Citat:
Ursprungligen postat av Undseende
Ja, kärlek betyder väldigt mycket, för mig personligen.
Jag påstår inte att "mitt sätt" det är det ultimata sättet för gemene man/kvinna att tänka/känna.
Min ålder finns att hitta på FB, om du orkar leta.
Ja, jag hade stannat kvar hos min nuvarande partner om han förlorat jobb osv.
Ja, jag förutsätter att han älskar mig som person och att han tycker att jag är "gullig".
Jag påstår inte att "mitt sätt" det är det ultimata sättet för gemene man/kvinna att tänka/känna.
Min ålder finns att hitta på FB, om du orkar leta.
Ja, jag hade stannat kvar hos min nuvarande partner om han förlorat jobb osv.
Ja, jag förutsätter att han älskar mig som person och att han tycker att jag är "gullig".
Såklart du hade stannat kvar hos din partner om han tappar jobbet, som jag skrivit tidigare har du hängt upp dig på en sak. Som du återkommer till hela tiden.
Du vill göra avgränsningar mellan dig som person och vad du är. Du är:
Ditt utseende.
Dina åsikter.
Din jobb.
Din inkomst.
Ditt boende.
Din klädsel.
osv osv.
Folk som möter dig ser allt ovan som du. Du däremot vill framhålla att du bara är du och det är bara din insida eller något. Att du bara blir kär i personen och inte allt runt omkring. Att kärlek är bara insidan hos en person och inget annat.
För att dra till till topic.
Vissa män som blir ihop med thailändskor inser att just i deras fall att pengarna spelar in, att de har möjligheten att ge tjejen samt hennes familj trygghet. Men det är inte bara detta för de är mer än sina pengar. Detta förringar inte kärleken enligt mig. Trygghet är (vad jag tror) en stor variabel om man lever i ett land där de sociala skyddsnäten är små eller inte finns.
Många vill förenkla att tjejerna utan urskiljning rycker tag på första bästa västerlänning som har lite pengar, jag säger att pengar är en del av detta och att andra saker spelar in.
Du ställer dig frågan, hur kan grabbar leva med någon som de vet har variabeln ekonomisk trygghet och ifrågasätter att detta kan ha med kärlek att göra. Jag svarar att det är en del i ett helt paket och detta verkar du ha svårt att förstå och återkommer hela tiden till att ekonomisk trygghet kan inte ha något att göra med kärlek, för du minsann älskar någon som har mindre pengar än din förra partner.
.