2005-11-02, 10:47
Medlem
arlaharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urugho
Brukar jag göra det väldigt ofta eller?

Man kan träffa sin partner vart som helst, sant. Men menar du då att man inte skall leta? Gör man inte det som man så kommer nämligen inte ett skit att hända, fråga mig ,jag vet!!!

1. I vikt-tråden var du en riktig paragrafryttare och misstolkade i princip allt jag sade. Jag blev så trött att jag inte orkade fortsätta argumentera.
Inget personligt påhopp, här inte. Bara min subjektiva observation.

2. JA! Jag menar att man inte ska leta!
Inte tokragga på krogen, inte gå på blind-date, inte åka på "singel-weekend" utan bete sig normalt. Och i sinom tid kommer man att träffa en lämplig hälft. Det må ta 3 år eller 30 år. Men för att få ett riktigt bra förhållande (tror jag) att man måste hitta någon man verkligen klickar med!
Där höjer man inte sina odds genom att avvara skogar av kvinnor med desperationen lysande i ögonen.

My 2 cents.
Citera
2005-11-02, 11:31
Medlem
urughos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlaharen
1. I vikt-tråden var du en riktig paragrafryttare och misstolkade i princip allt jag sade. Jag blev så trött att jag inte orkade fortsätta argumentera.
Inget personligt påhopp, här inte. Bara min subjektiva observation
.

Nu anser jag att du misstolkade ganska mycket vad jag skrev också! Men som sagt, inget att diskutera här!

2.
Citat:
JA! Jag menar att man inte ska leta!
Inte tokragga på krogen, inte gå på blind-date, inte åka på "singel-weekend" utan bete sig normalt. Och i sinom tid kommer man att träffa en lämplig hälft. Det må ta 3 år eller 30 år. Men för att få ett riktigt bra förhållande (tror jag) att man måste hitta någon man verkligen klickar med!
Där höjer man inte sina odds genom att avvara skogar av kvinnor med desperationen lysande i ögonen.

My 2 cents.

Fungerar säkert om man är tjej! För män så är tyvärr sådana tankegångar oftast ett sätt att gräva sin egen grav! Dom flesta män, som inte är aktiva och " letar " kommer det inte att hända ett skit för, var så säker!! Du kanske inte tycker att det verkar så, men jag lovar dig, många män har övat flitigt på att " betee sig på rätt sätt " sedan dom var... tja 15. Är det så att man är desperat och tokraggar så går sådant att dölja!
Citera
2005-11-02, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nightmare
Läs vad du själv skrev en gång till.

Citat:
Utseende och personlighet har vi alla, men sen måste vi ju ändå fylla en funktion i varandras liv. Rika män och fattiga flickor kan ge varandra precis vad de behöver. Det kallar jag naturlig komplettering, men många verkar kalla det patetiskt.
Personlighet fyller tydligen ingen funktion....

Du missförstod mej. Skulle ha skrivit Utseende och personlighet har vi alla, men UTÖVER det måste vi...

Utseende och personlighet är absolut viktigt men man ens partner bör ju vara i "samma plats i livet", som vill samma sak som en själv och kan därför fylla en funktion i varandras liv. Tex jag vill ha barn hon vill ha barn. Jag har pengar hon behöver pengar.
Citera
2005-11-02, 13:10
Medlem
Citat:
Det vi pratar om är att en "datingservice" eller fru.nu inte är ett diskuterbart alternativ för någon med en gnutta självrespekt.

Vidare får du det att framstå som att ens ekonomiska situation är en lika bra "positiv egenskap" som ett gott hjärta, en omtänksam natur eller ett smittsamt skratt.

Nejdu, det tänker jag inte skriva under på.

Vem vill lämna ut sig inför en person som kommer dra den dagen de ekonomiska tillgångarna tryter?
Vem vill dela säng med någon som anser att din bil är minst lika viktig som din förmåga att muntra upp henne när hon är ledsen eller få henne att känna sig trygg?
Tycker du själv att pengar är en acceptabel tillgång i jakten på kvinnornas gunst?

Tycker inte att datingservice är patetiskt, där samlas ensamma personer likväl som desperata människor på krogen. Men jag har aldrig provat det så jag kan inte säga för eller emot.

Pengar fyller ingen större funktion för dig eftersom du är en svensk flicka med utbildning, självständighet och har lyxen att kunna ha såna fina värderingar. Men föreställ dig en fattig obildad tjej, gör hon inte rätt i att välja en partner som kan ge ekonomisk trygghet? Och vem har sagt att det ena måste utesluta det andra? Många tjejer vill ha en snygg, rolig och rik man. Hur man prioriterar dessa saker är ju helt beroende på vilka behov man har och jag rackar inte ner på människor som behöver pengar mer än vackert utseende.

Och ja pengarna kan försvinna, likaså gör utseendet så småningom och dom där skrattretande skämten kanske du tröttar på en dag.

De som bara är ute efter en enda sak bör ta sig en funderare eftersom det kommer att straffa sig i slutändan. Oavsett om den saken är personlighet, utseende eller pengar. De måste ju alla möta ens kriterier för lyckat förhållande.
Citera
2005-11-02, 14:49
Medlem
Märklintågets avatar
Åk utomlands

Jag är 28 år, normal kroppsbyggnad, jobbar på ett tvätteri, är rätt så ensam och gillar inte uteliv. Vilka chanser har jag att hitta en tjej? Om jag anstränger mig kanske jag kan hitta en svensk lönnfet, blek, självupptagen, lottospelande 37-årig trebarnsmamma med grisrosa kinder och stora fötter. Därför planerar jag också att åka utomlands för att hitta nån. Tror mycket mer på en utländsk fru. Kanske blir det inte asien för min del, dom tjejerna är för små och plattbröstade. Funderar på Baltikum, Rumänien eller Ungern. Hoppas hitta en omtänksam och söt nippertippa för långvarigt sällskap. Svenska tjejer är för mig=Självgodhet, feminism, självförverkligande karriärister, radhusgräl, otrohet, skilsmässa, exmakar, bonusbarn hit och dit+ en massa tjafs. Näh svenska tjejer suger och många svenska män har fattat det vid det här laget. Även utbildade playboytyper åker utomlands för att hitta fruar. De svenska tjejerna är så upptagna av karriär och pengar att dom inte har tid för vare sig mannen eller barnafödande.
Citera
2005-11-02, 15:10
Medlem
arlaharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peja
Tycker inte att datingservice är patetiskt, där samlas ensamma personer likväl som desperata människor på krogen. Men jag har aldrig provat det så jag kan inte säga för eller emot.

Pengar fyller ingen större funktion för dig eftersom du är en svensk flicka med utbildning, självständighet och har lyxen att kunna ha såna fina värderingar. Men föreställ dig en fattig obildad tjej, gör hon inte rätt i att välja en partner som kan ge ekonomisk trygghet? Och vem har sagt att det ena måste utesluta det andra? Många tjejer vill ha en snygg, rolig och rik man. Hur man prioriterar dessa saker är ju helt beroende på vilka behov man har och jag rackar inte ner på människor som behöver pengar mer än vackert utseende.

Och ja pengarna kan försvinna, likaså gör utseendet så småningom och dom där skrattretande skämten kanske du tröttar på en dag.

De som bara är ute efter en enda sak bör ta sig en funderare eftersom det kommer att straffa sig i slutändan. Oavsett om den saken är personlighet, utseende eller pengar. De måste ju alla möta ens kriterier för lyckat förhållande.

Tjejerna har min fulla respekt! Hur kul är det att vara ett 23 årigt bombnedslag i ett politiskt förvirrat och ekonomiskt misslyckat land?

Jag känner inte en eller två som har fått en svensk karl på kroken för att ta sig ur sin mindre fördelaktiga livssituation.
Men det du kan ge dig fan på är att så fort hon har möjligheten så drar hon. Och det är inte "som i alla förhållanden då man växer ifrån varandra"... utan det beror på att du är FÖRBRUKAD.
Du har fyllt ditt syfte, såldes adjö.
Citera
2005-11-02, 16:01
Medlem
Citat:
Tjejerna har min fulla respekt! Hur kul är det att vara ett 23 årigt bombnedslag i ett politiskt förvirrat och ekonomiskt misslyckat land?

Jag känner inte en eller två som har fått en svensk karl på kroken för att ta sig ur sin mindre fördelaktiga livssituation.
Men det du kan ge dig fan på är att så fort hon har möjligheten så drar hon. Och det är inte "som i alla förhållanden då man växer ifrån varandra"... utan det beror på att du är FÖRBRUKAD.
Du har fyllt ditt syfte, såldes adjö.

Lika kul som att vara 23 årig kille i ett politiskt förvirrat och socialt misslyckat land.

Dom du snackar om låter som gräshoppor som förbrukar människor som åkrar. Såna finns det överallt och inget man bör ha i sin umgängeskrets.
Citera
2005-11-02, 16:08
Medlem
arlaharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peja
Lika kul som att vara 23 årig kille i ett politiskt förvirrat och socialt misslyckat land.

Dom du snackar om låter som gräshoppor som förbrukar människor som åkrar. Såna finns det överallt och inget man bör ha i sin umgängeskrets.

Men hur ska man sålla agnarna från vetet när man åker dit, säger hej, stannat i två veckor för att rulla lite i höt och se att hon har alla tår, och sen åker hem för att gifta sig?

Och om det inte är en "åka hämta fru över weekenden"-resa utan ett föhållande som ska utvecklas över tid, ja, då kan man ha det med en brud av vilken nationalitet som helst! Då kan man inte påstå att svenskorna varken är bättre eller sämre.
Citera
2005-11-02, 16:11
Medlem
De "utnytjade" killarna får iallafall lite schysst nuppa under de två åren som det tar tills tjejen kan få eget uppehållstillstånd. De hade de aldrig fått annars. Jag önskar ibland att jag inte var gift så att jag kunde gå in på importmarknaden istället. (visserligen är min fru importerad, men inte från något u-land)
Citera
2005-11-02, 16:20
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marang
De "utnytjade" killarna får iallafall lite schysst nuppa under de två åren som det tar tills tjejen kan få eget uppehållstillstånd. De hade de aldrig fått annars. Jag önskar ibland att jag inte var gift så att jag kunde gå in på importmarknaden istället. (visserligen är min fru importerad, men inte från något u-land)

om du påstår att thailand e ett u-land så har du inte en susning om vad du snackar om...
Citera
2005-11-02, 16:22
Medlem
urughos avatar
Citat:
Men hur ska man sålla agnarna från vetet när man åker dit, säger hej, stannat i två veckor för att rulla lite i höt och se att hon har alla tår, och sen åker hem för att gifta sig?

Sådana förhållanden som utvecklats på det sättet är förmodligen ett " rik-gubbe och Ung fattig-tjej, äktenskap, där tjejen vill leva i lite lyx, och gubben vill ha " lamkött " !! Ifall man funderar på nått seriöst förhållande, så måste man nog stanna betydligt längre än 2 veckor!!

Citat:
Och om det inte är en "åka hämta fru över weekenden"-resa utan ett föhållande som ska utvecklas över tid, ja, då kan man ha det med en brud av vilken nationalitet som helst! Då kan man inte påstå att svenskorna varken är bättre eller sämre.

Just det! Men även om det så handlar om 100% kärlek, så kommer män, som har fruar från thailand tex, att bli pikade, tittade på, föraktade mer eller mindre av svennsons!!
Citera
2005-11-02, 16:29
Medlem
Citat:

Där sa du nåt, det är ju ett stort risktagande, men det är ju för båda parterna. Hon måste riskera två år i helvetet medans han riskerar att få sitt hjärta utslitet och plånboken länsad.

Men vantrivs man med sin nuvarande situation så är det ju lockande att vara lite naiv och hoppas, och ta den risken. Finns säkert många tragiska fall och vi alla i den här tråden har säkert helt rätt i varsitt x antal fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in