2011-02-05, 09:59
Medlem
Verkar råda en ganska grov generalisering vad gäller svenska män med thaifruar, har flera i vänskapskretsen som är genuint förälskade i flickor från andra länder och dom är hur lyckliga som helst. Tyvärr ser svennebanan på sånahär relationer som att mannen inte kan få en tjej enligt traditionella medel utan måste importera en. En kompis till min farsa lämnade sin helsvenska fru för 2 en år äldre thailändska som jobbade på hotellet han var på, dom har nu varit lyckligt gifta i 22 år och väntar barnbarn som är 1/8 thai från sin farmor. Ingenting jag själv skulle göra men jag kastar inga föraktande blickar på svenska män som går hand i hand med tjejer av utländsk nationalitet.
Citera
2011-02-05, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Hm... jag har nog aldrig upplevt att tjejer blir sura på karlar som köper hem asiater. Snarare viss förakt och lite "se ner på"-attityd, mest för att det bevisar att killen i fråga inte kan få en svensk tjej utan måste hitta nån som i princip skulle ta vem som helst från västvärlden.

Så en svensk tjej är det ultimata man kan skaffa som flickvän? Bara för att en asiatiska har andra krav på en partner betyder ju fan inte att hon är ett nedåtköp. Skäms!
Citera
2011-02-05, 13:45
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dirna
Hm... jag har nog aldrig upplevt att tjejer blir sura på karlar som köper hem asiater. Snarare viss förakt och lite "se ner på"-attityd, mest för att det bevisar att killen i fråga inte kan få en svensk tjej utan måste hitta nån som i princip skulle ta vem som helst från västvärlden.
Precis, ofta är det också feminister och lustigt nog antirasister som gapar mest... De inser inte att vad de håller på med är precis rasism. De ordval du gör belyser just detta. "Svenska" kvinnor är per automatik bättre, och män som har en asiatisk kvinna är från samhällets bottenskrap och måste finna kärleken bland världens bottenskrap, där tydligen alla världens asiatiska kvinnor räknas till. Det kan inte vara lätt för kvinnor att gå med fickorna sprängfyllda med hyckleri. Har tanken slaget er bittra människor att inte alla köpt sig en fru bara för att hon är asiatiska?
Citera
2011-02-05, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonaldin

Men det hör inte till topic egentligen, saken är att man inte kan klaga på svensk - asiat rasblandning när man själv praktiserar rasblandning med negrer som ofta är brottslingar som svenska kvinnor gör.

Fattar inte hur man kan skaffa barn som får en annan hudfärg och utseende än en själv, det är skamligt.

Vad har du för källa på att negrer oftare är brottslingar än andra folkslag?!

Om man förlänger ditt resonemang lite så är det skamligt om man som vit skaffar barn med någon som inte ser identiskt ut som sig själv? Dvs man ska enbart skaffa barn med sin enäggstvilling annars är man skamlig...

det har inte slagit dig att det är oundvikligt att barn får drag av både mamma och pappa oavsett vilken hudfärg föräldrarna har.

Som sagt kryp ner tillbaka under din sten och fundera över ditt inskränkta tänk.
Citera
2011-02-05, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Vad har du för källa på att negrer oftare är brottslingar än andra folkslag?!

Om man förlänger ditt resonemang lite så är det skamligt om man som vit skaffar barn med någon som inte ser identiskt ut som sig själv? Dvs man ska enbart skaffa barn med sin enäggstvilling annars är man skamlig...

det har inte slagit dig att det är oundvikligt att barn får drag av både mamma och pappa oavsett vilken hudfärg föräldrarna har.

Som sagt kryp ner tillbaka under din sten och fundera över ditt inskränkta tänk.
Din idiot. Skaffar en vit barn med en neger blir barnet bajsbrun och har noll likhet med sin vita förälder, skaffar man barn där båda föräldrarna är vita så kommer barnet i alla fall ha en del likheter med sig själv.

Samma när man skaffar barn med asiater, barnet kommer se asiatiskt ut med noll likhet med sig själv.

Så alla svenskar som skaffar barn med negrer och asiater får barn som saknar all likhet till sig själv, typ som adoptiv-barn.

Jag själv är blond, skaffar jag barn med en negress eller asiat så kommer mina barn inte se ut som mig, jag vill ha barn som ser ut som jag själv gör.
Citera
2011-02-06, 15:44
Medlem
Citat:
Din idiot. Skaffar en vit barn med en neger blir barnet bajsbrun och har noll likhet med sin vita förälder, skaffar man barn där båda föräldrarna är vita så kommer barnet i alla fall ha en del likheter med sig själv.

Samma när man skaffar barn med asiater, barnet kommer se asiatiskt ut med noll likhet med sig själv.

Så alla svenskar som skaffar barn med negrer och asiater får barn som saknar all likhet till sig själv, typ som adoptiv-barn.

Jag själv är blond, skaffar jag barn med en negress eller asiat så kommer mina barn inte se ut som mig, jag vill ha barn som ser ut som jag själv gör.
Jo men om vi nu drar ditt resonemang lite längre. Alla vita ser ju inte ut på samma sätt. vissa är långa andra korta, hårfärgen kan variera ganska mycket. Samma sak med ögonfärgen och hudens pigment. Även om båda föräldrarna till hör den "vita" delen av världens befolkning så finns det rätt stora nyansskillnader inom det vita, allt ifrån någon som är väldigt blek och rödlätt till någon som blir väldigt brun redan vid minsta solsken.

Förstår du nu att den vita rasen är inte allt här i världen och även om det är två vita föräldrar så finns det inga garantier att barnet blir väldigt likt dig såtillvida du inte skaffar barn med din enäggstvilling(om det nu går att få olika kön på enäggstvillingar).

Är målet med barn verkligen att det ska vara identiskt som dig?
Citera
2011-02-06, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wabbit
Jo men om vi nu drar ditt resonemang lite längre. Alla vita ser ju inte ut på samma sätt. vissa är långa andra korta, hårfärgen kan variera ganska mycket. Samma sak med ögonfärgen och hudens pigment. Även om båda föräldrarna till hör den "vita" delen av världens befolkning så finns det rätt stora nyansskillnader inom det vita, allt ifrån någon som är väldigt blek och rödlätt till någon som blir väldigt brun redan vid minsta solsken.

Förstår du nu att den vita rasen är inte allt här i världen och även om det är två vita föräldrar så finns det inga garantier att barnet blir väldigt likt dig såtillvida du inte skaffar barn med din enäggstvilling(om det nu går att få olika kön på enäggstvillingar).

Är målet med barn verkligen att det ska vara identiskt som dig?
Men skaffar man barn med icke vita så är det omöjligt att barnet kommer se ut som du själv gör, då dem är dominanta.

Tänk så här, jag är blond, om min tjej också är blond så kommer vårt barn bli blont och se ut som oss. Jag själv vill ha barn som alla på stan kan se att det verkligen är mitt barn, där man kan se på barnet och sedan säga ''han ser ut som du gjorde när du var liten'' osv.

Sedan kanske inte alla sätter vikt i det, men vi som gör det har den rätten att göra det, medan ni som skiter i hur era barn ser ut får ju tycka så också naturligtvis.

Sedan finns det kulturella skillnader som gör att jag aldrig skulle dejta icke vita, religion, kulturen är helt annorlunda. Man har ingenting gemensamt med en negress och då ska man heller inte dejta en sådan kvinna.
Citera
2011-02-16, 22:37
Medlem
Snart dags för kvällsöppet med Ekdal som tar upp en del av denna tråd. Ska bli intressant att se.

Med nöje!
Citera
2011-02-16, 22:54
Medlem
Skulle inte svenska tjejer ställa sådana orimliga krav så skulle importen minska. Hur ska man kunna leva med en svensk tjej då hon hotar med att separera så fort något inte passar henne?
Citera
2011-02-21, 19:07
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanaru
Skulle inte svenska tjejer ställa sådana orimliga krav så skulle importen minska. Hur ska man kunna leva med en svensk tjej då hon hotar med att separera så fort något inte passar henne?

Det är förvisso jävligt sant att svenska kvinnor konstant har som eventuell möjlighet att sticka på dagen så fort man glömt en kalling utanför duschen och det tycker jag är ruskigt synd. Idag känns det som att vi hela tiden uppmuntras att leta fel på varandra och hellre stjälpa än hjälpa.

Jag skulle för övrigt tycka att det vore intressant att åka till något sådant där budgetland och spela på att man är ute efter en fru. När sedan när Paong Lack Bhutt satt kroken i en kommer man med att att man inte kan vänta tills man flyttat ner till skithålan hon kommer från så att man kan leva där med henne.
Hur många av dessa sanna kärlekar skulle då backa?
Senast redigerad av SkurtDenOnda 2011-02-21 kl. 19:10.
Citera
2011-02-21, 19:15
Medlem
SkurtDenOndas avatar
Citat:
Tänk så här, jag är blond, om min tjej också är blond så kommer vårt barn bli blont och se ut som oss. Jag själv vill ha barn som alla på stan kan se att det verkligen är mitt barn, där man kan se på barnet och sedan säga ''han ser ut som du gjorde när du var liten'' osv.

Nu är inte jag en hejare på arvsanlag och orkar heller inte läsa på inom ämnet efter dagens sejour i starkölens värld men är det verkligen en garanti att man får föräldrarnas hårfarg? Nu vet jag som sagt inte men tycker mig minnas någon ruskigt grundlig bok från min tid på lekis där det stod att man ärvde exempelvis ögon/hårfärg från mor/farföräldrar...
Citera
2011-03-06, 16:23
Medlem
Citat:
Men skaffar man barn med icke vita så är det omöjligt att barnet kommer se ut som du själv gör, då dem är dominanta.

Sedan kanske inte alla sätter vikt i det, men vi som gör det har den rätten att göra det, medan ni som skiter i hur era barn ser ut får ju tycka så också naturligtvis.

Sedan finns det kulturella skillnader som gör att jag aldrig skulle dejta icke vita, religion, kulturen är helt annorlunda. Man har ingenting gemensamt med en negress och då ska man heller inte dejta en sådan kvinna.

hahaha

Ja sicken korkskalle

Inte så mycket erfarenhet av livet förstår jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in