Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Jo men om vi nu drar ditt resonemang lite längre. Alla vita ser ju inte ut på samma sätt. vissa är långa andra korta, hårfärgen kan variera ganska mycket. Samma sak med ögonfärgen och hudens pigment. Även om båda föräldrarna till hör den "vita" delen av världens befolkning så finns det rätt stora nyansskillnader inom det vita, allt ifrån någon som är väldigt blek och rödlätt till någon som blir väldigt brun redan vid minsta solsken.
Förstår du nu att den vita rasen är inte allt här i världen och även om det är två vita föräldrar så finns det inga garantier att barnet blir väldigt likt dig såtillvida du inte skaffar barn med din enäggstvilling(om det nu går att få olika kön på enäggstvillingar).
Är målet med barn verkligen att det ska vara identiskt som dig?
Men skaffar man barn med icke vita så är det omöjligt att barnet kommer se ut som du själv gör, då dem är dominanta.
Tänk så här, jag är blond, om min tjej också är blond så kommer vårt barn bli blont och se ut som oss. Jag själv vill ha barn som alla på stan kan se att det verkligen är mitt barn, där man kan se på barnet och sedan säga ''han ser ut som du gjorde när du var liten'' osv.
Sedan kanske inte alla sätter vikt i det, men vi som gör det har den rätten att göra det, medan ni som skiter i hur era barn ser ut får ju tycka så också naturligtvis.
Sedan finns det kulturella skillnader som gör att jag aldrig skulle dejta icke vita, religion, kulturen är helt annorlunda. Man har ingenting gemensamt med en negress och då ska man heller inte dejta en sådan kvinna.