2009-05-16, 20:19
Medlem
korps avatar
Sydostasien ar ju numera ett valdigt vanligt resemal, det innebar kanske att manga traffar sin partner dar ocksa numera.

Svenska kvinnor reser val lika mycket dit som man, men det kanske ar lite mer svart att traffa sin partner dar som kvinna, som svenska kvinna ar man ju ofta huvudet langre an mannen dar.

Den dar stereotypbilden att de man som inte har svenska kvinnor som partners ar socialt misslyckade, fula, peddo gubbar fran Norrland borjar val bli lite val sliten.
Citera
2009-05-16, 20:19
Medlem
Hakkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_a_z_e_r
Utbudet av svenska kvinnor som kan tänka sig dessa män är väl väldigt begränsat så då åker de väl över och inkasserar en asiat-tjej.

Precis det jag skulle säga! (:
Citera
2009-05-16, 20:23
Bannlyst
Det är all hentai som förstört.
Citera
2009-05-16, 20:25
Bannlyst
När du tar upp det, varför i helvete har vi så många asiater i landet? Är det någon som tänder på dessa gulhyade individer som försöker anpassa sig till det svenska samhället (vilket de helt klart misslyckas med)?

Jag pratar främst om kvinnor.
Citera
2009-05-16, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korp
Den dar stereotypbilden att de man som inte har svenska kvinnor som partners ar socialt misslyckade, fula, peddo gubbar fran Norrland borjar val bli lite val sliten.

Tråden handlar inte om "man som inte har svenska kvinnor som partners". Den handlar om feta äckliga gamla gubbar som åker och knullar småungar i chippeländer. En jävligt stor skillnad där.
Citera
2009-05-16, 20:37
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodothefrog
Tråden handlar inte om "man som inte har svenska kvinnor som partners". Den handlar om feta äckliga gamla gubbar som åker och knullar småungar i chippeländer. En jävligt stor skillnad där.

Det var ju ocksa ett satt att tolka traden antar jag.
Citera
2009-05-16, 21:19
Medlem
nitidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodothefrog

Exakt.. jag har varit med om flera gånger när man sett hur "frun" i stort sett är en slav till den äckliga mannen..
Citera
2009-05-16, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitida
Exakt.. jag har varit med om flera gånger när man sett hur "frun" i stort sett är en slav till den äckliga mannen..

Det är tydligare könsroller i asien och den svenske mannen som blivit så hunsad av media att tro det är naturligt med jämnlika förhållanden, föredrar en asiatisk kvinna som ser det som sin plikt att städa hemmet, laga maten och vara allmänt till lags sin man. Jag har visserligen aldrig haft det problemet med svenska kvinnor för jag är noga med att lära upp dom från start och alla män har inte samma kurage som jag.
Citera
2009-05-16, 21:27
Medlem
snapphonas avatar
Är svenska män i allmänhet "fixerade" vid asiatiskor? Har jag missat nåt?

Det är väl ändå en minoritet som hittar partners där? Och även om jag absolut inte skulle kalla alla asiatiskor för "importfruar", tror jag ju knappast att det är ett förstahandsval för dessa män. Det är liksom inte bara att åka dit och träffa nån, som en del antyder. Det kan vara ett ganska krångligt projekt att få med sig henne till Sverige, med uppehållstillstånd, försörjningsplikt här, hon måste lära sig svenska och kunna anpassa sig till livet här mm.

Sedan finns det ju män som tycker att många asiatiskor är snygga och så. Men jag upplever inte att asiatiskor är populärare än andra kvinnor, bland män i allmänhet. Så ska man vara cynisk, handlar det nog lika ofta om utbud och efterfrågan...
Citera
2009-05-16, 21:31
Avslutad
jag har svårt för det asiatiska utseendet. Tycker det är den fulaste "rasen", bortsett från aboriginer.
Citera
2009-05-16, 21:36
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Det är tydligare könsroller i asien och den svenske mannen som blivit så hunsad av media att tro det är naturligt med jämnlika förhållanden, föredrar en asiatisk kvinna som ser det som sin plikt att städa hemmet, laga maten och vara allmänt till lags sin man. Jag har visserligen aldrig haft det problemet med svenska kvinnor för jag är noga med att lära upp dom från start och alla män har inte samma kurage som jag.
Problemet är många gånger att de asiatiska kvinnorna söker en svensk man för att de skall få ett jämnställt förhållande och därför känner sig väldigt lurade när de kommer till en svensk mansgris som tror att asiatiskan älskar att skura golvet och laga mat.
Citera
2009-05-16, 21:38
Medlem
nitidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman

Jag antar att du är ute och jagar hela dagarna för att bringa mat till hushållet?
Ungefär så uråldrig är din syn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in