2020-04-19, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bellsiii
Det är när jag intar phenibut jag inser hur mycket ångest jag lider av och vilka mentala "spärrar" jag har - vilket gör mig tom och helt avstängd att jag knappt känner mig existerande men då jag tar phenibut så känner jag mig levande och lycklig igen - som jag gjorde en gång förr för flera år sedan... Önskar man alltid kunde må såhär eller åtminstone ofta men behöver tydligen en kemisk substans för att vara "normal" och för att känna mig levande

Tat försiktigt bara, man kan KBTa sig själv lite med hjälp av droger. Men det kan oxå vara en fälla man kan trampa i och sitta fast i beroende.
Citera
2020-04-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ffrriiddaa
Vart kan jag få tag på phenibut på kapsel?

bodyshock punkt pro
Citera
2020-05-03, 15:40
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Seriöst du går LARO och får Subutex & Lyrica...nöjj dig. Du kommer förmodligen ändå bli beroende av denna gaba-b analog...och då har du ytterligare problem. Det är ingen barnlek med gaba b avtändningar. Det är nog inte helt riskfritt att blanda heller så jag tycker du ska tänka ett steg längre. Vi har opiat addicts där ute som skulle vara tacksamma för bara sub o du får lyrica oxå och vill ändå sidoknarka för lite ångest. Blir bara så otroligt trött på att folk som knarkar statligt ändå ska fiffla med grejer. Vill inte verka taskig men har sett för mkt fiffel bland dem som går programmen...tough love

Håller med helt. Väldigt få förunnat att få Subutex och Lyrica utskrivet via LARO. Mår du inte ens bra på det så försök höja dosen en aning bara. Kliv inte på en tredje substans som du med största sannolikhet också kommer bli beroende av.

Den dagen du ska kliva av (om du nu ska det) så kommer du tacka dig själv. För att kliva av Lyrica är det värsta jag gjort och då har jag klivit av det mesta. Subutexen är också riktigt jobbig att bli av med.

Har inte läst allt men vad har du för dos på Sub och Lyrica dagligen?
Citera
2020-05-06, 16:13
Medlem
yournotlikemes avatar
Okej har sökt i tråden och fått reda på att Phenibut går på GABA-B som Lyrica. Jag har för tillfället jäävligt hög Lyrica tolerans. Så pass att för att jag ska få ett rus måste jag ta minst 1.5g.

Hur mycket Phenibut tror ni då jag behöver ta för att känna av det bra? Är första gången tar detta och har det i pulverform.
Senast redigerad av yournotlikeme 2020-05-06 kl. 16:26.
Citera
2020-05-06, 17:53
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Okej har sökt i tråden och fått reda på att Phenibut går på GABA-B som Lyrica. Jag har för tillfället jäävligt hög Lyrica tolerans. Så pass att för att jag ska få ett rus måste jag ta minst 1.5g.

Hur mycket Phenibut tror ni då jag behöver ta för att känna av det bra? Är första gången tar detta och har det i pulverform.

Om det inte har kommit några nya forskningsresultat angående pregabalin det senaste året så binder det inte till GABA-B receptorer. Gabapentin har visats agera som indirekt modulator på GABA-A (den ökar antalet receptorer i vissa delar av hjärnan labbtest iaf). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6491616/

Fast du kanske förväxlade det med antagonism av spänningsberoende kalcium jonkanaler (alpha2/delta 1) vilket både phenibut och pregabalin delar, fast phenibut är mycket svagare än både gabapentin och pregabalin. Phenibut verkar ju på GABA receptorerna direkt så tolerans borde inte vara något problem.

Jag har baklofen (som är en selektiv GABA-B agonist) på recept vid behov samt äter lyrica och gabapentin i maxdos varje dag och jag har aldrig märkt av någon tolerans. Tvärtom upplever jag att dem 3 medicinerna förstärker effekten av varandra.
Senast redigerad av Zot^ 2020-05-06 kl. 18:01.
Citera
2020-05-06, 18:55
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Om det inte har kommit några nya forskningsresultat angående pregabalin det senaste året så binder det inte till GABA-B receptorer. Gabapentin har visats agera som indirekt modulator på GABA-A (den ökar antalet receptorer i vissa delar av hjärnan labbtest iaf). https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6491616/

Fast du kanske förväxlade det med antagonism av spänningsberoende kalcium jonkanaler (alpha2/delta 1) vilket både phenibut och pregabalin delar, fast phenibut är mycket svagare än både gabapentin och pregabalin. Phenibut verkar ju på GABA receptorerna direkt så tolerans borde inte vara något problem.

Jag har baklofen (som är en selektiv GABA-B agonist) på recept vid behov samt äter lyrica och gabapentin i maxdos varje dag och jag har aldrig märkt av någon tolerans. Tvärtom upplever jag att dem 3 medicinerna förstärker effekten av varandra.

Jasså? Fan låter olika överallt läst i tråden nu att Lyrica har korstolerans med Phenibut så har slängt i mig ~2.5g nu första gången men känner inget ännu på ~1.45 timmar. Jag har megatolerans på Lyrica just nu.

Sist jag tog Baklofen tog jag 150mg utan att känna nåt speciellt alls, och det var från en seriös vendor med bra betyg. Så jag tror nog Pregabalin, Baklofen och Phenibut har korstolerans. Innan när jag tog Baclofen utan Lyrica tolerans blev jag tokskön på 90mg.
Citera
2020-05-10, 04:23
Medlem
hunt3rSs avatar
Ursäkta om jag smått läst igenom tråden men ska tydligen finnas en f-phenibut med lite mer drag i än vanlig phenibut kanake det kan vara nåt?

Mvh Hunt3rS
Citera
2020-05-14, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunt3rS
Ursäkta om jag smått läst igenom tråden men ska tydligen finnas en f-phenibut med lite mer drag i än vanlig phenibut kanake det kan vara nåt?

Mvh Hunt3rS
Ej testat, men förmodligen bara mera potent, hade rekommenderat vanliga phenibut, dem dära Gaba 500 från svensk hälsokost... Det är 0,5g,s kapsyler... Funkar utmärkt, speciellt tillsammans med träning..
Citera
2020-05-14, 15:37
Medlem
Har tagit gaba 500 då o då o funkar utmärkt tillsammans med träning, man blir väldigt pigg.. Nackdelen är att man är tvungen o stoppa in dem i röven för att få ut bästa möjliga effekt (javet, oralt funkar med fast sämre). Effekten kommer rektalt ca 1h efter intaget så funkar perfekt med träning. Tycker inte direkt att det är något ångest lindring, mer mot koncentrationen samt du sover relativt bra på dem.....
Citera
2020-05-16, 04:32
Medlem
hunt3rSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle527w7djd
Ej testat, men förmodligen bara mera potent, hade rekommenderat vanliga phenibut, dem dära Gaba 500 från svensk hälsokost... Det är 0,5g,s kapsyler... Funkar utmärkt, speciellt tillsammans med träning..

Tack för svar!
Testa vanlig phenibut Idag även gått på Etizolam 3mg minst 3 per dag testa 50mg på en höft till kaffet imorse mådde super bra somna första vart vinglig som på lyrica men bra euphori kommer lätt testa igen kanske mindre dos, ändå
Citera
2020-05-17, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hunt3rS
Tack för svar!
Testa vanlig phenibut Idag även gått på Etizolam 3mg minst 3 per dag testa 50mg på en höft till kaffet imorse mådde super bra somna första vart vinglig som på lyrica men bra euphori kommer lätt testa igen kanske mindre dos, ändå
Första gången jag tog gaba(phenibut) tog jag 2g o efter typ ca 7 timmar när jag skulle lägga mig så var jag klarvaken, har aldrig haft ngt problem med att sova, men då låg jag i sängen typ minst 3 timmar, o sedan så sov jag en stund.. Vaknade...sommade..haha men tkr faktiskt inte denna tar bort min ångest men den är bra när man ska träna, eller göra ngt krävande osv...
Citera
2020-05-17, 13:35
Medlem
mjaubrums avatar
Har läst 30 sidor om ämnrt här och hela wikipedian. Jag försöker bilda mig en uppfattning om jag ens ska prova substansen. Den låter najs.

Någon som tagit den när man är bakfull?

Hur fungerar den med kratom? Behöver man ta mindre kratom?

Fungerar den att festa på?

hur funkar den att träna på säg en dos på 500-1000 mg en lördag förmiddag och sedan vill man till gymmet?

Sist men inte minst - hur är återdoseringbehovet om man tänkte ta det en gång i veckan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in