2009-05-16, 21:39
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitida
Exakt.. jag har varit med om flera gånger när man sett hur "frun" i stort sett är en slav till den äckliga mannen..

Ja och dina personliga erfarenhet ar ju en bra grund for att dra slutsater om en helt fenomen.

Du kanske skulle uppfatta dig som slav i ett liknande forhallade, men dina varderingar skiljer sig troligen fullstandigt mot andras, darmed ar deras upplevelser aven helt annorlunda an dina.
Citera
2009-05-16, 21:40
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Problemet är många gånger att de asiatiska kvinnorna söker en svensk man för att de skall få ett jämnställt förhållande och därför känner sig väldigt lurade när de kommer till en svensk mansgris som tror att asiatiskan älskar att skura golvet och laga mat.

Manga soker nog pengar och ett bekvamt liv, inte direkt ett jamnstallt forhallande.
Citera
2009-05-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitida
Jag antar att du är ute och jagar hela dagarna för att bringa mat till hushållet?
Ungefär så uråldrig är din syn.

Tig kvinna!
Citera
2009-05-16, 22:06
Medlem
likeithards avatar
Skrämmande vanligt och likaså ett vidrigt desperat agerande som inte borde accepteras.
Citera
2009-05-16, 22:11
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
jag har svårt för det asiatiska utseendet. Tycker det är den fulaste "rasen", bortsett från aboriginer.

Tycker nog negrer är fulare än asiater.

Citat:
Ursprungligen postat av korp
Manga soker nog pengar och ett bekvamt liv, inte direkt ett jamnstallt forhallande.

De flesta skulle jag tro.

Har hört att de asiatiskor som "importeras" till ex.vis Tyskland är många fler i förhållande till befolkningen. Sverige är nog inte värst. Trots det kan jag ju naturligtvis hålla med ts. Det syns tydligt när man rör sig i valfritt samhälle att andelen asiatiskor i "stadsbilden" har ökat markant de senaste åren. Synd. De männen kanske vill avla avkommor med svart hår, svarta ögon och färdigt solbrända.
Citera
2009-05-16, 22:15
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
jag har svårt för det asiatiska utseendet. Tycker det är den fulaste "rasen", bortsett från aboriginer.

Hur fan kan man tycka att asiater är fulare än negrer?
Citera
2009-05-16, 22:24
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Och hur mycke nöje har man av pengar om man har ett ofritt liv? Det brukar inte fungera i längden.
Citera
2009-05-16, 22:25
Medlem
Gagoffs avatar
Min far är en av dessa sorgliga krakar

För ca 5-8 år sen (minns inte exakt då jag flyttade lite fram och tillbaka mellan föräldrarna under uppväxten med några år hit och dit) då jag bodde hos min far, bara vi två, då föräldrarna var skilda och morsan hade ny gubbe, så satt han en del på datingsiter ibland.
Inget fel på det, ganska vanligt osv.
Då och då träffade han någon han umgicks med ett tag men det verkade ta slut efter någon månad eller tre.

Vid något tillfälle tog han upp thailändskor och hur han hade börjat intressera sig för en, och det gick upp för mig att han ville importera en (Jag vet att det låter som att de är handelsvaror, men det är såna som han som får det att verka så) thailändsk brud.
Jag frågade varför och hans svar utan att tänka särskilt länge var "De ställer inte lika höga krav som de svenska", vilket han senare avfärdat som ett skämt, men jag vet att det är sant.

Hursom, han hade e-mail-kontakt med tjejen och detta skedde väl förmodligen genom någon firma eller agent gissar jag. Han satt även på msn-grupper med namn som "Thaibrudar" och dylikt, där de diskuterade hur man lättast får in dem i landet och skaffar uppehållstillstånd. De pratade om tjejerna som att de importerade cd-skivor eller bilar, ungefär.

Det är väl ett sätt för misslyckade gubbar att skaffa sig en tjej som gör vad de ber om, lagar mat, städar etc, bara de får ett tryggt liv i sverige. Jag hade säkert gjort samma sak i tjejens situation, men det betyder inte att gubbarna är mindre sorgliga, och jag tycker det är galet hur någon som bara pratar thailändska och väldigt knackig engelska kan få uppehållstillstånd när hon inte bidrar till samhället, mer än till en individ.

Mina två cent.
Korta versionen : Desperata gubbar importerar desperata tanter.
Sorgligt
Citera
2009-05-16, 22:36
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Och hur mycke nöje har man av pengar om man har ett ofritt liv? Det brukar inte fungera i längden.

De soker inte jamstallda forhallande, for det existerar inte som begrepp for dem. Forsok forsta att alla inte har samma perspektiv pa sin situation som du kanske har.

De soker sakerhet, ett bekvamt familjeliv, inte personlig frihet, individuell utveckling som du kanske soker och varderar hogt, for dem ar det meningslosa begrepp.
Citera
2009-05-16, 22:36
Medlem
Grävulens avatar
Det är faktiskt inte bara svenska kvinnor som har anammat en inkompatibel och egocentrisk MTV-personlighet. Män från samtliga västländer söker kvinnor i asien. De kanske inte aktivt söker specifikt en asiatisk kvinna men de åker på semester eller arbetar där och sedan ser kvinnorna sin chans att bli ihop med en bra man och raggar stenhårt, fast samtidigt på ett fint sätt jämfört med de drängfulla hororna i Sverige som tafsar en i skrevet.

Män från västvärlden har ju som sagt ett enormt bra rykte jämfört med män från övriga världen. Så för dem är en vit man ett riktigt kap. Västvärldens kvinnor föredrar att bli förnedrade och att hoppa från knull till knull tills dess de är så gamla att ingen vill ha dem, som Michael Alonzo sa de vill bli våldtagna. De har en omvänd världsuppfattning som förstör livet för dem.
Citera
2009-05-16, 22:48
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
De soker inte jamstallda forhallande, for det existerar inte som begrepp for dem. Forsok forsta att alla inte har samma perspektiv pa sin situation som du kanske har.

De soker sakerhet, ett bekvamt familjeliv, inte personlig frihet, individuell utveckling som du kanske soker och varderar hogt, for dem ar det meningslosa begrepp.
Intressant, har du träffat någon "importkvinna", det har jag och tro mig de vill har andra drömmar än att bädda sängen och laga mat åt en svenska man som vill ha en hemhjälp han kan knulla. Det är människor vi talar om, inte städ och knullmaskiner.
Citera
2009-05-16, 23:18
Medlem
nitidas avatar
Citat:
Ja och dina personliga erfarenhet ar ju en bra grund for att dra slutsater om en helt fenomen.

Du kanske skulle uppfatta dig som slav i ett liknande forhallade, men dina varderingar skiljer sig troligen fullstandigt mot andras, darmed ar deras upplevelser aven helt annorlunda an dina.

Tills jag sett motsatsen så kommer jag vara mycket skeptisk.

Vidriga fall där mannen går till affären, låter kvinnan plocka det han säger åt henne, väl vid kassa ska hon skynda sig lägga upp allt på bandet.
Mannen står hela tiden och granskar.
När varorna är på andra sidan ska hon själv packa ner dom.
Hela tiden står han enbart och tittar. Och när mannen i en sådan situation inte hjälper till med så enkla grejer kan man bara gissa hur det är hemma.

Jag börjar tro att du själv är en av dessa män med tanke på din defensiva attiyd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in