Citat:
Ursprungligen postat av LonelyWolf
Som rubriken säger, tycker ni att det är konstigt att hämta en fru i Asien? Kan slynan bli kär i mig på riktigt? Är det socialt accepterat?
Det är i min värld helt obegripligt varför en kille skulle åka till Asien och hämta en fru...
Det kommer aldrig bli äkta kärlek om man PLANERAR det...
Istället kan du åka ner i kanske 3-6 månader till något asiatiskt land.
Sedan åker du bort från alla turistområden. Leta upp någon stad där du kan vara en längre period.
Där ska du "leta upp" folk som inte är fattiga och börja umgås med dessa.
Varför ska du då inte leta upp fattigt folk? Jo, för gör du det så kan du glömma att det kommer vara äkta kärlek.
Sedan får du hoppas att det kan säga klick med någon där.
Umgås så långt tid det bara går, normala människor brukar kunna se om det är äkta eller inte.
Du ska även vara förberedd att det kanske är DU som får åka ner till hennes land. Varför ska det absolut vara hon som kommer hit? Om du tex åker till tex Japan så är det ju inte direkt jättesvårt att du kan leva där med mer pengar än vad du får i Sverige.
Själv lever jag med en tjej från Thailand. Träffade henne här i Sverige då hon var på semester här för att träffa sin syrra som bott här i 8 år nu.
Dom var ute på krogen och det var jag med och det sa klick direkt.
Nu är det 3 år, hon har bott i Sverige i 2 1/2 år nu, jobb och pratar svenska så gott som flytande.
P.g.a. detta har jag sett många lyckotjejer som enbart har sin kille (läs gubbe) för att få det bättre ställt. Det är så övertydligt att dom inte älskar gubben på 55+ när hon själv oftast är under 30.
Gubben skiter ju i det utan har henne för sexet och att slippa ta hand om hemmet och maten.
Det är oftast dom yngre killarna under 35 som har seriösa förhållanden med tjejer från Asien. Tjejerna själva ratar ju bartjejerna...
Här hemma så är det självklart 100% jämnställt och det roliga är att dom seriösa tjejerna är fan mer jämnställda än många svenska tjejer.
Här är det ett NEJ istället för som många svenska gör "nja... vet inte... kanske..".
Men visst så har man fått stå ut med massa fördomar, var lite tveksam ett tag i början.
Men som sagt, jag tycker inte man ska åka till ett annat land för att träffa tjejer då planerna är just att få en tjej till 100% p.g.a. att du har det bättre ställt än dom...