2008-09-06, 16:17
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the baron
Jodå, nog har jag också fördomar (och alla andra också), sen måste jag lite fördomsfullt påpeka att Svenskar inte är så fördomsfulla egentligen.
Asiaters fördomar mot västerlänningar är nog snäppet värre.. och det är väl nått man får leva med om man bor där nere..

Ja, det låter helt riktigt att det fenomenet finns.
Fast jag tror att det blir mest problem när drivande "företagsgubbar" sticker ner för att skaffa sig en lätthanterlig fru efter att dom gjort karriär.
Och de kvinnor som söker sig till såna "företagsgubbar" är allt annat än lätthanterliga. Bägge parter har orealistiska förväntningar helt enkelt.

Nu är ju flygbiljetter så billiga att även vi "småpojkar" (vi som skulle kunna vara deras söner oftast), kan fara ner och träffa kvinnor på helt andra grunder eller av "slumpen".

Om jag ska analysera mitt förhållande i efterhand så kan jag väl säga att min brud var rätt traditionell i början, medan jag inte ville "ta makten".
Jag var lite av mammas pojke som ville försvenska henne, nästan tvingade henne till det kan man säga.
Och det funkade ju inte, men alltid lär man sig något.
Men å andra sidan så är 4 härliga år mer än vad mina jämnåriga kompisar har upplevt, så jag ångrar absolut inget.

Nja, clashing dreams gäller inte främst "företagsgubbar". Det gäller helt vanliga knegare också, eftersom det handlar om att man vill ha en "modern" och mer jämställd man resp. en "omodern" och mindre jämställd kvinna.

Säkerligen finns det ganska många jämnåriga som har upplevt fler än 4 härliga år med helt vanliga "icke feminina" svenska tjejer, så det är kanske inte det bästa argumentet för att söka sig till asiatiska tjejer..?
Citera
2008-09-06, 16:26
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Säkerligen finns det ganska många jämnåriga som har upplevt fler än 4 härliga år med helt vanliga "icke feminina" svenska tjejer, så det är kanske inte det bästa argumentet för att söka sig till asiatiska tjejer..?
Jodå det finns säkert, dock så är det inte så vanligt där jag bor att nån hållit ihop sen 17-årsåldern.

Men jag vill inte argumentera för asiatiska tjejer, vill bara att människor skall respektera folk som älskar varandra oavsett ras.
Jag blir extra frustrerad när folk påstår att man skaffat asiatisk tjej för att man inte kan få svenskor.

Kom igen, Svenska brudar är bland världens mest lättraggade brudar som finns (fördomsfullt jag vet )
Citat:
Nja, clashing dreams gäller inte främst "företagsgubbar". Det gäller helt vanliga knegare också, eftersom det handlar om att man vill ha en "modern" och mer jämställd man resp. en "omodern" och mindre jämställd kvinna.
Jo och där har bägge parter fördomar mot varandra.. Väldigt synd.
Senast redigerad av the baron 2008-09-06 kl. 16:34.
Citera
2008-09-06, 16:37
Medlem
SpeedingBullets avatar
Citat:
Absolut inte.. Leta bara fram en riktigt tjock vinterjacka nu..
Varför bjöd du hit henne på hösten? Skoja bara
Hon kommer att frysa.

Hehe, consider it done!
Haft detta i åtanke

Anledningen att hon kommer nu är väl att jag kom hem från Thailand för 4 dagar sen där jag semestrat med familjen och flickvännen.

Okej nu ska jag inte gå mer offtopic, fortsätt med er roliga och fördomsfulla diskussion
Citera
2008-09-06, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusoe
Det har alltid funnits förlorare och det kommer alltid att finnas förlorare.

Dessa "män" har förmodligen att varit i underläge - sådana gubbar som kvinnor normalt sett har makt över.

Synd att man som man måste sjunka så lågt. Nu menar jag inte att det är fel på Thailändskor, jag har all respekt för dem. Det jag menar är att de som måste hitta en tjej i Thailand eller andra fattiga länder har förlorat helt enkelt, de kan inte bättre...

Du min gode vän, är en förlorare.
Citera
2008-09-06, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
Som sagt jag har sett eller vet om mer än 10 personer, allt från grannar till vänners bekanta, som alla är över 40+ som "skaffat" sig en thailändska, jag har faktiskt aldrig personligen sett eller hört någon annan under 40 som ens varit intresserad. Men visst det finns, det är som du säger att alla har olika smaker, men jag tror definitivt att killar under 40 som gillar thailändskor är en minoritet

Så du menar att dessa 10 personer eller mer är majoriteten ?
Citera
2008-09-06, 17:25
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Kan någon vara snäll å förklara för mig varför man nowdays kan se var och varannan kulmagad medelålders svensk man gå med en thailändska i handen som ser ut att vara 16? Antar att det blir storm i havet nu, men är det bara jag som ser detta som otroligt patetiskt? Är svenska män verkligen så usla på att ta hand om sina svenska kvinnor att man måste runt halva jordklotet för att hitta kärlek igen?

Tro mig, jag har också sett sånt! Har t.o.m. en polare som bara har Kinestjejer på Msn och kallar dem för hans "Vänner" och han säger att han ska åka dit och hämta hit en. Hur är han som person? Han är jävligt blyg men dock medveten om att Asiatiska tjejer kan stoppa in en fotboll i fittan för att få en västerländs man!
Tycker det är jävligt patetiskt det där! Inte för att det är fel att gifta sig med en Thailänska eller Filippinska utan det är just att de där Thailänskorna är så förbannat unga! Barn nästan och det är just det som är sjukt!
Man ska kunna skaffa sig en tjej utan att behöva dra runt halva jorden!
Citera
2008-09-06, 18:17
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Jodå det finns säkert, dock så är det inte så vanligt där jag bor att nån hållit ihop sen 17-årsåldern.

Men jag vill inte argumentera för asiatiska tjejer, vill bara att människor skall respektera folk som älskar varandra oavsett ras.
Jag blir extra frustrerad när folk påstår att man skaffat asiatisk tjej för att man inte kan få svenskor.

Kom igen, Svenska brudar är bland världens mest lättraggade brudar som finns (fördomsfullt jag vet )

Betyder du att ni var ihop från 17 års ålder till 21?
Eller hur kom 17-årsåldern in i sammanhanget?

Jag anser inte att det finns olika mänskliga raser, så jag har ingenting att invända mot att människor är tillsammans med människor de älskar.

Nja, jag tycker nog att svenska tjejer kräver mer man än många andra tjejer. Det säger jag utifrån personlig erfarenhet. Ett av problemen som vanligen uppstår med amerikanska/kanadensiska män och svenska tjejer är att de amerikanska/kanadensiska männen är väldigt attraherade av svenska tjejer och tycker att de är råläckra, men det krockar med det faktum att svenska tjejer överlag har sex för att de vill. De är vana vid att tjejer har sex för att "ställa upp" efter att de har betalat x antal dejter. Vad man föredrar... tja, jag inbillar mig ju att svenska män överlag föredrar att tjejen har sex för att hon vill. Inte för att de betalade för det.

Sedan tillkommer lite andra problem som att svenska tjejer ofta är självförsörjande, vilket ställer lite krav på män som bygger sin manlighet på att de ska ta hand om kvinnor.

Citat:
Jo och där har bägge parter fördomar mot varandra.. Väldigt synd.

Det är förstås inte något problem för asiatiska tjejer som söker moderna och jämställda män som hittar västerländska män som är moderna och jämställda. Men jag tror att det är vanligare att moderna och jämställda män söker svenska tjejer.
Citera
2008-09-07, 01:28
Medlem
the barons avatar
Citat:
Betyder du att ni var ihop från 17 års ålder till 21?
Eller hur kom 17-årsåldern in i sammanhanget?
Jag hade en asiatisk flickvän från jag var 17 tills jag blev 22, då tog det förhållandet slut (ett trevligt förhållande för övrigt).
Nu bor jag i Sverige så det kan hända att ödet ger mig en svenska, är svag för mörkt hår dock.. Men det finns ju mörka svenskor också.
Citat:
Jag anser inte att det finns olika mänskliga raser, så jag har ingenting att invända mot att människor är tillsammans med människor de älskar.
Vad bra. Nej det där med "raser" är väl ett lite konstigt synsätt..
Men jag är ändå medveten att olika kulturer och nationaliteter skiljer sig avsevärt. Jag har blivit större nationalist när jag bott utomlands.
Än om det anses fult här hemma att älska Sverige så inser man hur underbart land vi har först då man saknar det, och möter bristerna i en annan kultur.
Citat:
Nja, jag tycker nog att svenska tjejer kräver mer man än många andra tjejer. Det säger jag utifrån personlig erfarenhet. Ett av problemen som vanligen uppstår med amerikanska/kanadensiska män och svenska tjejer är att de amerikanska/kanadensiska männen är väldigt attraherade av svenska tjejer och tycker att de är råläckra, men det krockar med det faktum att svenska tjejer överlag har sex för att de vill. De är vana vid att tjejer har sex för att "ställa upp" efter att de har betalat x antal dejter. Vad man föredrar... tja, jag inbillar mig ju att svenska män överlag föredrar att tjejen har sex för att hon vill. Inte för att de betalade för det.
Jag kan hålla med om att svenska tjejer är krävande i jämförelse, dock håller jag inte direkt med det där om sex.

Du har bott i Kanada vad jag förstår, och jag antar att du har större erfarenhet av dejtingvärlden då du säkert är äldre än mig.
Dock förstår jag inte de män som i princip faller för det där, i mina ögon är det ju en form av prostitution, eller hur?
Citat:
Sedan tillkommer lite andra problem som att svenska tjejer ofta är självförsörjande, vilket ställer lite krav på män som bygger sin manlighet på att de ska ta hand om kvinnor.
Då jag tillhör Sveriges underklass så skulle jag aldrig kunna försörja en kvinna såklart.
Däremot så kan du ha rätt när du generaliserar, eftersom de sk. "traditionella" kvinnorna faktiskt vill ha den typen av förhållande.

Jag har aldrig lagt en bath/peso/whatevah på en dejt eftersom jag är fullt medveten om deras fördomar.. Ett bra sätt att sortera agnar från vetet.
Ett annat bra sätt att sortera flickvänsmateriel är att besöka "dyra" ställen i staden, eller om man är ung (som jag) så kan man hänga utanför de dyrare universiteten då skola faktiskt inte är gratis där nere så måste dom komma från en välbärgad familj.
Citat:
Det är förstås inte något problem för asiatiska tjejer som söker moderna och jämställda män som hittar västerländska män som är moderna och jämställda. Men jag tror att det är vanligare att moderna och jämställda män söker svenska tjejer.
Ja, det tror jag också.
De svenska män jag mött där nere har varit alfa-hannar (i negativ bemärkelse) och smått alkoholiserade måste jag erkänna (eller nja, oftast totalalkisar med smått psykiska åkommor, lol).

Måste erkänna att jag avskyr de flesta expats.
Har i alla fall gjort allt jag kunnat för att undvika dessa män, då dem fortfarande befläckar asien till en oroväckande stor del..

Jag hoppas att mer vanliga killar sticker ner dit nu när flyget är så billigt.
Citera
2008-09-07, 11:20
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Jag hade en asiatisk flickvän från jag var 17 tills jag blev 22, då tog det förhållandet slut (ett trevligt förhållande för övrigt).
Nu bor jag i Sverige så det kan hända att ödet ger mig en svenska, är svag för mörkt hår dock.. Men det finns ju mörka svenskor också.

Jag tror att det är ganska vanligt att en relation som påbörjades när man är 17 tar slut.

Citat:
Vad bra. Nej det där med "raser" är väl ett lite konstigt synsätt..
Men jag är ändå medveten att olika kulturer och nationaliteter skiljer sig avsevärt. Jag har blivit större nationalist när jag bott utomlands.
Än om det anses fult här hemma att älska Sverige så inser man hur underbart land vi har först då man saknar det, och möter bristerna i en annan kultur.

Håller helt med dig om att man uppskattar Sverige ju mer man bott utomlands.
Sverige och svenskar har ett oerhört gott rykte på andra sidan Atlanten. Svenskar uppfattas som hederliga, lojala och down to earth vilket gör det ännu lustigare att Sverige nog är det enda landet där det är positivt att vara "osvensk". Du skulle aldrig höra en fransman säga med stolthet i rösten att han är "ofransk". Det sker inte.

Citat:
Jag kan hålla med om att svenska tjejer är krävande i jämförelse, dock håller jag inte direkt med det där om sex.

Du har bott i Kanada vad jag förstår, och jag antar att du har större erfarenhet av dejtingvärlden då du säkert är äldre än mig.
Dock förstår jag inte de män som i princip faller för det där, i mina ögon är det ju en form av prostitution, eller hur?

Hur anser du att det ligger till angående sex?

Jag har några tjejkompisar som är tillsammans med nordamerikaner och jag är möjligen också på väg åt det hållet. De killarna är ganska olika som personer, men gemensamt för dem är att de är väldigt "svenska". De tycker att det är något av en lättnad att träffa svenska tjejer, som uppfattas som just down to earth (kommer fan inte på vad det heter på svenska. Hjälp gärna till). Vi uppfattas inte så "dramatiska" utan mer "Jag gillar dig, du gillar mig. Let's get it on." Det är inte så noga vad killen har för bil eller hur dyr restaurang han tar med en till. Det är inte så noga med vad han jobbar med, bara han trivs med det och sig själv. För dem är det väldigt "exotiskt", eller vad man ska säga. De är ganska trötta på tjejer som sitter hos nagelskulptrisen (som de ska betala förstås) medan de gräver sig blå runt huset för att fixa dräneringen. Svenska tjejer tar tag i en spade och gräver själva (och fixar möjligen naglarna efteråt). När min brorsa bodde i USA med sin fru (svenska), så tappade folk runt omkring hakan när HON gick ut och skottade snö utanför huset. Så, nä, "krävande" tror jag inte är det ord som nordamerikaner först tänker på när de beskriver svenska tjejer. Snarare down to earth. Men det kräver nog att man är trygg i sin manlighet.

De som faller för det du kallar prostitution (vilket jag kan hålla med om) är ju barn av sin tid och sitt sociala sammanhang. Någon av de "svenska" nordamerikanska killarna beskrev det som att ett förhållande med en svensk tjej är mer av ett partnerskap, medan ett förhållande med en amerikansk tjej är mer av en affärsuppgörelse.

Citat:
Då jag tillhör Sveriges underklass så skulle jag aldrig kunna försörja en kvinna såklart.
Däremot så kan du ha rätt när du generaliserar, eftersom de sk. "traditionella" kvinnorna faktiskt vill ha den typen av förhållande.

Jag har aldrig lagt en bath/peso/whatevah på en dejt eftersom jag är fullt medveten om deras fördomar.. Ett bra sätt att sortera agnar från vetet.
Ett annat bra sätt att sortera flickvänsmateriel är att besöka "dyra" ställen i staden, eller om man är ung (som jag) så kan man hänga utanför de dyrare universiteten då skola faktiskt inte är gratis där nere så måste dom komma från en välbärgad familj.

Och de "traditionella" männen, may I add.

Citat:
Ja, det tror jag också.
De svenska män jag mött där nere har varit alfa-hannar (i negativ bemärkelse) och smått alkoholiserade måste jag erkänna (eller nja, oftast totalalkisar med smått psykiska åkommor, lol).

Måste erkänna att jag avskyr de flesta expats.
Har i alla fall gjort allt jag kunnat för att undvika dessa män, då dem fortfarande befläckar asien till en oroväckande stor del..

Jag hoppas att mer vanliga killar sticker ner dit nu när flyget är så billigt.

Jag anser inte att man är en "alfa-hanne" när man är otrygg i sin manlighet.

Varför hoppas du det?
Det är ju enklare om vanliga svenska killar är ihop med vanliga svenska tjejer. Vi är ju uppvuxna i samma samhälle och funkar ganska bra ihop.
Citera
2008-09-07, 11:47
Medlem
Jag är överviktig, 40+ gift med en underbar filippinska som är 20+ Hon gör mig lycklig var dag. Alla ni som tycker jag är patetisk gubbsjuk osv kan få tycka det för vi är jäkligt lyckliga. Visst skickar vi ner pengar så hennes syskon så dom kan gå i skolan och pengar till sjukförsäkring, läkare osv. Slår vad om att vilken äkta hälft även i ett svenskt par som älskar sin partner skulle hjälpa den andres familj om det behövdes utan att det gör någon av dom till hora.

Så ni som tycker att det är för jäkligt att jorden ser ut som den gör varför skickar ni inte ner lite pengar och engagerar er istället för att snacka om att ni vill förändra världen. Om ni och alla era gelikar skulle göra det så skulle problemet vara löst så som ni beskriver det eller hur. Men vi alla vet att det alltid finns snackare som just bara snackar och det lär knappast bli ni som förändrar något i denna världen. Det enda ni bidrar med är att saker kommer att vara som dom alltid varit.

Kanske som ni säger kan jag inte hantera svenska tjejer för jag tröttnade på många svenska tjejers notoriska otrohet i deras jakt på bekräftelse. Sen att bli hunsad av dom på köpet det är bara för mycket.
Senast redigerad av klyvar 2008-09-07 kl. 11:52.
Citera
2008-09-07, 15:31
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyvar
Så ni som tycker att det är för jäkligt att jorden ser ut som den gör varför skickar ni inte ner lite pengar och engagerar er istället för att snacka om att ni vill förändra världen. Om ni och alla era gelikar skulle göra det så skulle problemet vara löst så som ni beskriver det eller hur. Men vi alla vet att det alltid finns snackare som just bara snackar och det lär knappast bli ni som förändrar något i denna världen. Det enda ni bidrar med är att saker kommer att vara som dom alltid varit.
Hejsan!

Jag har inga fördomar mot ditt leverne, dock måste jag påpeka det du just skrev.
Efter att ha bott i Filippinerna en längre tid åt gången så kan jag konstatera att gåvor och bidrag INTE förbättrar eller lyfter landet.
Har sett så mycket korruption och skit där nere, då politiker och styrande helt saknar respekt och humanitet för sitt folk..

Det handlar om att roffa åt sig - innan nån annan hinner roffa åt sig.
Jag har själv varit naiv och trott att jag kunde hjälpa att "lyfta" en familj ur skiten, men när man ger pengar för risodling så att dom skulle klara sig en längre tid - så åker pengarna på en skrytfest med helstekt gris för att skryta inför byn att dom har en västerländsk kassakossa. Sen är dom urfattiga igen.
Lyckligtvis "hjälpte" jag bara med en liten peng (svensk tusenlapp), men det är mycket pengar för dem, och räcker för mig att förstå hur det funkar.

Nej, jag tycker att vi ska strypa ALLT bidrag till dessa u-länder, och satsa på annat arbete istället.

Kinesiskt talesätt (eller proverb eller vad fan det var):
"Ge en man en fisk, och han har mat för dagen. Lär honom fiska så har han mat för livet".

Vi måste lära dem ta hand om sina pengar innan vi ger pengar.
Just nu är det vilda västern där nere..

FÖRSÖK att koppla bort ditt svenska tänk och din svenska hjärna när du är där nere - Annars kommer det att gå ÅT HELVETE.

Bara ett tips.

Och nej, gott folk, skänk absolut inte pengar till "demokratier" i tredje världen, så länge det inte är via röda korset (men knappt ens då).
Citera
2008-09-07, 16:50
Medlem
the barons avatar
Citat:
Jag tror att det är ganska vanligt att en relation som påbörjades när man är 17 tar slut.
Jo tydligen, det är ju en omtumlande tid.
Spelar nog mindre roll att jag var ihop med en asiat då..
Citat:
Håller helt med dig om att man uppskattar Sverige ju mer man bott utomlands.
Sverige och svenskar har ett oerhört gott rykte på andra sidan Atlanten. Svenskar uppfattas som hederliga, lojala och down to earth vilket gör det ännu lustigare att Sverige nog är det enda landet där det är positivt att vara "osvensk". Du skulle aldrig höra en fransman säga med stolthet i rösten att han är "ofransk". Det sker inte.
Jo, jag förstår exakt vad du menar!
Som en anekdot från filippinerna så kan jag säga att de få svenskar som bor där får väldigt lätt en chefsposition (än om dom jobbar på västerländska företag), eftersom vi anses vara de mest hederliga lojala i världen i princip.
Är väldigt vanligt att kaptenen och befälen är svenskar, medan resten av besättningen är filippiner...
Annars vet rederiet inte om båten kommer tillbaka eller om dom kört den till nån pirathamn i indien och sålt hela köret.
Svenskar och britter är dom som leder sjöfarten där nere.

Sen våran perfektionism är något jag älskat och saknat..
Vi nöjer oss inte med halvdåligt resultat, och det är väl det som är grunden i vår civilisation.
Jag tror absolut inte att ett u-land är fattigt av slumpen.
Citat:
Hur anser du att det ligger till angående sex?
De jag satt på har jag inte lagt en spänn på.. det skulle kännas väldigt fel, helst när man är i ett sånt där land.
Visserligen så kanske inte vilda skolflickor är ett bra exempel på hur resten av befolkningen fungerar..
Dom kanske också är modernare pga. att det är medel/överklass i större städer.
Citat:
Jag har några tjejkompisar som är tillsammans med nordamerikaner och jag är möjligen också på väg åt det hållet. De killarna är ganska olika som personer, men gemensamt för dem är att de är väldigt "svenska". De tycker att det är något av en lättnad att träffa svenska tjejer, som uppfattas som just down to earth (kommer fan inte på vad det heter på svenska. Hjälp gärna till). Vi uppfattas inte så "dramatiska" utan mer "Jag gillar dig, du gillar mig. Let's get it on." Det är inte så noga vad killen har för bil eller hur dyr restaurang han tar med en till. Det är inte så noga med vad han jobbar med, bara han trivs med det och sig själv. För dem är det väldigt "exotiskt", eller vad man ska säga. De är ganska trötta på tjejer som sitter hos nagelskulptrisen (som de ska betala förstås) medan de gräver sig blå runt huset för att fixa dräneringen. Svenska tjejer tar tag i en spade och gräver själva (och fixar möjligen naglarna efteråt). När min brorsa bodde i USA med sin fru (svenska), så tappade folk runt omkring hakan när HON gick ut och skottade snö utanför huset. Så, nä, "krävande" tror jag inte är det ord som nordamerikaner först tänker på när de beskriver svenska tjejer. Snarare down to earth. Men det kräver nog att man är trygg i sin manlighet.
Ja det är såklart down to earth-tjejer jag gillar.. hittar inte heller nått svenskt uttryck för det. Nere-på-jorden.
Det finns ju såklart svenska tjejer som även dom beter sig som de där amerikanska du pratar om.. men ändå kanske lite väl fördomsfullt av mig att kalla alla svenska brudar attentionwhores, då svenska tjejer och svenskar överlag är väldigt fina människor.. Men man måste ju få försvara sig.

Min dåvarande tjej fick alltid följa med ut då det blev snöskottning, däckbyte, biltvätt vedhuggning mm. på samma sätt som vi skötte tvätt och matlagning tillsammans.
Då jag är för jämställdhet så ska det såklart omfatta alla områden, inte enbart mannen..
Blir det sura miner etc. så vet man ju att det inte är flickvänsmaterial.

Men det kan faktiskt vara väldigt svårt att "fostra" en traditionell kvinna att bli sådär svensk.. tex. sätta skyffeln i näven på en amerikansk tjej kan inte vara nån höjdare tydligen.
Men jag har lärt mig att inte krypa för tjejer, det har som sagt mycket att göra med det du sa om manlighet. Om man kan hantera en "riktig" kvinna.

På det sättet är dom kanske inte krävande, men det finns såklart mycket krävande svenska tjejer.. samtidigt som en asiatisk kvinna kan vara väldigt arbetsför också.

Så länge man är kritisk och manlig nog att hitta rätt kvinna så är det inga problem.
Om man är tydlig från början så finns det ingen risk att man blir fast med fel tjej..

Dock måste man vara extra vaksam och kritisk då man söker kärlek över kulturgränser såklart. Det hoppas jag att folk är medvetna om.
Citat:
De som faller för det du kallar prostitution (vilket jag kan hålla med om) är ju barn av sin tid och sitt sociala sammanhang. Någon av de "svenska" nordamerikanska killarna beskrev det som att ett förhållande med en svensk tjej är mer av ett partnerskap, medan ett förhållande med en amerikansk tjej är mer av en affärsuppgörelse.
Låter jävligt tragiskt.. synd om amerikanerna alltså.
Men som du sa så har det mycket med manlighet att göra..
Jag tror att många västerländska män tappat en viktig bit av sig själva, vissa låtsas vara alfahannar och vissa tror att man är "romantisk" om man låter sig hunsas av ett fruntimmer.
Citat:
Jag anser inte att man är en "alfa-hanne" när man är otrygg i sin manlighet.

Varför hoppas du det?
Det är ju enklare om vanliga svenska killar är ihop med vanliga svenska tjejer. Vi är ju uppvuxna i samma samhälle och funkar ganska bra ihop.
Nej, självklart är dom inte äkta "alfahannar".. dom bara låtsas.
Och må hända så kanske vissa gubbar väljer en kvinna som kan göra deras otillräckliga manlighet större.

Jo men jag är övertygad om att det går att ha normala förhållanden med asiater på samma sätt, om än lite komplicerat såklart när man går över kulturgränserna.
Det enda som krävs är att normala starka män far dit.
Sen får svenska killar gärna fara dit med sina svenska tjejer också på semester.. istället för turkiet och andra tråkiga ställen.

Jo, nog funkar svenskar bra ihop..
Men vissa svenska tjejer vill ha turkar och vissa svenska killar vill ha asiater.
Jag faller inte i någon kategori för närvarande.. men jag tycker väl ändå att vi kunde respektera dem bättre.

(Än om det gör ont i själen för mig att se att en svensk tjej valde en turk framför mig )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in