2012-01-17, 16:38
Medlem
Gillar man x-box kontroll/spel köp x-box
Gillar man Ps3 kontroll/spel köp ps3
Gillar man wii köp ps3 och ps3 move eller X-box och kinect

Simple as that
Citera
2012-01-19, 10:30
Medlem
har ett ps3 här hemma, men jag har ju bara Nhl och Fifa och jag undrar Vad för spel man "måste" ha? inga krigspel då jag tkr sånt är mkt roligare på Wii.. sen har jag beställt GTA. Vad för spel finns det mer man ska ha? finns klassikern Cash bandicot?
Citera
2012-01-25, 12:46
Medlem
icarus_gbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dorchen
Gillar man x-box kontroll/spel köp x-box
Gillar man Ps3 kontroll/spel köp ps3
Gillar man wii köp ps3 och ps3 move eller X-box och kinect

Simple as that
Det är inte alltid så enkelt.

Jag är sugen på att köpa en av dem men jag kan inte bestämma mig för vilken.

Det finns spel på XBOX som jag vill ha. Det finns spel på PS3 jag vill ha. Som jag förstått det kostar det ingenting att spela online på PS3 men det gör det på XBOX. PS3:an kan du använda som blurayspelare vilket gör att man kan sumpa sin vanliga om man har en sådan. XBOX har däremot skönare kontroller. PS3 är bättre som "HTPC" (i brist på bättre ord).

Sen är det en prisfråga.

Jag är tappad. Skall upp till Elgiganten och kika på det senare. I tråden här var det svårt att hitta svar. Det verkar inte heller som om kunnigt folk svarar på frågor längre.
Citera
2012-01-26, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icarus_gbg
Det är inte alltid så enkelt.

Jag är sugen på att köpa en av dem men jag kan inte bestämma mig för vilken.

Det finns spel på XBOX som jag vill ha. Det finns spel på PS3 jag vill ha. Som jag förstått det kostar det ingenting att spela online på PS3 men det gör det på XBOX. PS3:an kan du använda som blurayspelare vilket gör att man kan sumpa sin vanliga om man har en sådan. XBOX har däremot skönare kontroller. PS3 är bättre som "HTPC" (i brist på bättre ord).

Sen är det en prisfråga.

Jag är tappad. Skall upp till Elgiganten och kika på det senare. I tråden här var det svårt att hitta svar. Det verkar inte heller som om kunnigt folk svarar på frågor längre.

Jag valde Ps 3, jävligt nöjd, hade jag valt X-box hade jag nog också varit jävligt nöjd, har kört båda och tycker att spelen körs bättre på ps 3, kontrollen blir du ändå van vid dirr och uncharted serien till ps 3 är gudomligt bra
Citera
2012-01-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simmonstunga
har ett ps3 här hemma, men jag har ju bara Nhl och Fifa och jag undrar Vad för spel man "måste" ha? inga krigspel då jag tkr sånt är mkt roligare på Wii.. sen har jag beställt GTA. Vad för spel finns det mer man ska ha? finns klassikern Cash bandicot?

Just Cause 2, visserligen lite ''shoot 'em up'' men kolla på youtube så får du se vad det är
Citera
2012-02-04, 17:22
Medlem
lololFilips avatar
Gick nyss från 360 till PS3 och är sjukt nöjd. Gratis online, Blu-Ray, bättre kontroll (imo), inbyggt Wi-Fi (min 360 Pro hade det inte, nya Slim har) och en massa bra exklusiva spel.

Citat:
Ursprungligen postat av simmonstunga

Kan varmt rekommendera Uncharted 2: Among Thieves. Man kan hitta det rätt billigt och det har en väldigt bra och lång kampanj (10 timmar) och kul multiplayer.
Citera
2012-02-05, 23:28
Medlem
Ber om ursäkt över frågan jag ska ställa eftersom den säkert redan blivit svarad många gånger hittills men jag orkar verkligen inte gå genom alla 100 sidorna.

Jag vill köpa en X-Box 360 kontroll till datorn. Hur funkar det och vad mer ska man köpa till det?
Citera
2012-02-07, 16:17
Medlem
Hjlmnzs avatar
Då var det tänkt att det skulle inhandlas ett ps3. Senaste tvspelsenhet som jag ägde var nog ett Nintendo 64, så lär ha hänt mycket sedan dess. Iaf bestämt mig för ett ps3.

Det är tänkt att jag skall spela spel som FIFA, NHL ev något bilspel. Inget direkt FPS spel eller dylikt då jag hellre lirar detta på datorn.

Frågan är då vad som "behövs" att inhandla.

Hade tänkt mig
"PlayStation 3 - 160GB". ~ 160GB borde räcka?
"HQ HDMI-kabel 1,5m". ~ För bättre bild & ljud?
"Dualshock 3 - PlayStation 3". ~ Så jag har 2 kontroller

Något ni tycker jag saknar?
Citera
2012-02-10, 05:41
Medlem
Lieutenants avatar
Jag har funderat på att köpa en bärbar konsol på sistonde.

Vad är det som gäller idag? och går det att spela spel från tex game boy, game boy pocket, game boy color, game boy advance etc på dagens bärbara konsoler?
Citera
2012-02-12, 19:28
Medlem
cookizs avatar
är sugen på att köpa en ratt till mitt ps3. Men jag har köpt en tidigare Logitech Driving Force GT, men klämmorna till ratten gick inte att öppna tillräkligt för att passa på mitt skrivbord jag har. Så har någon nå tips om en bra ratt med stora klämmor? för att GT ratten saknades det typ 4-7mm
tips mottages!
Citera
2012-02-14, 10:05
Medlem
xstatics avatar
Kan man koppla in USB tangentbord och mus till PS3?
Citera
2012-02-17, 22:16
Medlem
cookizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xstatic
Kan man koppla in USB tangentbord och mus till PS3?

Du behöver en konverter för det. Logitech Harmony Adapter för Playstation 3 tex.
eller Frag FX - Piranha - Controller with Mouse (inte ett tangentbord med mus iaf.)

Men kolla igenom rensessioner för att vissa konverters fungerar inte diagonalt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in