2011-12-10, 13:22
Medlem
Har varit väldig sugen på att köpa ett ps3 senaste månaderna. Nu har också en kompis erbjudit mig att köpa hennes ps3 (1 kontroll och 1 spel) för 800kr. Hon köpte i princip den endast för att kolla på blu-ray. Grejen är att den är en av de större modellerna och ett nytt slim kostar ju inte alls så mycket idag. Är det mer värt att köpa ett nytt? En annan sak, kollar mycket på film via usb, har hört att det ska vara strul med det på de nya. Är det vanligt eller bara på enstaka filmer?
Citera
2011-12-11, 01:30
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForwardFlashback
Har varit väldig sugen på att köpa ett ps3 senaste månaderna. Nu har också en kompis erbjudit mig att köpa hennes ps3 (1 kontroll och 1 spel) för 800kr. Hon köpte i princip den endast för att kolla på blu-ray. Grejen är att den är en av de större modellerna och ett nytt slim kostar ju inte alls så mycket idag. Är det mer värt att köpa ett nytt? En annan sak, kollar mycket på film via usb, har hört att det ska vara strul med det på de nya. Är det vanligt eller bara på enstaka filmer?
Ptja om det är dom riktigt gamla modellerna så är det ett bra köp eftersom dom är eftertraktade på grund av att dom har stöd för ps2-emulering i hårdvaran, till skillnad från nyare där spelen emuleras främst via mjukvara. Det första är bättre.

Hur det är med filmerna vet jag inte, men det funkar nog lika bra på båda två så länge man inte laddat ner en film som innehåller piratskyddet cinavia, för då kan det bli lite problem.
Citera
2011-12-11, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Ptja om det är dom riktigt gamla modellerna så är det ett bra köp eftersom dom är eftertraktade på grund av att dom har stöd för ps2-emulering i hårdvaran, till skillnad från nyare där spelen emuleras främst via mjukvara. Det första är bättre.

Hur det är med filmerna vet jag inte, men det funkar nog lika bra på båda två så länge man inte laddat ner en film som innehåller piratskyddet cinavia, för då kan det bli lite problem.
Ah juste smart, har ett tiotal ps2-spel som skräpar någonstans. Tar och köper hennes då så blir båda nöjda. Tack för hjälpen!
Citera
2011-12-11, 22:49
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForwardFlashback
Ah juste smart, har ett tiotal ps2-spel som skräpar någonstans. Tar och köper hennes då så blir båda nöjda. Tack för hjälpen!
Jo men kolla upp så att hennes modell verkligen är en som kan hårdvaruemulera PS2-spel.

Edit; Stryk det jag sa haha. PS3 som såldes i Europa saknade hårdvaruemuleringen om jag minns rätt.

Men fortfarande ett bra pris.
Citera
2011-12-20, 12:57
Medlem
WeeMaans avatar
Tänkt inhandla en konsol att spela lite på, vilken är smidigast om man inte ämnar köpa något spel utan bara ladda ner piratkopierade?
Citera
2011-12-20, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WeeMaan
Tänkt inhandla en konsol att spela lite på, vilken är smidigast om man inte ämnar köpa något spel utan bara ladda ner piratkopierade?
Xbox 360 eller Wii.
Citera
2011-12-25, 00:14
Medlem
Jag blev nyligen väldigt sugen på att inhandla ett gammalt hederligt Nintendo 64, inser dock att det kan bli svårt att hitta ett nytt för rimliga priser. Någon som har en bra sida som säljer begagnade/refurbished(?) och div. spel för bra priser, eller kanske är det bäst att hitta ett begagnat från privatperson?

God Jul!
Citera
2011-12-25, 00:43
Medlem
lumbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doowopp
Jag blev nyligen väldigt sugen på att inhandla ett gammalt hederligt Nintendo 64, inser dock att det kan bli svårt att hitta ett nytt för rimliga priser. Någon som har en bra sida som säljer begagnade/refurbished(?) och div. spel för bra priser, eller kanske är det bäst att hitta ett begagnat från privatperson?

God Jul!

Begagnat från privatperson borde fungera utmärkt, det svåra är väl att hitta en kontroll med bra sticka.
Citera
2011-12-25, 12:41
Medlem
RadioGaGas avatar
Nu när jag har tänkt skaffa en tv funderar jag på att skaffa en spelkonsol. För 10 år sedan köpte jag playstation2, en mini variant + ett fotbollsspel. Sedan dess har den legat undangömd och dammat någonstans. Vad jag förstår är det 3 konsoler man ska välja på i dagsläget. Ps3, nu har jag ju ps2 någonstans så ps3 kanske inte behövs, Xbox som jag aldrig har spelat, och Nintendo wii som jag inte förstår vad det är för något.

Nu till frågan, vad ska man satsa på och vad är skillnaderna? Vilket är bäst?
Citera
2011-12-25, 15:57
Medlem
halloj, ska köpa mig en ny skärm till min xbox 360, är inte så insatt i elektronik men den här verkar go men duger den bra? jag vill köra i fullHD för en najs upplevelse

länk: http://www.dustinhome.se/lg-e2251vr-bn-215-wide-tft-led-black-silver/product/5010617167?intcmp=searchProvider_dacsa

Edit, jag har en bugdet på runt 1000-1500 men man lär kunna finna nått billigt och bra på rean
Citera
2011-12-25, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beanmachine
halloj, ska köpa mig en ny skärm till min xbox 360, är inte så insatt i elektronik men den här verkar go men duger den bra? jag vill köra i fullHD för en najs upplevelse

länk: http://www.dustinhome.se/lg-e2251vr-bn-215-wide-tft-led-black-silver/product/5010617167?intcmp=searchProvider_dacsa

Edit, jag har en bugdet på runt 1000-1500 men man lär kunna finna nått billigt och bra på rean
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656424

Större och troligen bättre.
Citera
2012-01-01, 21:27
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Funderar på att köpa ett PS3, har haft en innan men är sugen på att lira lite NHL.
Ska man vänta eller är dröjer det ett bra tag tills 4:an kommer vilket gör att man kan slå till på ett PS3? Xbox är uteslutet, är bara intresserad av PS3...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in