna ska i mitt tycke byggas på kärlek och inte som hon beskriver det en lust för sex och mat.

Och ja, jag beskriver det som ett problem då jag anser att det är ett moraliskt problem då vi människor förslappas allt mer när det gäller moral. Vi ska vara bra förebilder för våra barn och visa dem att en man och en kvinna som ingår äktenskap gör det pga kärlek och inte för billigt slavarbete.
Citera
2009-06-14, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UlfHamrin
Jag tycker hennes uttalande låter som ett dåligt försök att liberalisera problemet med köpesfruar.

Ett förhållande mellan en man och en kvinna ska i mitt tycke byggas på kärlek och inte som hon beskriver det en lust för sex och mat.

Kul att du tror att du vet vad kärlek är baserat på dina kulturella erfarenheter, låter ju inte ett dugg fördomsfullt
Citera
2009-06-14, 20:16
Bannlyst
Svenskar och västerlänningar i allmänhet har väldigt svårt att skilja på kärlek och förälskelse. När förälskelsen är över så finns det ingen kärlek längre... Nej och det har aldrig funnits nån eftersom förhållandet byggde på ömsesidig fysisk attraktion och ingenting annat.
Citera
2009-06-14, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UlfHamrin

Är ju inte så att det är olagligt. Men dom män som importerar blir ju än mer bespottade. Jag skulle nog fan hellre välja fröken höger och fortsatt singelliv istället.

Citat:

Visst i den bästa av världar. Men jag kan lova att saker som, jobb, status, utseende, bad guy faktor mm mm spelar in ganska mycket i kvinnors val av män. För vilka det är som har makt att välja råder det ingen tvekan om.
Citera
2009-06-14, 20:23
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Behöver du verkligen göra det själv? Din partner verkar inte duga...

Menar du att han ska plocka undan efter mig? Visst, den dagen jag är sjuk, skadad eller på annat sätt handikappad.
Givetvis plockar var och en efter sig och vissa saker hjälps man åt med, ingen vetenskap.

Duger? Nej, han är det närmaste religiös upplevelse jag någonsin kommit =)
Citera
2009-06-14, 23:29
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermesetas
Vad jag menar är att det anses helt ok för en kvinna att ställa en jävla massa krav på männen men ställer en man något krav på en kvinna så är det " kvinnoförnedrande". Detta har fått till följd att vi män blivit kuvade på singelmarknaden, vissa slås ut och tvingas importera. Visserligen är detta till stor del en följd av att vi män är sådana mesar att vi funnit oss i detta. Och man kan överleva som singel. Skulle jag fan hellre göra än att importera iaf.

Vilka krav vill du ställa som är "kvinnoförnedrande"?

Vilka förnedrande krav anser du att kvinnor ställer på män?
Citera
2009-06-14, 23:32
Medlem
Vekrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermesetas
Visst i den bästa av världar. Men jag kan lova att saker som, jobb, status, utseende, bad guy faktor mm mm spelar in ganska mycket i kvinnors val av män. För vilka det är som har makt att välja råder det ingen tvekan om.

Makt att välja, hur då? Välja bland en massa hon inte vill ha, liksom en man (oftast) har en massa kvinnor att "välja" emellan som han inte vill ha.
Citera
2009-06-14, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Vilka krav vill du ställa som är "kvinnoförnedrande"?

Vilka förnedrande krav anser du att kvinnor ställer på män?

Kvinnor kan fritt ju och utan att mötas av ramaskri ventilera sina krav. Jag har öppet hört kvinnor säga att deras man måste tjäna hyffsat med pengar, ha en stor snopp, vara snygg och/eller kunna laga mat, etc. Sådant här kan tjejgäng sitta och diskutera rakt upp och ned på till exempel ett café.

Skulle jag och två killpolare sitta och säga att tjejen måste ha en tight, ej förslappad vagina och vara bra i köket skulle det bemötas på ett helt annat sätt.
Citera
2009-06-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Makt att välja, hur då? Välja bland en massa hon inte vill ha, liksom en man (oftast) har en massa kvinnor att "välja" emellan som han inte vill ha.

Det är ju kvinnan som väljer. Generellt sett är det så att kvinnor har en svans efter sig med pojkvänner, killkompisar, etc som alla medvetet eller omedvetet vill ha sex och bli tillsammans med henne. All makt ligger i kvinnans händer. Män tenderar istället att bli ihop med/ha sex med den kvinna som visar mest intresse för en själv. Allra tydligast ses det på krogen, där det generella mönstret är att sexsugna män är aktiva och försöker övertyga en kvinna, medan de sexsugna kvinnorna är passiva och kan välja ut den mest lovande aspiranten.

Notera att ovanstående endast är en generalisering. Det finns en del män som på grund av särskilda egenskaper (hög alfahannefaktor, mycket pengar, etc) mycket aktivt kan välja bland aspirerande kvinnor, och det finns kvinnor som få män söker sig till.
Senast redigerad av ThisIsSparta 2009-06-15 kl. 00:11.
Citera
2009-06-15, 00:56
Medlem
Gubbskems avatar
Har en gammal barndomskompis vars mamma i princip inte jobbat alls under hela sitt vuxna liv. Startade med att hon gick ut på krogen och drog hem en kille, sa att hon gick på p-piller, blev med barn och i princip fick sin far att hota den killen med diverse saker om han inte gifte sig med henne. Detta är min barndomsväns far och jag har hört detta från flera källor. (liten by där alla känner alla)

Hon planerade därefter barn vartannat år så hon hela tiden såg till att hon skulle vara mammaledig utan att jobba emellan. Nån pappaledighet var det inte tal om. På hennes initiativ. Så de är 4 syskon. När hon då slutligen kom upp mot 40 års-åldern så var barnen såpass stora att de skulle kunna ta handom sig själva och hon kunde inte bara gå hemma och få bidrag längre. Hon sökte dock inte jobb utan de få praktik-platser hon hade var tvingade från AF. Hon misskötte de ganska grovt dessutom.

Efter att ha sysslat med det ett par år lyckades hon sedan efter flera års gnäll bli förtidspensionerad för nån sorts kronisk ryggvärk som det är helt uppenbart att hon inte har. Så hon tillbringar nu dagarna med att umgås med ett par andra "sjuka" kvinnor i hennes ålder och att gå ut med hundar och resten av tiden med att ligga och sola. Året runt så fort det är minsta lilla sol åker bikinin på och hon ut på en stol. Hon har sån läderhud att det är äckligt.

Dock kom nyligen skärpningar inom sjukskrivninar etc och hennes fall togs upp på nytt. FK och läkare kom fram till att det inte fanns anledning för henne att inte kunna sköta ett jobb så sjukskrivning upphörde. Och det är nu det riktigt äckliga börjar. Hon vägrar söka jobb så hon i princip kräver att få leva på makens pengar och det är givetvis tight i dagens samhälle och särskillt med den levnadsstandard hon håller.

Så slutar med att han tvingas ta ett andra jobb som tidningutdelare. Så han kliver nu upp 03.30 varje morgon och kör ut posten i min lilla barndomsby. Detta före hans ordinarie heltidsjobb. Jag tycker så himla synd om honom och skulle verkligen unna honom en importfru från tailand. För han är så jävla kuvad och nertryckt man bara kan bli. Och han bara accepterar det helt likgiltigt.

Och för mig är det allra vidrigaste att hon har en väldigt stark feminsitövertygelse och röstar på FI och har stolthet i att kräva att han ska göra lika mycket i hemmet dessutom. Så behövs det städa ger hon helt enkelt fan i det och han får komma hem till disk etc efter 11-12h arbetsdag medans hon vart hemma och gud vet vad ongjort mer än solat..

Så att ha en fet, lat, läderhudad feminist till fru eller en thailands-import skulle ju knappast vara ett svårt val.. För hans situation är inte helt unik även om det är ovanligt i denna skalan. Men det finns jäkligt mycket män som lever i liknande förhållanden idag och bara tyst finner sig i det för att alternativet är social utfrysning och ensamhet om han skulle ta ut skilsmässa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in