2019-10-23, 16:37
Medlem
HarrySvenssons avatar
Har märkt att jag får mycket mer saker gjorda när jag tar benzo, som att hjärnan får varva ner och ta en sak i taget. Det här är självklart inte långsiktigt hållbart, kan Phenibut fungera som ett substitut? Låter som man är mycket klarare i skallen på detta, att det är en mer produktiv substans overall?

Ska läsa på lite mer, men uppskattar självklart svar.
Citera
2019-10-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HarrySvensson
Har märkt att jag får mycket mer saker gjorda när jag tar benzo, som att hjärnan får varva ner och ta en sak i taget. Det här är självklart inte långsiktigt hållbart, kan Phenibut fungera som ett substitut? Låter som man är mycket klarare i skallen på detta, att det är en mer produktiv substans overall?

Phenibut är också otroligt beroendeframkallande, men man blir inte så trög som när man tar benzo.
Tex att man beter sig konstigt utan att fatta det själv eller får minnesluckor.
Citera
2019-10-28, 14:51
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:

Jag upplever helt klart att man är klarare i skallen än både på benzo och Lyrica.
Men det beror såklart på vilka doser man tar och hur ofta man tar det såklart.
Det har visat sig att phenibut förutom att agera på GABA likt benzo även ökar dopaminet så man blir även lite uppåt.
Men tar man större doser är denna effekt försumbar och blir mer av torrfylla karaktär.

Tror inte jag provat någon substans som är bättre om man har lite social fobi och ska på någon tillställning där man inte vill dricka.
Men alltid med minst några dagars mellanrum varje gång annars är det lika svårt att sluta med som ex Lyrica.
Citera
2019-11-05, 15:49
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Tycker att pregabalin är lätt den bästa ångestdämpande medicinen. Du blir inte dum eller slö/sluddrig. Men vill ge Phenibut en chans. Känns nyttigare och mindre risk att fastna. Vad anser ni?

Citat:
Ursprungligen postat av klartsomfan
Är det korstolerans mellan Phenibut och Gabapentin ?
tänkte om man tar phenibut 1 max 2 dagar under veckodagarna och sen festar till det under helgen med gabapentin. Kommer jag behöva ta mer phenibut efter jag har käkat gabapentin? kan jag få at av korstoleransen (om det är en) om jag tar gaba fredag lördag, pheninut måndag onsdag ?

Citat:
Ursprungligen postat av who-
Hur känns phenibut? Alltså effekten. Är faktiskt riktigt sugen på att testa detta men vill först veta hur den känns osv.
Går de att jämföra med gabapentin eller?

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Jag upplever helt klart att man är klarare i skallen än både på benzo och Lyrica.
Men det beror såklart på vilka doser man tar och hur ofta man tar det såklart.
Det har visat sig att phenibut förutom att agera på GABA likt benzo även ökar dopaminet så man blir även lite uppåt.
Men tar man större doser är denna effekt försumbar och blir mer av torrfylla karaktär.

Tror inte jag provat någon substans som är bättre om man har lite social fobi och ska på någon tillställning där man inte vill dricka.
Men alltid med minst några dagars mellanrum varje gång annars är det lika svårt att sluta med som ex Lyrica.

Vill varna för Phenibut, då den över tid ger väldigt märkliga symtom och man tappar alla trevliga effekter.

Jag beställde 25g pulver (från en bra utrikesshop) och började ta Phenibut i slutet av Augusti. Fösta gången överdoserade jag på 1,5g och sov i över ett dygn tills vänner och familj slog in dörren och fann mig halvt livlös. Hostade upp slem i flera dagar efteråt och kunde knappt röra på lemmarna, då den är så pass muskelavslappnande. Kände mig dock riktigt mysig och "väck" i skallen i flera dagar som på benso efter den där första gången.

Har sedan experimenterat med allt mellan 100mg-600mg doser i omgångar (någon vecka med, någon utan). Avtändningarna är ok om man trappar ner men man blir jävligt trög i skallen under atn, även dagen efter varje gång man tar den. Man får ALDRIG tillbaka känslan dem där första gångerna då man bara gled runt och mös, gjorde grejer och inte var tankspridd samt motiverad. Sista gångerna jag tagit det (doser på ca 250 mg) har varit på kvällar som ångestdämpande och för att sova. Jag har nu börjat få omvänd effekt där jag får extrem hjärtklappning, svettningar, vidriga utdragna mardrömmar och riktigt dålig balans, samt ingen djupsömn. De trevliga effekterna är väldigt kortvariga och gör en väldigt seg och tankspridd överlag.

Det här är alltså inget man vill bruka långsiktigt (även över ett spann av 2-3 mån). Jag har en viss GABA-tolerans men ikto och alpra gör så mycket mer för mig i låga doser än Phenibut numer. Den är bara vidrig tbh. Läs recensionerna på i reddits tråd om pheni, det är ingen höjdare den här substansen.

Tilläggas skall att det är samma 25g som jag fortfarande är på som jag började använda i Augusti, har ca 3 g kvar.
Citera
2019-11-06, 20:05
Medlem
BettyBamBams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Vill varna för Phenibut, då den över tid ger väldigt märkliga symtom och man tappar alla trevliga effekter.

Jag beställde 25g pulver (från en bra utrikesshop) och började ta Phenibut i slutet av Augusti. Fösta gången överdoserade jag på 1,5g och sov i över ett dygn tills vänner och familj slog in dörren och fann mig halvt livlös. Hostade upp slem i flera dagar efteråt och kunde knappt röra på lemmarna, då den är så pass muskelavslappnande. Kände mig dock riktigt mysig och "väck" i skallen i flera dagar som på benso efter den där första gången.

Har sedan experimenterat med allt mellan 100mg-600mg doser i omgångar (någon vecka med, någon utan). Avtändningarna är ok om man trappar ner men man blir jävligt trög i skallen under atn, även dagen efter varje gång man tar den. Man får ALDRIG tillbaka känslan dem där första gångerna då man bara gled runt och mös, gjorde grejer och inte var tankspridd samt motiverad. Sista gångerna jag tagit det (doser på ca 250 mg) har varit på kvällar som ångestdämpande och för att sova. Jag har nu börjat få omvänd effekt där jag får extrem hjärtklappning, svettningar, vidriga utdragna mardrömmar och riktigt dålig balans, samt ingen djupsömn. De trevliga effekterna är väldigt kortvariga och gör en väldigt seg och tankspridd överlag.

Det här är alltså inget man vill bruka långsiktigt (även över ett spann av 2-3 mån). Jag har en viss GABA-tolerans men ikto och alpra gör så mycket mer för mig i låga doser än Phenibut numer. Den är bara vidrig tbh. Läs recensionerna på i reddits tråd om pheni, det är ingen höjdare den här substansen.

Tilläggas skall att det är samma 25g som jag fortfarande är på som jag började använda i Augusti, har ca 3 g kvar.

Tack för ditt inlägg! Har funderat på att kombinera Stesolid och Gabapentin under en uttrappning för att bli fri från benso. Men då låter det bättre att bara trappa ner med Stesolid. Men jag prokrastinerar det hela tiden för att jag aldrig får tid att ta mig an avtändningen (på grund av ekonomiska skäl, kan inte bli personlighetsförändrad i mitt yrke).
Citera
2019-11-07, 11:23
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Tack för ditt inlägg! Har funderat på att kombinera Stesolid och Gabapentin under en uttrappning för att bli fri från benso. Men då låter det bättre att bara trappa ner med Stesolid. Men jag prokrastinerar det hela tiden för att jag aldrig får tid att ta mig an avtändningen (på grund av ekonomiska skäl, kan inte bli personlighetsförändrad i mitt yrke).

Gabapentin är ett väldigt bra substitut, så använd det. Men inte Phenibut, det är en fan ren ondska på slutet.
Citera
2019-11-08, 01:24
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BettyBamBam
Använd förfan Gabapentin med nedtrappning.
Underlättar när du väl klipper Stesoliden och sedan trappar ur det allra sista med gaba.
Fungerade sketabra för mig.

Citat:
Gabapentin är ett väldigt bra substitut, så använd det. Men inte Phenibut, det är en fan ren ondska på slutet.
Jag har inte märkt av det på samma sätt som du verkar och har nog fått i mig närmre än 250g under flera års tid.
Använder det som sagt mycket sällan och mest som boost vid just vissa sociala tillfällen då min ADHD kan bli allt för jobbig att handskas med.
Har säkert ätit under längre perioder och då kanske runt 1.5gram om dagen när det var som värst i någon månad.
Ganska så obehagligt att klippa precis som alla andra GABA droger men minns att det var typ 4 dagar jag mådde riktig piss tills jag fick tag på lite Gabapentin för att mjuka upp det lite.

Phenibut är inte ofarligt men att säga att det är i klass med att klippa ikto eller aplra är ju löljigt.
Citera
2019-11-08, 13:54
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Använd förfan Gabapentin med nedtrappning.
Underlättar när du väl klipper Stesoliden och sedan trappar ur det allra sista med gaba.
Fungerade sketabra för mig.

Jag har inte märkt av det på samma sätt som du verkar och har nog fått i mig närmre än 250g under flera års tid.
Använder det som sagt mycket sällan och mest som boost vid just vissa sociala tillfällen då min ADHD kan bli allt för jobbig att handskas med.
Har säkert ätit under längre perioder och då kanske runt 1.5gram om dagen när det var som värst i någon månad.
Ganska så obehagligt att klippa precis som alla andra GABA droger men minns att det var typ 4 dagar jag mådde riktig piss tills jag fick tag på lite Gabapentin för att mjuka upp det lite.

Phenibut är inte ofarligt men att säga att det är i klass med att klippa ikto eller aplra är ju löljigt.

Det är ju för fan än att klippa ikto eller alpra. Beror på hur länge och dos osv, men det är inte min upplevelse av dagligt bruk av alla tre substanser under flera månaders tid iaf.
Citera
2019-11-09, 05:50
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Det är ju för fan än att klippa ikto eller alpra. Beror på hur länge och dos osv, men det är inte min upplevelse av dagligt bruk av alla tre substanser under flera månaders tid iaf.
Trappat ut Steaolid som jag fick dagligen i några år det var rätt jobbigt men det var ju en väldigt långsam uttrappning så det var lugnt.

Däremot har jag klippt alpra efter bara några månaders bruk och hamnade på akuten och sedan på torken
Det var inget vidare, där trappades det ut och till sist åt jag Gabapentin.

Har varvat Phenibut med baklofen, Gabapentin och när jag behövt vara utan GABA helt har jag använt Keaton de värsta dagarna.
Detta har fungerat bra men det hade säkert fungerar lika bra med alprazolam
Istället för Phenibut.

Phenibut är inget att leka med då det är en rätt så kraftig substans.
Det är inte helt klarlagt exakt vad den gör få den både verkar dopaminstimulerande och även liknar GHB i lägre doser.
Klarlagt är dock att den binder sig till kalciumkanalerna på exakt samma sätt som Gabapentin och Lyrica.

Likt lyrica är den lättare att snabbt börja höja dosen och framförallt för att den berusande effekten försvinner fort vid dagligt bruk.
Likt alprazolam så är avtändningen i princip noll vid sporadiskt bruk och även vid riktigt låga doser kan du kanske slippa undan med lättare symptom.

Du jiddrar om doser och att klippa diverse substanser.
Men vet du själv exakt hur mycket phenibut du tog dagligen?
Spelar egentligen ingen roll vilken substans man äter om man käkar tills man känner sig berusad varje dag.

Sen har det väl aldrig funnits någon typ av ångestlindrande substans som påverkar GABA nivåerna i hjärnan som inte varit beroendeframkallande?
Citera
2019-11-28, 10:07
Medlem
Fick hem 50gram från USA igår. Tog första idag så det är premiär för mig. Tog en skopa som följde med. Stor som ett kryddmått ungefär. Vet inte hur mycket jag ska ta men jag känner inte nån direkt effekt av en skopa. Lite seg i musklerna och lugn, annars inget.
Citera
2019-12-13, 20:11
Medlem
tumbleeweeds avatar
Har inte provat phenibut än, men fått hem lite. Hur går resonemanget kring alkohol och phenibut? Kan man dricka ett sexpack folköl om man tagit phenibut samtidigt ? Eller innebär det stora komplikationer ? Tänkte ta phenibut på jul, men jag brukar dricka lite julöl då, lite av ett "måste".
Citera
2020-01-02, 08:22
Det här var faktiskt en riktig höjdare! Även om jag nog tog lite väl mycket... Köpte 100 g.

Tog runt 3000 mg igår förmiddag.

Blev riktigt snurrig, även om det inte var syftet med det. Står att det förbättrar sömnen, o jo, jag har minst sagt haft en märklig natt! Vet dock inte om jag sovit, så att jag förlorat medvetandet, men sovit, det har jag! Men jag har varit vaken samtidigt! Jag hör mig själv snarka, jag drömde, bl.a. att jag spelade golf, men jag har varit medveten om det hela tiden. Jag var så trött igår kväll, skippade maten o så, men har ändå varit medveten hela natten!

Men nu är klockan snart 08:30, jag vaknade (alltså "på riktigt") runt 06, jag sover alltid normalt till 10-11, o jag är helt utvilad! Är fortfarande lite snurrig, men jag läste att man ska vara beredd på att det sitter i, i 24 timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in