2009-06-21, 17:50
Medlem
LadyTeas avatar
En thaitjej ligger inte med sin man innan de är gifta, det gör bara riktigt "dåliga" tjejer ex. prostituerade eller bartjejer. Så om en kille åker ner och hittar en vanlig tjej (inte bartjej) som han blir kär i så är det nog en starkt bidragande faktor. Hon släpper inte till och mannen är så sjukt nyfiken på hur det ska vara så han gifter sig med henne...

Någon här pratar om löner på 5000 bath och påstår att man minsann får både hus, mat och nöjen för de pengarna. Har denna person någonsin varit inne i ett sådant hus? En person som lever på existensminimum här i Sverige lever så många snäpp över en thai att det inte ens går att jämföra.

Det är socialt stigmatiserande för en thaitjej att vara tillsammans med en vit man, det finns en anledning till att blandpar umgås främst med andra blandpar. Här i Sverige finns synen att han köpt henne men i Thailand finns exakt samma syn - från thailändarna.

Jag vet inte en enda svensk man som skulle sitta och betala 2-4000 i månaden till sina svärföräldrar för att de ska kunna köpa mark, hus, bil eller djur. Men konstigt nog så ändras detta och det blir "självklart" att man ska hjälpa sin frus familj så fort det handlar om en thailändska - och så säger de att de inte köper henne? Hon äger inte sig själv, hennes familj äger henne! De hyr henne av hennes familj. Slutar du betala - då åker hon med stor sannolikhet hem igen!

Men visst, det är alltid äkta kärlek - från båda parter.
Citera
2009-06-21, 18:31
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTea
En thaitjej ligger inte med sin man innan de är gifta, det gör bara riktigt "dåliga" tjejer ex. prostituerade eller bartjejer. Så om en kille åker ner och hittar en vanlig tjej (inte bartjej) som han blir kär i så är det nog en starkt bidragande faktor. Hon släpper inte till och mannen är så sjukt nyfiken på hur det ska vara så han gifter sig med henne...

Någon här pratar om löner på 5000 bath och påstår att man minsann får både hus, mat och nöjen för de pengarna. Har denna person någonsin varit inne i ett sådant hus? En person som lever på existensminimum här i Sverige lever så många snäpp över en thai att det inte ens går att jämföra.

Det är socialt stigmatiserande för en thaitjej att vara tillsammans med en vit man, det finns en anledning till att blandpar umgås främst med andra blandpar. Här i Sverige finns synen att han köpt henne men i Thailand finns exakt samma syn - från thailändarna.

Jag vet inte en enda svensk man som skulle sitta och betala 2-4000 i månaden till sina svärföräldrar för att de ska kunna köpa mark, hus, bil eller djur. Men konstigt nog så ändras detta och det blir "självklart" att man ska hjälpa sin frus familj så fort det handlar om en thailändska - och så säger de att de inte köper henne? Hon äger inte sig själv, hennes familj äger henne! De hyr henne av hennes familj. Slutar du betala - då åker hon med stor sannolikhet hem igen!

Du har ratt i en del!
dock sa maste folk forsta att Thailand ar ett oerhort segregerat samhalle! och skillnaden mellan olika delar ar stor!
Bangkok regionen har blivit valdig infulerad av vasterlandernas varderingar. forr holl inte thailandska par hand, det ser man overallt numera!och sex med sin pojkvan har nastan alla!
dock sa har de aldre generationerna fortfarande en strang syn pa att man maste gifta sig innan man har sex, och dom skulle aldrig komma pa tanken att halla hand!, och pa landsbyggden forekommer det fortfarande pa manga stalle. Har en sadan tjej varit i pattaya och legat runt sa star hon inte hogt i kurs och inte gor gamla faranger det heller, om dom inte har pengar forstass! for pengar och social status styr!

En vanlig knegare fran Europa skulle inte vara popular bland Thailands medelklass eller overklass, for har man ingen ordentlig utbildning, och kommer fran arbeterklassen da ar man inte mycket vard i deras ogon..

Svenskar far en skev bild av Thailand nar dom bara kommer i kontakt med fattiga bartjejer och folk fran det Thailandska samhallets botten!
Det ar synd att svenskarna standigt faller for bartjejernas charm, det ger bara problem, finns oandligt manga valutbildade, ensamma tjejer i Thailand, med bra lon och egna pengar, som aldrig har pratat med en farang, men dom kommer turister aldrig i kontakt med!
Citera
2009-06-21, 18:38
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretoria
Du har ratt i en del!
dock sa maste folk forsta att Thailand ar ett oerhort segregerat samhalle! och skillnaden mellan olika delar ar stor!
Bangkok regionen har blivit valdig infulerad av vasterlandernas varderingar. forr holl inte thailandska par hand, det ser man overallt numera!och sex med sin pojkvan har nastan alla!

Ja Bangkok är ett undantag, du har rätt. Inte för att det gäller för alla unga och i alla delar av Bangkok men det finns och man kan se det. Bangkok är dock litet och Thailand är stort.
Citera
2009-06-21, 19:24
Medlem
Citat:

Stämmer inte alls, går att hitta välutbildade thaitjejer med bra bakgrund, tar givetvis lite tid om man jämför med en prostituerad eller en svensk kvinna, men gifta sig är i det "flesta" fall inget man måste göra innan man hamnar i samma säng.

Citat:

Finns många trångsynta feminister i sverige som har den synen ja, synen på det hela i thailand varierar lite, folk kan se ner på det, det kan även va status att ha en västerländsk man (gärna yngre). tittar du på dom thailändska såpoprorna (som är väldigt populära av thaiare) så ser du att väldigt många av kändisarna är hasip-hasip, ljus hy är väldigt populärt.

Citat:

Om svärföräldrarna är fattiga och knappt har mat för dagen, tycker inte jag det är nåt fel att hjälpa till lite...

Har du överhuvudtaget varit i thailand?

Tycker du verkar vara ganska bitter, det är inte så att du blivit brädad av en kille som nu har en thailändska? skulle inte bli förvånad isf....
Citera
2009-06-21, 19:39
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luzifer
Stämmer inte alls, går att hitta välutbildade thaitjejer med bra bakgrund, tar givetvis lite tid om man jämför med en prostituerad eller en svensk kvinna, men gifta sig är i det "flesta" fall inget man måste göra innan man hamnar i samma säng.

Finns många trångsynta feminister i sverige som har den synen ja, synen på det hela i thailand varierar lite, folk kan se ner på det, det kan även va status att ha en västerländsk man (gärna yngre). tittar du på dom thailändska såpoprorna (som är väldigt populära av thaiare) så ser du att väldigt många av kändisarna är hasip-hasip, ljus hy är väldigt populärt.

Om svärföräldrarna är fattiga och knappt har mat för dagen, tycker inte jag det är nåt fel att hjälpa till lite...

Har du överhuvudtaget varit i thailand?

Tycker du verkar vara ganska bitter, det är inte så att du blivit brädad av en kille som nu har en thailändska? skulle inte bli förvånad isf....

Haha, jag har bott i Chiang Mai och varit runt i Thailand i några månader.

Intressant det där med ljus hy, faktum är att det inte är västerlänningar de försöker efterlikna med sina blekkrämer och sin fabless för de mer ljushylta människorna utan snarare andra ljusa asiater. Vi ska inte tro att vi har SÅ mycket inflytande på deras kultur. Att vara ljus innebär att man inte är jordbrukare och inte behöver arbeta ute på fälten. Det är lite status alltså, men ingenting som har med västerlänningar att göra.

De thailändska fruar till svenska män som jag har träffat är jättegulliga, charmiga, omtänksamma kvinnor. Men att prata om någon slags jämställdhet eller kärlek som man talar om det i väst, det handlar det inte om. Har du pratat med kvinnorna någonting? Ja förutom din egen tjej som vinner ekonomiskt på att vara tillsammans med dig?

En utbildad Thaikvinna skulle med största sannolikhet inte ta i en vanlig västerländsk kille med tång. Hon skulle leta upp någon med en schysst bostadsdrätt och pengar på banken innan hon bestämde sig för någonting. Hon skulle ju knappast följa med vem som helst tillbaka utan någon med högre social status än henne själv. En rik man - för henne innebär pengar något viktigare än kärlek.

Jag säger inte att det är fel direkt. Jag säger bara att kulturen är oerhört annorlunda från vår Svenska. Det är omöjligt att säga att man möts på någon slags jämn planhalva och det behövs mycket vilja från både mannen och kvinnan för att ett sådant förhållande ska kunna fungera i längden. Vilja och en stor plånbok.
Citera
2009-06-21, 20:58
Medlem
Arbetarbroders avatar
Sammanfogade trådar till en

Ungefär 10 olika trådar om samma ämne, dvs svenska män och asiatiska kvinnor och allt däromkring, har sammanfogats till en stor tråd med namnjustering på topic. /Moderator
Citera
2009-06-21, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
En stor anledning till att vissa grabbar blir ihop med thaitjejer är att de är mer rakt på i Thailand. Går man in i en affär då är det inte helt ovanligt att normala thaitjejer kan fråga om man har flickvän/fru, om man vill gå ut en kväll osv. Skulle svenska tjejer göra det då skulle singelantalet minska drastiskt i Sverige.

Som grabb (i alla fall för mig) är det otroligt skönt att tjejer kan vara rakt på och visa sitt intresse.

Men eftersom det inte duger med kreti och pleti åt gemene svenska tjej så ska inte vilken kille som helst tro att han kan få den frågan i Svedala...vilket också förklarar varför en del killar åker dit man FÅR den frågan.

Inte bara kvinnor behöver uppmärksamhet...
Citera
2009-06-21, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadickenE
Varför ser man så många asiatiska tjejer som skaffat svenska pojkvänner osv nu för tiden men praktiskt taget inga asiatiska killar som har svenska/europeiska flickvänner? Är det pga den låga andelen asiatiska invandrare i sverige/EU jmf med de från mellanöstern/Afrika/Sydamerika?

Därför att old-school-"loosers" från Sverige som "inte får nån annan" gärna åker och träffar någon i Thailand eller någon annanstans i Asien men det skulle inte en svensk kvinna göra i samma utsträckning för då är det hon som får stå för kulorna. Och det gör man inte om man är en självständig individualistisk kvinna. Även om det nu BORDE vara så iom jämställdheten i Sverige? Det ska ju vara lika?
Men plocka russinen ur kakan har väl alltid varit roligare än att ge av sig själv...
Citera
2009-06-21, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Det är i nästan varje negativt inlägg en fråga om mannen kunde inte hitta en svensk utan fick nöja sig med en thai (asiat).

Ungefär som att svenska tjejer är mycket bättre än allt annat och blir man ihop med någon utanför Sverige då har man bytt ner sig. Som om det hela handlade om bilköp.

"Jaha du köpte en KIA... inte råd med en Volvo?"

Det blir så absurt att man kopplar förhållanden med värderingen att svenskt skulle vara någon garanti att det skulle vara bättre eller mer jämlikt.

Vet inte hur ni tänker när det kommer till förhållanden, men jag söker en person som passar mig, som jag gillar och som gillar mig. Detta är inte vad jag ser som unikt och antar att det är vad alla egentligen söker.

Hur kommer det sig att så många har helt andra värderingar när det kommer till förhållanden där en av parterna inte är från nordeuropa? För jag är ganska säker på att ni inte gör samma kopplingar mellan svensk-tyska förhållanden som svensk-thai.

Det vore samtidigt ganska intressant med en riktig undersökning, städa, tvätta och laga mat, gör thailändskor detta mer än tjejer från Tyskland, Frankrike, Turkiet, Albanien, Sverige, Norge osv.

Tror att de flesta som ylar om hushållsslavar skulle bli ganska förvånade över en sådan undersökning. För sanningen är att i de flesta förhållanden i Sverige mellan svenskar så gör tjejen majoriteten av detta, är dessa tjejer hushållslavar?

Bra skrivet...
Citera
2009-06-21, 21:30
Medlem
Citat:

Vad är skillnaden mellan det och en fitta från USA som klarar sig själv men MÅSTE ha tag på en kille som är mäklare/advokat eller liknande? Tror du hon betalar hälften av alla räkningar i hushållet och får köpa alla sina kläder själv? Knappast...men HON har ju gjort ett klipp...

Det är skillnad på skit och pannkaka...
Citera
2009-06-21, 23:04
Medlem
Citat:
En thaitjej ligger inte med sin man innan de är gifta, det gör bara riktigt "dåliga" tjejer ex. prostituerade eller bartjejer.

Då tycker jag du ska fråga de thaitjejer du känner om de hade sex innan de var gifta.

För det är en gigantisk... jo jag menar GIGANTISK minoritet av thailändskor som inte hade sex innan äktenskapet. Ungefär som Sverige.
Citera
2009-06-21, 23:22
Medlem
Jag förstår inte problemet med att överhuvudtaget se ner på varken kvinnorna från Asien eller männen som väljer att åka dit om man inte själv drabbas av det på något sätt?

Avundsjuka att någon väljer bort en? Missunsamhet?
Man vet lite varför männen gillar kvinnorna därifrån men man vill inte själv liksom bjuda till för att man känner sig underdånig bara av tanken?
Stolthet över att känna sig "svagare"?
Prestige?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in