2011-12-01, 22:21
Medlem
koppen89s avatar
I dom allra flesta fall så handlar det helt enkelt om män som inte kan skaffa tjejer, inte om män som inte vill ha kvinnor i sen egen ålder. Sen så är det i dom flesta fall inte 20 åriga tjejer det handlar om, thailändare har en otrolig förmåga att inte åldras förens dom kommer upp i 50-60 års åldern, så även om dom ser ut att vara 20 så kan dom vara allt mellan 30-45 år gamla.

Personligen har jag inget emot det, det handlar om ömsesidigt utnyttjande, kvinnorna får pengar till sina familjer i hemlandet samt ett bra liv, medan mannen får den kvinna han längtat efter samt ett semesterhus i Thailand.
Citera
2011-12-01, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sparv88
Ja det stämmer men det är i sin tur en konsekvens av att många svenska kvinnor har valt partner från Mellanöstern och Afrika. Utbudet för svenska män har med andra ord sjunkit rejält till följd av onaturliga folkvandringar som politikerna har godkänt. Jag tycker det är vidrigt med dessa män som hämtar hem alla dessa thailuder, men samtidigt så förstår jag dem på ett sätt.
Tänk vad två helt olika människor kan tycka samma sak! Jag håller med till 99%.

Oftast så vet inte Thailänskorna att ofta så väntar en varm bostad i ett svnkallt Tensta dem. Utan vänner, utan familj (familjen är JÄTTEVIKTIG i Thailand!). Sitta där ensam om dagarna och bara kunna lyssna till gammeluret som tickar i vardagsrummet. Dag ut. Dag in. Bara vänta på mannen. Ush!
Citera
2011-12-01, 23:13
Medlem
Nej, inte nödvändigtvis.
Citera
2011-12-01, 23:24
Medlem
Hoylers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Nej, inte nödvändigtvis.

Inte nödvändigtvis nej, men om vi ser ur ett generellt perspektiv då?

Generellt sett så tror jag att det är så att dem inte funnit kärleken här helt enkelt, eller inte lyckats.
Citera
2011-12-01, 23:27
Medlem
coolaballos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Napoleon-
Så stämmer det verkligen att dessa är patetiska för att de inte kan få svenska tjejer, om man ser på åldrar?

Finns det inte typ 50 elva sådana trådar?
Citera
2011-12-01, 23:29
Medlem
Kyiwvis avatar
När det gäller yngre män kan man väl utgå från att ingen infödd kvinna vill ha dem. I fallet med gamla göbs så är det hugget som stucket ifall de inte kunde hitta en kvinna eller ifall de inte vill ha någon i sin egen ålder. Men ärligt, vem vill ha en äldre kvinna?
Citera
2011-12-01, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hoyler
Inte nödvändigtvis nej, men om vi ser ur ett generellt perspektiv då?

Generellt sett så tror jag att det är så att dem inte funnit kärleken här helt enkelt, eller inte lyckats.

De kanske tänder på sydostasiatiska kvinnor? De kanske gillar resonemangsäktenskap? De kanske är kära?

Det finns en fantastisk radiodokumentär i SR:s poddradioarkiv; Svensk man - thailändsk kvinna. Leta upp den och lyssna!
Citera
2011-12-01, 23:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Pennypacker
Det behöver inte alls stämma.

Det kan bero på att man helt enkelt tänder på asiatiska tjejer. Det kan också bero på att thai-tjejerna är mer traditionella när det gäller att ta hand om mannen och allt det, inge många kvinnor som kan tänka sig ett liv som hemmafru med en dominant man.

Sedan finns det självklart också de som 'köper' sig en fru.

Det fetmarkerade ger jag inte många cents för. Man ser var 3e svensk med thai, så mycket thai-fetischister kan det inte vara. Dom får inget annat helt enkelt. Sen om man ser vilken grupp det är som är med dom, så ser man ofta fetto-conny.
Det andra kan jag gå med på delvist. Majoriteten har ändå växt i svenskt samhälle och vill så leva skulle jag tro.
Citera
2011-12-01, 23:35
Bannlyst
Det är samma typ av män som är med thailändskor som de svenska kvinnor som oftast är med turkar och afrikaner. Det är oftast skräpet av folket som är med invandrare, både bland männen och kvinnorna.

Ser väldigt ofta feta svenska kvinnor med negrer till exempel, som de pratar engelska med. Det är likadana kvinnor som männen som är med thailändska kvinnor.

Hur många sådana tror ni det finns i bättre områden? Det är närmast bara WT som är med sådana folk både av de svenska männen och kvinnorna.
Citera
2011-12-01, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirWinston
Det är samma typ av män som är med thailändskor som de svenska kvinnor som oftast är med turkar och afrikaner. Det är oftast skräpet av folket som är med invandrare, både bland männen och kvinnorna.

Ser väldigt ofta feta svenska kvinnor med negrer till exempel, som de pratar engelska med. Det är likadana kvinnor som männen som är med thailändska kvinnor.

Hur många sådana tror ni det finns i bättre områden? Det är närmast bara WT som är med sådana folk både av de svenska männen och kvinnorna.

Så det är bara "WT" som dejtar över rasgränserna?
Citera
2011-12-01, 23:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av borgarbracka
Så det är bara "WT" som dejtar över rasgränserna?

Klart nej.. Men idag ställs höga krav på män och alla lever inte upp til det. Tråkigt nog.
Citera
2011-12-01, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fuckluck
Klart nej.. Men idag ställs höga krav på män och alla lever inte upp til det. Tråkigt nog.

Ja, det ställs höga krav på män. Och det ställs höga krav på kvinnor. Så de som dejtar och till och med ingår äktenskap med någon av annat etniskt ursprung klarar inte att leva upp till de kraven?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in