2015-11-18, 16:38
Bannlyst
Som ImovaneKungen skriver så ska man inte skylla på diverse substanser utan först och främst på dig själv hur du hanterar substanserna.

Jag tog både Phenibut 2 gram tillsammans med alkohol tills jag kände mig packad för då kände jag mig fri från ångest och hade bra eufori, gjorde så 3-4 gånger. Jag var medveten om att det var "onödig" blanda phenibut med alkohol men jag visste aldrig att det var farlig för GABA. Så en dag kom jag rökte weed eller nåt skit som jag misstänker spice eller nåt sådant så fick jag en rejäl blev snedtrippad under ruset.

Märk väl att jag är stark psykisk och har inte mycket ångest eller depression som många av er missbrukare nämner, jag var full frisk men ville testa på för jag trodde och tror fortfarande att droger en slags mirakel drog men det håller sig inte i längden, du känner dig bra för stunden sen är du fuckup resten av ditt liv och du kan inte hålla på så hela livet ut.

Visst man kan prova saker och ting en gång för skojskull men låt er inte stå fast vid den och bli beroende.
Citera
2015-11-18, 19:26
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Kort och precist, snackar vi droger/narotika/RC's, sure thing....även självmedicinering om man går upp i nivåer som normalt ej skulle skrivas ut. Men nu snackar jag recept(!) 3mån och jag är totalt förstörd för livet....varit utan skiten i 3.5år....det är EJ AT längre liksom.

Orkar inte försvara vad jag vet är rätt ang. lyrica. Hade hellre fått 10 år på kåken om jag va mig själv....eller cancer med endast 10% chans att överleva....så jvla fukkad är både skallen och kroppen.....

Läkare, spec. vanliga allmän läkare vet inte ett skit om vad som ger till folk.....ett läkemedel för depp, sen ett annat för ångest som uppstår, sen et annat för sömnproblem....sen är personen fukked.

Sen att lyrica är något i grad av 100ggr skadligare....det är något jag vet, researchat i 3.5 år....har bevis för. Även en väns neuropsykiatriker som är topp 10 i EU är medveten om hur illa lyrica skadar patienter. Men han har såna nervskador så han har valt att stå på skiten.

Men men...ha era åsikter...inget fel i det. Går ej lära en gammal hund sitta liksom.....

Pz.
Citera
2015-11-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Hej! 5gram först och främst tråkigt att du mår dåligt. Men att bara klaga på substanserna isig tycker jag är fel! Det är du som pillat i dig skiten trotts vetskap om konsekvenser. Så att skylla på substanserna och drogpolitiken är enbart för att lätta sitt eget samvete. Alla kan sluta med lyrica har själv gjort det och en handfull opisar och bens. Det viktigaste är att hålla doserna låga det är nästan viktigare än hur ofta man tar det. Bra att du vill varna andra, men försök att säga hela sanningen... att du inte skötte det på en bra nivå. Skickar iaf en lycko önskning att du tar dig ur lyrican, svårt är det men det är möjligt.
Man ska aldrig skylla på substanserna utan man får hålla låg dos och prova sig fram som du säger. Phenibut är en jävligt skön substans men man ska vara försiktig med det.
Citera
2015-11-19, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avengerist
Man ska aldrig skylla på substanserna utan man får hålla låg dos och prova sig fram som du säger. Phenibut är en jävligt skön substans men man ska vara försiktig med det.

använder man den i rätt syfte kan den hjälpa en att förändra sitt liv till det bättre. Ta tex. social fobi kan man bota med phenibut garanti. Men håller man på och leker med PH så lär man spänna fast sig inför en ride to hell så att säga...
Citera
2015-11-20, 20:24
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
använder man den i rätt syfte kan den hjälpa en att förändra sitt liv till det bättre. Ta tex. social fobi kan man bota med phenibut garanti. Men håller man på och leker med PH så lär man spänna fast sig inför en ride to hell så att säga...

Det håller jag med om....men då får man också klara hålla sig till att använda det max 1gång/vecka.
Vissa kan säga 2...men på sikt så skapar det problem det med, pga Gaba-b och lång halv.tid.

Så då kan man lika gärna köra benz med kortare halv.tid...då kan man köra 2ggr/v. på längre sikt.
Sen har ju visserligen Phen viss verkan på dopamin och seretonin som ger ett smått humörlyft.
Så blir en pigg ångestdämpande effekt...generellt.

Men betydligt farligare om man trillar dit...än ex. benz, som är sjukt illa bara det.
Men där finns hjälp, nedtrapp.....man lär inte få Phenibut-nedtrappning och man trillat dit hårt.
Citera
2015-11-20, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Det håller jag med om....men då får man också klara hålla sig till att använda det max 1gång/vecka.
Vissa kan säga 2...men på sikt så skapar det problem det med, pga Gaba-b och lång halv.tid.

Så då kan man lika gärna köra benz med kortare halv.tid...då kan man köra 2ggr/v. på längre sikt.
Sen har ju visserligen Phen viss verkan på dopamin och seretonin som ger ett smått humörlyft.
Så blir en pigg ångestdämpande effekt...generellt.

Men betydligt farligare om man trillar dit...än ex. benz, som är sjukt illa bara det.
Men där finns hjälp, nedtrapp.....man lär inte få Phenibut-nedtrappning och man trillat dit hårt.

Håller med, men jag tycker benso verkar vara mer beroendeframkallande. Jag har tagit phenibut idag, brukar ta 8-10 dagars mellanrum ibland 2-3 veckor mellan doserna, är ungefär mellan 1-2g jag tar. Men phenibut krossar benso tycker jag rent effekt mässigt på ångest.
Citera
2015-11-22, 12:45
Medlem
Citat:
Absolut det kan jag hålla med dig om. Det botar socialfobi men det är ingen substans att leka med. Doserar man det bra så ser jag bara positiva fördelar med Phenibut.
Citera
2015-11-22, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avengerist
Absolut det kan jag hålla med dig om. Det botar socialfobi men det är ingen substans att leka med. Doserar man det bra så ser jag bara positiva fördelar med Phenibut.

Ja, och framförallt utsätter sig för saker man tycker är jobbigt. Man kan inte bara ta phenibut och låsa in sig i hemmet och inte göra ett skit, då hjälper inte PH.
Citera
2015-11-22, 21:17
Medlem
HjarterEsss avatar
Någon som vet om Phenibut har några interaktioner med TCA preparat? Har googlat järnet men inte hittat någon info, annat än att det krockar med MAOI.
Citera
2015-11-22, 22:22
Medlem
shape.the.futures avatar
Jag är inte särskilt mycket spekulant på denna, lite nyfiken kanske bara. Men jag läser meningar som "bereda sig på road to hell" osv och undrar, hur är avtändningen på detta jämfört med lyrica?
Citera
2015-11-23, 21:35
Medlem
FiveGramsAdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shape.the.future
Jag är inte särskilt mycket spekulant på denna, lite nyfiken kanske bara. Men jag läser meningar som "bereda sig på road to hell" osv och undrar, hur är avtändningen på detta jämfört med lyrica?

Närmaste jämförelse i AT från Phen är just Lyrica. Fast inte lika mkt fysiskt som Lyrica. Men jag hamna i ett mörkt hål med självmordsplaner efter bara någon dryg vecka på 1-3g/dag. Men då mådde jag ej bra innan heller.

Båda agerar på Gaba-B iställtet för Gaba-A som benz gör. Därav likheter som, det tar ca 2tim tills det slår. Det sitter i typ hela dagen. Det har en extrem snabb toleransutveckling....2 dagar i rad, sen får man inte mkt till effekt.

Slängde burken med 90st 500mg's kapslar. Sedan köpt 50g tubs med pulver i. Men pga min situation så kan jag ej ha något hemma som får mig må bättre....utan att ta det. Inte efter mina fysiska och neurologiska skador i skallen pga av lyrica för snart 4 år sen.
Citera
2015-11-23, 21:46
Medlem
shape.the.futures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveGramsAday
Inte efter mina fysiska och neurologiska skador i skallen pga av lyrica för snart 4 år sen.

Vad menar du med det där exakt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in