2008-04-21, 19:04
Medlem
Upplever att de som skriver in mer onyanserade inlägg är bittra över att folk inte väljer dem utan istället väljer någon från en annan kultur. Är ni ensamma eller varför blir ni så upprörda om någon blir ihop med en någon utanför nordeuropa?

Upplever också att folk har svårt att förstå varför inte alla tänker som Svenskar, vad som är snyggt i Sverige behöver inte anses som snyggt i en annan del av världen. Fetma kan vara skitsnyggt i vissa delar av världen. Fetman står då för att personen är rik och har man genom hela sin uppväxt fått höra att fett är bra så är det inte så svårt att förstå att folk vill ha en fet partner.

Ett bra exempel på kulturella skillnader är Brasilien jämfört med Europa. Bröst är sexigare än rumpor i Europa medan i Brasilien är det tvärtom.

Om vi kan enas om att smaken är ungefär likadan i Skandinavien så har vi ungefär 20 miljoner människor som ungefär har samma inställning till vad som är snyggt. Om vi tar Thailand så har vi ca 70 miljoner som har en helt annan inställning till vad som är snyggt.

Dessa kulturella skillnader faller även in i vad som är viktigt när det kommer till familj, partner och framtid. Ni skriver in edra åsikter som om 20 miljoner skulle vara en norm för resten av världen, ser ni inte detta som lite konstigt?
Senast redigerad av flback 2008-04-21 kl. 19:09.
Citera
2008-04-21, 19:23
Medlem
hembränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krest
Han lär få rätt mycket fördomar riktade mot sig.

Inte vad jag vet faktiskt, men jag umgås ju inte riktigt i hans kompis-krets heller.

Han har själv sagt att han typ endast är tillsammans med personen för sexet så hoppas att det slutar lyckligt
Citera
2008-04-22, 16:03
Medlem
Pl0xans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
På vilket sätt är det "lättare"?

Offtopic: Lava vettu vad din avatar betyder? :P Det är loggan för Pensionärenas riks organisation
Citera
2008-06-03, 20:07
Medlem
Roffedyngiss avatar
Vad jag reagerar över, är ju att det måste bli jobbigt att prata thai-engelska med sin fru hela tiden.typ: "We go now, is okey?". Dom flesta svensk-thai paren pratar ju faktiskt så... Har svårt att tänka mig att man kan ha några vidare djupa konversationer på det sättet.

Har en kollega som har gått på ett antal nitar, varit gift med 2 eller 3 stycken thailänskor, den senaste flyttade hit och tog med sig sina 3 ungar... Då var plötsligt inte den rika svensken så rik längre. Familjen bor i en liten lägenhet i ett miljonprojekt och alla ungarna vantrivs, dom åker en sunkig bil, kärringen sitter mest hemma, dom har ingen vidare umgängeskrets osv...

Får nog säga att jag ser det som en form av prostitution... och tyvärr är det så att all losers som tar hem en Thai-kärring, förstör för dom som faktiskt blir ärligt förälskade i en bra/välutbildad/trevlig asiatisk tjej...
Citera
2008-06-03, 20:32
Medlem
Belenuss avatar
Gubbarna föredrar väl 16-åriga Thai-luder framför svenska medelålderskvinnor, helt enkelt.
Citera
2008-06-03, 20:34
Medlem
moderatswings avatar
Varför inte göra som svenska kvinnor?
Nöja sig med att gå till prostituerade i deras hemländer men för den sakens skull inte ta med dem hem till Sverige.

Eller brukar kvinnor ta hem sina 20 år yngre pojkvänner från Gambia?
Usch, kvinnliga torskar är det värsta som finns.
Citera
2008-06-04, 04:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Thailändskor över lag är ju überfula. Konstigt formade huvuden, ett huvud som dessutom oftast är alldeles för stort. Oftast tillplattade ansikten oxå.. ne de som tänder på thailändskor har förmodligen någon konstig fetish..

Nu ska vi inte vara så negativa... Thailändskor som tidigare var thailändare brukar faktiskt vara skitsnygga... snyggare än the real thing...
Citera
2008-06-04, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moderatswing
Usch, kvinnliga torskar är det värsta som finns.

Varför det? Tycker väl att torskeri är lika sleazy oavsett könet på det överåriga slime som drar iväg till fattigare världsdelar och köper de fattigas unga kroppar med inget annat än inbilskhet och förakt till övers för dem han/hon köper.
Däremot kan jag respektera fenomenet om det sköts med respekt.
Problemet är ju att respekten brukar vara det som saknas oftast.
Citera
2008-06-04, 05:33
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback

Ett bra exempel på kulturella skillnader är Brasilien jämfört med Europa. Bröst är sexigare än rumpor i Europa medan i Brasilien är det tvärtom.

Påstående två är korrekt, men nummer ett är tvivelaktigt.
Personligen föredrar jag helt klart rövar, förresten.
Citera
2008-06-04, 05:36
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
Varför det? Tycker väl att torskeri är lika sleazy oavsett könet på det överåriga slime som drar iväg till fattigare världsdelar och köper de fattigas unga kroppar med inget annat än inbilskhet och förakt till övers för dem han/hon köper.

Jag äcklas nog snäppet mer av kvinnliga torskar, och rättfärdigar detta med biologiska faktorer.
Citera
2008-06-04, 08:24
Medlem
SinXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KB886511B
Kan någon vara snäll å förklara för mig varför man nowdays kan se var och varannan kulmagad medelålders svensk man gå med en thailändska i handen som ser ut att vara 16? Antar att det blir storm i havet nu, men är det bara jag som ser detta som otroligt patetiskt? Är svenska män verkligen så usla på att ta hand om sina svenska kvinnor att man måste runt halva jordklotet för att hitta kärlek igen?

Kanske för att de tycker att asiater är snygga eller nått, sen vet oftast asiatbrudar hur det på allvar tar hand om sina män vilket man blir klassad som notorisk kvinnohatare om man säger idag. Svenska män som åker o hämtar brudar i thailand/polen eller liknande behöver inte alls vara ute efter att ha en kvinna att förtrycka o misshandla. En polare nere på gymmet jag tränade på förrut har varit gift med sin thailänska i 20 år och de är nog det lyckligaste paret jag skådat. De har olika roller i förhållandet, men ingen av dem anser sig förtryckt av den andra.
Citera
2008-06-04, 16:29
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic

Eftersom kvinnliga torskar ser ner på manliga torskar, ibland ser de sig inte ens som torskar, så anser jag att deras attityd till det hela är mycket mer förarglig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in