2005-11-01, 16:15
Medlem
arlaharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keith
Hur kan man ta reda på om de bara är ute efter ens pengar?

hahahaha.... HAH!
Du är svensk, du har inga pengar!

Däremot så ÄR hon ute efter ett P.U.T. - hur du än vrider och vänder på det.
Hur många år har du bott i Sverige? 25? 30? 35?
Under den tiden har du enligt egen utsago inte lyckats hitta en livskamrat. Hur ska det då gå till när du åker dit i två veckor och så ska ni bli förälskade och inse att ni är varandras själsfränder and all that jazz?
Speciellt med tanke på ett er kommunikations kvalitet inte har de bästa oddsen.
Nåja, säg att hon är som stöpt och en gudinna i sängen. Du faller som en fura. Tror du detsamma gäller för henne?
Med största sannolikhet anser hon att män som "hemtar hem fruar" är patetiska och sorgliga. Hon kommer att le mot dig och vara travlig de två första åren. Men hon kommer inte respektera dig och definitivt inte älska dig.

...eller, hon SKULLE kunna ha fått en tegelsten i huvudet eller en hjärntumör eller något. Och allt skulle bli som en saga där prinsen och prinsessan lever lyckliga i alla sina dagar.
Men om DET händer, då lovar jag att skicka dig min högra lilltå i en plastpåse.
Deal?

Gå och överväg sannolikheten för att det här är en bra idé nu.
Citera
2005-11-01, 17:33
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johannah
Funderar också starkt på att hämta nån man från asien som inte kan språket alls, så slipper man allt jävla tjöt menar jag. Gärna nån utan utbildning som blir glad över att få diska och städa i min fabulösa lägenhet.
Funderar också på att köpa en hund, för sälskapets skull menar jag.

Vart kan man köpa nån av dessa två?

hmmm...tänk tänk...

ditt inlägg utnämner jag till det mest insnöade,trångsynta och "svenska" här på forumet, du e en stereotyp på en svensk som inte vet ett skit om världen utanför....du måste va "lycklig"...herregud...
Citera
2005-11-01, 17:35
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pistongen
Säger som en kollega, svenska brudar är ett andrahands val,,
Känner flera som är gifta med asiatiska tjejer. En del av dem bor på Filipinerna, en del har flyttat "hem" till Sverige. Alla nöjda och glada.

En sak som jag har lagt märke till i alla fall är att när det gäller familjen så är det kvinnan som styr. Både hushållsekonomin och "markservicen" De må vara små väna sköna varelser till det yttre, men de har temperament som tigrinnor och tar ingen skit. Det är mycket jämnlika förhållanden de lever i.

bra inlägg! precis så e det faktiskt, men det fattar inte vissa här på forumet..
Citera
2005-11-01, 17:37
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans Moleman
Jag har bott i Thailand i nästan fyra år och har en thailändsk sambo sen tre år tillbaka. Vi träffades genom en gemensam vän och kärleken infann sig ganska snabbt. Vi båda har väldigt god ekonomi, vilket gör att vi kan ägna oss åt det vi tycker om och uppskattar här i livet.

För ca sju månader sen tog jag henne till Sverige och hon blev stormförtjust.
Vi har nu bestämt att bo sex månader om året i Sverige, och dom resterande sex månaderna i Thailand.

Alla sysslor och ansvar är uppdelat lika, även om hon har en tendens att ta på sig mer av göromålen i hemmet. Vi har en otroligt bra kommunikation med varandra och har aldrig behövt höja rösten eller haft några konflikter.
Däremot tycker jag det är fruktansvärt tråkigt att se dessa gubbar på 60+ med sina yngre tjejer som dom raggat upp i en bar. Det är sådana som dom som gör att fördomar uppstår och förstör för oss seriösa.

gött inlägg Hans!
Citera
2005-11-01, 19:41
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlaharen

...eller, hon SKULLE kunna ha fått en tegelsten i huvudet eller en hjärntumör eller något. Och allt skulle bli som en saga där prinsen och prinsessan lever lyckliga i alla sina dagar.
Deal?

Nåja, nu finns det ju svenska män som träffar kvinnor utomlands, inleder förhållanden och gifter sig på samma sätt som här i sverige. Även om dessa kvinnor råkar komma från länder som tex thailand eller filippinerna! Det där med prinsen och prinsessan som lever lyckliga i alla sina dar,är det vad som är standard normen för alla förhållanden i sverige också tycker du? Isf vet jag inte om jag håller med dig...

Om det är särskilt bra ide att åka utomlands bara för att skaffa fru vet jag dock inte om jag vill skriva under på! Risken är väl då ganska stor att man stöter på en sk. " gold digger"
Citera
2005-11-01, 19:50
Medlem
tamaguchis avatar
....

Citat:
Säger som en kollega, svenska brudar är ett andrahands val,

Javisst är dom det för dig, eftersom det är dom som väljer bort dig. Är man en tandlös, blekfet truckförare och inte har fått något på kroken på mycket länge så är det inte så konstigt att man blir tycker att asiatiska brudar är "så mycket bättre" när de verkar bli "stormförtjusta" i en.

Forsätta att knulla asiatiska fnask ur samma degenererade genetiskt bottenskrap som ni själva, men låt för mänsklighetens bästa bli att fortplanta er med dem.
Citera
2005-11-01, 22:07
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tamaguchi
Javisst är dom det för dig, eftersom det är dom som väljer bort dig. Är man en tandlös, blekfet truckförare och inte har fått något på kroken på mycket länge så är det inte så konstigt att man blir tycker att asiatiska brudar är "så mycket bättre" när de verkar bli "stormförtjusta" i en.

Forsätta att knulla asiatiska fnask ur samma degenererade genetiskt bottenskrap som ni själva, men låt för mänsklighetens bästa bli att fortplanta er med dem.

Så, du manar att alla miljoner asiaktiska män är tandlösa, blekfeta truckförare som inte har fått något på kroken på mycket länge???
För enligt din teori så är det alltså så att den vita kvinnan är det som enbart kan vara vackert...

Suck, vilka sjuka trångsytna människor det finns.
Det är just en tandlös, blekfet truckförare och inte har fått något på kroken på mycket länge som jag får uppfatningen är en trångsynt person som aldrig i sitt liv skulle våga prata med en annan som inte har blont hår och blåa ögon...

För min del är det jag som har väljt bort rätt många tråkiga, blonda, sönderspacklade idioter som bara har Big Brother och bröstförstoringar i huvudet.
Citera
2005-11-01, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlaharen

hahahaha.... HAH!
Du är svensk, du har inga pengar!

Däremot så ÄR hon ute efter ett P.U.T. - hur du än vrider och vänder på det.
Hur många år har du bott i Sverige? 25? 30? 35?
Under den tiden har du enligt egen utsago inte lyckats hitta en livskamrat. Hur ska det då gå till när du åker dit i två veckor och så ska ni bli förälskade och inse att ni är varandras själsfränder and all that jazz?
Speciellt med tanke på ett er kommunikations kvalitet inte har de bästa oddsen.
Nåja, säg att hon är som stöpt och en gudinna i sängen. Du faller som en fura. Tror du detsamma gäller för henne?
Med största sannolikhet anser hon att män som "hemtar hem fruar" är patetiska och sorgliga. Hon kommer att le mot dig och vara travlig de två första åren. Men hon kommer inte respektera dig och definitivt inte älska dig.

Deal?

Varför är det sån tabu att gifta sig för pengarna/makt? Kärlek är inte alltid Romeo och Julia, det är ibland Askungen och den rike prinsen som kommer och lättar hennes bördor.

Men du har rätt, verkligheten är inte som sagor, så det betyder alltså att prinsen är en patetisk gubbe som tror han är rik och askungen är ett materialistiskt luder som bara utnyttja honom för pengarna.

Utseende och personlighet har vi alla, men sen måste vi ju ändå fylla en funktion i varandras liv. Rika män och fattiga flickor kan ge varandra precis vad de behöver. Det kallar jag naturlig komplettering, men många verkar kalla det patetiskt.

Tittar man på köttmarknaden så ser man mest desperata män och svårflörtade damer. Bra kombination va. Överallt ser man 6120321 kille söker tjej och 32 tjej söker kille. Som kille måste man kunna erbjuda er tjejer nånting som ni vill ha och som få killar kan ge er. Men om det man erbjuder är mer eftertraktat av andra kvinnor i världen, så är det lockande att sluta jaga svårflörtade svenska damer och satsa på dom istället.

Att döma det som misslyckat tycker jag är cyniskt och fördomsfullt. Jag har nämligen en svenskfödd bror som gifte sig med en ryska och han har aldrig varit lyckligare och om två veckor kommer de vara en familj. Det enda jävliga är att staten vill kasta ut henne samtidigt som man ser massa utländska svarttaxi-gubbar på stan.
Citera
2005-11-01, 22:30
Medlem
Citat:
Ditt inlägg fick mig faktiskt att tänka till lite. Och jag kom fram till att jag aldrig kommer att fortplanta mig med en blond svensk bimbo. Risken är alldeles för stor att min avkomma skulle bli som du.
Citera
2005-11-01, 22:47
Medlem
tamaguchis avatar
....

Citat:
Risken är alldeles för stor att min avkomma skulle bli som du.

Jag förutsätter att det är ett självporträtt på din avatar. Individer som du borde kunna isoleras på någon öde plats tillsammans med sina "kärleksfulla partners" där där de kunde äta chips, dricka mellanöl, titta på TV och läsa porrtidningar i fred.
Citera
2005-11-01, 22:53
Medlem
Citat:
Individer som du borde kunna isoleras på någon öde plats tillsammans med sina "kärleksfulla partners" där där de kunde äta chips, dricka mellanöl, titta på TV och läsa porrtidningar i fred.
Javisst, vilken Utopi det skulle bli.
Citera
2005-11-02, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peja
Varför är det sån tabu att gifta sig för pengarna/makt? Kärlek är inte alltid Romeo och Julia, det är ibland Askungen och den rike prinsen som kommer och lättar hennes bördor.

Men du har rätt, verkligheten är inte som sagor, så det betyder alltså att prinsen är en patetisk gubbe som tror han är rik och askungen är ett materialistiskt luder som bara utnyttja honom för pengarna.

Utseende och personlighet har vi alla, men sen måste vi ju ändå fylla en funktion i varandras liv. Rika män och fattiga flickor kan ge varandra precis vad de behöver. Det kallar jag naturlig komplettering, men många verkar kalla det patetiskt.
Det är patetiskt! Men patetiska människor förtjänar nog varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in