Citat:
Ursprungligen postat av flback
Du hugger på helt fel saker, jag säger detta.
a) Rikedom får partners att ta vissa tillkortakommanden. Detta menas inte att man tar allt eller att man aldrig kan göra slut. Sen slänger du upp något fånigt exempel om att du minsann har gjort slut med en rik person för att på något sätt bevisa att pengar inte alls spelar in när det gäller dig. Men det gör det, allt som en person drar in i ett förhållande spelar in och har han/hon mycket pengar då spelar dessa in. Skulle du ha varit ihop med den partner du har idag om han inte haft ett öre, inget hem, ingen utbildning, utan han vara han. Inte en chans.
b) Du skriver att vissa kan bortse från vissa saker för att få andra. Vet inte hur gammal du är men såklart folk bortser från vissa saker i alla förhållanden. Ja förutom du då som bara bryr dig om insidan. Eller du tror att din partner älskar allt du gör till 100% och hans val av dig byggde enbart på att du har sådan gullig insida?
Tycker det är lattjo när folk ska säga att deras kärlek enbart bygger på insidan och inget annat. Sen ska de bevisa detta genom att ta upp exempel om att de minsann har gjort slut med någon som var dubbelt så rik som deras nuvarande partner. Du bor i Sverige, här spelar det inte så stor roll om någon tjänar 40 000 i månaden eller 20 000 i månaden, man får mat, husrum och kläder för båda summorna. Prova att ta beslutet i ett icke I-land, där du kan välja mellan 2 000 och 40 000, sen kan du slå dig för bröstet om du väljer 2 000 alternativet.
Förstår inte varför du har taggarna utåt och hetsar upp dig så?
Jag är intresserad av ämnet och ställer frågor för att jag vill veta.
Jag har väl inte hackat på dig personligen, eller?
Ja, kärlek betyder väldigt mycket, för mig
personligen.
Jag påstår inte att "
mitt sätt" det är det ultimata sättet för gemene man/kvinna att tänka/känna.
Min ålder finns att hitta på FB, om du orkar leta.
Ja, jag hade stannat kvar hos min nuvarande partner om han förlorat jobb osv.
Ja, jag förutsätter att han älskar mig som person och att han tycker att jag är "gullig".
Det sabbar liksom lite nöjet och intresset för diskussionen, när du är så hyperkänslig
Men men, jag har kanske, ovetandes, trampat på någon ond tå?
Jag talar om eventuella slitningar i ett "bland/import"-äktenskap, pga. samhällets (men också) parets fördomar angående orsaken till deras äktenskap/förhållande.
Jag förklarade att
jag kan ha svårt med att förstå vissa saker pga. att
jag funkar som jag ovan beskrivit.
Jag hoppar inte på
dig.
Jag pratar om generella uppfattningar/fördomar, som jag har svårt att ta till mig pga.
min naiva och romatiska övertygelse om kärleken
(Hit me again, flback;-)