2009-06-14, 18:16
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spooz

Jag vill ju gärna se att kvinnorna fortsätter att vara kvinnor.

Exakt vad tänker du på då?
Vilken förändring är det du tycker inkräktar på deras kvinnlighet?
Citera
2009-06-14, 18:21
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hermesetas
Det är kvinnornas syn på jämställdhet som jag syftar på.
Mycket gnäll om att saker och ting ska förändras men då det gäller saker dom själva måste offra är man helt plötsligt jävligt konservativ. Detta har fått till följd att vi män är kuvade i dagens svenska samhälle. Man ska va vältränad, högutbildad, ha stor kuk, dyr bil, vara en mästerkock osv osv.. men ställer man själv minsta lilla jävla krav så tar det hus i helvete om man tex säger att man väljer bort feta tjejer och tjejer med ungar Men detta beror ju till stor del på att vi svenska män är sådana mesar som gör allt för att blidka kvinnorna, allt för att få knulla givetvis.

Okej, så det är själva kravet om jämställdhet som är "de högt ställda kraven"?
Eller är det krav som "vältränad, högutbildad, ha stor kuk, dyr bil, vara en mästerkock osv osv.. "
Eller både och?

Fö som kvinna kan jag säga att kvinnor som kräver en kille som är vältränad, högutbildad, ha stor kuk, dyr bil, vara en mästerkock osv osv är sannolikt extremt få.
Däremot finns det säkert en och annan kvinnan som, precis som män, har specifika önskemål.
Önskemål och krav är två skilda ting.
Citera
2009-06-14, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Stöter du verkligen på många såna utanför Flashback?

Jodå, yngre förmågor är tyvärr ofta skapade i samma mall som genierna här på flashback. Killar i min ålder och äldre däremot är det inte.
Citera
2009-06-14, 18:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Seså, kom igen nu allihop!

Nu ska vi spela chockade att feministen vill ha en utlänning från något macholand, när hon bor världens mest jämställda land.

Sen när är sydeuropieska länder "macholänder"? Och om du läste det jag skrev, så handlade det inte om att jag sökte något macho eller något icke-jämställt, det var snarare en kritik gentemot att svenska män (och särskilt på detta ställe) gnäller som kärringar på en jävla syjunta.
Citera
2009-06-14, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frivol
Sen när är sydeuropieska länder "macholänder"? Och om du läste det jag skrev, så handlade det inte om att jag sökte något macho eller något icke-jämställt, det var snarare en kritik gentemot att svenska män (och särskilt på detta ställe) gnäller som kärringar på en jävla syjunta.

Men oj, vad ovanligt...

Mm, inte gnälla. Bara göra som man blir tillsagd. Och hålla käft.

Nej, vänta. Det räcker inte att göra som man blir tillsagd. Man ska göra det självmant utan att regeringen ska behöva säga till.
Citera
2009-06-14, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tuff datakille
Men oj, vad ovanligt...

Mm, inte gnälla. Bara göra som man blir tillsagd. Och hålla käft.

Nej, vänta. Det räcker inte att göra som man blir tillsagd. Man ska göra det självmant utan att regeringen ska behöva säga till.

Du missuppfattar, som VANLIGT. Att gnälla är inte samma sak som att säga vad man tycker.
Citera
2009-06-14, 18:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Horgenerationen = de med undermåligt vokabulär och bristande respekt. Dvs de som fått för sig att det är korrekt och häftigt att kalla tjejer för horor, slynor osv

Det roligaste är ändå killar som är helt övertygade om att dom har rätt. Som killen som försökte övertyga mig om att ha sex med honom trots att jag inte hade den minsta lust. Som på allvar önskade att jag var lite mer slampig så att han skulle få komma till och som på rent allvar trodde att den enda anledningen till att jag inte "släppte" till var för att jag var rädd för en slampstämpel. Han tyckte att det var synd att alla tjejer var så "pryda" för om vi inte var det så skulle han få knulla mer. Han hade liksom ingen annan tanke kring varför mitt svar var nej. Det är antingen så, eller helt tvärtom.

Man blir så trött.
Citera
2009-06-14, 18:54
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Det roligaste är ändå killar som är helt övertygade om att dom har rätt. Som killen som försökte övertyga mig om att ha sex med honom trots att jag inte hade den minsta lust. Som på allvar önskade att jag var lite mer slampig så att han skulle få komma till och som på rent allvar trodde att den enda anledningen till att jag inte "släppte" till var för att jag var rädd för en slampstämpel. Han tyckte att det var synd att alla tjejer var så "pryda" för om vi inte var det så skulle han få knulla mer. Han hade liksom ingen annan tanke kring varför mitt svar var nej. Det är antingen så, eller helt tvärtom.

Resonemanget känns snuskigt välbekant, han måste varit begåvad FB-medlem
Citera
2009-06-14, 18:59
Medlem
MacGyver88s avatar
Citat:
Jodå, yngre förmågor är tyvärr ofta skapade i samma mall som genierna här på flashback. Killar i min ålder och äldre däremot är det inte.

Vilken jävla generalisering. Det där låter bara dumt och det borde du väl själv veta.
Citera
2009-06-14, 18:59
Medlem
Citat:

Han kanske fått lära sig er doktrin i skolan.

Att kvinnor och män fungerar på exakt samma sätt sexuellt. Han var villig, alltså är hon också villig. Om inte så är hon rädd för slampstämpel.

Enligt er ruttna doktrin...
Citera
2009-06-14, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MacGyver88
Vilken jävla generalisering. Det där låter bara dumt och det borde du väl själv veta.

Jag vet att det är en generalisering. Självklart finns det undantag. Faktum kvarstår dock att många yngre har en helt annan kvinnosyn.
Citera
2009-06-14, 19:05
Bannlyst
Citat:

Troligen. Jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in