Citat:
Ursprungligen postat av annsi
Jag är såklart ingen expert på levnadsförhållanden i Thailand, det jag känner till har thailändska vänner i Sverige, bland annat min morbrors fru, berättat för mig.
-Men kan vi inte sluta fokusera på kvinnorna och i stället fråga oss varför många av dessa män väljer att importera en fru?
Visst hade det kunnat vara skitsamma om vissa väljer att leva i ett förhållande som bygger på att kvinnan ska stå vid spisen och föda barn, men förstör det inte den kvinnosyn som vi arbetat mot de senaste 100 året?
Är det inte ganska dumt att först säga att vi ska sluta fokusera på kvinnorna och sen fastställa varför männen väljer att "importera", som för övrigt är ett ord jag sällan använder...men ändå.
Ställ dig SJÄLV frågan vad dessa kvinnor har som inte svenska kvinnor har, vad dessa kvinnor vill ha som inte svenska vill ha?
Om man tittar på männen så kan jag bara säga en sak av egen erfarenhet: Lathet.
Har ALDRIG känt mig så uppassad, omtyckt, poppis som när man är på vissa ställen i Thailand.
De ropar efter en, vill att man ska sitta ner med dom, pysslar om en osv...
Vilka män har det så i det här samhället 2009 med en svensk kvinna?
Sen får det väl vara mangrisigt eller fel eller liknande men ÄNDÅ...hur många har det så? Och hur många skulle inte vilja ha det så?
Precis som kvinnor nog säkerligen skulle vilja ha en snubbe som kunde upprätthålla en levnadsstandard som va fenomenal mha sitt företag så kvinnan kunde plugga och ÄNDÅ ligga i solstolen och ta en drink efteråt och slippa studielån? Kort sagt, ha det bra eller bättre än man har just nu?
Vill inte ALLA det???
Så för att återkomma till Thailand, om jag som man kan välja att ändra på allt som är jag till något jag känner tar massor av min tid...jag måste bli nåt/någon, träna, sluta snusa eller röka kanske, inte dricka så mycket, förverkliga mig osv eller bara åka till Thailand och fortsätta med det jag gjorde innan och ÄNDÅ vara poppis...vad fan tror folk de väljer? Den svåra vägen?
DET är väl iallafall en sak som gör att vissa män åker dit...
Plus att det måste väl vara lockande att se ut som en fläskkorv och ändå få tag på en brud som är 25 och ser ut som en lördagsmorgon? För det existerar ju? Sen att tjejen kanske inte avgudar honom...visst. Men han "får" henne.
Är ju en bit ifrån kräsenheten man känner till hemmavid...där istället INGET duger...