Citat:
Ursprungligen postat av Seriouskai
Trevligt att du hittat en bra tjej tycker jag, även om jag personligen inte tänder på utseendet som thailändare har så är det bara min personliga smak och inget som behöver ha med någon annan att göra.
Upplever att du generaliserar utseendet hos thailändare lite väl mycket. Själv tycker jag att det finns en stor skillnad mellan de olika delarna av landet. Förstår exakt vad folk menar när de pratar om baseballträ mitt i ansiktet men det finns en hel del som inte har de utseendet.
Citat:
Personligen skulle jag nog inte tro att du "köpt" dig en thailändska bara för att du har en thaifru, däremot är det ju väldigt lätt när man som i mitt fall ser cirka 10 svenska män runt 40+ som har thailändskor mellan 20-40 som fruar att ha det som tro. Eller inte köpt alltså, det är svårt att beskriva hur jag menar. Men visst finns det säkerligen bevis på att man kan gifta sig med en thaitjej bara för att man blivit kär eller av andra anledningar, som du är bevis på.
Efter att ha läst vad du skrivit i övrigt och vad du skriver här så är jag helt säker på att du skulle tro att jag köpt henne.
Citat:
Men intrycket man får av många här där jag bor är att dom gift sig med sina thaifruar för att det varit enklare, dom har skippat det här med dejtande och att försöka imponera tjejen ifråga, vilket känns lite "billigt". Jag är själv av uppfattningen att det känns onödigt att kämpa för att kanske få en tjej, eller att kanske få gifta sig.
Man kanske kan jämföra det hela med Internetdejting?
Citat:
Det jag tänker på i generellt är just att det finns kanske 10 män med thaifruar, resterande svenska män är gifta med svenska kvinnor. Det är ytterst sällsynt här där jag bor att en svensk man har en amerikansk fru, en rysk fru, en japansk fru eller en fru från något annat land än just sverige eller thailand, det är det jag finner lustigt. Är dom verkligen så speciella i thailand eller är det bara lite enklare för män att skaffa en thailändsk fru?
Detta kan förklaras på två sätt.
1: Svenskar som turistar i USA eller Ryssland är inte ens i närheten av antalet svenskar som besökar Thailand, därför är chansen större att svenskar (kvinnor och män) träffar på en thailändare som de gifter sig med.
2: Det är svårare att se om att någon är ihop med en utlänning om utlänningen är vit. Du reagerar helt enkelt på ett annat sätt om den andra partnern är av annan hudfärg.
Citat:
Jag får intrycket av att männen är ute efter närhet, och frun är ute efter ett tryggt liv. Kärlek kanske finns, eller kommer i efterhand som dom umgås, men jag får inte intrycket av att dom gift sig pga kärlek från början.
Som jag skrev så finns det olika kulturella skillnader, i vissa fall är det helt klart att hon valde att gifta sig för pengarna, men detta går väl även att hitta i Sverige utan att någon reagerar? Att vissa gifter sig för trygghet eller enbart för att ha en partner hittar jag överallt i Sverige. Upplever att folk kräver "renare" kärlek om den ena partnern är asiat än om partnern är vit.
Citat:
Hur var det för dig? Gifte du dig efter du blev kär och hade dejtat ett tag eller gick det till annorlunda?
Utveckla gärna då jag märker att du har potential till att förtydliga ett eller två för mig

Nej jag har inte gift mig, anledningarna är många, vi får se vad som händer.