2008-08-11, 23:07
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
Som rubriken säger, tycker ni att det är konstigt att hämta en fru i Asien? Kan slynan bli kär i mig på riktigt? Är det socialt accepterat?

Det är i min värld helt obegripligt varför en kille skulle åka till Asien och hämta en fru...

Det kommer aldrig bli äkta kärlek om man PLANERAR det...
Istället kan du åka ner i kanske 3-6 månader till något asiatiskt land.
Sedan åker du bort från alla turistområden. Leta upp någon stad där du kan vara en längre period.
Där ska du "leta upp" folk som inte är fattiga och börja umgås med dessa.
Varför ska du då inte leta upp fattigt folk? Jo, för gör du det så kan du glömma att det kommer vara äkta kärlek.

Sedan får du hoppas att det kan säga klick med någon där.

Umgås så långt tid det bara går, normala människor brukar kunna se om det är äkta eller inte.

Du ska även vara förberedd att det kanske är DU som får åka ner till hennes land. Varför ska det absolut vara hon som kommer hit? Om du tex åker till tex Japan så är det ju inte direkt jättesvårt att du kan leva där med mer pengar än vad du får i Sverige.

Själv lever jag med en tjej från Thailand. Träffade henne här i Sverige då hon var på semester här för att träffa sin syrra som bott här i 8 år nu.
Dom var ute på krogen och det var jag med och det sa klick direkt.
Nu är det 3 år, hon har bott i Sverige i 2 1/2 år nu, jobb och pratar svenska så gott som flytande.

P.g.a. detta har jag sett många lyckotjejer som enbart har sin kille (läs gubbe) för att få det bättre ställt. Det är så övertydligt att dom inte älskar gubben på 55+ när hon själv oftast är under 30.
Gubben skiter ju i det utan har henne för sexet och att slippa ta hand om hemmet och maten.
Det är oftast dom yngre killarna under 35 som har seriösa förhållanden med tjejer från Asien. Tjejerna själva ratar ju bartjejerna...
Här hemma så är det självklart 100% jämnställt och det roliga är att dom seriösa tjejerna är fan mer jämnställda än många svenska tjejer.
Här är det ett NEJ istället för som många svenska gör "nja... vet inte... kanske..".

Men visst så har man fått stå ut med massa fördomar, var lite tveksam ett tag i början.

Men som sagt, jag tycker inte man ska åka till ett annat land för att träffa tjejer då planerna är just att få en tjej till 100% p.g.a. att du har det bättre ställt än dom...
Citera
2008-08-11, 23:07
Medlem
Caties avatar
En bekant till mig som ursprungligen kommer från ett land i Asien, är gift och har barn med en svensk kille här i Sverige.

Vad de flesta inte vet är att de skickar varje månad pengar till hennes familj, framförallt hennes föräldrar pga att det inte finns så bra sjukvård/äldrevård i deras hemland. Även systern har fått ekonomisk hjälp för att hon och hennes man ska kunna driva ett företag.

Jag tror många killar inte tänker på det när de gifter sig med en kvinna från ett fattigt land; att de blir tvungna att försörja inte bara henne, utan även hennes familj.

edit: Vill tillägga att hon inte kommer från en fattig familj!
Citera
2008-08-12, 00:37
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Brukar tycka att det är jävligt patetiskt
Citera
2008-08-12, 00:49
Medlem
Fargoths avatar
Jag har en vän vars fader har just en fru ifrån Thailand eller vad det nu är för land. Dock så "hämtade" han inte hem henne, utan de fick kontakt via Internet varpå hon flyttade hit. Det känns ändå.. konstigt
Citera
2008-08-12, 14:18
Medlem
En bekant importerade en thailändska och det hade väl varit ok om hon ej släpat med sig 3 !! ungar. Fattar ej hur man kan vara så desperat.
Nu rytas det om att han sitter hemma och passar barnen medans hon är ute på krogen
Han har själv 2 barn med sitt ex så förutom underhåll så får han pröjsa för hennes avkommer med eftersom hon ej arbetar.
Men iofs hon lär vara bra på att städa och säkert på annat med
Citera
2008-08-12, 14:20
Medlem
Belenuss avatar
Citat:
Som rubriken säger, tycker ni att det är konstigt att hämta en fru i Asien? Kan slynan bli kär i mig på riktigt? Är det socialt accepterat?

Uttrycker du dig i sådana ordalag så är ju inget annat än förakt på sin plats gentemot företeelsen.
Citera
2008-08-12, 15:35
Medlem
Get-Looses avatar
Grejjen är väl att minst 95% av alla thai brudar som kommit till sverige genom nån missanpassad gubbe är horor. Dom flesta jobbar som bar girls när dom träffar sina män. Vanliga thailändskor kan i princip aldrig engelska. Tom på universiteten är det kanppt.

Så liksom gubbarna är väl ändå rätt skamlösa om dom helt öppet blir ihop med nån hora. Sen är det väl tveksamt om man ska släpa sån skit till sitt hemland.
Citera
2008-08-12, 15:39
Medlem
Choklaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petterniklas
En bekant importerade en thailändska och det hade väl varit ok om hon ej släpat med sig 3 !! ungar. Fattar ej hur man kan vara så desperat.
Nu rytas det om att han sitter hemma och passar barnen medans hon är ute på krogen
Han har själv 2 barn med sitt ex så förutom underhåll så får han pröjsa för hennes avkommer med eftersom hon ej arbetar.
Men iofs hon lär vara bra på att städa och säkert på annat med

Har en fd kollega som gifte sig med en thailänska, hon hade också med sig tre barn, vad jag hörde senast så har hon åkt hem till thailand igen men barnen har hon lämnat hos sin fd svenske man.

En så har jag en släkting som också är gift med en tailänska, kan tala om att hela släkten blev väldigt förvånad när han kom hem gift från thailand, ung snygg kille, socialt välanpasssad, bra jobb och hyffsat gott om pengar och har då aldrig lidit brist på tjejer här hemma, så att han skaffade sig en ett par år äldre thailänska som han nu varit gift med i över tio år tror jag inte kan vara något annat än äkta kärlek, det kännas iallafall som kärleken fyller upp deras hem när man är där.
Citera
2008-08-12, 16:19
Medlem
Roseniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Men visst så har man fått stå ut med massa fördomar, var lite tveksam ett tag i början.
Dito - min fru kommer från Indien, en välutbildad kvinna från en respektabel medelklassfamilj, och det första man fick lära sig att leva med var folk som glor konstigt på en när man är ute på stan. Well, fuck them. Är man seriös med sitt förhållande så är det oviktigt vad de tycker.

Ett annat råd om man vill gifta sig med asiatisk kvinna och menar allvar med det, är väl att fundera på att hålla bröllopet där istället för i Sverige. Det uppskattas av hennes släkt. Vill man göra svärfar glad så kan man också insistera på att vara med och bekosta bröllopsfesten...

Catie: Jo, att gifta in sig i en asiatisk släkt medför förpliktelser, inklusive ekonomiska sådana; deras kulturer funkar så.
Citera
2008-08-12, 16:31
Medlem
DoubleWoods avatar
Citat:
Du uttrycker dig genomgalet i detta inlägg, så med detta som grund kan det bara bli knasigt.

Men, jag har dejtat en del asiatiska kvinnor, och de som har störst problem med detta är svenska kvinnor, de är också de som hyser störst och värst fördomar.

Min senaste (flera år sedan nu) var från Shanghai, mycket högt utbildad och ytterst välbetalt it-jobb. Men i svenska ögon blev hon aldrig mycket mer än "den där asiatiska tjejen som han har hämtat hem för att vara förtryckt hemmafru eftersom HAN inte kan hantera svenska kvinnor". Detta berodde förstås en hel del på VAR vi befann oss, hemma i Stockholm var det aldrig något problem (utom med en del dörrvakter i city), men ute i landet var det en härskande fördom.

Så, oavsett om du hittar en riktig asiatisk tjej (inte alls omöjligt att hitta en vanlig thai-tjej att dejta)(eller något annat asiatiskt land för den delen, svenskar har ännu rätt gott anseende) som du blir kär i på riktigt och vill gifta dig med, så kommer dina "medsvenskar" alltid ha gott om fördomar som ofta inte alls stämmer.
Citera
2008-08-12, 16:40
Medlem
Innan jag själv varit där nere tyckte jag det var patetiskt och jävligt kontigt det här med att "ta hem fru".
Men var där 2 ggr i rad insåg att vafan det är ju helt vanligt folk de också så nej jag ser det inte så konstigt... Nog mer "Konstigt" att dra hem en fru från tjeckien än Thailand tycker jag, men det är antagligen för jag själv aldrig varit där heller, alltså fördomar :-P

Har en polare som har en thailändsk fru sedan 5-7 år tillbaka, nu snackar hon svenska och älskar snö, de är som vilket par som helst och alla här hemma respekterar både han och henne.
Hans nya problem är att hon älsklar klimatet här och vill inte tillbaka medans han vill åka ner o jobba där igen med samma jobb som han hade innan

edit: Jag håller med DoubleWood, problemet är inte hos tjejen och vilket land hon är ifrån, utan vad folk här hemma har för problem med det.
Citera
2008-08-12, 16:50
Medlem
så länge du ser henne som en slyna kan hon knappast inte bli kär i dej på riktigt....

för att träffa en tjej som kan bli kär i dej på riktigt behöver du knappast inte åka så långt som till Asien...

däremot behövs en förändrad inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in