Citat:
Ursprungligen postat av
bortmedfifittor
Det är ju för fan än att klippa ikto eller alpra. Beror på hur länge och dos osv, men det är inte min upplevelse av dagligt bruk av alla tre substanser under flera månaders tid iaf.
Trappat ut Steaolid som jag fick dagligen i några år det var rätt jobbigt men det var ju en väldigt långsam uttrappning så det var lugnt.
Däremot har jag klippt alpra efter bara några månaders bruk och hamnade på akuten och sedan på torken
Det var inget vidare, där trappades det ut och till sist åt jag Gabapentin.
Har varvat Phenibut med baklofen, Gabapentin och när jag behövt vara utan GABA helt har jag använt Keaton de värsta dagarna.
Detta har fungerat bra men det hade säkert fungerar lika bra med alprazolam
Istället för Phenibut.
Phenibut är inget att leka med då det är en rätt så kraftig substans.
Det är inte helt klarlagt exakt vad den gör få den både verkar dopaminstimulerande och även liknar GHB i lägre doser.
Klarlagt är dock att den binder sig till kalciumkanalerna på exakt samma sätt som Gabapentin och Lyrica.
Likt lyrica är den lättare att snabbt börja höja dosen och framförallt för att den berusande effekten försvinner fort vid dagligt bruk.
Likt alprazolam så är avtändningen i princip noll vid sporadiskt bruk och även vid riktigt låga doser kan du kanske slippa undan med lättare symptom.
Du jiddrar om doser och att klippa diverse substanser.
Men vet du själv exakt hur mycket phenibut du tog dagligen?
Spelar egentligen ingen roll vilken substans man äter om man käkar tills man känner sig berusad varje dag.
Sen har det väl aldrig funnits någon typ av ångestlindrande substans som påverkar GABA nivåerna i hjärnan som inte varit beroendeframkallande?