2009-05-20, 16:45
Medlem
korps avatar
Det finns ju även en del kulturella aspekter på varför vissa individer föredrar en partner från mer traditionella kollektivistiska samhällen.

I väst idag är normen ju att vara självständig, självförsörjande och fri. I samhällen som är mer traditionella som de asiatiska, muslimska osv är normen och fokus mer på att vara del av ett system, tex en familj. Man definerar sig själv som del av ett system, familjen, inte som en självstandig, isolerad individ som här i väst.

Som en naturlig föjd på det så blir män och kvinnor från traditionella, kollektivistiska samhällen mer familjeorienterade, mer diplomatiska i nära relationer, mindre benägna till konflikt inom familjen gentemot partners (kan väl ses som enklare att hantera kanske) och mer fokuserade på familjens behov, inte de egna personliga behoven.

Detta kan ju ses som väldigt attraktiva egenskaper för vissa personer som kommit till en plats i livet där de själva värderar samma saker, som kanske medelålders män som vill ha familj. Det kan ju även värderas högt av män som tidigare varit relativt socialt isolerade eller haft negativa efarenheter av tidigare realtioner och som nu vill fokusura på en nära och varm samhörighet och socialt ömsesidigt omhändertagande i en familj. Detta gäller ju även kvinnor som söker efter vad de kallar riktiga män, ofta från lite mer traditionella kollektivistiska samhällen också, tex Sydeuropa eller mellanöstern

en liten tanke bara, som iaf visar att det troligen är mer komplicerad än att det bara är socialt isolerade mänsgrisar som söker knullbara hushållerskor att utnyttja. Som vanligt innehåller fördomen ett korn av sanning, men otroligt förenklat och snedvriden.
Senast redigerad av korp 2009-05-20 kl. 17:00.
Citera
2009-05-20, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Haha, vad är det du kallar fördomsfull rasistspya?
Är du läskunnig lille vän? Läs nu inte med pk-ögon utan objektivt.
"har alla lagt märke till alla dessa äckliga negerapor med sina slafsiga blonda wt-subbor varför har detta blivit så vanligt i sverige på sistone"
Fattar du inte nu så fattar du aldrig.
Citera
2009-05-21, 02:38
Medlem
Svensk plus Asiat = skratt

Jag vet inte varför men när jag ser någon man gåendes i centrum med sin gula "fru" så skrattar jag alltid inombords. Tycker det är lustigt att se på deras konstgjorda "kärlek". Jag är inte rasist eller dylikt men just detta fenomen får mig att brista ut i eufori.
Känner ni igen er?
Citera
2009-05-21, 02:40
Bannlyst
Det är loosers som gifter sig med risrulle luder.
Citera
2009-05-21, 02:41
Avslutad
Njaa. Jag kan inte påstå att jag känner igen mig, men jag funderar ibland på situationer då en halvfet pensionär glider runt med en asiatisk 18-åring. Jag såg liknande situationer i Ryssland, där tjejer i 20-årsåldern med modellkroppar släpade runt på sina 50-åriga pojkvänner som dessutom var kortare än tjejerna. Människor värdesätter olika saker inom en relation, är väl slutsatsen
Citera
2009-05-21, 02:44
Medlem
Nä, inte direkt

Hade varit kul att se två dvärgar gå och hålla varandra i handen dock
Fan va coolt om det hade blvit dvärg-ungar då!

Och att de sen hade bildat sig en egen ö, där de hade sin egen infrastruktur och alla husen var 1½ metar höga!
Och pansarvagnar i miniatyrformat!! Fan va gulligt!

Denna tråden passar nog bättre bland Humor, btw.
Citera
2009-05-21, 03:39
Medlem
CX3s avatar
Inget personligt, men jag avskyr sådana personer som hoppar på förhastade slutsatser. Du verkar antar att varenda asiat av kvinnligt kön är direktimport. Du vet väl att många som ser asiatiska ut här i Sverige endast pratar Svenska? Att de är uppväxta här, adopterade och liknande. Avskyr du även relationer mellan en svensk man och "svenska" asiater? Isåfall kommer du inte undan med ett enkelt:
Citat:
Jag är inte rasist eller dylikt (...)
Citera
2009-05-21, 04:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av affex
Jag vet inte varför men när jag ser någon man gåendes i centrum med sin gula "fru" så skrattar jag alltid inombords. Tycker det är lustigt att se på deras konstgjorda "kärlek". Jag är inte rasist eller dylikt men just detta fenomen får mig att brista ut i eufori.
Känner ni igen er?
"jag är inte rasist" Du är lika mycket rasist som smr:s hårda kärna din fjant, spring nu och tokrunka till din morsas feta vita valkar
Edit:Sorry, såg på dina andra inlägg att du inte uppnått könsmogen ålder.
Senast redigerad av jonno41 2009-05-21 kl. 04:18.
Citera
2009-05-21, 04:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fläskbak
Det är loosers som gifter sig med risrulle luder.
Losers är icke stavningskunniga särskrivningsskitnödiga bonnlurkar som du.
(loosers=lösare-re? risrulle luder=helt obegripligt)
Senast redigerad av jonno41 2009-05-21 kl. 04:17.
Citera
2009-05-21, 04:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslindgren

Jag har också funderat över detta. Det borde inte kännas så kul att veta att ens mamma är en importhora.

Förövrigt undrar jag vad folk finner så attraktivt hos just thaikvinnor. De har korta näsor, och har med guling-mått mätt, stora ögon. De påminner lite om primater!

Enligt min mening är de flesta andra asiatiska folkslagen betydligt vackrare.
Hellre en importhora än en wt-hora som din mamma
Citera
2009-05-21, 04:59
Medlem
tier4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SummaSummarum
Varför skall man som man behöva "klara av" en kvinna? En sådan vill inte jag ha, hellre då en kvinna som redan klarat av sig själv innan. En "riktig man" har antagligen förmånen att kunna välja bort alla er dryga kvinnor som tycker ni är bättre än männen och tycker att det är upp till männen att "klara av" er... Respekt måste förtjänas... även om man är kvinna.

Håller med, jag har inte stött på någon som haft problem med att tjejen/frugan haft karriär eller "fri vilja" (wtf betyder det eg?!?). Känns som en föråldrat slagträ i form av "ända sen stenåldern blabla.."
och vadå "klara av"?? ska man vara en utbildad psykvårdare för att kunna leva med en svensk kvinna?

On topic: Asiater är väl lite för flickaktiga tycker jag. (tar inte i ras-snacket ens med en 3 meters pinne, sorry)
Citera
2009-05-21, 05:50
Medlem
Ipwns avatar
Ah det typiska "jag är inte rasist men..."-syndromet

Lite fördomsfull kanske? Okej att det säkert finns ett antal som importerat sina fruar men hur vet du att det inte är ett vanligt par osm du ser när du är ute och skrattar åt folk du inte känner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in