Citat:
Ursprungligen postat av choiz_88
__________________________________________________ _______________
Jag tror personligen att det har spunnits upp så mycket fördomar mot thailand o thailändskor.
Det finns ju så otroligt mycket annat att göra när man är i thailand.
Men det är "synden" som syns och hängs ut i europeiska massmedier. Det finns minst tusen flickbarer och tiotusentals så kallade service girls - det är thailändska myndigheters egen term. Och de feta tatuerade turisterna som sitter med små gracila thailändska kvinnor, är ingen skönhetsupplevelse direkt. Men de skymmer också sikten för allt det andra.
Jag kan aldrig tänka mig att ens nästan inleda en relation med en svensk kvinna någonsin igen. Thaikvinnor tar hand om dig genoma att sköta hushållssysslor och lagar kanongod mat, jag älskar visserligen thaimat

Hon tar hand om mig och min familj och mina vänner som kommer på besök på samma sätt som om det vore hennes egna familj. Hennes familj är fattig o behöver hjälp med pengar för slipa slita ihjäl sig på risfältet eller tvinga hennes småsystrar att jobba som "working-girls". Och det är här jag "tar hand" om henne ! Jag tjänar betydligt bättre än vad hon någonsin kan göra och vi lever lyckligt tillsammans. Hon e lycklig för hon behöver inte jobba. ( hon ser inte att ta hand om familjen som ett jobb ).
Vem har rätten på sin sida att döma mig och henne på förhand ? Vi lever lyckliga tillsammans o har ett gott liv. ( kan det vara det som sticker i ögonen kanske ? )

Jag vet inte..? !
Jag älskar min fru och våra barn och hoppas på ett fortsatt lyckligt liv tillsammans i " The Land of Smiles "
Tack för mig !
Men snälla du, du visar ju tydligt att du INTE är aningslös, respektlös eller föraktfull... du vet vad du ger henne och hennes familj och hur mycket hon uppskattar det, och det visar hon genom att ge dig vad du behöver tillbaka. Ni respekterar och uppskattar varandra för det ni kan ge varandra, och det gör ni med generositet och omtanke.
Er typ av relation förtjänar all respekt, och jag skulle aldrig drömma om att trasha det. Jag beklagar verkligen om jag gav det intrycket...
De jag trashar är de som glatt åker ner till Thailand och köper barflickors gunst, bara för att FÖRAKTA dem för att de kan köpas (!), behandla dem illa, misshandla, baktala, ljuga och inge dem falska förhoppningar.
Och jag har varit mycket i Thailand, hängt en del med både barflickor och katoeys, både såna som levt hyfsat "respektabelt" efter thailändska mått, och de som varit på glid, de som fått rejält med stryk av sina västerländska pojkvänner för att sedan dumpas när han drar hem, och de som fått förlovningsring på fingret och följt med till Europa.
Och jag har träffat sexturister och hört deras jävla ordspyor om tjejerna, samt uppriktigt hänsynsfulla killar som bryr sig om tjejen, trots att det är pengar inblandat, samt killar som träffat thailändskor UTAN att pengar varit inblandat och de fördomar dessa par får utstå...
Jag tycker nog att jag sett tillräckligt många aspekter av fenomenet för att inte vara fördomsfull - jag är enbart intresserad av huruvida det finns ömsesidig respekt med i den individuella bilden eller ej, och fäller min dom därefter.
Om det är någon som har fördomar så är det DU som inbillar dig att din flickväns förträfflighet ligger i att hon är just thailändare... En och annan av dessa thailändska flickvänner som jag hängt med har verkligen inte haft alla indianer i kanoten de heller...