Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Hallåååå! Wiimote? Med vilken annan konsoll kan du peka med din kontroll för att påverka spelet? Eller skaka/vicka osv på kontrollen för att påverka spelet?
Säg inte PS3 eftersom det är inte ens värt att kallas next-gen men kommer närmare än 360.
Herregud jag visste att denna diskussion skulle leda ner i avgrunden på en gång. Alla Wii fanboys - "Wiimote, Wiimote, det är vad som gör Wii nextgen som det smäller om det"...
Okej, en kontroll som använder sig av teknik som logitech utnyttjade i en kontroll för cirkus 6 år sedan, jo jag är imponerad och håller med, motion-sensing är väldigt Nextgen.
Men ok, om jag ger dig rätt där. Visst kontrollen är jätte Nextgen. Men om man väl sätter sig i soffan och spelar ett spel med den märker man snabbt att det är ingenting Nextgen över den. Jag har bara spelat Red Steel och kan bara uttala mig om det, men det spelet var jätte hypat, en av de starkaste titlarna till Wii'n, och det fanns svärd, hör och häpna, man skulle få vifta med svärd!
Så fan heller att man fick vifta med svärd, jag dog av skratt när jag märkte att det endast var förprogramerade slingor man skulle göra i luften för att göra vissa attacker, Nextgen... Pffff....