2005-10-30, 20:03
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Manhattan
Jag gillar svenska tjejer och har inga funderingar på att leta utomlands, men jag kan faktiskt förstå att man får såna tankar om man har oturen att springa in i ovanligt egocentriska svenska damer hela tiden. Thailändarna är ett otroligt sympatiskt folk som känns mycket mer välvilligt än svenskar. Fast min kvinna ska ha skinn på näsan och får absolut inte vara för beroende av mig.

så tycker jag med, o just så har jag upplevt thailändska tjejer..o jag lovar dig, dom, om några,har skinn på näsa!..temprament....
Citera
2005-10-30, 20:04
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krungthep
Håller helt med dig, ska det fungera med en thaiflicka måste hon på något sätt vara intellektuellt jämställd med dig. Hon bör kunna skillnaden på Sverige och Schwiez, veta vem George Bush DY är, ägna sig åt annat än att glo på såpoperor hela dagarna. Plus då att du ska kunna lämna henne för att till exempel gå till jobbet, och veta att hon klara sig själv. Därför är det en fördel om hon hamnar i en stad där hon kan träffa andra thaitjejer.

Klistar in en säljes annons från en thaitjej som man nog ska undvika

http://www.phuketgazette.net/classifieds/details.asp?id=39533&Cat=16&currentdoc=/index.asp

vart i bangkok bor du?
Citera
2005-10-30, 20:24
Medlem
en av tvås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretoria
låt säga att det är en ung kille med en lika gammal thaitjej, hur går tankarna då?

Beror väl på hans utseende, hur poppis han är bland svenska tjejer och hur han är annars, rent allmänt.
Citera
2005-10-30, 23:26
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretoria
"det som finns", tror nog hon har lätt att bortse från hans frilla när han e god för 2,5 miljarder dollar!..monet rules, that's the truth..

Ok, det kanske är egentligen dom som är de riktigt smarta brudarna.

Fast det här med att thai tjejer är mer trevligare än svenska tjejer kanske beror på att de tycker svenska män är så sexiga. Det är vad jag får för intryck av alla thai brudar som jag har träffat. Alltså jag är ingen kille som åker fram och tillbaka till thailand för att pippa thailänskor utan endast de tjejer som jag har träffat här i sverige.
Citera
2005-10-31, 13:58
Medlem
tamaguchis avatar
...

Stanna i Thailand era slödder. Era avdankade fnask till fruar och er eventuella bastardiserade degenererade avkomma kan Sverige klara sig utan.
Citera
2005-10-31, 22:26
Medlem
supahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandhunden
Nej seriöst, jag förstår ditt tänkande, dessa asiatiskor från Thailand o.s.v. verkar mycket lugna i sinnet och duktiga på att ta hand om huset och pyssla med saker och ting. Ordning och reda. Dom håller inte på och ställer till bråk om en massa struntsaker hit och dit. Personligen är jag inte så mycket för asiatiskt utseende dock.

Och det är så du vill att din fru ska vara ?
Ordning och reda, aldrig ifrågasätta ?

Vilken lycklig familj ni skulle vara.
Citera
2005-10-31, 23:25
Medlem
Funderar också starkt på att hämta nån man från asien som inte kan språket alls, så slipper man allt jävla tjöt menar jag. Gärna nån utan utbildning som blir glad över att få diska och städa i min fabulösa lägenhet.
Funderar också på att köpa en hund, för sälskapets skull menar jag.

Vart kan man köpa nån av dessa två?

hmmm...tänk tänk...
Citera
2005-11-01, 00:16
Medlem
Dirty_Ol_Mans avatar
Den klassiska bilden som många säkert har av en asiatbrud är ett luder från en film eller serie som skildrar vietnam kriget, något som gör att man alltid får ett stort leende på läpparna när man ser en thai brud eller liten vietnamestös, för genast tänker man på den klassiska frasen...."G.I wanna bombom, me so horny, me love you looong time"

Härligt med en skev och vriden verklighetsuppfattning...
Citera
2005-11-01, 04:08
Medlem
Säger som en kollega, svenska brudar är ett andrahands val,,
Känner flera som är gifta med asiatiska tjejer. En del av dem bor på Filipinerna, en del har flyttat "hem" till Sverige. Alla nöjda och glada.

En sak som jag har lagt märke till i alla fall är att när det gäller familjen så är det kvinnan som styr. Både hushållsekonomin och "markservicen" De må vara små väna sköna varelser till det yttre, men de har temperament som tigrinnor och tar ingen skit. Det är mycket jämnlika förhållanden de lever i.
Citera
2005-11-01, 08:10
Medlem
Jag bor och arbetar i Bangkok sen över 1 år tillbaka, jag är 21år gammal, min flickvän är Thailändsk och är 26år gammal. Hon har ett bra jobb och vi tjänar ungefär samma lön, vi delar på allt precis som om vi bodde i Sverige, jag hjälper till att städa lägenheten och diska. Vi trivs jättebra ihop, dock så har jag under mina första månader här blivit förförd av många som bara vill ha en utländsk pojkvän. Jag är inte ful på något sätt, jag har haft ett par svenska flickvänner innan, jag kom inte heller hit pga tjejer, utan jobb.

Jag vet faktiskt inte om vi kommer flytta till Sverige eller inte i framtiden, kanske vi har ett hus vid mina föräldrars sommarstuga vid vänern och ett hus utanför Bangkok.

Svenska män som "skaffar" thailändsk flickvän går nog till 80% inte på äkta kärlek från kvinnans sida, mycket av kvinnorna här vill ha trygghet, främst ekonomiskt. Men som sagt, det går att hitta kärlek överallt. Jag tror dock inte dating via internet är lösningen, åk hit en månad, ta en språkkurs.

Jag snackar flytande Thai, iom jobbet samt tjejen, faktum är att vi snackar bara Thai med varandra. Det får mig att lära mig alla olikheter och att jag kan förklara hur jag tänker.

Det är så tragiskt att se gamla gubbar sitta med en ung tjej på någon krog här i Bangkok och de kan inte ens prata med varandra. Handlar bara om pengar.
Citera
2005-11-01, 09:48
Medlem
Jazzils avatar
Jag träffade min flickvän på ett disco här i Sverige, fick ögonkontakt på dansgolvet.
Flörta lite grand mm.
Jag åkte hem lite tidigare och innan dess försökte jag leta upp tjejen men hittade henne inte.
Tjejen hade samma åtanke men hittade min kompis och gav sitt telenr till honom och bad att jag skulle ringa.

Börja SMS:a och sedan har det bara rullat på. Har varit ihop i snart 3 månader. Hon åker ner snart igen, vi har pratat om hur vi ska göra och hon kommer upp igen och bor hemma hos mig ett tag för att se hur det går.
Hon vill inte göra för snabba beslut då hon inte vill bryta sitt hemland utan att veta att det funkar mellan oss.

Det jag har märkt är alla helt sjuka uppfattningar en del har typ,:
"Jag är inte rasist, men tänk om hon bara är ute efter dina pengar!"
"Hur vet du att hon är intresserad av dig?"
mm mm.

Vi har träffats som vilket par som helst där båda är Svenskar.
Hon var här på semester och hälsade på sin syster som har bott i Sverige i 6 år, systern är ihop med en svensk kille och dom träffade varandra via samma jobb nere i Thailand.

Det är riktigt jobbigt med alla fördomar en del har.
Funderar om dom hade sagt likadant om det varit en från Japan eller en Frankrike...

Det jag har märkt skillnaden med henne och Svenska tjejer är att hon har mycket mer skinn på näsan, är inte på något sätt undergiven, säger ifrån DIREKT om det är något hon inte gillar men diskuterar ALLTID om saken för att komma överens med mig innan vi beslutar något, pratar som fasiken om allt och allting.
Det konstiga är att nästan alla har en total tvärtombild om tjejer från Thailand, att dom är undergiven, vågar inte säga ifrån, bara lyssnar, är tyst mm.

Kan ha med att göra att jag tror många thaitjejer är försiktiga med främmade människor i början. Så är min flickvän när hon träffade mina kompisar i början, var blyg och sade inte så mycket.

Har sett mycket film från Thailand nu, blir förvånade över hur lik filmen är som skapas i USA, Sverige och andra filmskapande länder. Dom verkar ha en mycket ”vanlig” kultur. Fast detta är kanske just i Bangkock det är så där dom flesta filmer spelas in i Thailand.

Däremot förstår jag verkligen inte dom äckliga gubbar på 65 år som åker ner och hämtar bartjejer som är 20-25 år. Tror dom på alvar att tjejerna är intresserade av dessa gubbar? Dom är ute efter pengar och ett stabilt liv, inget annat.
Har liiite svårt även för sådana som söker upp tjejer via Internet och på det sättet hämtar hem en tjej även om dom är i samma ålder. Känns så krystat på något sätt.
Fast va fan, det är ju som att skaffa en tjej via vilken kontakttjänst som helst här i Sverige. Det handlar bara om att det blir så mycket pengar för att träffas första ggn.

Och för att förtydliga det så har jag självklart funderat på att kanske flytta ner till Thailand om flickvännen känner att det inte går att leva i Sverige.
Just nu kommer hon leve i Sverige först då jag har arbete och hon inte har det just nu + att hon vill träffa sin syster lite mer innan vi bestämmer hur vi gör, vi är fortfarande lite nykära så vi vet ju inte hur det blir när vi har levt ihop något år.
Citera
2005-11-01, 12:05
Medlem
Jag har bott i Thailand i nästan fyra år och har en thailändsk sambo sen tre år tillbaka. Vi träffades genom en gemensam vän och kärleken infann sig ganska snabbt. Vi båda har väldigt god ekonomi, vilket gör att vi kan ägna oss åt det vi tycker om och uppskattar här i livet.

För ca sju månader sen tog jag henne till Sverige och hon blev stormförtjust.
Vi har nu bestämt att bo sex månader om året i Sverige, och dom resterande sex månaderna i Thailand.

Alla sysslor och ansvar är uppdelat lika, även om hon har en tendens att ta på sig mer av göromålen i hemmet. Vi har en otroligt bra kommunikation med varandra och har aldrig behövt höja rösten eller haft några konflikter.
Däremot tycker jag det är fruktansvärt tråkigt att se dessa gubbar på 60+ med sina yngre tjejer som dom raggat upp i en bar. Det är sådana som dom som gör att fördomar uppstår och förstör för oss seriösa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in