2010-01-29, 00:12
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BabyPink
klart att yngre tjejer väljer lite "häftgare" killar i 18 årsåldern och inte familjefadern. vem vill skaffa familj när den är 18? det kallas ju att leka av sej

tror inte att det handlar om att killarna är invandrare eller inte, eller gör det det?

Nej, precis som jag tog upp i inlägg 26
Citera
2010-01-29, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Oavsett vilket som är "ditt kvarter" är jag nyfiken på antalet bakom slutsatsen att importfruar skulle vara en "vanlig" företeelse?

Fö är män som importerar fruar rätt udda typer, en slutsats jag många gånger kan ta enbart efter en visuell besiktning.

Frågeställning:
Hur ofta ser man en man med importfru som är:
- fräsch? Då menar jag inte snygg och vältränad.
Tänker på: tip top hygien, luktar kanske gott när han passerar, ger intryck av att regelbundet besöka frisör, väl ekiperad?

Det är den blandning som jag ser oftast när jag ute och går här i min stad så här är det i alla fall väldigt vanligt, jag kan inte av naturliga skäl veta hur vanligt det är i resten av Sverige så jag startade denna tråd för att få svar på det.

Det är lite olika angående hur männen ser ut, ibland är de feta, gamla och så men jag vet också om fullt ''normala'' killar som är relativt unga som har fruar från Kina och dessa killar är inte fula eller skumma på något sätt alls faktiskt utan de föredrar bara asiatiska kvinnor.
Citera
2010-01-29, 00:19
Medlem
BabyPinks avatar
+1 på ditt inlägg ovan. du slog huvudet på spiken Lava. tänker på exakt samma sätt. drogs till de mest märkliga typerna i övre tonåren, just nu vill jag bara ta det lugnt. gosh, vilken fullträff du fick in
Citera
2010-01-29, 00:20
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamGeller

Det är lite olika angående hur männen ser ut, ibland är de feta, gamla och så men jag vet också om fullt ''normala'' killar som är relativt unga som har fruar från Kina och dessa killar är inte fula eller skumma på något sätt alls faktiskt utan de föredrar bara asiatiska kvinnor.

Även om killarna inte SER skumma ut så är det rejält skumt att importera sin fru/flickvän.
Det ger vibbar om en personlighet att ge akt på.

Så tillvida att det inte handlar om "äkta" kärlek men hur ofta är det jakten på kärlek som lockar östeuropeiska och asiatiska kvinnor till ex Sverige?
Citera
2010-01-29, 00:25
Medlem
BabyPinks avatar
Citat:
Det är den blandning som jag ser oftast när jag ute och går här i min stad så här är det i alla fall väldigt vanligt, jag kan inte av naturliga skäl veta hur vanligt det är i resten av Sverige så jag startade denna tråd för att få svar på det.

visst kan det vara så att dom föredrar asiatiskor. men är det asiatiska tjejer som är uppväxta i sverige eller som bott i sverige innan dom träffat dom här killarna? eller är det importerade tjejer? visst kan man få känslor för någon på en semester och vilja ta med sej personen hem. men kan tala av erfarenhet eftersom att jag spenderar en hel del tid bland asiatiska tjejer och kvinnor, det är oftast plånboken som lockar. inte alltid men oftast. bland annat för uppehållstillstånd om dom kommit hit till sverige illegalt för att senare träffa någon. importerar man är det något fel på en, garanterat
Citera
2010-01-29, 00:25
Bannlyst
Citat:
Även om killarna inte SER skumma ut så är det rejält skumt att importera sin fru/flickvän.
Det ger vibbar om en personlighet att ge akt på.

Så tillvida att det inte handlar om "äkta" kärlek men hur ofta är det jakten på kärlek som lockar östeuropeiska och asiatiska kvinnor till ex Sverige?
Det behöver inte vara import, det kan vara så att de blivit ihop med en kinesisk tjej här i Sverige, tjejen kan vara adopterad eller något det vet jag ju inte då man inte kan se det på hennes utseende. En av killarna vet jag bodde i Kina något år när han träffade sin tjej där och sedan flyttade hon med honom till Sverige. Men självklart sker importer det vet jag om, den gamla gubben som är nästan 70 år med 20 årig thaitjej importerade henne hit till Sverige när hon var 19 år.
Citera
2010-01-29, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BabyPink
visst kan det vara så att dom föredrar asiatiskor. men är det asiatiska tjejer som är uppväxta i sverige eller som bott i sverige innan dom träffat dom här killarna? eller är det importerade tjejer? visst kan man få känslor för någon på en semester och vilja ta med sej personen hem. men kan tala av erfarenhet eftersom att jag spenderar en hel del tid bland asiatiska tjejer och kvinnor, det är oftast plånboken som lockar. inte alltid men oftast. bland annat för uppehållstillstånd om dom kommit hit till sverige illegalt för att senare träffa någon. importerar man är det något fel på en, garanterat
Det är som sagt, många är ihop med adopterade och de räknas ju inte riktigt in som asiater då de har en svensk uppväxt och sånt. Jag tror verkligena tt många av de tjejer som kommer från Thailand och Kina älskar sina partners när de är ungefär samma ålder och sådant, men självklart sker vissa importer där de bara är ihop för pengar som med den tjocka killen med ung tjej och den gamla gubben med ung tjej, dessa tjejer gillar inte sina män alls och ändå har de flera barn med dem, känns ju inte som en bra familj att ta hand och uppfostra barnen när den enda föräldern ogillar sin man.
Citera
2010-01-29, 00:30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Det behöver inte vara import, det kan vara så att de blivit ihop med en kinesisk tjej här i Sverige, tjejen kan vara adopterad eller något det vet jag ju inte då man inte kan se det på hennes utseende.
En av killarna vet jag bodde i Kina något år när han träffade sin tjej där och sedan flyttade hon med honom till Sverige.

Ja men då är det lugnt.
Ser killarna jämnåriga, normala och trevliga ut är tjejen troligen inte importerad

För min del så ser jag som sagt sällan svenskar med asiatiska kvinnor och då det sker så brukar det vara solklara importärenden.
Citera
2010-01-29, 00:31
Medlem
BabyPinks avatar
läste igenom Ts första inlägg i tråden, och ärligt talat.. det kan diskuteras om importer osv men Ts, du undrade varför denna blandning är så vanlig.. i din stad.. det är ju skitsvårt att säga. vi vet ju inte var du bor. du kanske bor på en plats där det bor mycket asiater, precis som att jag bor på en plats där det bor jävligt mycket syrianer?
Citera
2010-01-29, 00:32
Medlem
Citat:
Att importera en fru är troligen det sämsta alternativet om man söker kärlek.
Vill man bara ha en partner för avel så är det säkert ett fullgott alternativ.
Jag har aldrig sagt att det är ett bra alternativ, men många tycker det nog är bättre än att leva i ensamhet.
Citera
2010-01-29, 02:28
Medlem
Är man runt 30 så kanske man inte gillar svenska brudar bara, utseendemässigt eller pga att man inte gillar svenska mentaliteten?
Som thaitjejer iallafall är väl aningens uppåt än många svenska tjejer, gå på stan en sväng i Stockholm så ser ju många ut som nån i familjen har dött, ändå pratas det BARA om att det är så viktigt att se glad ut för att man ska få en bra approach på tex datingsidor. Men det verkar inte vara lika viktigt att göra det...mest prata om det.

Gubbe 70 med thaitjej 20...visst känns det lite skumt, men å andra sidan så förekommer ju samma skit med brudar som ser ut och ibland är modeller, som han i Stones? Varför blir en brutta ihop med honom? Pengar? Förmodligen? Men hon skulle säkert klara sig själv och behöver heller förmodligen inte försörja familjen. Om inte DET är ren prostitution så vet jag inte vad som är det.

Så mycket fördomar av folk som kan och vet så mycket men håller sig till sin jävla resort när de är på semester i LOS.....
Citera
2010-01-29, 04:23
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermuppen
Är man runt 30 så kanske man inte gillar svenska brudar bara, utseendemässigt eller pga att man inte gillar svenska mentaliteten?
Som thaitjejer iallafall är väl aningens uppåt än många svenska tjejer, gå på stan en sväng i Stockholm så ser ju många ut som nån i familjen har dött, ändå pratas det BARA om att det är så viktigt att se glad ut för att man ska få en bra approach på tex datingsidor. Men det verkar inte vara lika viktigt att göra det...mest prata om det.

Gubbe 70 med thaitjej 20...visst känns det lite skumt, men å andra sidan så förekommer ju samma skit med brudar som ser ut och ibland är modeller, som han i Stones? Varför blir en brutta ihop med honom? Pengar? Förmodligen? Men hon skulle säkert klara sig själv och behöver heller förmodligen inte försörja familjen. Om inte DET är ren prostitution så vet jag inte vad som är det.

Så mycket fördomar av folk som kan och vet så mycket men håller sig till sin jävla resort när de är på semester i LOS.....

Jag tycker bara du förstärker fördommen om svenska män som skaffar sig en Thai-tjej.
Du är över 30. Killar mellan 30-35 brukar oftast söka efter en tjej runt 20-23 och där får de ju lätt napp i Thailand. Du gillar inte svenska tjejers mentalitet, vilket ALLA killar som inte får en svensk tjej säger. Ni tycker svenska tjejer är tråkiga och inte lika utåtriktade, det är inte min bild av svenska tjejer. Det kan vara så att det beror på Er, dvs alla ni som har den här synen på svenska tjejer, istället för själva tjejerna?
Lägg dessutom till en stor erfarenhet av dejtingsidor vilket tyder på att du provat de flesta jaktmarker.
Det är inget påhopp mot varken dig eller andra som faller för thaitjejerna. Klart som fan att det lockar många killar när de bli betraktade som gudar av tjejer när de helt plötsligt kommer till ett annat land, och har man dålig erfarenhet av tjejer hemifrån så blir det såklart extra lockande.
Frågan är hur många gånger de är äkta kärlek från tjejens sida. Oftast söker de väl efter någon som kan försörja familjen.
Senast redigerad av Arbetarbroder 2010-01-29 kl. 04:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in