2009-06-17, 03:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Är det bara jag som börjar tröttna att så fort någon säger något negativt om folk från andra länder då spelas rasistkortet ut?

Kolla in samtliga trådar i den här avdelningen som avhandlar personer eller företeelser från icke nordiska länder.
Skillnaden är väl att när det gäller rasism mot sydostasiater så är den accepterad av media på ett helt annat sätt än den rasism som brukar luftas på FB.
Citera
2009-06-17, 04:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Aha där ser man.
Tänk vad olika man kan resonera trots liknande bakgrund.

Jo, men olika kön. Otippat?
Citera
2009-06-17, 04:54
Medlem
KeLLingHs avatar
x
Citera
2009-06-17, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Du är så sjukt lättprovocerad. Jag har ingenting emot svenskar, den vänliga, respekterande och humanistiska sorten. Däremot så ogillar jag män av samma typ som du och skulle med glädje byta ut er mot sydeuroper om det var möjligt.

Detsamma gäller män som föredrar thailändskor och ryskor. Emigrera gärna, så vi slipper er.

Vad förväntar jag mig bli serverad på silverfat? En gnällfri atmosfär med en man vars största intresse inte är att gnälla över kvinnor och feminism. Ja, du har rätt, det förväntar jag mig att bli serverad.

Vad är problemet med dessa män? Eftersom de redan gjort sitt val - som inte blev dig - så tror jag du slipper dem ändå på nåt sätt...?
Citera
2009-06-17, 05:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Tsss, så fånigt. Jag är varken thai eller ryska och ändå är jag bra på bådadera.
Men jag skulle aldrig vara servitris-ig eller underdånig på det sättet i ett förhållande för det!

De svenska männen som tar sig en postorderfru är väl sådana som inte får nåt annat så de tar en kvinna som är desperat att komma ifrån sitt hemland istället. Det är nästan prostitution. Lite puss och kel för kost och logi...

Vad kan de svenska männen ge tillbaka? Nu pratar jag i det stora hela, alltså inte pengar och sånt. Mer kärlek, ömhet etc.

Alltid när det pratas om thaikvinnor så är det lite lustigt för...

Det är det enda han kan få...

Inte så att han uppskattar någon som uppskattar honom för den han är, som han sen kan uppskatta tillbaka vilket göder ett eventuellt förhållande.
Nej, förmodligen så knullar han skiten ur henne och lämnar henne på gatan. För så gör ju ALLA män...
En till en början timid thailändska som respekterar en pga uppfostran men som man kan låta tagga ner lite med matlagning och sånt och SJÄLV skapa en balans med eller en rabiat feministfitta som redan har ställt vågen så långt åt sitt håll hon kan komma utan möjlighet till benådan?

Då är inte valet så svårt...ty alla män utnyttjar inte thaikvinnor för att de ser upp till mannen mer än brudarna hemma...men det är en bra grund till ett kärleksfullt förhållande om man som kille har lite innanför pannbenet och gillar att ge av sig.

Krasst, den svenske mannen är den starke, pga att kvinnan från öster vill ha ett bättre liv. Hon ser upp till honom för han har något som hon vill ha, dvs bra ekonomi och killen har precis hittat en kvinna som ställer upp lite mer än kvinnor han är van med hemma...just för att dessa kvinnor inte ser något som mannen kan erbjuda dem så de måste inte ge något tillbaka. Snubben kanske har ett pissjobb i Sverige men för thaitjejen så är det toppen, om man normalt sett lever på 1200-1500 kr i månaden och måste ge bort större delen till mamma och pappa och ev barn...
Så...lite prostitution är det ju om man ska vara ärlig...alltid.

MEN...är det inte i så fall likadant i ett vanligt förhållande mellan två svenskar?
Måste man inte ge lite för att få?
Spelar det någon roll om man är tvungen att diska för att tjejen kräver det för ett fortsatt förhållande? Är det inte att hora? Nej...för tjejen är ju svensk...kan ju inte vara prostitution DÅ väl?

Likadant om Anna 23, med lite framtidsplaner träffar Jeff 27, från Washington som precis blivit klar fastighetsmäklare...varför var han så intressant? Pengar?

-Neeeej..."det klickade bara"...!? Yeah...right...

Prostitution finns ÖVERALLT - ett utbyte av varor och tjänster!

Men bara vissa kallas horor...
Citera
2009-06-17, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annsi
Kanske kan hända att svenska tjejer också är ihop med någon pga pengar men jag tror det är vanligare bland de thaitjejer som kommer till Sverige och knappt kan kommunisera med sina män annat än på väldigt knagglig engelska.

Jag kan inte svara på hur det varit om jag växt upp i Bangkoks slum, då kanske det hade varit intressant med lite bättre levnadsstandard. Jag vet inte vad du har för erfarenheter men jag har sedan rätt långt tillbaka insett att pengar inte är allt.

Det var en slutsats som jag dragit från min umgängeskrets. De av mina svenska tjej-vänner som är seriösa klagar så klart ibland på sin partner men jag har aldrig hört så grovt skitsnack som från thailändskorna. Som jag sa tidigare beror det troligtvis på kulturella skillnader.

Ska kanske förklara mig lite också för jag är så fruktansvärt dålig på att diskutera på internet (men tränar)

Hade jag varit en thailändsk tjej med taskiga framtidsutsikter hade jag säkert försökt med något liknande som att hita en europeisk man. Jag vill egentligen inte klandra dem.

Det jag ogillar är de svenska män som håller med den där norska typen. I mina öron låter det som om de letar efter en ny morsa.
För många av dessa relationer är inte jämnställda - jag tror många av dem helt enkelt är lata och bortskämda sedan de var små. De har mer makt över en thailändsk tjej som är långt hemifrån.

En sådan relation skulle jag inte vilja leva i - i många fall (naturligtvis inte alla) är de byggda på väldigt märkliga förväntingar på varandra.

Borde vara bättre att anställa en hushållerska.

Att förvänta sig att kreti och pleti från Sverige ska kunna levnadsförhållanden i bla Thailand är kanske i regel att förvänta sig för mycket...vilket man ofta ser och hör i vardagen.
Att tro att man kan allt om samhället i ett annat land för att man druckit 2 Singha och snorklat på Phi Phi känns alltför vanligt...

Vad tror du den mest elementära skillnaden är mellan en svensk tjej som tjänar 15000 kr i netto eller thaitjejen som tjänar 1500 kr i netto är?
Har iof redan sagt svaret men ändå...
Citera
2009-06-17, 07:14
Medlem
DoctorWhos avatar
Har man bott ensam i flera år så lär man sig att klara sig själv. Jag ser det som något jag kan vara stolt över, att ta hand om mitt hus, att laga min mat själv utan Findus halvfabrikat som smakar apa.

Den partner jag vill ha ska vilja dela detta med mig. Det är kärlek för mig, att man vill hjälpas åt att skapa ett bra hem. Inte bråka om vem som gör mest, det delar man upp så att alla hjälps åt.
Annars ser jag ingen vits med att bo tillsammans med någon annan.

Kanske är det så att vissa här på forumet har blivit bortskämda hemifrån och inte behövt hjälpa till? Tycker det verkar så.
Själv har jag och mina syskon alltid hjälpts åt och visst är det tråkigt med vissa sysslor men man får ändå en känsla av samarbete när man gör det tillsammans. Och det är en del av livet att göra tråkiga saker. Man får inte allt serverat på en räkmacka.

Kanske handlar en del av detta om att folk är bortskämda och lata... Så jävla svårt är det inte att dammsuga en gång i veckan.
Citera
2009-06-17, 07:18
Medlem
DoctorWhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermuppen

MEN...är det inte i så fall likadant i ett vanligt förhållande mellan två svenskar?
Måste man inte ge lite för att få?
Spelar det någon roll om man är tvungen att diska för att tjejen kräver det för ett fortsatt förhållande? Är det inte att hora? Nej...för tjejen är ju svensk...kan ju inte vara prostitution DÅ väl?

Likadant om Anna 23, med lite framtidsplaner träffar Jeff 27, från Washington som precis blivit klar fastighetsmäklare...varför var han så intressant? Pengar?

-Neeeej..."det klickade bara"...!? Yeah...right...

Prostitution finns ÖVERALLT - ett utbyte av varor och tjänster!

Men bara vissa kallas horor...

Tycker du verkligen att prostitution och att vilja samarbeta med sin partner är detsamma? Intressant syn på relationer.

Om din tjej kräver att du diskar för att ha en relation, då är det nog nåt fel hos både henne och dig.
En relation ska väl grundas på att man VILL vara tillsammans, eller? Och disken ska diskas oavsett vem som gör det, om man inte vill bo i en svinstia.
Det vill inte jag iallafall.

Jag vet inte, det verkar som att du inte är kär i din tjej eller så har du grova problem med att diska.
Citera
2009-06-17, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Molson Canadian
a) Jag jobbar med kriminalitet.
b) Jag kan inte svara på frågan hur många det är fråga om.
c) Jag anser att de thailändskor jag möter i mitt arbete i större utsträckning känner sig tvingade att ha sex med sina män utifrån att de annars blir utvisade för att mannen blir arg. Jag anser att det är oklokt att sammanblanda detta med att faktiskt gilla det sex de har med sina män. Vad anser du?
d) Nej.

Vilket rapporteringskrav tänkte du på?
A) Finns det inte en risk att du analyserar utifrån en extrem urvalsgrupp och därmed blir dina teorier helt ointressanta? Du jobbar med kriminalitet, vill du göra gällande att alla thailändskor och deras män är kriminella? Inget märkligt att dina thailändskor med kriminella män råkar illa ut. Din erfarenhet blir ointressant i den här frågan, du jobbar med en för extrem "kund"grupp.

B) Försvinner inte tystnadsplikten i Sverige vid misstanke om brott som renderar längre straff än två år och anmälningsplikt träder in?
Citera
2009-06-17, 09:16
Medlem
Djinghiss avatar
äsch då, det spelar ingen roll om hon är svensk,norsk,thai eller ryss.
Sålänge hon sitter på mitt ansikte när hon suger av mig så är jag nöjd.
Citera
2009-06-17, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supermuppen
Att förvänta sig att kreti och pleti från Sverige ska kunna levnadsförhållanden i bla Thailand är kanske i regel att förvänta sig för mycket...vilket man ofta ser och hör i vardagen.
Att tro att man kan allt om samhället i ett annat land för att man druckit 2 Singha och snorklat på Phi Phi känns alltför vanligt...

Vad tror du den mest elementära skillnaden är mellan en svensk tjej som tjänar 15000 kr i netto eller thaitjejen som tjänar 1500 kr i netto är?
Har iof redan sagt svaret men ändå...

Jag är såklart ingen expert på levnadsförhållanden i Thailand, det jag känner till har thailändska vänner i Sverige, bland annat min morbrors fru, berättat för mig.

-Men kan vi inte sluta fokusera på kvinnorna och i stället fråga oss varför många av dessa män väljer att importera en fru?

Visst hade det kunnat vara skitsamma om vissa väljer att leva i ett förhållande som bygger på att kvinnan ska stå vid spisen och föda barn, men förstör det inte den kvinnosyn som vi arbetat mot de senaste 100 året?
Citera
2009-06-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annsi
Jag är såklart ingen expert på levnadsförhållanden i Thailand, det jag känner till har thailändska vänner i Sverige, bland annat min morbrors fru, berättat för mig.

-Men kan vi inte sluta fokusera på kvinnorna och i stället fråga oss varför många av dessa män väljer att importera en fru?

Visst hade det kunnat vara skitsamma om vissa väljer att leva i ett förhållande som bygger på att kvinnan ska stå vid spisen och föda barn, men förstör det inte den kvinnosyn som vi arbetat mot de senaste 100 året?
Kan det vara en reaktion på att den kvinnokampen gått på tok för långt? Om det inte längre finns något positivt som man i en relation med en kvinna, då är det klart han väljer bort den kvinnan för en kvinna som ger något tillbaka, utan att skrika om kvinnokamp och vifta med plakat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in