Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
Det stämmer inte in på det du skrivit överhuvudtaget. Men det var ju lite komiskt att du visade dig vara så "fördomsfull".
Clashing dreams berör fenomenet då asiatiska kvinnor söker västerländska män för att de är missnöjda med sina egna män. De vill ha moderna och mer jämställda män. Samtidigt är de västerländska män som söker sig asiatiska kvinnor på jakt efter motsatsen, dvs de vill ha en traditionell kvinna som inte är så jämställd. Följaktligen, krockar de med varandra då de har förväntningar på (och fördomar om?) varandra som inte stämmer med hur de tänkt sig, varpå relationen avslutas. Fenomenet är i alla fall såpass vanligt att det fått sin alldeles egna benämning.
Jodå, nog har jag också fördomar (och alla andra också), sen måste jag lite fördomsfullt påpeka att Svenskar inte är så fördomsfulla egentligen.
Asiaters fördomar mot västerlänningar är nog snäppet värre.. och det är väl nått man får leva med om man bor där nere..
Ja, det låter helt riktigt att det fenomenet finns.
Fast jag tror att det blir mest problem när drivande "företagsgubbar" sticker ner för att skaffa sig en lätthanterlig fru efter att dom gjort karriär.
Och de kvinnor som söker sig till såna "företagsgubbar" är allt annat än lätthanterliga. Bägge parter har orealistiska förväntningar helt enkelt.
Nu är ju flygbiljetter så billiga att även vi "småpojkar" (vi som skulle kunna vara deras söner oftast), kan fara ner och träffa kvinnor på helt andra grunder eller av "slumpen".
Om jag ska analysera mitt förhållande i efterhand så kan jag väl säga att min brud var rätt traditionell i början, medan jag inte ville "ta makten".
Jag var lite av mammas pojke som ville försvenska henne, nästan tvingade henne till det kan man säga.
Och det funkade ju inte, men alltid lär man sig något.

Men å andra sidan så är 4 härliga år mer än vad mina jämnåriga kompisar har upplevt, så jag ångrar absolut inget.
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedingBullet
Jag är ihop med en thailändska och har varit tillsammans i 1 år.
Hon kommer hit nu om 14 dagar och hälsar på.
Jag är 19.
Är jag också Rikskass, värdelös och patetisk?
Absolut inte.. Leta bara fram en riktigt tjock vinterjacka nu..
Varför bjöd du hit henne på hösten? Skoja bara

Hon kommer att frysa.