2009-06-16, 17:19
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Precis som att en majoritet av ryska tjejer väljer helt vanliga ryska män? Eller majoriteten av franska tjejer väljer.... ?

Att svenska tjejer oftast väljer svenska män kan beror på utbudet på orten?

Du får det att låta som att majoriteten av thailändska/ryska tjejer blir ihop med svenska män.

Ja, precis som att en majoritet ryska tjejer väljer helt vanliga ryska män eller en majoritet av franska tjejer väljer helt vanliga franska män.

Hur menar du att jag får det att låta som att majoriteten av thailändska/ryska tjejer blir ihop med svenska män?
Jag bemötte von Hindenburgs kommentar: "När vi ändå är igång kan du väl förklara varför de där svenska killarna du och andra svenska tjejer säger er gilla ändå inte får några tjejer utan får stå bredvid och se på när du och andra svenska tjejer väljer till exempel kanadensiska pojkvänner"

Jag menar alltså att von Hindenburg har fel, utifrån att en överväldigande majoritet svenska tjejer väljer helt vanliga svenska män.
Citera
2009-06-16, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annsi
Kanske kan hända att svenska tjejer också är ihop med någon pga pengar men jag tror det är vanligare bland de thaitjejer som kommer till Sverige och knappt kan kommunisera med sina män annat än på väldigt knagglig engelska.

Jag kan inte svara på hur det varit om jag växt upp i Bangkoks slum, då kanske det hade varit intressant med lite bättre levnadsstandard. Jag vet inte vad du har för erfarenheter men jag har sedan rätt långt tillbaka insett att pengar inte är allt.

Det var en slutsats som jag dragit från min umgängeskrets. De av mina svenska tjej-vänner som är seriösa klagar så klart ibland på sin partner men jag har aldrig hört så grovt skitsnack som från thailändskorna. Som jag sa tidigare beror det troligtvis på kulturella skillnader.

Ska kanske förklara mig lite också för jag är så fruktansvärt dålig på att diskutera på internet (men tränar)

Hade jag varit en thailändsk tjej med taskiga framtidsutsikter hade jag säkert försökt med något liknande som att hita en europeisk man. Jag vill egentligen inte klandra dem.

Det jag ogillar är de svenska män som håller med den där norska typen. I mina öron låter det som om de letar efter en ny morsa.
För många av dessa relationer är inte jämnställda - jag tror många av dem helt enkelt är lata och bortskämda sedan de var små. De har mer makt över en thailändsk tjej som är långt hemifrån.

En sådan relation skulle jag inte vilja leva i - i många fall (naturligtvis inte alla) är de byggda på väldigt märkliga förväntingar på varandra.

Borde vara bättre att anställa en hushållerska.

Såklart du inte skulle välja ett förhållande enbart för pengarna utifrån din verklighet idag, om det inte var snuskigt mycket pengar osv.

Men majoriteten av jordens befolkning som ingår ett partnerskap gör det inte på svenska värderingar eller grunder. Jag är helt säker på att om man frågade folk efter beståndsdelarna i ordet kärlek då skulle svenskor svara helt annorlunda än tex folk från Sydostasien.

Det är en av anledningarna till att det blir problematiskt att diskutera förhållanden mellan tex svenska män och folk bortom europa. De flesta svenska tjejerna letar oftast fram en anledning till varför de aldrig skulle acceptera förhållandet utan att se helheten.
Citera
2009-06-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annsi
Det jag ogillar är de svenska män som håller med den där norska typen. I mina öron låter det som om de letar efter en ny morsa.
För många av dessa relationer är inte jämnställda - jag tror många av dem helt enkelt är lata och bortskämda sedan de var små. De har mer makt över en thailändsk tjej som är långt hemifrån.
Jag tycker det är tråkigt att se att vissa per automatik betraktar (även "tveksamma") förhållanden som någon form av maktutövande. Nu har jag ingen djupare kunskap om olika kulturers jämställdhet, men jag vill inte tro att utländskor är maktlösare/viljelösare än svenskor (mentalt), men de kanske har annan syn på ansvaret inom olika områden i ett förhållande. Att fullständig jämlikhet råder inom ett förhållande behöver inte vara det bästa. En organisation fungerar nödvändigtvis inte bäst med 100% av valfri personalkategori där alla har precis samma ansvar (ibland gör det kanske det).

Det finaste är om man kan komplettera varandra (jag tror inte att alla har pecis samma förutsättningar att agera på i vare sig förhållanden eller andra sammanhang) på ett sätt där båda är fullt nöjda med sin tillvaro, inte att man lever enligt en särskild praxis för att man i en viss kultur anser den vara "den rätta". Och självklart är upplysning bra och tvång oacceptabelt, något jag tycker man kan förutsätta även i "eftersatta" kulturer.
Citera
2009-06-16, 18:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gramligr-Braend
Gissar att du föredrar "kvinnor" med kroppar som elvaåriga pojkar?
Knappast. Min fru är välutvecklad på alla sätt.. Stora bröst och putrumpa, däremot inte slapp och äcklig. Gillar tjejer som är små inte outvecklade.. Nu är ju du för dum för att fatta skillnaden men jag påpekar den ändå.
Citera
2009-06-16, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av quuq
Problemet med dig är den att du inte kan få en vit snygg kvinna, utan tar en ful gul kvinna från Asien. Små kukar och blondhet går inte hem hos europeiska kvinnor men det vet du själv redan.
Har haft ett tioårigt förhållande med en snygg vit kvinna som jag lämnade pga hennes tjatighet ( trots ekonomisk trygghet osv). En tjatighet som inte var av denna världen.
Har även två barn med en adopterad indisk tjej som jag var ihop med i tretton år. Tror du hon var undergiven för att hon var mörk. Tack för att du visade ditt fula rasist ansikte för oss alla...
Citera
2009-06-16, 18:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
De thailändska kvinnor jag arbetar med gillar inte direkt det sex de har med sina män. Jag tror att skribenten blandar ihop gillande av sex med att ha sex för att man inte törs annat.
I din fantasi då, alla kvinnor som jag varit med och som varit gifta eller sambo har varit det med utländska män. Du hör nog vad du vill höra och formar din världsåskådning efter din redan stelnade mall som du lärt från tidig pk-ålder.
Citera
2009-06-16, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Har haft ett tioårigt förhållande med en snygg vit kvinna som jag lämnade pga hennes tjatighet ( trots ekonomisk trygghet osv). En tjatighet som inte var av denna världen.
Har även två barn med en adopterad indisk tjej som jag var ihop med i tretton år. Tror du hon var undergiven för att hon var mörk. Tack för att du visade ditt fula rasist ansikte för oss alla...

Jag tror du träffar helt rätt.

Oavsett vilket land du åker till så kommer de landets befolkning (utom i extrema undantagsfall) anse att de har en bättre värdegrund än andra länder.

Svenskar och framförallt svenskor ser gärna alla förhållanden mellan svenska män och icke européer som maktförhållanden, där mannen styr och ställer och kvinnan endast är en köksmaskin som man kan ha sex med.

Detta beror på två anledningar, kvällspressen har ibland artiklar om stackare som råkat ut för ärkesvin, män som mer eller mindre importerar folk för att ha sex under några månader för att sedan skicka tillbaka offret. Att svenska män gör detsamma med svenska kvinnor blir inte riktigt lika bra artiklar och därför får de inte heller lika stor uppmärksamhet

Vår kultur, vi får lära oss att svenska värdegrunder är det enda som gäller, att andra inte tycker som oss när det gäller, förhållande, demokrati, jämställdhet mm beror enbart på att de inte är tillräckligt utbildade. Tycker man på något annat sätt då är man helt fel ute.
Citera
2009-06-16, 18:17
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
I din fantasi då, alla kvinnor som jag varit med och som varit gifta eller sambo har varit det med utländska män. Du hör nog vad du vill höra och formar din världsåskådning efter din redan stelnade mall som du lärt från tidig pk-ålder.

Vilken är kopplingen mellan detta och att de thailänska kvinnor jag arbetar med inte direkt gillar det sex de har med sina män?
Besvarade du möjligen fel inlägg?
Citera
2009-06-16, 18:19
Medlem
Citat:
Vilken är kopplingen mellan detta och att de thailänska kvinnor jag arbetar med inte direkt gillar det sex de har med sina män?

Då blir de i praktiken våldtagna varenda gång de har sex med sina män? Tycker du genast ska anmäla alla dessa män som gift sig med thailändskor, hur många pratar vi om? 30? 40? Som du känner då.
Citera
2009-06-16, 18:22
Medlem
Molson Canadians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Då blir de i praktiken våldtagna varenda gång de har sex med sina män? Tycker du genast ska anmäla alla dessa män som gift sig med thailändskor, hur många pratar vi om? 30? 40? Som du känner då.

Ja, i praktiken blir de det. "Känner" är nog inte en korrekt beskrivning. Jag arbetar med dem. Jag känner dem förvisso professionellt, men inte privat. Jag hade gärna anmält. Kruxet är att de vill "stå ut" i de två år det tar innan de kan lämna utan att bli utvisade.
Citera
2009-06-16, 18:23
Bannlyst
Citat:
Nix, tror dig bara inte. Hur många thailändskor känner du? Jag känner en, hon är helnöjd. (Fast hon skiljde sig från sin förste svenske man och träffade en annan svensk man här i Sverige)
Jag känner många filippinskor, de flesta är fortfarande ihop med den man de flyttade hit för.
Citera
2009-06-16, 18:24
Medlem
Citat:
Ja, i praktiken blir de det. "Känner" är nog inte en korrekt beskrivning. Jag arbetar med dem. Jag känner dem förvisso professionellt, men inte privat. Jag hade gärna anmält. Kruxet är att de vill "stå ut" i de två år det tar innan de kan lämna utan att bli utvisade.

Vänta här nu, om en kompis till dig blir slagen i ett förhållande och vill stå ut då skulle inte du anmäla detta?

Om dessa kvinnor blir våldtagna då är det väl din förbannande skyldighet att anmäla.

Hur många thailändska kvinnor pratar vi om? 100?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in