2008-02-11, 20:01
Medlem
roaders avatar
Med logiken 90% av alla debattörer här använder så skulle jag kunna hävda att cancer är inte är dödligt och dra upp 2-3 fall där cancer botats. Tänk två steg längre för fan, dagisnivå på argumenten.
Citera
2008-02-13, 00:09
Medlem
Skattesmitarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bombardir

Vidare så känns det i alla fall för mig som att eurasiska kvinnor oftast uppfattas som snyggare än "hel-asiatiska" av män från väst. Correct me if i'm wrong...

De räknas som snyggare av asiaterna ocksa ...
Citera
2008-03-07, 14:46
Medlem
arimattis avatar
fortsättningen på historien...

fortsättningen på historien...

båda hänger fortfarande kvar på kontakt-sidor. dom ska nu till migrationsverket för att förlänga hennes visum i yttligare 3 månader, polaren surade till för att det skulle kosta 1000 kr.
Citera
2008-03-07, 15:22
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger74
Sen kommer han inte förstå varför hon måste skicka pengar pengar till sin familj i Thailand....I början tycker han det är ok men sen blir det bråk om det...garanterat!
Jag jobbade tillsammans med en thai-tjej för ett par år sedan och hon skickade hela sin lön till thailand (hennes föräldrar behövde inte jobba längre) och så fick hennes svenska man försörja henne. Det funkade ett tag men sedan tröttnade han och hon åkte ut på rumpan och hennes föräldrar blev skitförbannade på henne och sparkade ut henne ur familjen.
Citera
2008-03-07, 16:11
Medlem
arimattis avatar
men han säger att hon inte ska skickar pengar hem till familjen! hur mycket sanning ligger det i det, eller kommer han bli ruinerad? eller är hon som alla andra thai-luder.....
Citera
2008-03-07, 16:25
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arimatti
men han säger att hon inte ska skickar pengar hem till familjen! hur mycket sanning ligger det i det, eller kommer han bli ruinerad? eller är hon som alla andra thai-luder.....
Det är väll därför som thai-brudar skickas utomlands av sina föräldrar? Förut sålde de sina döttrar som horor nu skickas de till europa, detta enligt thai-tjejen jag skrev om tidigare. Naturligtvis finns det undantag men det är ett väldigt vanligt beteende.
Citera
2008-03-09, 14:51
Medlem
toshios avatar
Citat:

vilken oshysst kompis du är som säger så din kompis bli nog ledsen när du kallar thai kvinnor för luder
Citera
2008-03-09, 14:54
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Jag har en vän som för två veckor sen träffade en thai tjej på nätet. Hon är på besök här i sverige, efter en vecka flyttade hon in till honom. Hon pratar redan om giftemål. Han 40+ hon 30+. Vad är oddsen för att deras relation kommer hålla?

Asiater är generellt väldigt trogna sin partner. Det är iallafall den uppfattning jag har fått. Chansen skulle jag beteckna som väldigt stor. Vi västerlänningar står ju dessutom väldigt högt i kurs hos asiaterna så hon ser det nog som att hon fått en jackpott av sällan skådat slag.
Citera
2008-03-09, 15:31
Medlem
Bluesmokes avatar
Major drawbacks som jag ser här är:

1. Flyttar man in efter en vecka har det gått fort. Väldigt fort.

2. Kulturskillnaden, språkskillnaden, osv osv. Ganska uppenbart.

Men det kan hålla, om de jobbar på det och om båda verkligen är kära. Jag har själv vänner vars föräldrar varit svensk man+thai kvinna som träffats på något obskyrt sätt, men på nåt sätt har det ändå hållit i alla år. Visst har det funnits problem, men på nåt sätt har de alltid övervunnit dem och överlag varit snälla mot varandra. Jag tycker inte att det är dags att döma ut det på förhand - det är ändå vuxna människor det handlar om, som är fullt kapabla att ta ansvar för sig själva och sina känslor.

Förresten är thailändskor ofta förtjusande vänliga varelser. Enligt mig och mina fördomar.
Citera
2008-03-18, 14:19
Medlem
arimattis avatar
jag sa till polarn att hon fortfarande hänger på e-kontakt, så han konfronterade henne med det. och hon svarade att hon bara skulle avsluta all kontakt med alla killar hon skrivit till. dom senaste 2 veckorna har hon dagligen varit inne på kontakt sidan, såg henne senast IDAG. ska jag säga till polaren eller inte? hur seriös är hon egentligen? kommer förhållandet hålla?
Citera
2008-03-18, 21:19
Medlem
Tolvans avatar
Alla killar hon skrivit till? Du menar alla killar hon inte fick napp på/inte fasnade på kroken?

Det kommer att hålla så länge han vill betala.
Citera
2008-03-20, 15:31
Medlem
arimattis avatar
hans dam har börjat prata om barn och giftemål. polaren gick in på nätet och kollade thailändska traditioner och det visade sig att för att gifta sig med damen måste han betala en stor summa pengar till hennes föräldrar. hon sa att det är en tradition för i deras kulter. vet någon om det stämmer? polarn är orolig för han har inte pengarna. handlar hela relationen om pengar? polarn säger att det fan är billigare med en svensk brud. inte räknat med sådana utgifter med en thai-fru!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in