2008-09-06, 12:57
Medlem
ypluss avatar
Kan det vara för att asiatiska tjejer överlag är bra jävla mycket smartare, trevligare, mysigare, ambitiösare än de förslappade svenska tjejerna som har som största intresse att shoppa, glo på idol och supa ner sig på lördagskvällen så de skall kunna våga ta i en kuk.
Citera
2008-09-06, 13:22
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yplus
Kan det vara för att asiatiska tjejer överlag är bra jävla mycket smartare, trevligare, mysigare, ambitiösare än de förslappade svenska tjejerna som har som största intresse att shoppa, glo på idol och supa ner sig på lördagskvällen så de skall kunna våga ta i en kuk.

Hahaha... ganska exakt en sådan beskrivning har jag hört från kanadensiska killar om asiatiska tjejer. Med tillägget att de springer omkring i UGGS, måste ha Lululemon och har rosa mobiler som de pratar i konstant.
Citera
2008-09-06, 14:05
Medlem
antns avatar
Jag kanske inte tillför något vettigt till diskussionen med jag vill ändå utfärda en varning och visa hur det kan gå.
http://www2.unt.se/avd/1,1826,MC=75-AV_ID=796213,00.html?from=sectionlinks75
Citera
2008-09-06, 14:33
Medlem
the barons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
the baron klagade över utseendet. Det var utseendet jag kommenterade.
Nej det gjorde jag inte.
Läs nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av the baron
Svenska kvinnor har blivit mer maskulina både i beteende och utseende.
Män vill ha femenina kvinnor.
Men om du vill hänga upp dig på det, varsågod.
Ska jag vara lika ytlig så är det faktiskt fakta att var tredje svensk kvinna är kliniskt överviktig.
Citat:
I Vancouver finns det en markant andel asiatiska kvinnor. Ett av de vanligaste "klagomålen" angående dem är att de knullar för att någon ska betala deras uppehälle. Det gör i och för sig även kanadensiska tjejer, men det kanske inte är läge att upphöja behov av försörjningsstöd som något positivt.
Jag ser inte kanadensiska kvinnor som asiater, oavsett om dom härstammar därifrån från början.
Sen bygger det mesta du säger på fördommar.

Jag skulle knappast hålla ihop med någon som kräver "försörjningsstöd", också en fördom från dig.

Jag kan ge ett litet dejtingtips för killar i 20-årsåldern: Gå till internetkaféer eller vanliga kaféer utanför de dyraste universiteten i Bankok eller Manila så kommer ni att träffa söta tjejer som har föräldrar som oftast tjänar bra mycket mer än dina föräldrar.

Att kunna upprätthålla ett givande förhållande från början betyder att man måste stå någorlunda jämt i början, balansen måste vara god.

Jag rekommenderar ingen att ragga på risfälten.
Citera
2008-09-06, 14:51
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Nej det gjorde jag inte.
Läs nedan.

Jo, det gjorde du. Och jag kommenterade din synpunkt angående utseende.

Citat:
Men om du vill hänga upp dig på det, varsågod.
Ska jag vara lika ytlig så är det faktiskt fakta att var tredje svensk kvinna är kliniskt överviktig.

Jag ser inte kanadensiska kvinnor som asiater, oavsett om dom härstammar därifrån från början.
Sen bygger det mesta du säger på fördommar.

Jag skulle knappast hålla ihop med någon som kräver "försörjningsstöd", också en fördom från dig.

Är det så svårt för dig att acceptera att det finns killar som inte alls håller med dig om din uppfattning om asiatiska kvinnor..?
Eller vad är det som gör att du blir så upprörd att du reagerar känslomässigt?
DU skrev att män vill ha feminina kvinnor. DU drog en högst personlig slutsats att asiatiska kvinnor är MER feminina än svenska kvinnor. Dvs, män väljer asiatiska kvinnor för att de enligt dig är mer feminina. Och när någon ifrågasätter det, så är den fördomsfull..?

Vem du skulle hålla ihop med har jag överhuvudtaget inte uttalat mig om. Det har du fantiserat ihop alldeles på egen hand, möjligen för att få till den där slutklämmen att det är en fördom från min sida att du skulle hålla ihop med någon som kräver försörjningsstöd. Skärp till dig och försök resonera lite mindre känslomässigt.

Citat:
Jag kan ge ett litet dejtingtips för killar i 20-årsåldern: Gå till internetkaféer eller vanliga kaféer utanför de dyraste universiteten i Bankok eller Manila så kommer ni att träffa söta tjejer som har föräldrar som oftast tjänar bra mycket mer än dina föräldrar.

Att kunna upprätthålla ett givande förhållande från början betyder att man måste stå någorlunda jämt i början, balansen måste vara god.

Jag rekommenderar ingen att ragga på risfälten.

Och jag rekommenderar att man läser Ehrenreich & Hochschild, 2004 och tar det ganska piano för att inte riskera att råka ut för fenomenet clashing dreams.
Citera
2008-09-06, 15:02
Medlem
the barons avatar
Citat:
Och jag rekommenderar att man läser Ehrenreich & Hochschild, 2004 och tar det ganska piano för att inte riskera att råka ut för fenomenet clashing dreams.
Jag har varit ihop med en filippinsk tjej i 4 år, och mestadels av tiden gick jag på a-kassa/pluggade/var i lumpen.
Hon gick och jobbade och harvade varje dag medan jag satt och spelade dator.

Dom som blir utnyttjade är väl ändå förfan gubbar??

Vill dom utnyttja mig, JA VISST, men jag har fan knappt pengar så att jag klarar mig själv och en liten asienresa om året.
Komme hem i mars btw, har bott 7 månader i sträck i asien nu senaste gången.

Man stöter på en och annan fet alkoholiserad tysk eller svensk man mellan 45-60 år, då och då.
Men låt dem utnyttjas för att dom utnyttjar det landet mycket mer själva!

Edit: För att vara fördomsfull så måste jag säga att asiater är inte folk som lever på andra, när dom är arbetslösa så går dom ut och skaffar sig arbete.
Min erfarenhet av asiatiska tjejer är att dom hellre går ut och torkar gubbar i arslet än försöker leva på sin kille.
Det finns jobb för mig på äldreboendet också, men jag väljer hellre a-kassan är torka rövar på gammlingar.. dock så kanske det har nått med mitt psyke att göra, alla är inte gjorda för att klara allt.
Senast redigerad av the baron 2008-09-06 kl. 15:07.
Citera
2008-09-06, 15:06
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Jag har varit ihop med en filippinsk tjej i 4 år, och mestadels av tiden var jag arbetslös på a-kassa.
Hon gick och jobbade och harvade varje dag medan jag satt och spelade dator.

Dom som blir utnyttjade är väl ändå förfan gubbar??

Vill dom utnyttja mig, JA VISST, men jag har fan knappt pengar så att jag klarar mig själv och en liten asienresa om året.
Komme hem i mars btw, har bott 7 månader i sträck i asien nu senaste gången.

Man stöter på en och annan fet alkoholiserad tysk eller svensk man mellan 45-60 år, då och då.
Men låt dem utnyttjas för att dom utnyttjar det landet mycket mer själva!

Jag tror att det hade varit bra om du antingen läst Ehrenreich & Hochschild, 2004 eller frågat mig vad Clashing dreams är för något, innan du skrev ditt inlägg, för ditt inlägg har ungefär ingenting att göra med clashing dreams.
Citera
2008-09-06, 15:12
Medlem
the barons avatar
Citat:
Jag tror att det hade varit bra om du antingen läst Ehrenreich & Hochschild, 2004 eller frågat mig vad Clashing dreams är för något, innan du skrev ditt inlägg, för ditt inlägg har ungefär ingenting att göra med clashing dreams.
Okej fröken Molson, Vad är Clashing dreams och hur stämmer det in på det jag skrivit?

Bedrägeri, tragedi, utnyttjande mm. förekommer i hela denna värld.
Och eftersom jag bott där nere så måste jag hålla med om att det är vilda västern.. Men man vänjer sig, och när man kan vissa saker så är man relativt "säker".

Sen så dissar jag inte svenska kvinnor helt, dom har värderingar som asiater saknar och vise versa.
Men jag tycker inte att man ska dra alla som har asiatisk flickvän över en kam!
Citera
2008-09-06, 15:18
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Okej fröken Molson, Vad är Clashing dreams och hur stämmer det in på det jag skrivit?

Bedrägeri, tragedi, utnyttjande mm. förekommer i hela denna värld.
Och eftersom jag bott där nere så måste jag hålla med om att det är vilda västern.. Men man vänjer sig, och när man kan vissa saker så är man relativt "säker".

Sen så dissar jag inte svenska kvinnor helt, dom har värderingar som asiater saknar och vise versa.
Men jag tycker inte att man ska dra alla som har asiatisk flickvän över en kam!

Det stämmer inte in på det du skrivit överhuvudtaget. Men det var ju lite komiskt att du visade dig vara så "fördomsfull".

Clashing dreams berör fenomenet då asiatiska kvinnor söker västerländska män för att de är missnöjda med sina egna män. De vill ha moderna och mer jämställda män. Samtidigt är de västerländska män som söker sig asiatiska kvinnor på jakt efter motsatsen, dvs de vill ha en traditionell kvinna som inte är så jämställd. Följaktligen, krockar de med varandra då de har förväntningar på (och fördomar om?) varandra som inte stämmer med hur de tänkt sig, varpå relationen avslutas. Fenomenet är i alla fall såpass vanligt att det fått sin alldeles egna benämning.
Citera
2008-09-06, 15:28
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Clashing dreams berör fenomenet då asiatiska kvinnor söker västerländska män för att de är missnöjda med sina egna män. De vill ha moderna och mer jämställda män. Samtidigt är de västerländska män som söker sig asiatiska kvinnor på jakt efter motsatsen, dvs de vill ha en traditionell kvinna som inte är så jämställd. Följaktligen, krockar de med varandra då de har förväntningar på (och fördomar om?) varandra som inte stämmer med hur de tänkt sig, varpå relationen avslutas. Fenomenet är i alla fall såpass vanligt att det fått sin alldeles egna benämning.

Kan mycket väl tänka mig att det är så då många asiatiska länder är vädligt traditionella av sig.
Bland annat så ska ju kvinnor högt upp i karriären ha svårt att hitta en man som vill ha dem, fast det är förmodligen ett bekvämt sätt för dem att skylla sina egna tillkortakommanden på männen samt att göra prostitution legitimt. Är väl jämförbart med killar som gnäller över att tjejer inte vill ha snälla killar.
Citera
2008-09-06, 15:47
Medlem
SpeedingBullets avatar
Jag är ihop med en thailändska och har varit tillsammans i 1 år.
Hon kommer hit nu om 14 dagar och hälsar på.

Jag är 19.
Är jag också Rikskass, värdelös och patetisk?
Citera
2008-09-06, 15:56
Medlem
the barons avatar
Citat:
Det stämmer inte in på det du skrivit överhuvudtaget. Men det var ju lite komiskt att du visade dig vara så "fördomsfull".

Jodå, nog har jag också fördomar (och alla andra också), sen måste jag lite fördomsfullt påpeka att Svenskar inte är så fördomsfulla egentligen.
Asiaters fördomar mot västerlänningar är nog snäppet värre.. och det är väl nått man får leva med om man bor där nere..

Ja, det låter helt riktigt att det fenomenet finns.
Fast jag tror att det blir mest problem när drivande "företagsgubbar" sticker ner för att skaffa sig en lätthanterlig fru efter att dom gjort karriär.
Och de kvinnor som söker sig till såna "företagsgubbar" är allt annat än lätthanterliga. Bägge parter har orealistiska förväntningar helt enkelt.

Nu är ju flygbiljetter så billiga att även vi "småpojkar" (vi som skulle kunna vara deras söner oftast), kan fara ner och träffa kvinnor på helt andra grunder eller av "slumpen".

Om jag ska analysera mitt förhållande i efterhand så kan jag väl säga att min brud var rätt traditionell i början, medan jag inte ville "ta makten".
Jag var lite av mammas pojke som ville försvenska henne, nästan tvingade henne till det kan man säga.
Och det funkade ju inte, men alltid lär man sig något.
Men å andra sidan så är 4 härliga år mer än vad mina jämnåriga kompisar har upplevt, så jag ångrar absolut inget.
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedingBullet
Jag är ihop med en thailändska och har varit tillsammans i 1 år.
Hon kommer hit nu om 14 dagar och hälsar på.

Jag är 19.
Är jag också Rikskass, värdelös och patetisk?
Absolut inte.. Leta bara fram en riktigt tjock vinterjacka nu..
Varför bjöd du hit henne på hösten? Skoja bara
Hon kommer att frysa.
Senast redigerad av the baron 2008-09-06 kl. 16:06.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in