2008-09-07, 16:58
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the baron
Jo tydligen, det är ju en omtumlande tid.
Spelar nog mindre roll att jag var ihop med en asiat då..

Jo, jag förstår exakt vad du menar!
Som en anekdot från filippinerna så kan jag säga att de få svenskar som bor där får väldigt lätt en chefsposition (än om dom jobbar på västerländska företag), eftersom vi anses vara de mest hederliga lojala i världen i princip.
Är väldigt vanligt att kaptenen och befälen är svenskar, medan resten av besättningen är filippiner...
Annars vet rederiet inte om båten kommer tillbaka eller om dom kört den till nån pirathamn i indien och sålt hela köret.
Svenskar och britter är dom som leder sjöfarten där nere.

Sen våran perfektionism är något jag älskat och saknat..
Vi nöjer oss inte med halvdåligt resultat, och det är väl det som är grunden i vår civilisation.
Jag tror absolut inte att ett u-land är fattigt av slumpen.

De jag satt på har jag inte lagt en spänn på.. det skulle kännas väldigt fel, helst när man är i ett sånt där land.
Visserligen så kanske inte vilda skolflickor är ett bra exempel på hur resten av befolkningen fungerar..
Dom kanske också är modernare pga. att det är medel/överklass i större städer.

Ja det är såklart down to earth-tjejer jag gillar.. hittar inte heller nått svenskt uttryck för det. Nere-på-jorden.
Det finns ju såklart svenska tjejer som även dom beter sig som de där amerikanska du pratar om.. men ändå kanske lite väl fördomsfullt av mig att kalla alla svenska brudar attentionwhores, då svenska tjejer och svenskar överlag är väldigt fina människor.. Men man måste ju få försvara sig.

Min dåvarande tjej fick alltid följa med ut då det blev snöskottning, däckbyte, biltvätt vedhuggning mm. på samma sätt som vi skötte tvätt och matlagning tillsammans.
Då jag är för jämställdhet så ska det såklart omfatta alla områden, inte enbart mannen..
Blir det sura miner etc. så vet man ju att det inte är flickvänsmaterial.

Men det kan faktiskt vara väldigt svårt att "fostra" en traditionell kvinna att bli sådär svensk.. tex. sätta skyffeln i näven på en amerikansk tjej kan inte vara nån höjdare tydligen.
Men jag har lärt mig att inte krypa för tjejer, det har som sagt mycket att göra med det du sa om manlighet. Om man kan hantera en "riktig" kvinna.

På det sättet är dom kanske inte krävande, men det finns såklart mycket krävande svenska tjejer.. samtidigt som en asiatisk kvinna kan vara väldigt arbetsför också.

Så länge man är kritisk och manlig nog att hitta rätt kvinna så är det inga problem.
Om man är tydlig från början så finns det ingen risk att man blir fast med fel tjej..

Dock måste man vara extra vaksam och kritisk då man söker kärlek över kulturgränser såklart. Det hoppas jag att folk är medvetna om.

Låter jävligt tragiskt.. synd om amerikanerna alltså.
Men som du sa så har det mycket med manlighet att göra..
Jag tror att många västerländska män tappat en viktig bit av sig själva, vissa låtsas vara alfahannar och vissa tror att man är "romantisk" om man låter sig hunsas av ett fruntimmer.

Nej, självklart är dom inte äkta "alfahannar".. dom bara låtsas.
Och må hända så kanske vissa gubbar väljer en kvinna som kan göra deras otillräckliga manlighet större.

Jo men jag är övertygad om att det går att ha normala förhållanden med asiater på samma sätt, om än lite komplicerat såklart när man går över kulturgränserna.
Det enda som krävs är att normala starka män far dit.
Sen får svenska killar gärna fara dit med sina svenska tjejer också på semester.. istället för turkiet och andra tråkiga ställen.

Jo, nog funkar svenskar bra ihop..
Men vissa svenska tjejer vill ha turkar och vissa svenska killar vill ha asiater.
Jag faller inte i någon kategori för närvarande.. men jag tycker väl ändå att vi kunde respektera dem bättre.

(Än om det gör ont i själen för mig att se att en svensk tjej valde en turk framför mig )

Vilka "de" som du "satt på"?
Jag skrev ju om svenska tjejer och förstod det som att det var min beskrivning av svenska tjejer och sex som du inte höll med om.

Annars har jag inte så mycket mer att tillägga angående det du skrev.
Citera
2008-09-07, 17:03
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Vilka "de" som du "satt på"?
Jag skrev ju om svenska tjejer och förstod det som att det var min beskrivning av svenska tjejer och sex som du inte höll med om.

Annars har jag inte så mycket mer att tillägga angående det du skrev.
Nej, självklart håller jag med dig.
Dock har jag aldrig stött på fenomenet med att "betala" för sex, trotts att jag varit med asiatiska tjejer.

Jag tycker inte att det är varken normalt eller "romantiskt" (som vissa vill framställa det), att hunsas av kvinnor.
Det tycker tydligen inte amerikanerna heller, eftersom dom väljer svenska down to earth tjejer.

Edit; nåja, dom kan ha satt på mig också.. luddigt yttryck.. är lite slö i skallen efter min enorma lördagsholk igårkväll.
Citera
2008-09-07, 17:07
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Nej, självklart håller jag med dig.
Dock har jag aldrig stött på fenomenet med att "betala" för sex, trotts att jag varit med asiatiska tjejer.

Jag tycker inte att det är varken normalt eller "romantiskt" (som vissa vill framställa det), att hunsas av kvinnor.
Det tycker tydligen inte amerikanerna heller, eftersom dom väljer svenska down to earth tjejer.

Edit; nåja, dom kan ha satt på mig också.. luddigt yttryck.. är lite slö i skallen efter min enorma lördagsholk igårkväll.

Beror säkert på hur man ser det. Vissa anser nog att de "hunsas" av svenska tjejer medan de "traditionella" är "lydigare".
Citera
2008-09-07, 18:59
Medlem
Citat:
Hejsan!

Jag har inga fördomar mot ditt leverne, dock måste jag påpeka det du just skrev.
Efter att ha bott i Filippinerna en längre tid åt gången så kan jag konstatera

att gåvor och bidrag INTE förbättrar eller lyfter landet.
Har sett så mycket korruption och skit där nere, då politiker och styrande helt saknar respekt och humanitet för sitt folk..

Kinesiskt talesätt (eller proverb eller vad fan det var):
"Ge en man en fisk, och han har mat för dagen. Lär honom fiska så har han mat för livet".

Jag sa vi skickade pengar så dom kan gå i skolan (college) Hur det rimmar dåligt med ditt ordspråk fattar jag inte. Sedan att man skickar pengar så dom kan uppsöka läkare om dom är allvarligt sjuka är vanlig humanitär hjälp och spär knappast på inflationen i landet (och varför det är så kan du räkna ut om du ser varje ung medborgare som en investering för landet).

Sedan roffa åt sig mentaliteten är inte så konstig när dina barn inte har mat på bordet så tror jag inte du skulle agera ett dugg anorlunda. Tycker ditt inlägg genomsyras av en jävligt självgod mentalitet och att vi i Sverige skulle vara så mycket bättre och annorlunda än dom. I Sverige finns det också dom som festar upp alla pengarna första veckan dom har pengar. Har svårt och se att det är generellt för alla svenskar precis som ditt exempel skulle vara generellt för alla Filippinare.

Sedan ska vi inte glömma att de som faktiskt styr Filippinerna är ett antal mycket mycket förmögna Kinesiska familjer som det egentligen inte finns någon stark motpol till. Så att landet ser ut som det gör är inte konstigt eftersom landet styrs helt på deras villkor dvs med största syfte att öka deras privata förmögenhet.

sry detta var lite väl of topic kanske.

Om 2 människor vill leva tillsammans vilka är människorna då som anser sig så förmer att dom har rätt att fördömma dessa två's val??? Skärp er och offra energin på annat. Tänk det som kommer ur er mun säger mer om er själva en de ni pratar om.
Senast redigerad av klyvar 2008-09-07 kl. 19:05.
Citera
2008-09-08, 01:55
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyvar
Jag sa vi skickade pengar så dom kan gå i skolan (college) Hur det rimmar dåligt med ditt ordspråk fattar jag inte.

Läs mitt inlägg igen!
Jag argumenterade emot att du sa att vi skulle skicka bidrag till fattiga länder istället för att "snacka om att ni vill förändra världen", inget annat.

Våra bidrag går faktiskt till de där kinesfamiljerna (för att inte tala om alla jänkare som tjänar på denna ostabila "demokrati"), så jag tror det är högre vikt att skaffa ett fungerande samhälle innan vi börjar pumpa in en massa pengar i korruptionen.
Självklart roffar alla åt sig i ett ickefungerande samhälle för att överleva, har inte sagt nått annat.

Tänker inte svara på allt annat, då jag faktiskt håller med, eftersom det jag skrev inte avsåg den frågan.
Dock tjänar inte filippinerna på fler barn, landet är kraftigt överbefolkat och det är ett faktum.
Deras BNP går snarare neråt med befolkningsökningen, många samhällsvetare inom biståndsorganisationer har påtalat detta - dock med föga framgång pga. att staten är starkt katolsk.

Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Beror säkert på hur man ser det. Vissa anser nog att de "hunsas" av svenska tjejer medan de "traditionella" är "lydigare".
Jopp, komplicerat detta.
Dock lurar dem sig själva tror jag. Det finns inga genvägar till ett perfekt förhållande.
Men man kan inte dra alla över en kam; att jag blev kär i en filippin från början var mest slumpen.. nästa förhållande får väl styras av samma faktor igen.
Senast redigerad av the baron 2008-09-08 kl. 02:02.
Citera
2008-09-08, 17:31
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Jopp, komplicerat detta.
Dock lurar dem sig själva tror jag. Det finns inga genvägar till ett perfekt förhållande.
Men man kan inte dra alla över en kam; att jag blev kär i en filippin från början var mest slumpen.. nästa förhållande får väl styras av samma faktor igen.

Men det är bra att man tar reda på kulturella skillnader. Det märker jag, även med kanadensare. Det är inte busenkelt alla gånger.
Citera
2008-12-15, 21:24
Medlem
Ed Geins avatar
ska jag satsa på et förhållande med en kines?

har träffat en tjej som är riktigt söt och jag har börjat fatta tycke för henne. nu till grejen hon är kines, jag har lite frågor på det, kanske finns rentav någon kines därute som kan svara. vad har kineser i allmänhet för inställning till deras döttrars förhållanden. kan jag förvänta mig att hon eller hennes föräldrar förväntar sig någonting från mig. om det nu ev skulle bli något o det kanske tar slut riskerar jag då att föräldrar eller övrig släkt lägger sig i.sex innan äktenskapet är det at tänka på? kanske lite flummigt att undra detta men jag vill veta innan jag lägger in nådastöten så jag inte sätter mig i en situation jag inte kan hantera, så därför vill jag veta ev kulturella skillnader innan jag kliver på båten så att säga
Citera
2008-12-15, 21:28
Bannlyst
Du kan alltid fråga henne själv?
Alla kineser har inte samma inställning till saker och ting, precis som i (nästan) alla andra länder.
Vill du föresten verkligen ha en tjej som ser ut som en alien! Ifall det är så - kör på!

edit; CDP: haha, im all up there!
Senast redigerad av olldon 2008-12-15 kl. 21:30. Anledning: Var tvungen att high-fivea CDP.
Citera
2008-12-15, 23:12
Medlem
Waspirs avatar
Vilka bra svar du fått.

Jag tycker du ska fråga henne. Du kan ju bara leda in samtalet på kulturella skillnader, du behöver ju inte säga att du funderar på att lägga in en stöt.
Citera
2008-12-15, 23:58
Medlem
FallenMasters avatar
Antingen så är jag väldigt trött eller så är denna tråden väldigt kul .

OnT; Är väl inget problem att hon är kines, eller? Det enda som skulle vara problem är om det faktiskt finns ett problem, inte något som är baserat på dina fördommar.

Dagens PK, godnatt =).
Citera
2008-12-16, 00:05
Medlem
Pitbull bitchs avatar
Skulle tro att kinesiska föräldrar inte gillar att deras döttrar knullar runt utan helst vill att hon väntar tills hon hittat den rätte. Vidare att hon ska satsa hårt på sin utbildning och den rätte bör också vara högutbildad.

Men är hon uppvuxen i Sverige har hon troligen frigjorda svenska värderingar.
Citera
2008-12-16, 00:34
Medlem
Rockmebabys avatar
De värsta de kan göra är väl att kasta en kinapuff på dig!

Nej men. Eftersom hon vill umgås med dig så verkar hon väl veta vad som gäller hemma annars?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in