Citat:
Ursprungligen postat av flback
Har aldrig förstått folk som ska trycka in smileys överallt.
Jag är ändå nyfiken hur du har fått ihop att majoriteten av thailändska tjejer som gifter sig är oskuld, att det är "bara" bartjejerna som har sex innan de gifter sig.
Det är inte så att Thailand är avskuret från resten av världen (som många thaiexperter verkar tro). De råkar ut för samma massmediala brus som oss i Europa, detta gör att saker och ting förändras. Att ett gäng förvirrade grabbar "kräver" att de ska gifta sig med oskulder kan knappast ses som normgivande. Vi har även ett gäng förvirrade småpojkar på flashback som anser att alla tjejer som inte är oskulder är slampor, är dessa grabbar rätt grupp att beskriva Sverige?
Att du sedan inte förstår vad jag menar med "fina flickor hoppar inte i säng", utan avfärder det hela med en smiley istället för att inse att det du säger, så vill alla länder framstå men det är inte riktigt så det fungerar i verkligheten.
Har aldrig sagt att jag är gift, har inte ens påstått att jag har en flickvän.
Jag är ändå nyfiken hur du har fått ihop att majoriteten av thailändska tjejer som gifter sig är oskuld, att det är "bara" bartjejerna som har sex innan de gifter sig.
Det är inte så att Thailand är avskuret från resten av världen (som många thaiexperter verkar tro). De råkar ut för samma massmediala brus som oss i Europa, detta gör att saker och ting förändras. Att ett gäng förvirrade grabbar "kräver" att de ska gifta sig med oskulder kan knappast ses som normgivande. Vi har även ett gäng förvirrade småpojkar på flashback som anser att alla tjejer som inte är oskulder är slampor, är dessa grabbar rätt grupp att beskriva Sverige?
Att du sedan inte förstår vad jag menar med "fina flickor hoppar inte i säng", utan avfärder det hela med en smiley istället för att inse att det du säger, så vill alla länder framstå men det är inte riktigt så det fungerar i verkligheten.
Har aldrig sagt att jag är gift, har inte ens påstått att jag har en flickvän.
Om normen säger att en kvinna ska vara oskuld och att hon kan drabbas av otrevliga sanktioner om hon inte upprätthåller den normen så kommer hon inte att ge sin oskuld till vem som helst. Att normsystemet är rubbat i vissa delar av Thailand är inte konstigt och förhoppningsvis kommer den synen som genererar detta beteende att vara borta om ett par generationer. Jag tycker knappast att det är att sticka ut hakan att säga att en majoritet av befolkningen i Thailand lever väldigt traditionellt, även när det gäller synen på män, kvinnor och deras roller i livet.
Jag förstår vad du försöker säga - jag håller inte med, vi har uppenbarligen olika typer av umgängen och ser normen från olika perspektiv både här i Sverige som i Thailand. Gott så. Mitt förra inlägg var ett sätt att försöka avsluta diskussionen. Du fattade uppenbarligen inte det.