Citat:
Ursprungligen postat av jonno41
Har haft ett tioårigt förhållande med en snygg vit kvinna som jag lämnade pga hennes tjatighet ( trots ekonomisk trygghet osv). En tjatighet som inte var av denna världen.
Har även två barn med en adopterad indisk tjej som jag var ihop med i tretton år. Tror du hon var undergiven för att hon var mörk. Tack för att du visade ditt fula rasist ansikte för oss alla...
Jag tror du träffar helt rätt.
Oavsett vilket land du åker till så kommer de landets befolkning (utom i extrema undantagsfall) anse att de har en bättre värdegrund än andra länder.
Svenskar och framförallt svenskor ser gärna alla förhållanden mellan svenska män och icke européer som maktförhållanden, där mannen styr och ställer och kvinnan endast är en köksmaskin som man kan ha sex med.
Detta beror på två anledningar, kvällspressen har ibland artiklar om stackare som råkat ut för ärkesvin, män som mer eller mindre importerar folk för att ha sex under några månader för att sedan skicka tillbaka offret. Att svenska män gör detsamma med svenska kvinnor blir inte riktigt lika bra artiklar och därför får de inte heller lika stor uppmärksamhet
Vår kultur, vi får lära oss att svenska värdegrunder är det enda som gäller, att andra inte tycker som oss när det gäller, förhållande, demokrati, jämställdhet mm beror enbart på att de inte är tillräckligt utbildade. Tycker man på något annat sätt då är man helt fel ute.