2012-01-01, 21:36
Medlem
GorillaMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadioGaGa
Nu när jag har tänkt skaffa en tv funderar jag på att skaffa en spelkonsol. För 10 år sedan köpte jag playstation2, en mini variant + ett fotbollsspel. Sedan dess har den legat undangömd och dammat någonstans. Vad jag förstår är det 3 konsoler man ska välja på i dagsläget. Ps3, nu har jag ju ps2 någonstans så ps3 kanske inte behövs, Xbox som jag aldrig har spelat, och Nintendo wii som jag inte förstår vad det är för något.

Nu till frågan, vad ska man satsa på och vad är skillnaderna? Vilket är bäst?

Jag skulle rekommendera xbox 360 . Bra livetjänst (du kan spela online,fast kostar) , Mycke skönare kontroller än ps3 , Halo finns till xbox 360 , Du kan hyra filmer på xbox och ladda ner game add-ons och den har en DVD spelare

Ps3 är bra men deras online tjänst är ganska kass och nere ofta och laggig ( Jag förmodar att du vet vad ett ps3 är )

Wii Är en konsol där du rör dig när du spelar . du håller i en kontroll som du svingar runt och kör tennis och liknande sport spel.
Wii är väl bra om du har barn men annars ganska dålig för det finns inte så många spel

KÖP XBOX!

/GorillaMan
Citera
2012-01-01, 21:44
Medlem
GorillaMans avatar
Glömde säga ps3 har blu-ray spelare.
Citera
2012-01-04, 15:18
Medlem
Har tänkt köpa ett xbox 360, har försökt googla och läsa mig till så mycket information som möjligt. Tyvärr förstår jag inte oftast vad som menas och jag är inte alls insatt.

Vad är bäst av 360 250gb eller 4gb, är de beroende hur mycket film etc. man ska ha på hårdisken eller ökar prestandan av mer?

JTAG eller Xk3y? Har förstått att Xk3y kan man tanka ner spel och spela av ett minne, medans JTAG måste du bränna? Vad tycker ni de finns för för- och nackdelar?

JTAG har jag förstått att man inte alls kan spela live med medans Xk3y kan man de?

/helt förvirrad i "nya" djungeln.
Citera
2012-01-04, 15:58
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philosophia
Har tänkt köpa ett xbox 360, har försökt googla och läsa mig till så mycket information som möjligt. Tyvärr förstår jag inte oftast vad som menas och jag är inte alls insatt.

Vad är bäst av 360 250gb eller 4gb, är de beroende hur mycket film etc. man ska ha på hårdisken eller ökar prestandan av mer?
4GB Modellen har bara 4GB flashminne för sparfiler/profiler/filmer/musik/demos/DLC/Arcade spel/etc. Rekommenderar att du köper en med 250GB eftersom du då kan installera spelen på hårddisken, vilket minskar laddningstider och ljudnivån markant. Dessutom kräver några få spel hårddisk, men dom är väldigt få.
Citera
2012-01-08, 22:42
Medlem
DominusNihiluss avatar
Hej.

Det är så att jag funderar på att skaffa en laptop, eller ett PS3. Jag söker en fulländad spelupplevelse, och jag vill inte ha några som helst problem med lagg/buggar eller dålig prestanda. Jag vill kunna spela spel som Assassins Creed Revelations och kunna spela GTA V med bra grafik. Så vad rekommenderar ni? Jag har en budget på runt 12kkr. Om jag ska köpa en laptop vill jag inte behöva sänka grafikinställningarna. (Jag har ingen som helst kunskap om datorer) Hjälp uppskattas!
Citera
2012-01-12, 01:35
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DominusNihilus
Hej.

Det är så att jag funderar på att skaffa en laptop, eller ett PS3. Jag söker en fulländad spelupplevelse, och jag vill inte ha några som helst problem med lagg/buggar eller dålig prestanda. Jag vill kunna spela spel som Assassins Creed Revelations och kunna spela GTA V med bra grafik. Så vad rekommenderar ni? Jag har en budget på runt 12kkr. Om jag ska köpa en laptop vill jag inte behöva sänka grafikinställningarna. (Jag har ingen som helst kunskap om datorer) Hjälp uppskattas!
Köp en stationär eller den bästa laptopen du kan hitta. PC'n får mindre spel och kan bugga, men PS3 hade väldigt dålig grafik i GTA IV (lär väl bli värre i GTA V). Dock var ju GTA IV väldigt krävande på PC och GTA V lär bli mer krävande.

På en laptop måste du sänka grafikinställningar om du inte köper en för 20k+.

Köp en PS3 och en laptop för pengarna som blir över, eller spel till PS3an.
Citera
2012-01-12, 01:49
Medlem
lumbas avatar
Min bärbara dator för 5000kr klarar av gta IV helt okej, bättre grafik och frame-rate än på ps3.

Personligen så gillar jag ps3-spel mer än pc-spel, men det är ju en smaksak.
Citera
2012-01-12, 08:34
Medlem
DominusNihiluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Köp en stationär eller den bästa laptopen du kan hitta. PC'n får mindre spel och kan bugga, men PS3 hade väldigt dålig grafik i GTA IV (lär väl bli värre i GTA V). Dock var ju GTA IV väldigt krävande på PC och GTA V lär bli mer krävande.

På en laptop måste du sänka grafikinställningar om du inte köper en för 20k+.

Köp en PS3 och en laptop för pengarna som blir över, eller spel till PS3an.
Så alltså är en bra stationär dator det bästa alternativet, då PS3 ger för dålig grafik och en laptop kostar för mycket?
Citera
2012-01-13, 17:59
Medlem
visionsips avatar
Skaffa xbox, fast du kan ju skippa mario o zelda
Citera
2012-01-14, 08:59
Medlem
Vettefan om frågan passar här men:
Har iaf fått erbjudande om en xbox original som är moddad och grejer. Ska tydligen ligga lite spel och så på hårddisken. Problemet är bara att xbox kom ju för typ 10 år sen borde inte hårddisken dö ganska så snart isf? Kan man kopiera över allt till en ny hårrdisk eller försvinner ''modden'' då?
Citera
2012-01-15, 16:32
Medlem
Stressoraklets avatar
Snabb fråga: Är det någon idé att köpa ett begagnat X360 idag när prislappen för ett nytt är relativt låg? Brukar vara lite motvillig till att köpa begagnad elektronik då man aldrig riktigt vet hur den behandlats tidigare osv. I och för sig ser jag ingen anledning till att betala det dubbla om en begagnad funkar lika bra som en ny. Inte spelat spel på ett bra tag men är lite sugen på att spela nya Elder scrolls och GTA så funderar att göra en liten gaming comeback p.g.a. det.
Citera
2012-01-16, 19:36
Medlem
downies avatar
Nu har tiden kommit när en ny TV är införskaffad. Har inte ägt en konsol sedan Nintendo64 och jag behöver lite input.

Det jag kommer att lira är sportspel likt fifa och nhl, kanske något bilspel. Kommer inte köra skjutspel likt battlefield då jag inte gillar kontrollerna till det. Vill att det skall vara så smidigt som möjligt att spela online och kommer nog kanske att hyra någon film och se genom denna maskin, dock inte ladda ner saker med.

Kan inte för allt i världen förstå vad skillnaden ligger mellan Xbox360 och Ps3 förutom bluray, vilken konsol tycker ni jag skall välja?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in