2008-06-04, 17:18
Medlem
Thaikvinnor ser betydligt ynre ut när de blir äldra jämfört med europeiska kvinnor. De ser upp till män med pengar då det är kutymt och de är uppväxt med det. Här gör kvinnor hellre karriär själva än står vid spisen och då tappar männen pengar lite av sin glans
Citera
2008-06-04, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Kan någon vara snäll å förklara för mig varför man nowdays kan se var och varannan kulmagad medelålders svensk man gå med en thailändska i handen som ser ut att vara 16? Antar att det blir storm i havet nu, men är det bara jag som ser detta som otroligt patetiskt? Är svenska män verkligen så usla på att ta hand om sina svenska kvinnor att man måste runt halva jordklotet för att hitta kärlek igen?

1. Därför att en del män har ingen tur hos svenska kvinnor.
2. De vill ha någon som slavar i hemmet.
3. Vissa inbillar sig att det är statusfullt att ha en asiatisk tjej...
Citera
2008-06-04, 23:06
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nejlika12
1. Därför att en del män har ingen tur hos svenska kvinnor.
2. De vill ha någon som slavar i hemmet.
3. Vissa inbillar sig att det är statusfullt att ha en asiatisk tjej...

Eller så gillar de asiater?
Citera
2008-06-05, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belenus
Jag äcklas nog snäppet mer av kvinnliga torskar, och rättfärdigar detta med biologiska faktorer.

Biologiska faktorer? Hur i all världen är det relevant?
Citera
2008-06-05, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Eftersom kvinnliga torskar ser ner på manliga torskar, ibland ser de sig inte ens som torskar, så anser jag att deras attityd till det hela är mycket mer förarglig.

Nu har jag inte träffat så mycket kvinnliga torskar så jag hade ingen aning om att de föraktade manliga torskar... men jag har träffat manliga torskar i Thailand, och vissa av dem ser ju inte heller sig själva som torskar? Det verlar vara fullt möjligt för vissa att betala för sex och ändå inbilla sig att sexet skulle ha skett även om det inte vore för pengarna.
Jag föraktar den aningslösheten oavsett könet på den aningslöse.
Citera
2008-06-05, 03:21
Medlem
choiz_88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Nu har jag inte träffat så mycket kvinnliga torskar så jag hade ingen aning om att de föraktade manliga torskar... men jag har träffat manliga torskar i Thailand, och vissa av dem ser ju inte heller sig själva som torskar? Det verlar vara fullt möjligt för vissa att betala för sex och ändå inbilla sig att sexet skulle ha skett även om det inte vore för pengarna.
Jag föraktar den aningslösheten oavsett könet på den aningslöse.
__________________________________________________ _______________
Jag tror personligen att det har spunnits upp så mycket fördomar mot thailand o thailändskor.
Det finns ju så otroligt mycket annat att göra när man är i thailand.

Men det är "synden" som syns och hängs ut i europeiska massmedier. Det finns minst tusen flickbarer och tiotusentals så kallade service girls - det är thailändska myndigheters egen term. Och de feta tatuerade turisterna som sitter med små gracila thailändska kvinnor, är ingen skönhetsupplevelse direkt. Men de skymmer också sikten för allt det andra.

Jag kan aldrig tänka mig att ens nästan inleda en relation med en svensk kvinna någonsin igen. Thaikvinnor tar hand om dig genoma att sköta hushållssysslor och lagar kanongod mat, jag älskar visserligen thaimat Hon tar hand om mig och min familj och mina vänner som kommer på besök på samma sätt som om det vore hennes egna familj. Hennes familj är fattig o behöver hjälp med pengar för slipa slita ihjäl sig på risfältet eller tvinga hennes småsystrar att jobba som "working-girls". Och det är här jag "tar hand" om henne ! Jag tjänar betydligt bättre än vad hon någonsin kan göra och vi lever lyckligt tillsammans. Hon e lycklig för hon behöver inte jobba. ( hon ser inte att ta hand om familjen som ett jobb ).

Vem har rätten på sin sida att döma mig och henne på förhand ? Vi lever lyckliga tillsammans o har ett gott liv. ( kan det vara det som sticker i ögonen kanske ? ) Jag vet inte..? !
Jag älskar min fru och våra barn och hoppas på ett fortsatt lyckligt liv tillsammans i " The Land of Smiles "
Tack för mig !
Citera
2008-06-05, 07:19
Medlem
Haha, men vad fan! Många som dissar svenska tjejer märker jag.

Och med svenska tjejer menar jag inte bara tjejer som är blonda, blåögda och heter Malin t.e.x. Finns ju massa olika etniciteter här i vårt land som kan få en på fall och som snackar svenska. Samt att de är alla olika individer.
Palla dra just till Thailand för att hitta en tjej.
Citera
2008-06-06, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av choiz_88
__________________________________________________ _______________
Jag tror personligen att det har spunnits upp så mycket fördomar mot thailand o thailändskor.
Det finns ju så otroligt mycket annat att göra när man är i thailand.

Men det är "synden" som syns och hängs ut i europeiska massmedier. Det finns minst tusen flickbarer och tiotusentals så kallade service girls - det är thailändska myndigheters egen term. Och de feta tatuerade turisterna som sitter med små gracila thailändska kvinnor, är ingen skönhetsupplevelse direkt. Men de skymmer också sikten för allt det andra.

Jag kan aldrig tänka mig att ens nästan inleda en relation med en svensk kvinna någonsin igen. Thaikvinnor tar hand om dig genoma att sköta hushållssysslor och lagar kanongod mat, jag älskar visserligen thaimat Hon tar hand om mig och min familj och mina vänner som kommer på besök på samma sätt som om det vore hennes egna familj. Hennes familj är fattig o behöver hjälp med pengar för slipa slita ihjäl sig på risfältet eller tvinga hennes småsystrar att jobba som "working-girls". Och det är här jag "tar hand" om henne ! Jag tjänar betydligt bättre än vad hon någonsin kan göra och vi lever lyckligt tillsammans. Hon e lycklig för hon behöver inte jobba. ( hon ser inte att ta hand om familjen som ett jobb ).

Vem har rätten på sin sida att döma mig och henne på förhand ? Vi lever lyckliga tillsammans o har ett gott liv. ( kan det vara det som sticker i ögonen kanske ? ) Jag vet inte..? !
Jag älskar min fru och våra barn och hoppas på ett fortsatt lyckligt liv tillsammans i " The Land of Smiles "
Tack för mig !

Men snälla du, du visar ju tydligt att du INTE är aningslös, respektlös eller föraktfull... du vet vad du ger henne och hennes familj och hur mycket hon uppskattar det, och det visar hon genom att ge dig vad du behöver tillbaka. Ni respekterar och uppskattar varandra för det ni kan ge varandra, och det gör ni med generositet och omtanke.
Er typ av relation förtjänar all respekt, och jag skulle aldrig drömma om att trasha det. Jag beklagar verkligen om jag gav det intrycket...

De jag trashar är de som glatt åker ner till Thailand och köper barflickors gunst, bara för att FÖRAKTA dem för att de kan köpas (!), behandla dem illa, misshandla, baktala, ljuga och inge dem falska förhoppningar.

Och jag har varit mycket i Thailand, hängt en del med både barflickor och katoeys, både såna som levt hyfsat "respektabelt" efter thailändska mått, och de som varit på glid, de som fått rejält med stryk av sina västerländska pojkvänner för att sedan dumpas när han drar hem, och de som fått förlovningsring på fingret och följt med till Europa.
Och jag har träffat sexturister och hört deras jävla ordspyor om tjejerna, samt uppriktigt hänsynsfulla killar som bryr sig om tjejen, trots att det är pengar inblandat, samt killar som träffat thailändskor UTAN att pengar varit inblandat och de fördomar dessa par får utstå...
Jag tycker nog att jag sett tillräckligt många aspekter av fenomenet för att inte vara fördomsfull - jag är enbart intresserad av huruvida det finns ömsesidig respekt med i den individuella bilden eller ej, och fäller min dom därefter.

Om det är någon som har fördomar så är det DU som inbillar dig att din flickväns förträfflighet ligger i att hon är just thailändare... En och annan av dessa thailändska flickvänner som jag hängt med har verkligen inte haft alla indianer i kanoten de heller...
Citera
2008-06-08, 08:57
Medlem
choiz_88s avatar
Om det är någon som har fördomar så är det DU som inbillar dig att din flickväns förträfflighet ligger i att hon är just thailändare... En och annan av dessa thailändska flickvänner som jag hängt med har verkligen inte haft alla indianer i kanoten de heller... [/quote]

Eftersom det för mig aldrig funnits ett alternativ på vilka kvinnor i världen som fallit mig i smaken bäst.
Så kan jag vara lite enfärgad i det avseendet ja! Men dock en del av min FRUS underbarhet ligger i att hon just är thailändska !
Citera
2008-06-08, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Upplever att du generaliserar utseendet hos thailändare lite väl mycket. Själv tycker jag att det finns en stor skillnad mellan de olika delarna av landet. Förstår exakt vad folk menar när de pratar om baseballträ mitt i ansiktet men det finns en hel del som inte har de utseendet.

Efter att ha läst vad du skrivit i övrigt och vad du skriver här så är jag helt säker på att du skulle tro att jag köpt henne.

Man kanske kan jämföra det hela med Internetdejting?

Detta kan förklaras på två sätt.

1: Svenskar som turistar i USA eller Ryssland är inte ens i närheten av antalet svenskar som besökar Thailand, därför är chansen större att svenskar (kvinnor och män) träffar på en thailändare som de gifter sig med.

2: Det är svårare att se om att någon är ihop med en utlänning om utlänningen är vit. Du reagerar helt enkelt på ett annat sätt om den andra partnern är av annan hudfärg.

Som jag skrev så finns det olika kulturella skillnader, i vissa fall är det helt klart att hon valde att gifta sig för pengarna, men detta går väl även att hitta i Sverige utan att någon reagerar? Att vissa gifter sig för trygghet eller enbart för att ha en partner hittar jag överallt i Sverige. Upplever att folk kräver "renare" kärlek om den ena partnern är asiat än om partnern är vit.

Nej jag har inte gift mig, anledningarna är många, vi får se vad som händer.

"1: Svenskar som turistar i USA eller Ryssland är inte ens i närheten av antalet svenskar som besökar Thailand, därför är chansen större att svenskar (kvinnor och män) träffar på en thailändare som de gifter sig med. "

precis som om amerikanska tjejer skulle vilja ha en medelålders svensk man utan plenty of money på banken?
Citera
2008-06-08, 10:42
Medlem
Fraziers avatar
Vill en thailändska ha kuk så kan hon naturligtvis få detta i sitt hemland. I Sverige kan hon dock få ett permanent uppehållstillstånd vilket säkrar framtiden ekonomiskt vid en skilsmässa från den svenska mannen. Alltså, pressa din svenska snubbe att skicka ca.2-3000 kronor till thailand varje månad (till din "fattiga" familj) och när han tröttnar efter att par år....skilj dig!!
Du är ju numera med i socialförsäkringssystemet!!!!! Eller gör som många andra och vänta på att hans föräldrar dör och han får ärva!!!! Bara att fortsätta att lura den naiva svensken.........det finns naturligtvis även bra thailändskor i svedala men 90 procent gräver guld med sin fitta
Citera
2008-06-08, 11:20
Medlem
I norrbotten kryllar det av thailändskor, är männen där helt värdelösa på att handskas med kvinnorna?

Har någon träffat på en Thailändska med attraktivt jobb samt en högskoleutbildning? Till en sådan kvinna skulle jag kunna tänka mig dras till förutsatt att hon ser attraktiv och inte en nudelkokerska om dagarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in