2008-12-16, 00:41
Medlem
Fargoths avatar
Kanske dags för ett vettig svar?

För det första, hur gammal är du och tjejen och hur länge har hon och hennes föräldrar bott här?

Jag har erfarit att kinesiska föräldrar (speciellt om de inte har bott här så länge) är väldigt konservativa jämfört med oss svenskar. Det är liksom en helt annan kultur än vår. Förvänta dig problem med föräldrarna. De kommer granska dig och avgöra om du är värd eller inte Annars är det helt upp till dig om du ska satsa eller inte. Att inte göra det p.g.a. föräldrarna är inte en bra anledning i alla fall.
Citera
2008-12-16, 00:55
Medlem
Jag har kinesiska/vietnameiska rötter och kan säga, precis som fargoth påpekade, att många kinesiska föräldrar, speciellt den äldre generationen är väldigt konservativa. Vissa t.o.m rasistiska Är du svart eller arab så kommer de tyvärr döma ut dig direkt. Tråkigt men sant. Finns ju dock alltid undantag såklart.
Däremot är den andra generationens invandrare med asiatisk ursprung inte alls lika fördomsfulla. Har dom bott i Sverige länge?
Citera
2008-12-16, 01:06
Medlem
Santadunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalailama
tror att det finns en stor risk för att hennes föräldrar kommer att titta snett på dig..

Hahahhahha, så jävla bra!!

Trådskaparn: bor hennes föräldrar i Sverige eller i Kina? Är de integrerade?
Jag har aldrig hört talas om någon asiat (japan, kines, thai) som det varit något strul med. Enda är nog att de tror att alla svenskar är rika speciellt om de själva bor kvar i Asien. Annars är de ofta lite status att ha en vit man där borta
Citera
2008-12-16, 04:46
Medlem
Alladins avatar
Är hon uppväxt i sverige är skillnaderna säkert minimala, dessutom skall du inleda ett förhållande med henne och inte hennes mamma/pappa i första hand.
Citera
2008-12-16, 05:25
Medlem
Apanalol001s avatar
Är det en "svenske" kines så händer det troligtvist ingenting.
Undrar när modens sax kommer fram
Citera
2008-12-16, 08:22
Medlem
Golachabs avatar
Vad känner du själv? Älskar du din "kines" är det väl bara att köra på? Eventuella kulturella skillnader kan ni komma. Vad gäller hennes föräldrar är det bara att vara trevlig och schysst mot dem och ta väl hand om deras dotter så kommer den biten inte vara nåt problem heller. Fast å andra sidan får jag intrycket att du kanske är lite omogen och oförmögen att ta korrekta beslut själv och snarare tänker med huvudet nere i mellangärdet vilket givetvis kan försvåra allt för dig.
Citera
2008-12-16, 08:38
Medlem
CDPs avatar
Saker att tänka på:

1. Ta av dig skorna utanför dörren.
2. Ha alltid med dig en gåva. Annars jävlar.
3. 馬
4. Förutsätt inte att allihopa jobbar på kemtvätt. Några av dem jobbar på restaurang också. De sätter alltid de med missbildningar i disken.
5. Åk aldrig bil med dem. Totalt livsfarligt.
6. Jävlas inte med dem - de kan kung fu allihop.
Citera
2008-12-16, 09:27
Medlem
Jag var tillsammans med en kines för länge sen. Så som det begav sig då fick hon inte sova över hos mig och jag fick bara sova över där om hennes mamma eller någon annan släkting var närvarande. Skulle jag sova över så var det på en madrass och avgjort INTE i samma rum som tjejen.

Så vad gjorde vi då hela dagarna under helgerna när man inte var hemma hos henne? *CENCUR* och vad gjorde vi så fort hennes mamma inte var hemma? *CENCUR* Det fanns fan ingen hejd på den här tjejen... synd bara att sexet var det enda som var riktigt bra. I övrigt var hon sjuk i hela huvudet.
Citera
2008-12-16, 13:46
Medlem
Kromatozes avatar
Om du är intresserad av ett långt förhållande tycker jag absolut du ska köra!

(Me love you long time)
Citera
2008-12-16, 19:11
Medlem
Ed Geins avatar
såhär ligger det till.

först vill jag bara tacka för all sjuka svar. längesen jag garvade så. hon är 21 jag är 22. hon har bott med sina föräldrar i sverige i ca ett år o talar därmed ganska risig svenska. hon är skaplig på engelska men man kan absolut göra sig förstådd och förstå så kommunikationen kan nog bara bli bättre. o jag ska undersöka detdär med fittan. jag har undrat själv över det
Citera
2008-12-16, 20:17
Medlem
Gman24s avatar
Faktum är att jag träffade en kinestjej i helgen genom ett internet community för asiater->vita och tvärt om, och hon pluggar i Sverige. Så jag åkte norrut cirka två timmar och träffade henne. Riktigt trevlig tjej, troligtvis uppfostrad att vara blygsam och respektfull gentemot män. Så hon lagade ruggigt god kinamat åt mig och vi hade det trevligt. Sen närmande jag mig henne och la händerna runt hennes midja, hon vågade knappt kolla mig i ögonen, men jag lyfte upp hennes huvud och hon frågade om det inte gick för snabbt, då sa jag att jag kommer inte se henne på minst en vecka (nästa helg) så jag ville ge henne en kyss, och det gick hon med på. Hon var inge vidare på att kyssas men hon lärde sig.

Sen hamnade vi i hennes säng och kysstes där, det slutade med att vi hade sex och jag sov över där, när jag åkte där ifrån så hade vi haft sex 4 gånger och hon hade gjort så jag kommit endast med munnen 2 gånger. Hon sa att hon bara hade haft sex en gång tidigare, och det var med hennes pojkvän i Kina innan hon åkte, men jag hade tydligen dubbelt så stor och hon hade inte ens börjat blöda då, som hon gjorde nu (riiiktigt trång till en början). Så hon sa att hon räknade det som hennes oskuld. Och hon sa att hon aldrig skulle gjort såhär ifall hon var i Kina.

Hon ska iallafall komma ner och besöka mig denna helg och det kommer bli riktigt trevligt, hon verkar vara en riktig toppentjej som går above and beyond för att tillfredsställa sin man, med uuunderbar matlagning, och hushållssysslor (hon visade mig sina städglasögon som hon hittar ALL smuts med ). En riktigt riktigt bra tjej som jag hoppas att jag kommer inleda någonting långt med.

Citat:
Ursprungligen postat av CDP
Saker att tänka på:

1. Ta av dig skorna utanför dörren.
2. Ha alltid med dig en gåva. Annars jävlar.
3. 馬
4. Förutsätt inte att allihopa jobbar på kemtvätt. Några av dem jobbar på restaurang också. De sätter alltid de med missbildningar i disken.
5. Åk aldrig bil med dem. Totalt livsfarligt.
6. Jävlas inte med dem - de kan kung fu allihop.

1. Inte hos hon jag besökte.
2. Fan, det gjorde inte jag, var på väg men blev inte av
3. HAHAHA
4. Kanske inte jobba med det, men laga mat kan dom. Min sa att hon var dålig, tjena, godaste kinamaten jag ätit.
5. Stämmer fan till fullo, jag lät henne testa min bil så att hon kunde lära sig lite, och det var faaaarligt.
6. Ne, jävlas inte med dom för att dom är så söta!
Citera
2008-12-16, 21:18
Medlem
Snövits avatar
OT raderat /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in