2009-06-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad anser ni?

Jag anser att hon har en poäng, med tanke på att jag i framtiden skaffar mig en fru från Thailand.

Citat:
– Ibland måste kvinnor hålla sig lugna och göra som mannen säger.

Hon vet vad hon talar om.
Citera
2009-06-12, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollercaust2009
Är hon (i någon utsträckning) neger? Det verkar så av artikeln "född och uppvuxen i Afrika" och näsan och läpparna ser onekligen afrikanska ut.

Edit: Eller nej, norska föräldrar ju..

Ta det lugnt, rasist.
Citera
2009-06-12, 16:02
Medlem
Bajsfacistens avatar
Nu har har feministtjöret gått för långt. Kvinnorna vill inte sköta hemmen och barnuppfostran,
och i arbetslivet platsar de inte heller, utan sjukskriver sig allt för ofta pågrund av lättja.
Jag tycker att de svenska männen har blivit allt för mjäkiga, som låter sig drivas till uppassande åt detta täckta kön. Nej, ta och skaffa en riktig kvinna från Thailand som kan sköta män, barn och hem.
Så slipper ni feministsubborna som bara jävlas med allt och alla, tycker Bajsfacisten, Flashback.
Citera
2009-06-12, 16:13
Medlem
Skulle tro de flesta här inte varit ute i arbetslivet...

Låt mig se. Utav mina nuvarande chefer är 2/3 kvinnor. Företagets förra VD var kvinna. Jag jobbar i callcenter. Och de är fan inte lata utav sig.

I england hade jag också kvinnliga chefer. Faktum är att efter 4 år av aktivt arbetande har de flesta av mina chefer varit kvinnor. På mitt gamla företag fanns det massvis med tjejjer som aldrig sjukanmält sig en enda gång på flera år. En av mina manliga chefer knarka på jobbet och fick sparken osv.

Såg ni vad jag gjorde där? Jag bestämde att saker och ting var på ett visst sätt helt utifrån mina egna erfarenheter. Det är inte fakta.

Kvinnor som gör bra ifrån sig i arbetslivet finns det gott om. Precis som män som är idioter finns det kvinnor. Ni kan inte bara utgå ifrån eran egen erfarenhet. Ge mig en forskningsrapport eller ren fakta, annars kan ni hålla käften.

Om ni vill ha en kvinna som tycker om att laga mat och knulla så ha det så kul. Jag vill gärna ha nån att umgås med också.
Citera
2009-06-12, 16:14
Medlem
Jensofswedens avatar
Vem vill ha en thailändska? Det är ju fula liksom

Ryska, sure om hon är intressant men inte som köpefru eller liknande
Citera
2009-06-12, 16:17
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Detta hävdar den norska debattören Hanne Nabintu Herland.

http://www.aftonbladet.se/wendela/article5373043.ab

Har Hanne med sitt chockerande uttalande rent av rätt eller är hon helt ute och cyklar? Är den goda maten kanske t o m viktigare än sexet?

Vad anser ni?

Mat och Sex är riktigt trevligt, och ser kvinnan ut som Hanne så väljer jag nog käket före sexet.
Citera
2009-06-12, 16:23
Medlem
Witticisms avatar
Folk får väl vara tillsammans med vilka de vill, oavsett var de kommer ifrån. Det är knappast säkert att jag kommer att välja en svensk man t ex.
Citera
2009-06-12, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Nu har har feministtjöret gått för långt. Kvinnorna vill inte sköta hemmen och barnuppfostran,
och i arbetslivet platsar de inte heller, utan sjukskriver sig allt för ofta pågrund av lättja.
Jag tycker att de svenska männen har blivit allt för mjäkiga, som låter sig drivas till uppassande åt detta täckta kön. Nej, ta och skaffa en riktig kvinna från Thailand som kan sköta män, barn och hem.
Så slipper ni feministsubborna som bara jävlas med allt och alla, tycker Bajsfacisten, Flashback.

Björn forsman. Så underbar.

När det gäller arbetslivet så känner jag inte alls igen bilden av kvinnors lättja. I både högskolan och i efterföljande arbete har jag ofta upplevt att tjejerna är de med mest målmedvetenhet, ambition och arbetsdisciplin. Möjligt att det tar knäcken på dem så småningom.
Citera
2009-06-12, 16:31
Medlem
Pookiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Fyfan så hon såg ut.

Ja, detta är ju inte på något sätt nytt.
Oftast är det dock att genuskampen skulle leda till att männen förlorar sin attraktionskraft. Till exempel att vi är så jämställda nu vilket gör att alla män är mesiga och oattraktiva.

Men det finns ju även andra sidan att även kvinnorna förlorar sin attraktionskraft och därför söker sig männen till kvinnor ifrån andra länder

Detta.

Det här är belyser kärnan i problematiken i dagens jämställda internet samhälle. Texten är skriven provocerande men det är bra att argument dras till sin spets så opinion kan bildas. Problemet är att med detta jämställda samhälle som man faktiskt indoktrineras så försvinner könsrollerna. Alltså vet inte parter hur de ska förhålla sig till varandra i lika stor utsträckning. Lägg även på medias bild på hur ungdomar ska vara och alla artiklar om "hur man har bra sex" "så hittar du den rätte" osv, som intressant att tillägga riktas till kvinnorna, så har man till slut ett problem. Fler trådar poppar upp denna forumsdel kring net-dejting. Alternativen blir på förstora och människor klarar inte av att fatta beslut - Folk blir deprimerade och jämför sig med människor som faktiskt lyckas på partnermarknaden...samtidigt blir de inmatade ännu mer skit från media och hemska rapporter skrivs. "Lycko coacher" föds för att i kommersiellt syfte tjäna pengar på denna tragedi.

Jag väntar med spänning och förtvivlan hur framtiden kommer se ut. Vad är målet? För med jämställdhet på en part så öppnas även fler dörrar, nu snackar vi HBT frågor, polygami osv. Något som jag accepterar givetvis så länge alla parter är med på det. Men strukturerna förändras i snabb takt och ungdoms depression, utbrändhet och "dont jump" böcker ökar!
Citera
2009-06-12, 16:35
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Folk får väl vara tillsammans med vilka de vill, oavsett var de kommer ifrån. Det är knappast säkert att jag kommer att välja en svensk man t ex.

Nu var det ju inte direkt det som var kontroversiellt med hennes uttalande.

Kontroversiellt blir det endast om du väljer en icke-svensk man för att svenskar är för jämställda och mesiga.
Citera
2009-06-12, 17:33
Bannlyst
Ryskor och thaior gillar sex? Det tvivlar jag på, däremot gillar de i vissa fall det som sex ger dem..

Svenska kvinnor däremot, de vet ofta att själva uppskatta sex.. om dom blir tillfredsställda vill säga, därmed kommer 99% av flashbackarna skrika troll om mitt uttalande..
Citera
2009-06-12, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jensofsweden
Vem vill ha en thailändska? Det är ju fula liksom

Ryska, sure om hon är intressant men inte som köpefru eller liknande
Svenskor är fulare, liksom ryskor. Dessutom är outbildade, ointelligenta, lågpresterande svenska kvinnor lika krävande som de som lyckats. Så alla som söker sig utanför landets gränser har min fulla förståelse. Så har även de gamla och överviktiga svenskor som åker till Gambia för att få negerkuk och bli fria i själen (negerkuk)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in