2007-03-04, 19:31
Medlem
nhults avatar
har du båda så har du den perfekta spelsamlingen§
Citera
2007-03-04, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Hallåååå! Wiimote? Med vilken annan konsoll kan du peka med din kontroll för att påverka spelet? Eller skaka/vicka osv på kontrollen för att påverka spelet?

Nu är det så att du kan koppla in Wii kontrollen till datorn med SAMMA funktioner. Wii maskinen är SKRÄP! bra för barn, förfester men att spela på för att det är kul, nä fan.
Citera
2007-03-06, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Butterss
Haaj,

Har funderat litegrann på å skaffa xbox360.. jag menar.. det är mycket skön grafik osv.. har ett Wii liggandes på hyllan då jag inte riiktigt föll för det.. måste ha glasögon osv då jag spelar pga dålig syn.. och det känns obekvämt..

men iallafall.. är det värt å byta sitt Wii mot 360? Vill lira kunna lira GTA4 och komma igång med Halo osv.. men vill även lira Supermario å Zelda osv..
om du ändå ska byta så är det bättre att du köper en PS2, skönare kontroll bättre spel, klart en bättre konsoll än vad 360 någonsin kommer att bli. och den har större variation på spelen än 360, xBOX 360 har bara en massa amerikansk tillverkade FPS spel.
Citera
2007-03-06, 12:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
360 alla dagar i veckan. Varför,jo, har du hdtv 42 tum plasma skapar tv o konsollenhet ngt nytt,grafiskt oslagbart.Wow faktorn är hög,o spelen välbalanserade o stora. Visst är wii kanske ny,men grafiken är ju knappast ngt att hurra över,spelutbudet som vanligt"familjeanpassat",nej självklart skall du satsa på en 360. Även om du ej just nu innehar hdtv,plasma mm,så go for it,då tillhör du iallafall nextgen när det gäller konsoll,o framtiden känns lite närmare. Att stå o vifta med en handkontroll är inget som lockar mig när jag vill njuta av ett tungt skönt lir,den tiden av arkadliknande spelupplevelser gavs upp redan vid 90 talet på liseberg.
Sedan är ju menyalternativen helgjutna i 360 maskinen,snygga,lättöverskådliga, sa jag att maskinen är bäst?
Citera
2007-03-06, 15:30
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Nu är det så att du kan koppla in Wii kontrollen till datorn med SAMMA funktioner. Wii maskinen är SKRÄP! bra för barn, förfester men att spela på för att det är kul, nä fan.

Ja det blir ju verkligen samma sak
Kryp tilbaka till de andra trådarna PCtroll.
Motivera gärna varför den bara är för barn och förfester och varför Zelda exempelvis inte är kul?
Citera
2007-03-06, 15:31
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av king_nilsson
om du ändå ska byta så är det bättre att du köper en PS2, skönare kontroll bättre spel, klart en bättre konsoll än vad 360 någonsin kommer att bli. och den har större variation på spelen än 360, xBOX 360 har bara en massa amerikansk tillverkade FPS spel.

Yetterligare en som helt saknar koll, sluta posta dina egna fantasier som fakta.
Citera
2007-03-06, 15:33
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
360 alla dagar i veckan. Varför,jo, har du hdtv 42 tum plasma skapar tv o konsollenhet ngt nytt,grafiskt oslagbart.Wow faktorn är hög,o spelen välbalanserade o stora. Visst är wii kanske ny,men grafiken är ju knappast ngt att hurra över,spelutbudet som vanligt"familjeanpassat",nej självklart skall du satsa på en 360. Även om du ej just nu innehar hdtv,plasma mm,så go for it,då tillhör du iallafall nextgen när det gäller konsoll,o framtiden känns lite närmare. Att stå o vifta med en handkontroll är inget som lockar mig när jag vill njuta av ett tungt skönt lir,den tiden av arkadliknande spelupplevelser gavs upp redan vid 90 talet på liseberg.
Sedan är ju menyalternativen helgjutna i 360 maskinen,snygga,lättöverskådliga, sa jag att maskinen är bäst?

Har du ens kollat på Wii:s spelutbud? Ta reda på fakta innan du öppnar käften.
Citera
2007-03-06, 15:35
Medlem
stRs avatar
Wii är skit, wii kontrollen är inget revolutionerande, den tekniken fanns för 20 år sedan den har bara inte blivit utvecklad för ingen annan än den perversa idiot som är ansvarig för Wii skulle komma på tanken med en så meningslös konsol.

Wii är bra för barn, överlägset. Men är du lite äldre så piskar 360 Wii alla dagar i veckan.
Citera
2007-03-06, 17:01
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stR
Wii är skit, wii kontrollen är inget revolutionerande, den tekniken fanns för 20 år sedan den har bara inte blivit utvecklad för ingen annan än den perversa idiot som är ansvarig för Wii skulle komma på tanken med en så meningslös konsol.

Wii är bra för barn, överlägset. Men är du lite äldre så piskar 360 Wii alla dagar i veckan.

Nämen oj vad söt du är när du trollar. Återigen motivera varför Wii är för barn.
Citera
2007-03-06, 17:17
Medlem
Neonights avatar
Wii är nintendos pryl eller hur och Nintendo kopplar man alltid ihop med spel som är lite lättsammare och "barnsliga". Därför får den stämpel "Barn"
Citera
2007-03-06, 17:30
Medlem
Flärps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Wii är nintendos pryl eller hur och Nintendo kopplar man alltid ihop med spel som är lite lättsammare och "barnsliga". Därför får den stämpel "Barn"

... och om folk slutade vara så förbaskat trångsynta och tittade på Wii:s spelutbud så skulle den stämpeln försvinna omgående. Inget ont om 360 men tjatet om att Nintendo tillverkar barnkonsoler är så uråldrigt så jag vill kräkas.
Citera
2007-03-06, 17:33
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flärp
... och om folk slutade vara så förbaskat trångsynta och tittade på Wii:s spelutbud så skulle den stämpeln försvinna omgående. Inget ont om 360 men tjatet om att Nintendo tillverkar barnkonsoler är så uråldrigt så jag vill kräkas.

Jo jag tänkte presentera en lista på spel som kommit ut till wii och där kan man enkelt se att dem har ett brett utbud av spel, men sen sket jag i det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in