2007-03-04, 01:51
Medlem
Buttersss avatar
Haaj,

Har funderat litegrann på å skaffa xbox360.. jag menar.. det är mycket skön grafik osv.. har ett Wii liggandes på hyllan då jag inte riiktigt föll för det.. måste ha glasögon osv då jag spelar pga dålig syn.. och det känns obekvämt..

men iallafall.. är det värt å byta sitt Wii mot 360? Vill lira kunna lira GTA4 och komma igång med Halo osv.. men vill även lira Supermario å Zelda osv..
Citera
2007-03-04, 02:01
Medlem
roaders avatar
Det finns ingenting som är Nextgen med Wii, byt illa kvickt!
Citera
2007-03-04, 02:07
Medlem
Fina Gubbens avatar
Stanna kvar med Wii. I nuläget så är det lite tamt med spel för Wii men när det har gått några månader över 1 år efter release (som det gjort för 360) så ska du få se att Wii kommer äga 360.

Eller så kan du sälja ditt Wii dyrt (4000 kr kan du säker lura någon på) och köpa dig ett 360 för ~3000 kr och sparar 1000 lappen till ditt nästa Wii. Så kan du ha båda och spela båda spelen.

BTW roader så var ditt uttalande det sämsta någonsin. Vad är så nextgen med 360? Då kan lite så grymt bättre spel sett på grafik och AI på datorn än vad du kan på 360. Alltså ligger datorn en generation före 360. Medan Wii fortfarande ligger en generation före datorn. Sammanslaget så ligger Wii föra 360.
Citera
2007-03-04, 02:09
Medlem
roaders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
BTW roader så var ditt uttalande det sämsta någonsin. Vad är så nextgen med 360? Då kan lite så grymt bättre spel sett på grafik och AI på datorn än vad du kan på 360. Alltså ligger datorn en generation före 360. Medan Wii fortfarande ligger en generation före datorn. Sammanslaget så ligger Wii föra 360.

Nu tar vi den här diskussionen här och nu, exakt vad i helvete är det som skulle vara "en generation före datorn". Det finns ingenting med Wii'n som gör att den får kallas Nextgen, det är i princip en 4 år gammal dator i ett blankt skal, Nextgen my ass...
Citera
2007-03-04, 02:11
Medlem
Buttersss avatar
Det är egentligen sant... vad är nextgen med Wii? Man kan ju använda ljusstakar istället för sensorbaren

men jag tänkte mest på GTA4.. är riktigt sugen på å lira nästa GTA då jag följt GTA serien med kärlek
Citera
2007-03-04, 02:12
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Nu tar vi den här diskussionen här och nu, exakt vad i helvete är det som skulle vara "en generation före datorn". Det finns ingenting med Wii'n som gör att den får kallas Nextgen-
Hallåååå! Wiimote? Med vilken annan konsoll kan du peka med din kontroll för att påverka spelet? Eller skaka/vicka osv på kontrollen för att påverka spelet?
Säg inte PS3 eftersom det är inte ens värt att kallas next-gen men kommer närmare än 360.

Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Det är egentligen sant... vad är nextgen med Wii? Man kan ju använda ljusstakar istället för sensorbaren
Inte riktigt sensorbaren som är nextgen, utan det är sättet du styr kan påverka spelet på. Nästa generation kommer vara då man påverkar spelet via tanken (fast tror det redan finns).
Citera
2007-03-04, 02:17
Medlem
pjalles avatar
you wont be dissapointed.

köp Gears of War och du kommer bli nöjd. Xbox Live också
Citera
2007-03-04, 02:17
Medlem
roaders avatar
Citat:
Hallåååå! Wiimote? Med vilken annan konsoll kan du peka med din kontroll för att påverka spelet? Eller skaka/vicka osv på kontrollen för att påverka spelet?
Säg inte PS3 eftersom det är inte ens värt att kallas next-gen men kommer närmare än 360.

Herregud jag visste att denna diskussion skulle leda ner i avgrunden på en gång. Alla Wii fanboys - "Wiimote, Wiimote, det är vad som gör Wii nextgen som det smäller om det"...

Okej, en kontroll som använder sig av teknik som logitech utnyttjade i en kontroll för cirkus 6 år sedan, jo jag är imponerad och håller med, motion-sensing är väldigt Nextgen.

Men ok, om jag ger dig rätt där. Visst kontrollen är jätte Nextgen. Men om man väl sätter sig i soffan och spelar ett spel med den märker man snabbt att det är ingenting Nextgen över den. Jag har bara spelat Red Steel och kan bara uttala mig om det, men det spelet var jätte hypat, en av de starkaste titlarna till Wii'n, och det fanns svärd, hör och häpna, man skulle få vifta med svärd!

Så fan heller att man fick vifta med svärd, jag dog av skratt när jag märkte att det endast var förprogramerade slingor man skulle göra i luften för att göra vissa attacker, Nextgen... Pffff....
Citera
2007-03-04, 02:22
Medlem
Fina Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Herregud jag visste att denna diskussion skulle leda ner i avgrunden på en gång. Alla Wii fanboys - "Wiimote, Wiimote, det är vad som gör Wii nextgen som det smäller om det"...

Okej, en kontroll som använder sig av teknik som logitech utnyttjade i en kontroll för cirkus 6 år sedan, jo jag är imponerad och håller med, motion-sensing är väldigt Nextgen.

Men ok, om jag ger dig rätt där. Visst kontrollen är jätte Nextgen. Men om man väl sätter sig i soffan och spelar ett spel med den märker man snabbt att det är ingenting Nextgen över den. Jag har bara spelat Red Steel och kan bara uttala mig om det, men det spelet var jätte hypat, en av de starkaste titlarna till Wii'n, och det fanns svärd, hör och häpna, man skulle få vifta med svärd!

Så fan heller att man fick vifta med svärd, jag dog av skratt när jag märkte att det endast var förprogramerade slingor man skulle göra i luften för att göra vissa attacker, Nextgen... Pffff....
Mjo så är det väl på alla spel i början av en konsolls livstid? Ge det 15 månadet och du kommer se att det kommer finnas bättre spel (smak?) till Wii än 360. Red Steel floppade ganska stort men det var aldrig någon av stortitlarna, endast överhypat.

Och nej, jag är ingen fanboy. Har inte ägt en enda konsoll sen NES. Men Wii var jag bara tvungen att köpa. Liksom detta är något nytt! Tänkte faktist köpa 360, men ändrade mig pga att man kan spela nästan alla spel på PC också. Och då är det lättare att styra med tgt+mus än kontoll i sådana spel.

Spelade också GoW hos en kompis och tyckte grafiken var cool och sånt. Men liksom det har jag redan upplevt. Jag vill uppleva något nytt!
Citera
2007-03-04, 02:26
Medlem
roaders avatar
Citat:
Jag vill uppleva något nytt!

Och det gör du genom att sitta och göra förprogramerade slingor i luften medans du stirrar på den fulaste grafiken man kan få tag på i dagens läge, gärna med Anime/Manga stuk?
Citera
2007-03-04, 02:42
Medlem
Neonights avatar
Tycker man gott och väl kan ha kvar sitt 8-bit om man ska ha nåt av Nintendos konsoller.
PS3 känns lite för dyr och överdriven för att köpa/förhandsboka nu.
Xbox 360 känns som det man ska köpa just nu. Bra pris och lite fina spel börjar att komma in verkar det som.

Wii har jag inte spanat in så mycket pga nintendos tidigare floppar..
Citera
2007-03-04, 02:48
Medlem
necators avatar
Citat:
Är Wii next-gen?

Hejsan! Hoppades att ni kunde besvara denna fråga, eftersom ni är experter
Klassas Wii som en next-gen konsol? Jag tycker det men många säger att den inte är det.

Svar
Det beror ju på hur man definierar "next-gen". Många hävdar att det endast handlar om råstyrka som möjliggör grafik, fysik, ljud, allt möjligt på en ny nivå. Men samtidigt tillför Nintendo Wii något helt nytt med dess revolutionerande kontroll, även om maskinen inte är alltför tekniskt stark.

Så definitionen av "next-gen" kan man väl säga är något som möjliggör något som inte är möjligt på nuvarande generation. Vilket i dagsläget då egentligen gör Wii till mest "next-gen", om du så vill.

Den vanligaste definitionen av en nästagenerationskonsol är dock den simplaste: uppföljaren till nuvarande generations konsol. Vilket direkt validerar både PS3, Xbox 360 och Wii som "next-gen". Det är nog den definitionen jag helst håller mig till.

Saxat från GameReactor.

Själv tycker jag att du ska satsa på 360. Har själv ett, och min kompis har ett Wii. Visst är Wii kul, men efter en del spelande är det bara jobbigt att sitta o vifta med nävarna. 360 har också hetast titlar och schysstare prestanda. Eller så behåller du ditt Wii och ger det ett år eller så som någon i tråden sa, så kommer det bra spel till slut, om du då orkar vänta fram tills dess med tråkiga spel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in