2008-06-08, 11:41
Medlem
subtitless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haubits87

Har någon träffat på en Thailändska med attraktivt jobb samt en högskoleutbildning? Till en sådan kvinna skulle jag kunna tänka mig dras till förutsatt att hon ser attraktiv och inte en nudelkokerska om dagarna

En bekant till mig har en thailändsk mamma och hon har ett bra jobb med en högskoletbildningen fast hon har blivit behandlad som skit av svenskar, så props till henne.
Citera
2008-06-08, 11:43
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
I norrbotten kryllar det av thailändskor, är männen där helt värdelösa på att handskas med kvinnorna?
Ja, tyvärr är de det. Titta bara på det där programmet på TV där killar i norr söker brudar. Jag är en utvandrad norrbottning av kvinnligt kön som tröttnade på lata och oambitiösa slöhögar som vill ha en husslav och flyttade till söder.
Citera
2008-06-08, 11:46
Medlem
boba fetts avatar
För att svenska medelålders kvinnor är det otäckaste som finns?
Citera
2008-06-08, 15:04
Medlem
deertasters avatar
Citat:
I norrbotten kryllar det av thailändskor, är männen där helt värdelösa på att handskas med kvinnorna?

Har någon träffat på en Thailändska med attraktivt jobb samt en högskoleutbildning? Till en sådan kvinna skulle jag kunna tänka mig dras till förutsatt att hon ser attraktiv och inte en nudelkokerska om dagarna

Min tjej ar utbildad arkitekt. 1,5ar har vi nu vart tillsammans.
Citera
2008-07-10, 20:28
Medlem
Finns ingen normal svensk som är kär i en thailändska!
Citera
2008-07-10, 20:39
Medlem
Diktaturs avatar
Jag kan väl knappast vara ensam om att undra över varför det ska gå till på thailändskt vis och inte tvärt om? Vad är det för fel med att hålla på de svenska traditionerna när de uppenbarligen bor här?
Citera
2008-07-10, 21:44
Medlem
Ni snackar om massa kulturella spännande skillnader och massa andra värdelösa svepskäl ni nämner för att själva "skydda" er bakom eran egna åsiktsbas uppbyggd på internet.
När majoriteten av thai-svenskparen snackar knackig engelska och jobbar på närmaste restaurangen (ingen fördom) är det fan inget förhållande med djupa känslor för varandra.

Fast främst tänker jag på Sverige som land, enbart de administrativa kostnaderna för en import finansierande från svenskens skattsedel är pengar som i varje fall inte jag vill ge bort! Sedan att den lilla thaikinesen inte betalat skatt under cirkus 15 år (ponera att hon är runt 30 när hon importeras) för att sedan komma åt vårt välfärdssystem och snart gå i pension. Äckligt!
Senast redigerad av TeddyC 2008-07-10 kl. 21:48.
Citera
2008-07-10, 22:14
Medlem
marinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Kan någon vara snäll å förklara för mig varför man nowdays kan se var och varannan kulmagad medelålders svensk man gå med en thailändska i handen som ser ut att vara 16? Antar att det blir storm i havet nu, men är det bara jag som ser detta som otroligt patetiskt? Är svenska män verkligen så usla på att ta hand om sina svenska kvinnor att man måste runt halva jordklotet för att hitta kärlek igen?

Anders Eklund hade en thailändsk flickvän...undrar varför? Hennes livs kärlek?
Citera
2008-07-20, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Kan någon vara snäll å förklara för mig varför man nowdays kan se var och varannan kulmagad medelålders svensk man gå med en thailändska i handen som ser ut att vara 16? Antar att det blir storm i havet nu, men är det bara jag som ser detta som otroligt patetiskt? Är svenska män verkligen så usla på att ta hand om sina svenska kvinnor att man måste runt halva jordklotet för att hitta kärlek igen?

Eller så vänder vi på steken: svenska kvinnor är så urusla på att ta hand om sina män. Därför söker männen upp annat.
Citera
2008-08-10, 20:16
Medlem
Är det socialt accepterat att hämta en fru i Asien?

Som rubriken säger, tycker ni att det är konstigt att hämta en fru i Asien? Kan slynan bli kär i mig på riktigt? Är det socialt accepterat?
Citera
2008-08-10, 20:18
Medlem
Alladins avatar
Beror nog på i vilka kretsar man rör sig, men nej... det är nog aldrig helt socialt accepterat.
"Hämta tjej från thailand", det förknippas ju inte med kärlek osv.
Förknippas oftare med frånskiljda medelålders män som vill ha hem yngre leksaker... skulle jag vilja säga.
Citera
2008-08-10, 20:19
Medlem
brainspaces avatar
Nej det är tjockis fasoner. Finns fruar här också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in