2008-07-07, 22:40
Medlem
Tweeneers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSpankel
Du kommer antagligen inte förstå speciellt mycket av MGS4 om du aldrig spelat del 1-3.

Det var synd:/ Verkar som ett bra spel.

Citat:
Ursprungligen postat av Pastor Franz
Går inte alla bilspel ut på att vinna alla tävlingar och köpa de fetaste bilarna?

Vad jag menade med mer realistiskt var i första hand avsaknaden av crash damage i GT5: Prologue..

Jo, haha. Jag tänkte dock på hur det var. GT är ju en karta där man går runt lite som man känner och kör det man känner för
Citera
2008-07-07, 23:30
Medlem
Wolfen22s avatar
Sakta i backarna nu...
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeneer
Ok, har tänkt lite. Spel jag vill spela är: GTA IV, Pro evolution soccer 2008(2009 när det kommer ut), Metal Gear solid 4 (Har inte lirat något av spelen tidigare, måste jag göra det för att förstå handlingen?), Möjligen Gran Turismo 5, Halo.
Så PS3 verkar ha övertaget, men det är ändå inte så många spel jag vill spela. Har ni tips på några? Är det ens värt att köpa en konsol om man inte vill spela typ minst 7-10 spel i dagsläget?

Metal Gear Solid lär du nog visst fatta, dels för att det kryllar av flashbacks och förtydliganden men allra främst för att du kan ladda ner en hel encyklopedi gratis från Playstation Network där ALLT om spelen finns. Gillar du Gran Turismo serien, klart du kan kolla upp konkurrenter, men lita inte på pastor franz, det spelet som han menar är GT5 som inte fått lika bra betyg som konkurenterna är egentligen prologen, inte hela spelet. Om du fortfarande är intresserad av PS3 bör du kolla in Uncharted, Warhawk och Resistance, mina personliga favoriter. Sen, trots att du inte ska köpa konsoler för kommande spel enbart, kolla in Final Fantasy 13 och FF Versus 13, Resistance 2, Killzone 2, Littlebigplanet och Motorstorm 2, spel som enbart kommer till PS3. Rockstar (skaparna bakom GTA) håller även på med en exklusiv titel till PS3.
Senast redigerad av Wolfen22 2008-07-07 kl. 23:42.
Citera
2008-07-08, 01:32
Medlem
Ufojesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolfen22
Gillar du Gran Turismo serien, klart du kan kolla upp konkurrenter, men lita inte på pastor franz, det spelet som han menar är GT5 som inte fått lika bra betyg som konkurenterna är egentligen prologen, inte hela spelet.

Självklart menar han Prolouge eftersom det är enda GT5 som är ute, vad ska man annars jämföra om inte spel som finns släppta? När skarpa versionen av GT5 släpps får den ju stå upp mot starkare titlar än Forza 2.

Citat:
Ursprungligen postat av Wolfen22
Rockstar (skaparna bakom GTA) håller även på med en exklusiv titel till PS3.

Det är ju en sanning med modifikation eftersom Rockstar består av mycket mer än North, kan lika gärna vara ett nytt IP från Rockstar San Diego.

Citera
2008-07-08, 13:10
Medlem
Wolfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Självklart menar han Prolouge eftersom det är enda GT5 som är ute, vad ska man annars jämföra om inte spel som finns släppta? När skarpa versionen av GT5 släpps får den ju stå upp mot starkare titlar än Forza 2.
Jo, men att jämföra en prolog, en lite större demo, med ett fullt spel gör ju knappast någon av titlarna rättvisa. Framför allt inte GT5 när dess betyg drogs ner just för att "demot" kostade mycket pengar. Så jag skulle nog vänta med det argumentet tills GT5 är ute på riktigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ufojesus
Det är ju en sanning med modifikation eftersom Rockstar består av mycket mer än North, kan lika gärna vara ett nytt IP från Rockstar San Diego.

Jag tänker bara eftersom hela snacket om deras samarbete rör GTA, Rockstar vill utveckla spel som endast går att göra på PS3 och att det är ett franchise, inte endast ett spel, så rör det sig nog knappast om badminton.
http://boards.ign.com/ps3_general_bo...65195912/p1/?4
Citera
2008-07-08, 15:38
Medlem
Finns ju ingen som helst information om den där serien från Rockstar.
Citera
2008-07-08, 15:42
Bannlyst
Forza Motorsports 3 är på väg till Xbox 360 också.
Citera
2008-07-08, 19:23
Medlem
Wolfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Nej, det har hållits väldigt tyst om det, inga detaljer eller namn. Knappast att man förkastar det bara därför. Skulle inte bli förvånad om man pratar mer om det under E3.
Citera
2008-07-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
http://www.gamespot.com/news/6175813.html

Tog mig exakt noll sekunder att googla.
Citera
2008-07-08, 22:09
Medlem
Chims avatar
Själv valde jag ett Xbox just för att möjligheten att ladda ner spel finns.
Mitt konsolköp gick på ca. 4000:- men då har jag allt jag behöver till den, förutom nån extra-dosa som jag ska köpa senare.

Att behöva lägga ut 500-600(?):- på spel känns som en väldigt tråkig utgift när man kan få det gratis
Citera
2008-07-08, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chim
Själv valde jag ett Xbox just för att möjligheten att ladda ner spel finns.
Mitt konsolköp gick på ca. 4000:- men då har jag allt jag behöver till den, förutom nån extra-dosa som jag ska köpa senare.

Att behöva lägga ut 500-600(?):- på spel känns som en väldigt tråkig utgift när man kan få det gratis

500kr är ett väldigt billigt pris för 50-100+ timmar av underhållning. utöver det så är det kul att ha en fysisk kopia och eventuellt ha en fin samling i bokhyllan.

blir ofta så att man laddar ner alla bra spel som finns samtidigt, och spelar lite på varje utan att verkligen sätta sig in i dom, vilket försämrar spelupplevelsen avsevärt. man ska inte vara girig.

förstår att man vill chippa om man vill importera spel från japan/usa dock.
Citera
2008-07-09, 00:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pwrrngr
500kr är ett väldigt billigt pris för 50-100+ timmar av underhållning. utöver det så är det kul att ha en fysisk kopia och eventuellt ha en fin samling i bokhyllan.

blir ofta så att man laddar ner alla bra spel som finns samtidigt, och spelar lite på varje utan att verkligen sätta sig in i dom, vilket försämrar spelupplevelsen avsevärt. man ska inte vara girig.

förstår att man vill chippa om man vill importera spel från japan/usa dock.

Det finns risk för det ja, men alla gör inte så - om vi just tar ett ypperligt exempel: JAG. Det gäller att spela ett spel, verkligen spela igenom det och sedan så laddar du ned nästa. Först GTA IV, sedan blev det Burnout Paradise och därefter FIFA 08 vilket jag dock tankade samtidigt som Burnout för FIFA 08 är mycket av ett ströspel och umgängesspel. Det är sant i det du säger, gäller att verkligen lägga sig i spelen, precis som man gjorde när man var i sina yngre dagar, ojoj..
Citera
2008-07-09, 01:20
Medlem
Tweeneers avatar
Fan, detta är ett riktigt svårt beslut då båda konsollerna är av hög klass. Skulle verkligen inte kunna tänka mig ngt annat än de två. Tanken av att lägga ner pengar på ett Wii får mig att skratta.

Följdfrågor till det ni skriver:
Kan man inte chippa PS3? Hur mycket kostar det att chippa? Är det olagligt? Bryts garantin? Hur för man över spelen? Hur svårt är det att få tag på dem på nätet?

Är det värt att köpa en konsol om man i dagsläget bara har 3-4 spel man vill spela? Är det värt....... om jag spelar på en 22"?

Off topic. Vad tror ni man kan få för ett PS2 (inte det lilla, det stora) med två spel, 2 handkontroller och ett minneskort idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in