2009-06-22, 16:06
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
Har aldrig förstått folk som ska trycka in smileys överallt.

Jag är ändå nyfiken hur du har fått ihop att majoriteten av thailändska tjejer som gifter sig är oskuld, att det är "bara" bartjejerna som har sex innan de gifter sig.

Det är inte så att Thailand är avskuret från resten av världen (som många thaiexperter verkar tro). De råkar ut för samma massmediala brus som oss i Europa, detta gör att saker och ting förändras. Att ett gäng förvirrade grabbar "kräver" att de ska gifta sig med oskulder kan knappast ses som normgivande. Vi har även ett gäng förvirrade småpojkar på flashback som anser att alla tjejer som inte är oskulder är slampor, är dessa grabbar rätt grupp att beskriva Sverige?

Att du sedan inte förstår vad jag menar med "fina flickor hoppar inte i säng", utan avfärder det hela med en smiley istället för att inse att det du säger, så vill alla länder framstå men det är inte riktigt så det fungerar i verkligheten.

Har aldrig sagt att jag är gift, har inte ens påstått att jag har en flickvän.

Om normen säger att en kvinna ska vara oskuld och att hon kan drabbas av otrevliga sanktioner om hon inte upprätthåller den normen så kommer hon inte att ge sin oskuld till vem som helst. Att normsystemet är rubbat i vissa delar av Thailand är inte konstigt och förhoppningsvis kommer den synen som genererar detta beteende att vara borta om ett par generationer. Jag tycker knappast att det är att sticka ut hakan att säga att en majoritet av befolkningen i Thailand lever väldigt traditionellt, även när det gäller synen på män, kvinnor och deras roller i livet.

Jag förstår vad du försöker säga - jag håller inte med, vi har uppenbarligen olika typer av umgängen och ser normen från olika perspektiv både här i Sverige som i Thailand. Gott så. Mitt förra inlägg var ett sätt att försöka avsluta diskussionen. Du fattade uppenbarligen inte det.
Citera
2009-06-22, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTea
Om normen säger att en kvinna ska vara oskuld och att hon kan drabbas av otrevliga sanktioner om hon inte upprätthåller den normen så kommer hon inte att ge sin oskuld till vem som helst. Att normsystemet är rubbat i vissa delar av Thailand är inte konstigt och förhoppningsvis kommer den synen som genererar detta beteende att vara borta om ett par generationer. Jag tycker knappast att det är att sticka ut hakan att säga att en majoritet av befolkningen i Thailand lever väldigt traditionellt, även när det gäller synen på män, kvinnor och deras roller i livet.

Jag förstår vad du försöker säga - jag håller inte med, vi har uppenbarligen olika typer av umgängen och ser normen från olika perspektiv både här i Sverige som i Thailand. Gott så. Mitt förra inlägg var ett sätt att försöka avsluta diskussionen. Du fattade uppenbarligen inte det.

Majoriteten lever traditionellt utifrån vad? Du menar att majoriteten jobbar på risfält? Att majoriteten äger vattenbufflar? Du vet om att det finns fler akademiker i Thailand än i Sverige? Att det finns fler miljonärer i Thailand än i Sverige? Att även Thailand har kabeltv och Internet? Osv... osv....

Vi har inte olika umgänge utan en av oss har bättre insyn i Thailand än den andra. Normen för ett land (se kan också trycka in sådana ord) är inte de absolut mest välbärgade utan medelklassen. Prova att skicka in en hyfsat snygg och välklädd svensk grabb i 20 års åldern på ett universitet då får du se hur det traditionella funkar, det lär inte vara svårt för han att få tag på en eller flera flickvänner som du verkar tro, han har större chans att få sex där än på ett svenskt universitet i Sverige.

Det står dig fritt att inte svara, däremot kan du inte avgöra om jag vill svara på ett inlägg. Oavsett hur många smileys du trycker in.
Citera
2009-06-22, 23:56
Medlem
l00zekks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTea
Att normsystemet är rubbat i vissa delar av Thailand är inte konstigt
Till skillnad från normsystemet i Sverige eller?
Citera
2009-07-05, 00:08
Medlem
Har varit ihop med min Filippinska tjej i drygt 3 år och det har varit dom lyckligaste åren i mitt liv. Jag är 30 år, inte fet, inte flintis men däremot jävligt trött på svenska tjejers svårflörtade attityd och vilja att utplåna gränserna mellan könen. Tänder dessutom lika litet på en svensk blondin som jag gör på en kille = 0.

Asiatiska tjejer kan vara 45 år och ändå se fräscha ut, jämför det med en svensk 45 årig kvinna så är resultatet skrämmande till svenskans nackdel.

Det är dock inte utseendet som avgjorde att jag sökte lyckan i Filippinerna även om det spelade in då jag alltid tänt på asiatiska tjejer. Största anledning var dock längtan att ha en kvinna som vågar vara just kvinna, inte sträva efter total jämnlikhet och karriär, inte tjata så fort man gör något fel. Ställer inte heller några sådana krav på min tjej utan vi accepterar varandras brister och fel.

Älskar att se när folk tittar snett på en, det finns tyvärr sådana fortfarande. Tar det bara som ett bevis på att jag är självständig och väljer den partner jag gillar. Min tjej är för övrigt 3 år äldre än mig så någon åldersskillnad har dom inte att komma med heller, feministsvinen som förstör Sverige.
Citera
2009-07-05, 07:08
Medlem
pretorias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceriksson78
Har varit ihop med min Filippinska tjej i drygt 3 år och det har varit dom lyckligaste åren i mitt liv. Jag är 30 år, inte fet, inte flintis men däremot jävligt trött på svenska tjejers svårflörtade attityd och vilja att utplåna gränserna mellan könen. Tänder dessutom lika litet på en svensk blondin som jag gör på en kille = 0.

Asiatiska tjejer kan vara 45 år och ändå se fräscha ut, jämför det med en svensk 45 årig kvinna så är resultatet skrämmande till svenskans nackdel.

Det är dock inte utseendet som avgjorde att jag sökte lyckan i Filippinerna även om det spelade in då jag alltid tänt på asiatiska tjejer. Största anledning var dock längtan att ha en kvinna som vågar vara just kvinna, inte sträva efter total jämnlikhet och karriär, inte tjata så fort man gör något fel. Ställer inte heller några sådana krav på min tjej utan vi accepterar varandras brister och fel.

Älskar att se när folk tittar snett på en, det finns tyvärr sådana fortfarande. Tar det bara som ett bevis på att jag är självständig och väljer den partner jag gillar. Min tjej är för övrigt 3 år äldre än mig så någon åldersskillnad har dom inte att komma med heller, feministsvinen som förstör Sverige.

WORD! haller verkligen med..
Citera
2009-07-05, 14:06
Medlem
Citat:

Mjao, attityden vissa svenska tjejer utvecklar när de vet hur eftertraktade de är här och i världen kan vara riktigt dryg och tråkig, men jag tror mest man hittar sådana i storstäderna. Fast att de skulle se "skrämmande" ofräscha ut vid högre ålder känner jag verkligen inte igen. Tycker ofta de ger ett betydligt friskare intryck än sina utländska systrar.
Citera
2009-07-05, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bratja
Mjao, attityden vissa svenska tjejer utvecklar när de vet hur eftertraktade de är här och i världen kan vara riktigt dryg och tråkig, men jag tror mest man hittar sådana i storstäderna. Fast att de skulle se "skrämmande" ofräscha ut vid högre ålder känner jag verkligen inte igen. Tycker ofta de ger ett betydligt friskare intryck än sina utländska systrar.

Det är väl olika från person till person antar jag, visst åldras asiatiska kvinnor fort när dom passerat 50 strecket men innan dess tycker jag dom i regel ser riktigt fräscha ut. Män åldras också givetvis.

Tycker attitydproblemet finns även i små städer men i mindre grad, jag bryr mig inte då denna marknad aldrig kommer bli intressant för mig men det är synd för schyssta killar som drabbas, ett råd till er är att söka utanför landets gränser.
Citera
2009-07-05, 15:41
Medlem
Citat:

Bra skrivet.
Sanningen är väl att personer som ens bryr sig vilka som är ihop med en thaibrutta eller inte skulle kunna fokusera på så mycket annat bra än irritera sig på sånt som inte rör dem alls, men avundsjukan skapar väl sånt. För det måste ju vara nåt sånt som skapar såna känslor väl? Visst kan väl det se lite skumt ut med en gubbe o en ung brud visst...men det är ju inte ALLTID så.
Men visst är det en annan attityd hos dem överlag, det går inte att komma ifrån.
Här får man höra att killar är si och så och att man "måste bjuda på sig lite" som svenska tjejer säger. Sen när man tar en runda på stan så är fanimig 4 av 5 brudar så gråa i facet o knappt ler själva att man undrar varför man som kille bara ska bjuda på sig om de inte ens ler själva.
Ser i regel bara stroppiga ut. Vad ger det???

Nej mannen...önskar dig allt gott. Tror inte du har valt fel.
Citera
2009-07-05, 19:39
Medlem
Tack, nej jag har inte valt fel. Som du säger varför ska man anstränga sig att bjuda till när svenska tjejer inte gör det. Var är jämnställdheten där???

Innan jag träffade min flickvän så var jag rätt mycket i både Thailand och Filippinerna + en del andra länder runt omkring och där fick man alltid uppmärksamhet, tjejerna inledde konversationer med en och då var jag inte på go-go barer utan helt vanliga ställen som klubbar och på stranden. Då är det lättare att bjuda till också. Det krävs två för att dansa som dom säger.

En stor känga till alla som anser att vi som har tjejer från sydostasien är små pedofiler inombords, dessa tjejer är i många fall över 25-30 år och det är en väsentlig skillnad på ett barn och en fullvuxen kvinna trots att dom är korta till växten. Jag tycker dem flesta är så sexiga och det mörka håret så vackert. Det finns vissa av hennes vänner här som jag blir hård varje gång av att se i tajta jeans och t-shirt. Dem är helt enkelt min typ, andra gillar blondiner med fejkade bröst och stora läppar och det respekterar jag, kräver då också respekt tillbaka.
Citera
2009-07-06, 03:19
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flback
En stor anledning till att vissa grabbar blir ihop med thaitjejer är att de är mer rakt på i Thailand. Går man in i en affär då är det inte helt ovanligt att normala thaitjejer kan fråga om man har flickvän/fru, om man vill gå ut en kväll osv. Skulle svenska tjejer göra det då skulle singelantalet minska drastiskt i Sverige.

Som grabb (i alla fall för mig) är det otroligt skönt att tjejer kan vara rakt på och visa sitt intresse.

Du tror inte vissa av dessa tjejer fantiserar om landet i väst? En normal thattjej som du skrev, tjänar hon lika bra som svenska tjejer. Jag undrar bara, aldrig varit i Thailand. Men det är ju inte så konstigt om tjejer är mer flörtiga med västerlänningar därborta än svenskor i Sverige, svenskor söker ju inte lyckan nån annanstans än i Sverige så att säga.
Citera
2009-07-06, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Du tror inte vissa av dessa tjejer fantiserar om landet i väst? En normal thattjej som du skrev, tjänar hon lika bra som svenska tjejer. Jag undrar bara, aldrig varit i Thailand. Men det är ju inte så konstigt om tjejer är mer flörtiga med västerlänningar därborta än svenskor i Sverige, svenskor söker ju inte lyckan nån annanstans än i Sverige så att säga.

Behöver man något tillräckligt mycket så kämpar man för det.
Anledningen till att man inte känner detsamma från svenska tjejer, för de behöver egentligen sällan en man till något.
Patetiskt, synd, sjukt....men det är nog så...

Hur man uppfattar det som kille är väl kanske ändå det som avgör...man ljuger nog för sig själv lite om man tror att man är speciell när man åker till tex Thailand, för man är inte mer speciell där än hemma, bara att de man stöter på där i regel är i större behov av pengar än tjejerna hemma och därför visar uppskattning. Och råkar man "glömma bort det faktumet ett tag" så får man nog n angenäm vistelse...
Citera
2009-07-06, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland

Om det hade varit 1975 då skulle jag kunna köpa att de drömde om livet i väst. Nu är det 2009 de jag mötte var personer som är 30+ som pluggat på universitetet, som har Internet, tv osv. Väst är inte något okänt i Thailand. De som jag pratade med var inte direkt intresserade av att flytta till västeuropa.

Vet inte om du är medveten om att Thailand har fler akademiker än Sverige, att de har fler miljonärer än Sverige osv. Alla är inte fattiga risbönder som tycker att en tändare är världens grej för då slipper man slå två stenar mot varandra.

Sen tjänar inte en thailändare lika bra som en svensk, men om vi tittar på yrken som kräver högre utbildning då skulle jag säga att de får mer ut av sin lön än vad likvärdig anställning i Sverige skulle ge. Bättre försäkringar, bättre sjukvård osv. Helt enkelt du är "rikare" fast lönen kanske är lägre än i Sverige.

Att de är mer utåtriktade skulle jag mer koppla till kulturen, det är inte hela världen att snacka med främlingar. Ett exempel, jag stod och väntade på en polare vid en entre mitt i Bangkok, ett gäng kommer förbi och sätter sig och käkar 5 meter bort, efter ett tag frågar de om jag vill smaka. Visst det kan hända i Sverige om någon har picknick men de här käkade lunch och tyckte väl att jag såg fet och hungrig ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in